شیائومیبروزرسانی های نرم افزاری
موضوعات داغ

بروزرسانی: لیست تمام گوشی‌های شیائومی که به پایان سرویس (EOS) رسیده‌اند و دیگر آپدیت نمی‌شوند.

لیست گوشی های شیائومی که دیگر بروزرسانی نمیشوند

کمپانی های گوشی سازی بزرگ معمولاً چرخه ای برای انتشار بروزرسانی محصولات خود در نظر میگیرند، که یا به صورت سال یا به صورت تعداد آپدیت (مانند شیائومی) تشریح میشود. در بین کمپانی های دنیا، اپل بهترین پشتیبانی را از محصولات خود به عمل می آورد، که با توجه به تعداد کم محصولات، منطقی به نظر میرسد. پس از آن، کمپانی های گوگل و سامسونگ قرار دارند و پس از سامسونگ، شیائومی قرار دارد. در این مطلب قابل بروزرسانی قصد داریم لیست گوشی های شیایومی که به پایان سرویس رسیده اند و دیگر بروزرسانی نمی‌شوند را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس همراه باشید…

این مطلب پیوسته در حال بروزرسانی است!

برای دیدن لیست آخرین گوشی ها به انتهای مقاله مراجعه کنید.

لیست 70 گوشی شیائومی که دیگر بروزرسانی نمی‌شوند

اخیراً شیاومی سیاست انتشار بروزرسانی برای گوشی هایش را تغییر داد و محصولات جدید این کمپانی بروزرسانی های بیشتری نسبت به قبل دریافت میکنند. حال پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، لیست گوشی های شیائومی که دیگر بروزرسانی نمیشوند منتشر شده است. این لیست شامل گوشی هایی از زیرمجموعه Mi (یا Xiaomi حاضر) و Redmi میباشد و اسمی از POCO برده نشده است.

لیست گوشی های شیائومی که دیگر بروزرسانی نمیشوند
لیست گوشی های شیائومی که دیگر بروزرسانی نمیشوند

در این لیست بزرگ که مشاهده کردید، نام گوشی های خاطره ساز زیادی به چشم میخورد. من باب مثال میتوانیم به Mi Mix 3 یا Mi 9 اشاره کنیم، که آخرین محصولات غول چینی هستند که در لیست پایان پشتیبانی ( EOS یا End-of-Support ) قرار گرفته اند. به صورت دقیق، در این لیست شاهد 41 گوشی از زیرمجموعه Mi و 29 گوشی از مجموعه Redmi هستیم. آیا گوشی شما در این لیست قرار گرفته است؟!

10 گوشی دیگر به این لیست اضافه شدند (بروزرسانی 3 آذر)

هر چند با توجه به اینکه اکثر محصولات پوکو نسخه ریبرند شده Redmi هستند، این موضوع میتواند باعث شود گوشی های پوکو را نیز شناسایی کنیم. تا به امروز 70 گوشی محبوب از شیائومی در لیست پایان پشتیبانی ( EOS یا End-of-Support ) قرار داشتند و اکنون 10 گوشی دیگر به آنها اضافه شده است. لیست این گوشی ها را میتوانید به طور کامل در لیست زیر مشاهده کنید:

Redmi K20
Redmi Note 7
Redmi Note 7S
Redmi Note 7 Pro
Redmi 7
Redmi Y3
Mi Pad 4
Mi Pad 4 Plus
Mi Play
Mi 9 SE

5 گوشی دیگر به این لیست اضافه شدند (بروزرسانی 6 دی)

لحظاتی پیش شیایومی اعلام کرد یک گوشی از خانواده پوکو و 4 گوشی از خانواده ردمی به پایان عمر سرویس خود رسیده اند و دیگر بروزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد. بر اساس اعلام رسمی شایومی، گوشی POCO X2، گوشی های Redmi K30 و Redmi K30 5G، در کنار گوشی های Redmi 8 و Redmi 8A وارد این لیست شده اند. با توجه به معرفی گوشی های Redmi K60 در عصر امروز، ورود گوشی های سری Redmi K30 به این لیست عجیب نیست، اما حضور POCO X2 در این لیست کمی عجیب است!

کاربران گوشی POCO X2 مدت هاست منتظر دریافت بروزرسانی MIUI 13 هستند، اما اکنون با این پیام مواجه شده اند. تست درون سازمانی MIUI 13 برای گوشی مورد بحث در آوریل سال جاری میلادی شروع شد، اما به دلیل باگ های بسیار زیاد، هرگز توسط شاومی منتشر نشد. البته لازم نیست نگران باشد، چون همچنان میتوانید از منابع غیر رسمی رام های شخصی سازی شده (کاستوم) را بر روی گوشی POCO X2 خود نصب کنید و از آخرین نسخه اندروید لذت ببرید.

4 گوشی دیگر به لیست EOS اضافه شدند (بروزرسانی 11 اسفند)

شیاومی ساعاتی پیش رسماً اعلام کرد 4 گوشی از خانواده ردمی به لیست EOS اضافه شده اند. این گوشی ها به ترتیب شامل Redmi K30 5G Speed و Redmi Note 8 و Redmi Note 8T و Redmi 8A Dual میباشند. به این ترتیب 4 گوشی اشاره شده دیگر هیچ بروزرسانی سیستمی جدیدی دریافت نخواهند کرد و صرفاً ممکن است در هر سال یک یا 2 بار موفق به دریافت وصله های امنیتی گوگل شوند. در زیر میتوانید لیست تمامی گوشی های Redmi که تا به این لحظه از بروزرسانی محروم شدند را مشاهده کنید.

1 گوشی دیگر به این لیست اضافه شد (بروزرسانی 26 اردیبهشت)

ساعاتی پیش شیاومی اعلام کرد گوشی Mi 10 Lite Zoom دیگر بروزرسانی سیستمی جدیدی (MIUI و اندروید) را دریافت نخواهد کرد. البته این گوشی همچنان ممکن است وصله های جدید امنیتی را دریافت کند، اما دیگر خبری از نسخه های جدید رابط کاربری شیاومی و اندروید نخواهد بود. این گوشی خاطره انگیز اولین محصول از شیاومی بود که به سنسور پریسکوپی با زوم 5 برابری اپتیکال و 50 برابری هیبریدی مجهز شده بود. آخرین بروزرسانی بزرگ این گوشی در تاریخ 17 دسامبر 2022 با شماره ساخت 13.0.9.0 بر پایه MIUI 13 و اندروید 12 منتشر شده بود.

5 گوشی دیگر به این لیست اضافه شدند (بروزرسانی 15 خرداد)

ساعاتی پیش شیائومی رسماً اعلام کرد گوشی های سری Redmi Note 9 و گوشی محبوب، پرفروش و دوست داشتنی Mi Note 10 Lite دیگر بروزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد. این موضوع محتمل به نظر میرسید، چون از معرفی سری مورد بحث 3 سال میگذرد. شیاومی اخیراً در تصمیمی احساسی و به دلیل فروش بسیار بالای سری گوشی های ردمی نوت 9، بروزرسانی MIUI 14 را به دست آنها رساند، تا با شکوه با این محصولات خداحافظی کند. لیست کامل این محصولات به شرح زیر است.

6 گوشی دیگر به این لیست اضافه شدند (بروزرسانی 3 مرداد)

دقایقی پیش شیائومی رسماً اعلام کرد سری گوشی های محبوب Mi 10 و 3 محصول محبوب دیگر از خانواده ردمی در آینده بروزرسانی جدیدی را دریافت نخواهند کرد. بر اساس این بیانیه، آخرین بروزرسانی این گوشی ها همانی است که اخیراً منتشر شده بود و دیگر قادر به دریافت بروزرسانی جدیدی نیستند. لیست کامل این گوشی ها به شرح زیر است:

البته گوشی های مورد بحث تا مدتی وصله های امنیتی را دریافت میکنند، اما بروزرسانی MIUI و اندروید جدیدی در انتظار آنها نخواهد بود. نکته بسیار مهم اینکه با پایان بروزرسانی گوشی های مورد بحث، ممکن است برخی از گوشی های خانواده پوکو نیز تحت تأثیر قرار بگیرند، اما هنوز سیاست شیائومی در این زمینه تشریح نشده است.

3 گوشی پرفروش دیگر به این لیست اضافه شدند ( بروزرسانی 29 مرداد)

متأسفانه دقایقی پیش شیائومی رسماً اعلام کرد 3 گوشی محبوب ردمی 9، ردمی نوت 9 و پوکو M2 وارد لیست EOS شده اند و دیگر بروزرسانی جدیدی را دریافت نخواهند کرد. این گوشی ها جزو محبوب ترین و پرفروش ترین گوشی های اقتصادی شیاومی از بدو معرفی بودند و در کشور عزیزمان ایران نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. پیشتر شیاومی نسخه چین Redmi Note 9 را وارد لیست EOL (یا End of Life) کرده بود و اکنون نوبت به نسخه جهانی و نمونه ریبرند شده آن رسیده است. هر چند این تصمیم منطقی بود، اما میتوانیم از لحاظ احساسی ابراز ناراحتی کنیم.

4 گوشی دیگر به این لیست اضافه شدند (بروزرسانی 10 شهریور)

ساعاتی پیش شیاومی رسماً اعلام کرد 4 گوشی خاطره انگیز از خانواده ردمی و پوکو دیگر بروزرسانی جدیدی را تجربه نخواهند کرد. حدود 2 هفته پیش سری گوشی های ردمی نوت 9 وارد لیست EOS شدند و اکنون گوشی های دیگری از خانواده رمی و پوکو در حال ورود به این حیطه میباشند. این گوشی ها شامل ردمی K30 الترا، ردمی 9 پرایم، پوکو M2 پرو و ردمی 9C میباشند. به جز Redmi K30 Ultra، سایر این گوشی ها از محبوبیت بالایی در کشورما ایران نیز برخوردار هستند. لیست آنها به شرح زیر است.

3 گوشی اول بر روی اندروید 12 هستند، اما گوشی آخر در حال تجربه MIUI 12 بر پایه اندروید 10 میباشد. دو گوشی Redmi K30 Ultra و POCO M2 Pro هم اکنون بر روی MIUI 14 هستند. این گوشی ها با اندروید 10 و MIUI 11 معرفی شده بودند و تا به این لحظه موفق به دریافت 2 بروزرسانی بزرگ اندروید و 3 بروزرسانی بزرگ MIUI شدند. در پایان، گوشی Redmi 9 Prime قرار دارد، که آخرین بروزرسانی آن MIUI 13 بر پایه اندروید 12 خواهد بود. این گوشی نیز با MIUI 11 بر پایه اندروید 10 عرضه شده بود.

2 گوشی سری Mi و 2 گوشی POCO به خاطره ها پیوستند (بروزرسانی 7 آبان)

ساعاتی پیش شیائومی رسماً اعلام کرد 4 گوشی محبوب این کمپانی دیگر بروزرسانی جدیدی را دریافت نخواهند کرد. 2 مدل از این گوشی ها در خانواده Mi قرار میگیرند و 2 گوشی دیگر از خانواده POCO هستند. دو گوشی سری می، به ترتیب Mi 10T و Mi 10T Pro هستند، که در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بودند. این گوشی ها با اندروید 10 حدود 3 سال پیش معرفی شده بودند. دو گوشی دیگر از سری پوکو اما جزو پرفروش محصولات شیائومی در دنیا بودند! POCO X3 NFC و POCO X3 Pro هم سرانجام به ایستگاه نهایی رسیدند.

2 گوشی از سری ردمی نوت به این لیست اضافه شدند (بروزرسانی 11 فروردین)

ساعاتی پیش 2 گوشی بسیار پرفروش و دوست داشتنی شیاومی که در ایران نیز طرفداران زیادی داشتند، به لیست EOS اضافه شدند. بر اساس اعلام رسمی غول چینی دنیای تکنولوژی، گوشی های Redmi Note 10 Pro و Redmi Note 10 Pro Max دیگر بروزرسانی جدیدی را دریافت نخواهند کرد. این 2 گوشی در سال 2021 با چیپست Snapdragon 732G معرفی شده بودند و شیاومی 3 سال از آنها پشتیبانی کرد. البته نسخه Max مدت هاست به دلیل مشکل مادربرد در نسخه هند بروزرسانی جدیدی را دریافت نکرده بود. این موضوع درباره نسخه جهانی صدق نمیکند.

5 گوشی دیگر به این لیست اضافه شدند (بروزرسانی 8 اردیبهشت)

ساعاتی پیش شیاومی 5 گوشی جدید را به لیست EOS خود اضافه کرد. گوشی های ردمی نوت 10 پرو، پوکو X3 پرو، می 11 لایت، میکس فولد و ردمی نوت 10 پرو مکس گوشی های جدیدی هستند که در ماه آوریل به این لیست اضافه شده اند. البته دو گوشی محبوب Redmi Note 10 Pro و Redmi Note 10 Pro Max در کنار POCO X3 Pro پیشتر در برخی مناطق دنیا به پایان عمر خود رسیده بودند، اما اکنون به صورت کامل در تمامی مناطق کار آنها تمام شده است.

نکته بسیار مهم اینکه گوشی Mi 11 Lite در 2 نسخه 4G و 5G معرفی شده بود. حال آنکه در موضوعی جالب، نسخه 4G به لیست پایان عمر بروزرسانی پا گذاشته است، اما نسخه 5G همچنان واجد دریافت بروزرسانی مباشد! به این ترتیب گوشی های Mi 11 Lite 5G و Mi 11 Lite 5G NE هنوز در حاشیه امن قرار دارند، اما مشخص نیست چه زمانی سوت پایان عمر آنها زده شود. تمام این 5 گوشی تا کنون موفق به دریافت MIUI 14 بر پایه اندروید 13 شده اند، که آخرین بروزرسانی آنها تلقی میشود.

اگر درباره گوشی خاصی ابهام دارید، میتوانید از طریق بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

3.7 3 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
52 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Ali
Ali
میهمان
۱۴۰۲-۰۳-۰۳ ۰۳:۲۹

سلام وقت بخیر ، من گوشیم poco f3 هست و miui 14 با اندروید 13 رو دریافت کردم میخوام بدونم این گوشی اندروید 14 رو هم دریافت میکنه یا خیر؟ پاسخ بدید ممنون میشم.

Ali
Ali
میهمان
پاسخ به  SinaKing
۱۴۰۲-۰۳-۰۴ ۰۲:۴۳

سپاس از پاسخ گویی ، بنابر این منتظر میشم F5 وارد بازار بشه

متین
متین
میهمان
۱۴۰۲-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۳

سلام گوشی من ردمی نوت ۱۱ عه میخواستم بدونم آپدیت miui 14 میاد برای من یا نه

میرزایی
میرزایی
میهمان
۱۴۰۲-۰۳-۱۴ ۱۲:۰۵

سلام
میخواستم بپرسم که گوشی من نوت۱۰پرو عه
آیا آپدیت miui15براش میاد؟

کیان
کیان
میهمان
۱۴۰۲-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۳

به روز رسانی گوشی های شیایومی بسیار خنده دار هست چون هیچ اتفاقی نمیفته چند تا والپیپر عوض میشه و قسمت ستینگ دستگاه چند چیز جابجا میشه نه عملکرد دوربین فرقی میکنه نه سرعت دوربین تنها اتفاقی که میفته فقط بک قدرت نمایی هست در بین برندهای متفاوت تنها برندی که واقعا تاثیر گذار هست روی آپگرید آیفون هست ،که سراغ تمامی بخش های گوشی تاثیر گذار هست

طاها
طاها
میهمان
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۲:۰۳

سلام
گوشی من red mi note 10 pro
هستش من اندروید ۱۳ رو دریافت کردم می خواستم بدونم برای من miui15 میاد

شیامی
شیامی
میهمان
۱۴۰۲-۰۶-۲۵ ۲۳:۲۶

سلام من گوشیم note 11 s هست میشه بگین تا اندروید و می یو ای چند اپدیت میگیرم

Moris
Moris
میهمان
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۱۴:۵۸

سلام..گوشی بلک شارک 5 میوای ۱۵ رو دریافت میکنه؟؟

عادل
عادل
میهمان
۱۴۰۲-۰۸-۱۰ ۰۳:۳۷

سلام گوشی من pocox3pro هستش آیا این مدل از رده خارج میشه

ADEL
ADEL
میهمان
۱۴۰۲-۰۸-۱۱ ۰۴:۱۶

ممنونم از اینکه جواب منو دادید

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط ADEL
mohamad
mohamad
میهمان
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۲۱:۳۰

سلام گوشی من پوکو ایکس ۵ پرو ۵ جی هستش چه بروز رسانی هایی رو دریافت میکند.ممنون

علی
علی
میهمان
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۹:۵۲

سلام خواستم بدونم که گوشی ردمی 9تی به روز رسانی شیائومی hyperosداره یا نه که میاد براش ممنون میشم پاسخ بدید تشکر

شیامومی
شیامومی
میهمان
۱۴۰۲-۱۱-۱۲ ۱۶:۴۷

گوشی‌ردمی‌نوت‌10پرو‌هایپر‌اواس‌رو‌دریافت‌می‌کنه

یوسف
یوسف
میهمان
۱۴۰۲-۱۱-۱۳ ۱۷:۲۳

سلام وقت بخیر
گوشی من پوکو M3 ساده هست الان آپدیت نیو ای 14 به همراه اندروید 12 رو دریافت کرده میخام بدونم آیا گوشی من آپدیت هایپر او اس رو دریافت می‌کنه ؟پاسخ بدید ممنون میشم

mahya
mahya
میهمان
۱۴۰۲-۱۱-۲۵ ۱۷:۲۳

سلام وقتتون بخیر آیا redmi note 11 pro plus 5 در نسخه گلوبال اندروید ۱۴ و هایپر او اس را دریافت می کند ؟

mahya
mahya
میهمان
۱۴۰۲-۱۱-۲۶ ۱۸:۵۳

سلام وقت بخیر ببخشید من خیلی بین خرید note 11 pro plus با poco m6 pro 4g گیر کردم نمیدونم کدوم ارزش خرید بیشتری داره از نظر کیفیت و دوربین و صدا به نظر شما کدوم بهتره ؟

رضا
رضا
میهمان
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۰۴:۴۷

سلام خسته نباشید
گوشی بنده poco x3 gt هستش،آیا آپدیت اندروید 14 و هایپر او اس دریافت میکنه؟؟

Sina
Sina
میهمان
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۲:۲۷

من Black shark 4 دارم و اندرویدش ۱۱ و JoyUI ۱۲.۸ عه، و هیچ آپدیتی نمیده ، چرا؟

احمد
احمد
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۰۱ ۰۰:۴۲

گوشیم شیاومی Redmi not 8 pro هست براش میاد چون تا الان براش نیومده

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط احمد
مهدی
مهدی
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۰۹ ۰۸:۳۹

سلام گوشی من پوکو m5s هست می خواستم بدونم هایپر او اس دریافت می‌کنه؟

کمیل
کمیل
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۱ ۰۴:۱۶

سلام ببخشید میخواستم بدونم واسه mi 10t lite به روز رسانی جدیدی میاد یا نه ..و همچنین پوکوm5 ممنون

عظیمی
عظیمی
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۰۵

سلام گوشی نوت ۱۲ پرو ۴ جی تا چند سال آپدیت اندرویدی دریافت میکند

محمد امین
محمد امین
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۳ ۱۹:۵۶

برای redmi13c هایپر او است می‌آید ً؟

Aria
Aria
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۱

سلام خسته نباشید گوشی من ردمی نوت ۱۱ ۴g هست میخواستم بدونم گوشی من اندروید ۱۳ و MIUI ۱۴ رو دریافت می کنه یا نه؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدید🙏

ممد
ممد
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۲۲

سلام گوشی من Redmi Note 8 pro هست . از وقتی که اندروید 11 دریافت کرده دیگه بروز رسانی نمیشه . میخواستم بدونم دیگه آپدیتش متوقف شده ؟؟

مهرسام حسن نژاد
مهرسام حسن نژاد
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۶ ۰۷:۲۹

سلام من گوشیم ردمی نوت ۱۲ پرو ۵جی هست گوشی من اندروید ۱۵ را دریافت می‌کند؟ الان اندرویدم ۱۴ است

دکمه بازگشت به بالا