سایر برندهاکوآلکام

ویژه : چیپست اسنپدراگون 480 با پشتیبانی از شبکه های نسل 5 معرفی شد .

سال گذشته سال بسیار خوبی برای صنعت گوشی های هوشمند پایین رده و اقتصادی بازار بود ، چون کمپانی های مدیاتک ، کوآلکام و UNISOC چیپست های بسیار با ارزشی را برای گوشی های هوشمند معرفی کردند که پشتیبانی از شبکه های نسل 5 را به این رده از گوشی های بازار میاورد . حال امسال جنگ بالا گرفته است و اولین آتش را کوآلکام ، غول بی چون و چرای نیمه هادی دنیا برافروخته است .

چیپست جدید کوآلکام با یک هدف اصلی و اساس وارد بازی شده اند : آوردن فناوری شبکه های نسل 5 به گوشی های اقتصادی بازار . جالب است بدانید چیپست اسنپدراگون 480 از این به بعد بر روی گوشی ها و تبلت های مقرون به صرفه زیر 150 دلار به کار گرفته خواهد شد و نه تنها برگ برنده را به نفع کوآلکام برمیگرداند ، بلکه قاعده بازی را برای صنعت گوشی های هوشمند مقرون به صرفه عوض میکند .

چیپست اسنپدراگون 480 از معماری ساخت 8 نانومتری اختصاصی کوآلکام بهره برده و دارای 8 هسته میباشد . حرکت از سوی معماری 11 نانومتری در اسنپدراگون 460 به 8 نانومتری در اسنپدراگون 480 علاوه بر بالا بردن کارایی منجر به کاهش دمای چیپست میشود . نکته جالت اینجاست که هسته های Kryo 460 به کار گرفته شده در اسنپدراگون 480 به همراه چیپ گرافیکی آدرنوی 619 بهبود 100 درصدی را نسبت به نسل قبل برای این چیپست به ارمغان می آورد .

کوآلکام در این چیپست از مودم نسل 5 جدید خود تحت عنوان X51 بهره گرفته است ، که پشتیبانی از باندهای کاری 6Ghz ، باندهای کاری mmWave و هر 2 حالت SA و NSA را برای این چیپست به ارمغان می آورد . این چیپست همچنین به بلوتوث 5.1 و وایفای 6 مجهز بوده و سرعت دانلود آن به مرز 9.6 گیگابیت/ثانیه میرسد .

کوآلکام در این چیپست از پردازنده سیگنال Spectra 345 بهره گرفته است ، که توانایی پشتیبانی از سنسورهای دوربین 64 مگاپیکسلی را برای گوشی های هوشمند مجهز به این چیپست فراهم می آورد . گوشی های مجهز به این چیپست از هر 3 نوع سنسور عریض ، فوق عریض و تله فوتو پشتیبانی به عمل می آوردند . این چیپست از صفحه نمایش هایی با نرخ نوسازی 120 هرتز و رزلوشن تصویر تا +FHD پشتیبانی به عمل آورده و علاوه بر پشتیبانی از فرمت تصویربرداری HEIF ، پشتیبانی از فرمت فیلمبرداری HEVC را نیز فراهم می آورد .

کوآلکام در این چیپست از چیپ صوتی aptX بهره گرفته است و تراشه Hexagon 686 تا 70 درصد بهبود کارایی را در هوش مصنوعی نسبت به نسل قبل برای گوشی های مجهز به این چیپست به ارمغان می آورد . در پایان گفتنی است که شیائومی یکی از کمپانی های دنیاست که در نظر دارد در 3 ماهه اول سال 2021 میلادی ( 3 ماهه پیش رو ) گوشی یا گوشی های هوشمند مقرون به صرفه ای را با قیمتی فوق رقابتی وارد بازارهای جهانی سازد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مصطفی اردوانی
مصطفی اردوانی
میهمان
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۱۸:۵۸

من منتظرم تا شیائومی یه گوشی با اسنپدراگون ۴۸۰ بسازه تا بخرم.

دکمه بازگشت به بالا