شیائومیمی

اختصاصی: همه آنچه از تبلت های Xiaomi Pad 7 و Xiaomi Pad 7 Pro میدانیم.

شیائومی پس از وقفه ای طولانی، سری تبلت های ارتقا یافته Xiaomi Pad 5 را معرفی کرد. در سالی که گذشت شاهد سری تبلت های Xiaomi Pad 6 بودیم و اکنون خود را برای معرفی سری تبلت های Xiaomi Pad 7 در سال 2024 میلادی آماده میکنیم. بر اساس آمار واصله در این سری فعلاً با 2 تبلت Xiaomi Pad 7 و Xiaomi Pad 7 Pro مواجه خواهیم بود. در این مطلب سعی داریم آخرین اخبار و اطلاعات درز پیدا کرده از این محصولات را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس همراه باشید…

طراحی

از آنجایی که تبلت های شیاومی در طی چند نسل گذشته (از سری 5) نمودی از طراحی گوشی های پرچمدار خانواده XIAOMI را با خود به همراه داشته اند، بعید به نظر میرسد در سری 7 نیز شاهد چنین بدعتی نباشیم. با این حساب، باید در سری تبلت های شیاومی پد 7 نیز منتظر طراحی رسمی و 100 البته یکپارچه بدنه باشیم. ماژول دوربین ظاهراً نباید تغییر آنچنانی نسبت به سری 6 داشته باشد، اما تغییرات احتمالی دور از انتظار نیست. در مجموع شناخت سری 7 نسبت به سری 6 شاید کار آسانی باشد، اما شباهت ها هم کم نخواهد بود.

صفحه نمایش

تا کنون تنها اطلاعاتی از صفحه نمایش نسخه پرو به بیرون درز پیدا کرده است. بر اساس شواهد، Xiaomi Pad 7 Pro به صفحه نمایشی 10 اینچی با رزلوشن 2.5K و نرخ نوسازی خارق العاده 144 هرتز مجهز خواهد شد. گزارش های غیر رسمی میگویند شیاومی همچنان در این تبلت از پنل IPS LCD بهره خواهد گرفت، اما ظاهراً شاهد پیشرفت هایی چشمگیر در درخشندگی صفحه نمایش خواهیم بود.

سخت افزار

شایعات میگویند Xiaomi Pad 7 Pro به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز خواهد شد. از آنجایی که سال گذشته شاهد به کار گرفتن چیپست نسبتاً قدیمی اسنپدراگون 8+ نسل 1 در شیاومی پد 6 بودیم، این موضوع بعید به نظر نمیرسد. البته همینکه شیاومی دست از چیپست های قاتل پرچمدار کشیده است خود نعمتی بزرگ است! تا پیش از این شاهد بهره گیری از چیپست اسنپدراگون 870 نیز بوده ایم!

متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره چیپست نسخه استاندارد در دست نیست، اما بعید نیست شاهد بهره گیری از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 یا چیپستی پرچمدار از مدیاتک در این نمونه باشیم. همچنین، در این نسل منتظر به کارگیری از حافظه های رم نسل 5 ارتقا یافته (LPDDR5X) و حافظه های داخلی فوق سریع نسل 4 (یا UFS4.0) هستیم. احتمالاً استاندارد USB نیز 3.2 نسل 2 خواهد بود.

دوربین

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره دوربین تبلت های سری 7 شیاومی به بیرون درز پیدا نکرده است، اما داستان از 2 حال خارج نیست. یا همچون نسل قبل شاهد 2 سنسور دوربین در قسمت پشت خواهیم بود، یا در نسخه پرو شاهد به کارگیری از 3 سنسور خواهیم بود. البته بعید به نظر 3 سنسور برای یک تبلت در نظر گرفته شود و احتمالاً باز شاهد به کارگیری از 2 سنسور در قسمت پشت خواهیم بود. بر اساس شایعات، ماژول دوربین اصلی این تبلت ها همچون پرچمداران سری 14 مربعی خواهد بود.

باتری

هنوز هیچ اطلاعاتی از حجم باتری و سرعت شارژ تبلت های سری 7 در دست نیست، اما گمانه زنی هایی درباره به کارگیری از باتری های دو سلولی در این تبلت ها مطرح شده است. ممکن است برای تسریع در عملیات شارژ، زیر نظر گرفتن دقیق پروسه شارژ و ماندگاری بیشتر باتری، شاهد بهره گیری از چیپ های اختصاصی مدیریت مصرف انرژی در این تبلت ها باشیم. در باب سرعت شارژ ممکن است شاهد شارژ 67 واتی یا 90 واتی سیمی در این سری تبلت ها باشیم.

سیستم عامل

همانطور که میدانید، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تمامی محصولات شیاومی از سال 2024 با سیستم عامل اختصاصی HyperOS معرفی خواهند شد. حال بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده موثق، تبلت های سری 7 نیز با همین سیستم عامل راهی بازار کشور چین و بازارهای جهانی خواهند شد. سیستم عامل مورد بحث بر پایه اندروید 14 بنا شده است.

قیمت

هنوز برای صحبت درباره قیمت این سری تبلت ها بسیار زود است، اما بعید به نظر میرسد شاهد افزایش قیمت فاحشی نسبت به نسل قبل باشیم. نسخه استاندارد در نسل قبل با قیمت پایه 290 دلار و حدأکثری 335 دلار به دست کاربران رسیده بود، در حالی که نسخه حرفه ای با قیمت پایه 365 دلار و حدأکثری 495 دلار به فروش رسیده بود. حال آنکه ممکن است به دلیل بهره گیری از حافظه های رم و حافظه های داخلی نسل جدید و سخت افزار ارتقا یافته، شاهد افزایش قیمتی منطقی نسبت به نسل قبل باشیم.

اعضای خانواده

تا کنون تنها اطلاعات نسخه حرفه ای (Xiaomi Pad 7 Pro) این سری محصولات به بیرون درز پیدا کرده است، اما قطعاً شاهد نمونه ای استاندارد نیز خواهیم بود. با این حساب فعلاً باید ادعا کنیم که حدأقل 2 نمونه Xiaomi Pad 7 و Xiaomi Pad 7 Pro در راه هستند، اما ممکن است همچون نسل قبل شاهد نمونه سومی با پسوند Max نیز باشیم.

زمان معرفی

بر اساس شایعات، سری تبلت های 7 در مراسم معرفی گوشی Xiaomi 14 Ultra رونمایی خواهند شد. به این ترتیب، باید در ماه آوریل (فروردین یا اردیبهشت 1403) منتظر معرفی این تبلت ها باشیم. مثل سنت سال های قبل این تبلت ها ابتدا برای بازار کشور چین معرفی خواهند شد.

زمان عرضه در بازارهای جهانی

معمولاً پس از چند ماه از معرفی نسخه چین، نسخه جهانی محصولات شیائومی معرفی خواهند شد. شاید این موضوع زیاد مهم نباشد، اما نکته ای که برای اولین بار به زبان فارسی آنرا خواهید خواند مهم است! بر اساس آمار واصله، تبلت Xiaomi Pad 7 Pro اولین تبلت حرفه ای شیاومی خواهد بود که به صورت رسمی پا به بازارهای جهانی خواهد گذاشت! به این ترتیب، همچون نسخه چین، امسال در نسخه گلوبال نیز شاهد هر دو تبلت شیاومی پد 7 و شیاومی پد 7 پرو خواهیم بود. این اطلاعات از سرورهای شیاومی استخراج شده است.

زمان عرضه در بازار ایران

شیاومی معمولاً نمونه ای وایفای و نمونه ای با پشتیبانی از شبکه های موبایل را عرضه میکرد، اما در سری 6 شاهد چنین داستانی نبودیم. از آنجایی که تبلت از سال های گذشته نیاز به رجیستر دارد، اگر سری تبلت های 7 نسخه تحت شبکه داشته باشند که ورود آنها منوط به رجیستر میباشد، اما در غیر اینصورت ممکن است نسخه چین به صورت غیر رسمی وارد بازار کشور عزیزمان ایران شود. البته قطعاً در صورت معرفی نسخه جهانی، پس از 1 تا 3 ماه شاهد عرضه رسمی این تبلت ها با گارانتی 18 ماهه خواهیم بود.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 13 دی

بر اساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده، سری تبلت های Xiaomi Pad 7 در 3 ماهه دوم سال 2024 میلادی همراه با گوشی Xiaomi 14 Ultra معرفی خواهند شد. تا به امروز اطلاعاتی بسیار محدود از این تبلت ها داشتیم، اما هر چه به زمان معرفی آنها نزدیک میشویم اطلاعات بیشتری به بیرون درز پیدا میکند. بر اساس آخرین خبری که به دست رسیده است، ظاهراً شیاومی تجدیدنظری بزرگ بر روی باتری و سرعت شارژ خواهد کرد.

منبع خبری موثق ما اعلام میکند نسخه حرفه ای این سری تبلت ها (Xiaomi Pad 7 Pro) به باتری حجیم 10,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 120 واتی مجهز خواهد شد. از آنجایی که این اطلاعات از کدهای Mi استخراج شده است بسیار نزدیک به واقعیت میباشد. ما برای این تبلت بسیار هیجان زده ایم، چون بر اساس شایعات نزدیک به واقعیت این اولین باری است که نسخه حرفه ای تبلت های شیاومی به صورت رسمی پا به بازارهای جهانی میگذارد.

بروزرسانی 4 بهمن

ساعاتی پیش شارژر اختصاصی تبلت Xiaomi Pad 7 Pro موفق به دریافت تأییدیه های لازم برای معرفی از 3C چین شد. نکته مهم اینکه در تأییدیه مورد بحث نهایتاً توانستیم شماره مدل این تبلت (24018RPACC) را کشف کنیم. همانطور که شایعه شده بود، این محصول اولین تبلت از شیائومی است که به شارژ 120 واتی مجهز میشود. همچنین، به صورت همزمان نسخه جهانی این سری تبلت ها با شماره مدل 24018RPACG موفق به کسب تأییدیه بنیاد HDR Vivid شد، که نشان میدهد به صفحه نمایشی با کیفیت مجهز خواهد شد.

بروزرسانی 21 بهمن

بر اساس آخرین اطلاعات موثق به دست آمده از منبعی مورد اعتماد، شیاومی فعلاً دست به معرفی سری تبلت های Xiaomi Pad 7 نخواهد زد و به جای آن قصد دارد در یک بروزرسانی میان نسل، تبلت غول پیکر Xiaomi Pad 6S Pro را همراه با گوشی Xiaomi 14 Ultra و خودروی الکتریکی SU7 برای بازار کشور چین معرفی کند! ظاهراً این تبلت به چیپست Snapdragon 8 Gen 2 و صفحه نمایش غول پیکر 12.4 اینچی با استاندارد تصویر 16:10 مجهز خواهد شد.

ظاهراً پنل این تبلت از نوع IPS LCD بوده و نرخ نوسازی خارق العاده 144 هرتز را برای کاربران به ارمغان می آورد. اما آیا این خبر میتواند درست باشد؟ قبل از اینکه به صحت این موضوع بپردازیم باید بگوییم که بر اساس اطلاعات موثق، 2 تبلت از زیرمجموعه ردمی نیز در حال توسعه هستند. ما اعتقاد داریم که تبلت Xiaomi Pad 6S Pro معرفی خواهد شد، اما تبلت های سری Xiaomi Pad 7 نیز با پنل OLED و چیپست Snapdragon 8 Gen 3 در راه هستند.

به این ترتیب در مجموع شیاومی 5 تبلت در دست توسعه دارد، که برخی از آنها در آینده ای نزدیک و برخی دیگر در طول سال 2024 میلادی معرفی خواهند شد. پیش بینی میشود فعلاً تبلت غول پیکر میان نسل 6S پرو معرفی شود و پس از معرفی تبلت های ردمی در زمان مقتضی، سری تبلت های پرچمدار Pad 7 برای بازار چین و سپس بازارهای جهانی معرفی شوند.

بروزرسانی 25 بهمن

ظاهراً قضیه بسیار جدی است و شیاومی قصد دارد در مراسم پیشِ رو، به جای سری تبلت های Xiaomi Pad 7 فعلاً از نسخه میان نسلی با نام تجاری و عجیب Xiaomi Pad 6S Pro پرده بردارد! موضوع از یک پست ساده در شبکه اجتماعی Weibo آغاز شد، اما اکنون با انتشار اولین تیزر تبلیغاتی همه چیز رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است! گفته میشود این تصویر از سرورهای گلوبال شیاومی استخراج شده است، بدین معنا که این تبلت برای بازارهای جهانی نیز معرفی خواهد شد.

خبرهای موثق حاکی از آنند که این تبلت ظاهری شبیه به سری Xiaomi Pad 6 خواهد داشت، اما با مجهز شدن به سیستم عامل HyperOS و معرفی در کنار اولین خودروی الکتریکی شیائومی برای بازارهای جهانی (SU7)، ارتباط تنگاتنگی با این ماشین خواهد داشت. این تصویر علاوه بر زبان طراحی دستگاه، صفحه نمایش 12.4 اینچی آنرا نیز تأیید میکند. بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده، ظاهراً این تبلت به صفحه نمایشی با پنل IPS LCD با نرخ نوسازی خارق العاده 144 هرتز مجهز خواهد شد.

گفته میشود این تبلت با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 و سرعت شارژ 120 واتی به دست کاربران میرسد، اما به جز چند شایعه که باتری آنرا 10,000 میلی آمپری اعلام کرده بودند، خبر رسمی و موثقی درباره حجم باتری این تبلت در دست نیست. از آنجایی که این تبلت شباهت بی اندازه ای به تبلت دوست داشتنی Xiaomi Pad 6 Max دارد، ممکن است به دوربین 2 گانه (با سنسورهای 50+2 مگاپیکسلی)، سلفی 20 مگاپیکسلی و بلندگوی 4 گانه مجهز شود. هنوز خبری درباره قیمت این تبلت در دست نیست، اما ممکن است اول برای بازار چین (22 فوریه) معرفی شود.

بروزرسانی 1 اسفند

شاید کمتر کسی فکرش را میکرد که یک شایعه مسخره روزی تبدیل به واقعیت شود! باور کنیم یا نکنیم، شیائومی قصد دارد در مراسم معرفی گوشی مورد انتظار Xiaomi 14 Ultra برای بازار چین (22 فوریه، 3 اسفند)، پرده از تبلت سوپر پرچمدار Xiaomi Pad 6S Pro بردارد. بر اساس اطلات رسمی ارائه شده از سوی شیاومی، این تبلت به صفحه نمایشی 12.4 اینچی با پنل IPS LCD با رزلوشن خارق العاده 3K، استاندارد تصویر 3:2، نرخ نوسازی بینظیر 144 هرتز، درخشندگی پایه 900 نیت و چیپست Snapdragon 8 Gen 2 مجهز خواهد شد.

شیاومی میگوید این تبلت نهایتاً در نسخه ای با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی به دست کاربران میرسد. هر چند هنوز حجم باتری این تبلت مشخص نیست، اما میدانیم به شارژ 120 واتی مجهز خواهد شد. این تبلت اولین تبلت شیاومی است که به سیستم عامل HyperOS از درب کارخانه مجهز خواهد شد و ارتباط بینظیری با اینترنت اشیاء برقرار میکند. این تبلت از وایفای 7، دوربین 2 گانه 2+50 مگاپیکسلی و سلفی 20 مگاپیکسلی بهره خواهد برد و قطعاً پا به بازارهای جهانی میگذارد.

سؤالات متداول

  1. تاریخ معرفی تبلت های سری Xiaomi Pad 7 چه زمانی اعلام میشود؟ شیائومی معمولاً دو هفته مانده به زمان معرفی سری محصولات جدیدش دست به انتشار تیزرها میزند و ممکن است 1 ماه پیش از معرفی تاریخ دقیق مراسم اعلام شود.
  2. تاریخ معرفی نسخه جهانی تبلت های سری Xiaomi Pad 7 چه زمانی خواهد بود؟ این موضوع مشخص نیست، چون زمانی برای معرفی نسخه چین هم نداریم! اما باید در نظر داشته باشید که بین 2 تا 4 ماه پس از معرفی نسخه چین نسخه جهانی معرفی میشود.
  3. چه تفاوتی بین Mi Pad 7 و Xiaomi Pad 7 وجود دارد؟ شیائومی از زمان معرفی گوشی Xiaomi Mix 4 برای بازار کشور چین، سیاست نامگذاری خانواده Mi را عوض کرد و محصولاتی که در زیرمجموعه Xiaomi هستند، فاقد پیشوند مذکور میباشند.
  4. آیا پای تبلت های سری Xiaomi Pad 7 به بازارهای جهانی باز میشود؟ بله، قطعاً این اتفاق رُخ خواهد داد. خبر مسرور کننده اینکه بر اساس شایعات، امسال علاوه بر نسخه استاندارد، پای نسخه حرفه ای نیز به بازارهای جهانی باز خواهد شد.
  5. آیا تبلت های سری Xiaomi Pad 7 وارد بازار کشور عزیزمان ایران میشود؟ بله؛ قطعاً پس از معرفی نسخه جهانی، شاهد عرضه رسمی این محصولات در کشور عزیزمان ایران خواهیم بود.
  6. در صورت ورود تبلت های سری Xiaomi Pad 7 به ایران، انتظار چه قیمتی را باید داشته باشیم؟ تخمین این موضوع تقریباً غیرممکن است، چون هنوز نسخه ای از تبلت های مذکور معرفی نشده است که بتوانیم قیمتی برای آن متصور شویم.
  7. چه زمانی پای این محصولات به کشور عزیزمان ایران میرسد؟ معمولاً یک ماه پس از معرفی نسخه جهانی، این تبلت ها به صورت رسمی وارد بازار کشور میشوند. عرضه این محصولات با گارانتی 18 ماهه خواهد بود.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب خواندید، به زودی شاهد معرفی سری تبلت های Xiaomi Pad 7 خواهیم بود. به احتمال بسیار زیاد این سری تبلت ها با ظاهری شبیه به سری گوشی های پرچمدار Xiaomi 14 و سخت افزاری به روز معرفی خواهند شد. انتظار میرود قیمت نسل جدید زیر 500 دلار نگه داشته شود تا عرصه رقابت بر سامسونگ تنگ شود. همچنین، نباید فراموش کنیم که معرفی نمونه پرو برای بازارهای جهانی یک حرکت بزرگ و اعلان جنگ رسمی علیه سامسونگ میباشد!

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا