ردمیشیائومی

پاسخ به یک پرسش اساسی: چه زمانی سری گوشی های Redmi Note 14 معرفی خواهند شد؟

شاید از شنیدن این خبر متعجب شده باشید، اما بد یا خوب، باید قبول کنیم که سری گوشی های Redmi Note 14 هم اکنون در حال توسعه هستند! در واقع هنوز چند ماهی از معرفی سری گوشی های ردمی نوت 13 برای بازار چین نمیگذرد و منتظر معرفی این سری گوشی ها برای بازاهای جهانی در ژانویه 2024 هستیم، اما کار طراحی سری نوت 14 از هم اکنون آغاز شده است. در این مطلب سعی داریم خبرهای منتشر شده درباره این سری گوشی ها را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس همراه باشید…

اولین خبر درز پیدا کرده از سری Redmi Note 14

بر اساس اطلاعات موثقی که یکی از منابع نزدیک به شیائومی به دست تحریریه ما رساند، غول چینی در حال آماده کردن سری گوشی های ردمی نوت 14 برای معرفی در بازار کشور خانگی خود، چین میباشد. منبع ما اشاره میکند از آنجایی که ریلمی در حال آماده کردن سری 12 برای بازار چین میباشد، شیاومی نیز در حال آماده ساختن سری ردمی نوت 14 برای رقابت با این گوشی هاست. گفته میشود این محصولات در 3 ماهه اول سال 2024 معرفی میشوند.

هر چند میدانیم سری ریلمی 12 شامل گوشی های متعددی همچون سری نوت 14 خواهد بود، اما منبع خبری ما تنها اطلاعاتی درباره نسخه های پرو و پرو پلاس این گوشی ها به دست داده است. گفته میشود این محصولات به چیپست معرفی نشده Snapdragon 7 Gen 3 مجهز میشوند. در بخش دوربین، ظاهراً نسخه پرو به سیستم دوربینی چندگانه با حدأقل یک سنسور جدید 32 مگاپیکسلی تله فوتوی ساخت سونی (IMX709) با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال مجهز خواهد شد، که تا پیش از این نظیر ندارد.

از طرفی، ظاهراً نسخه پرو پلاس به سنسور 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B با لنز پریسکوپ تله فوتو و زوم 3 برابری اپتیکال مجهز میشود، که برای لاین محصولات میانرده امری غیرطبیعی است، اما واقعیت دارد! این منبع اشاره میکند شیاومی نیز برای رقابت با ریلمی برای اولین بار دست به وارد کردن سنسورهای جدید تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو به سری ردمی نوت خواهد زد. در باب زمان معرفی نیز باید انتظار 6 ماه استراحت را داشته باشیم، که حوالی فوریه (میانه های بهمن یا اوایل اسفند) میشود.

این منبع اشاره میکند علاوه بر دوربین، برخی از ویژگی های پرچمداران برتر شیاومی نیز به سری ردمی نوت 14 برای رقابت خواهد آمد، که یکی از آنها صفحه نمایش خمیده است. البته در سری ردمی نوت 13 شاهد چنین خلاقیتی در نسخه پرو پلاس بودیم و تازگی ندارد، اما از جذابیت خاصی برخوردار است. هر چند هنوز قیمت سری نوت 14 مشخص نیست، اما ظاهراً رقبای حرفه ای از خانواده ریلمی قیمتی حدود 2,000 یوآن (نزدیک 280 دلار) خواهند داشت، که خارق العاده میباشد!

پیش بینی میشود که برای رقابت با سری ریلمی 12 شیاومی سری نوت 14 را وارد رقابت کند. احتمالاً در ردمی نوت 14 پرو شاهد بهره گیری از سنسور تله فوتو خواهیم بود، که در ردمی نوت 14 پرو پلاس به سنسوری پریسکوپ تله فوتو ارتقا خواهد یافت. البته هنوز برای خیال بافی کمی زود است، چون زمان زیادی تا معرفی این محصولات باقی مانده است و باید کمی به جلو برویم تا شایعات بیشتر به خود رنگ حقیقت بگیرند. نظر شما درباره سری گوشی های ردمی نوت 14 چیست؟

بروزرسانی ها

بروزرسانی 24 دی

شیاومی برای سری گوشی های ردمی نوت سیاست متفاوتی را در پیش گرفته بود، اما در چند نسل قبل، شاهد تغییر این سیاست بودیم. بعد از سری 11 دیگر شاهد معرفی نسخه هایی میان نسل نبودیم، چون محصولات خانواده ردمی نوت آنقدر از سری 12 قوی شدند که دیگر نیازی به چنین کاری نبود. حال بر اساس گزارش های واصله موثق، ظاهراً این سیاست در سری 14 نیز ادامه خواهد یافت.

با این وصف باید حوالی سپتامبر یا اکتبر 2024 میلادی (شهریور یا مهر 1403) منتظر معرفی این گوشی ها باشیم. گفته میشود در سری گوشی های ردمی نوت 14 شاهد بروزرسانی چیپست خواهیم بود. برخی گمانه زنی ها اشاره دارند سری 14 میزبان چیپست های معرفی نشده و مورد انتظار Dimensity 7300 مدیاتک و Snapdragon 7 Gen 3 کوالکام خواهند بود.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا