شیائومیمی

اختصاصی: همه آنچه از گوشی های Xiaomi 15 و Xiaomi 15 Pro و Xiaomi 15 Ultra میدانیم.

شاید برای سخن گفتن درباره سری گوشی های Xiaomi 15 خیلی زود باشد، اما خوب یا بد باید بپذیریم که به زودی شایعات این محصولات بر سر زبان ها خواهد افتاد و حدأقل چندین ماه باید انتظار برای رسیدن به خبرهای موثق را بکشیم. در این مطلب اختصاصی، سعی داریم تمامی اطلاعات موثقی که تا کنون درباره این محصولات به بیرون درز پیدا کرده اند را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس در این خبر اختصاصی همراه باشید…

اولین اطلاعات درز پیدا کرده

هنوز چندین ماه تا معرفی سری گوشی های Xiaomi 15 باقی مانده است، اما شایعات درباره این سری محصولات جذاب از اکنون آغاز شده است. بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده از سوی یک منبع موثق، این سری گوشی ها با چیپست معرفی نشده Snapdragon 8 Gen 4 از راه خواهند رسید. پیشتر در سال 2023 منبع موثق دیگری اشاره کرده بود که Xiaomi 15 به صفحه نمایشی 6.36 اینچی با پنل OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز و رزلوشن 1.5K مجهز خواهد شد. حال منبع اخیر این اطلاعات را نیز تأیید کرده است.

در خبری دیگر در همان سال آمده بود که تولید انبوه این سری گوشی ها در سپتامبر 2024 (شهریور 1403) آغاز خواهد شد؛ این منبع جدید خبر اشاره شده را نیز تأیید میکند، که در نوع خود جالب میباشد. این بدان معناست که این سری گوشی ها ممکن است در ماه اکتبر (مهر 1403) آماده عرضه به بازار باشند. بدیهی است که ابتدا این محصولات برای بازار کشور خانگی شیائومی (چین) معرفی و عرضه خواهند شد و پس از مدت زمان معقولی (معمولاً بین 2 تا 4 ماه) به بازارهای جهانی نیز راه خواهند یافت.

چیپست و زمان احتمالی معرفی

بر اساس اطلاعات موثق درز پیدا کرده از یک منبع نزدیک به شیاومی، سری گوشی های Xiaomi 15 نیز همچون برادران نسل قبل خود که برای اولین بار در دنیا با چیپست Snapdragon 8 Gen 3 پا به جان گذاشتند، با چیپست معرفی نشده Snapdragon 8 Gen 4 پا به هستی میگذارند. منبع خبری ما میگوید تست های درون سازمانی سری گوشی های 15 با این چیپست به خوبی در حال طی شدن میباشد. این منبع اشاره میکند معماری اختصاصی و خود توسعه یافته کوآلکام در این چیپست باعث میشود جهشی فاحش را نسبت به نسل قبل و رقبا شاهد باشیم.

ظاهراً کوآلکام قصد دارد از هسته های Nuvia در این چیپست بهره بگیرد، که قدرتی مثال زدنی دارند. پیشتر گمانه زنی هایی درباره صفحه نمایش نسخه استاندارد شده بود. حال گفته میشود صفحه نمایش نسخه حرفه ای (Xiaomi 15 Pro) همچون نسل قبل خواهد بود، با این تفاوت که کمی خمیده بوده، از رزلوشن 2K بهره میبرد و حاشیه های بسیار نازکی به پهنای 0.6 میلی متر خواهد داشت! منبع خبری ما میگوید معرفی این محصولات در مهر ماه اتفاق خواهد افتاد (تقریباً همچون نسل قبل).

وی درباره چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 بسیار هیجان زده است و میگوید با اسم رمز “SUN” در حال تولید آزمایشی و بر پایه فناوری ساخت اختصاصی و جدید 3 نانومتری TSMC (به صورت دقیق N3E) بنا خواهد شد. ظاهراً هسته های Nuvia به کار رفته در این چیپست 40 درصد سریعتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهند بود! نتایج بنچمارک اولین نسخه آزمایشی این چیپست بسیار امیدوار کننده است. در بخش تک هسته این چیپست 2070 امتیاز و چند هسته 9100 امتیاز را کسب کرده است؛ در حالی که میانگین قدرت نسل 3 در تک هسته 2255 و 7110 بود.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 22 بهمن

شیاومی از گوشی های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro در ماه نوامبر برای بازار چین پرده برداشت و هنوز پس از گذشت چندین ماه، خبری از معرفی گوشی مورد انتظار Xiaomi 14 Ultra نیست؛ اما اولین خبر از Xiaomi 15 Ultra به بیرون درز پیدا کرد! منبع خبری موثق ما میگوید شیاومی 15 الترا و Xiaomi 15 Pro برای اولین بار در میان تمامی محصولات غول چینی به سنسور اثر انگشت فراصوت (التراسونیک) مجهز خواهند شد.

این در حالی است که گفته میشود نسخه استاندارد به سنسور اثر انگشت اپتیکال (همچون نسل های قبل) مجهز خواهد شد. برای اطلاع شما باید بگوییم که سنسورهای اثر انگشت التراسونیک به جای روش های سنتی، از امواج ارتعاشی صدا برای تهیه نقشه 3 بعدی اثر انگشت کاربر استفاده میکنند. به این ترتیب اگر انگشت کاربر آسیب دیده باشد، خیس باشد یا حتی کثیف باشد، دیگر اختلالی در شناسایی پیش نخواهد آمد!

سنسورهای اثر انگشت عادی (اپتیکال) نقشه ای 2 بعدی با کمک تاباندن نور به سر انگشتان تهیه میکردند، که این موضوع شاید شناسایی را سریعتر میکرد، اما از دقت بسیار پایینی برخوردار بوده و قابل اعتماد نیست. حال آنکه سنسورهای التراسونیک یک راهکار امنیتی بیومتریک بسیار قوی برای حفظ اطلاعات کاربر محسوب میشود.از جمله گوشی های جدیدی که به این سنسور مجهز هستند میتوان به سری Galaxy S24 سامسونگ، iQOO 12 Pro و Find X7 Ultra اشاره کرد.

بروزرسانی 21 اسفند

مدتی است خبرهایی درباره سری گوشی های 15 به گوش میرسد و کم کم شایعات در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. تا کنون اطلاعاتی محدودی از Xiaomi 15 Pro و Xiaomi 15 Ultra به دست رسید و حالا اطلاعاتی درباره قیمت این سری گوشی ها از یک منبع بسیار موثق به دست تحریریه شیائومی پارس رسیده است. منبع خبری ما اذعان میکند سری گوشی های 15 احتمالاً گرانتر از سری گوشی های 14 خواهند بود.

وی به صورت دقیق اشاره به 2 مدل Xiaomi 15 و Xiaomi 15 Pro میکند که با Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro جایگزین خواهند شد. این منبع موثق ادعا میکند افزایش قیمت سری گوشی های 15 شاید برای بازار چین موضوع زیاد مهمی نباشد، اما قطعاً تأثیری منفی بر روی بازاریابی نسخه جهانی خواهد گذاشت. هم اکنون گوشی Xiaomi 14 با حافظه 256 گیگابایتی با قیمت 999 یورو در اروپا به فروش میرسد، در حالی که رقیب این گوشی، گلکسی S24 سامسونگ با قیمت پایینتر 959 یورویی به فروش میرسد.

بروزرسانی 27 فروردین

دقایقی پیش اطلاعاتی درباره نسخه استاندارد سری گوشی های 15 به بیرون درز پیدا کرد. شیائومی برای اولین بار در سری Xiaomi 12 سراغ پرچمداری کامپکت با صفحه 6.28 اینچی رفت. در سری 13 پنل این نسخه به 6.36 اینچ ارتقا یافت، اما در سری 14 شاهد تغییری نبودیم. حال بر اساس گزارشات موثق، در سری 15 نیز سایز صفحه نمایش نسخه استاندراد تغییری نخواهد یافت و Xiaomi 15 با صفحه ای 6.36 اینچی معرفی میشود. همچنین گفته میشود صفحه نمایش گوشی مورد بحث مثل نسل های قبل تخت خواهد بود.

بروزرسانی 5 اردیبهشت

سال گذشته شیائومی گوشی های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro را به عنوان اولین گوشی های مجهز به چیپست Snapdragon 8 Gen 3 برای بازار کشور چین معرفی کرد. هر چند اخیراً خبر رسیده بود که OnePlus قصد دارد OnePlus 13 را به عنوان اولین گوشی دنیا با چیپست معرفی نشده و مورد انتظار Snapdragon 8 Gen 4 معرفی کند، اما خبرها حاکی از آنند که شیاومی باز هم دست پیش را گرفته است و بازی را خواهد برد!

یک منبع فوق العاده موثق و آگاه به تحریریه شیائومی پارس اعلام کرده است که آزمایش داخلی مرحله دوم سری گوشی های 15 از ماه جاری میلادی در کشور چین آغاز خواهد شد. وی اشاره میکند که گوشی های مورد بحث در ماه سپتامبر به تولید انبوه خواهند رسید. ظاهراً تغییری در سایز این گوشی ها و رزلوشن آنها اتفاق نخواهد افتاد. همچنین، شایعات حاکی از آنند که این محصولات اولین گوشی های شیاومی با سنسور اثر انگشت التراسونیک خواهند بود.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا