شیائومی

آینده روشن: فناوری شارژ خورشیدی شیائومی برای گوشی های هوشمند معرفی شد!

فناوری شارژ خورشیدی شیائومی

یکی از دغدغه های کاربران گوشی های هوشمند، بحث شارژ باتری است. البته معمولاً در فضای شهری کمتر این دغدغه احساس میشود، چون اکثر گوشی های هوشمند یک صبح تا شب را باکارهای سنگین با شما همراه خواهند بود. اما اگر به دل طبیعت برویم داستان چیست؟ دقیقاً اینجاست که نیاز به پاوربانک یا راهکارهای جایگزین داریم. اما تابحال فکر کرده اید با نور خورشید گوشی خود را شارژ کنید؟ اگر دوست دارید پاسخ این سؤالات را بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

ثبت اختراعی که آینده ای روشن برای بشر رقم میزند

شیائومی صبح دیروز یک شیوه جدید برای شارژ گوشی های هوشمند را به ثبت رساند، که شاید در آینده بیشتر به چشم بیاید. این فناوری شارژ که به صورت دقیق “Solar Charging” نامیده میشود، قرار است آینده ای روشن را برای گوشی های هوشمند به ارمغان بیاورد. بر اساس حق ثبت شماره CN116191634A، غول چینی دنیای تکنولوژی این فناوری شارژ، کلیه راهکارهای لازم برای آن و حتی لوازم مورد نیاز را تشریح کرده است.

حق ثبت اختراع فناوری شارژ خورشیدی شیائومی
حق ثبت اختراع فناوری شارژ خورشیدی شیائومی

پیش از این نیز شاهد معرفی فناروری شارژ خورشیدی برای لوازم الکترونیکی بودیم، اما راهکار شیاومی به نحوی انقلابی در این زمینه ایجاد خواهد کرد! در این ثبت اختراع پروسه شارژ با دریافت نور خورشید (و راهکارهای دریافت آن توسط ابزارهای لازم) آغاز میشود. گفته میشود به وسیله ماژولی که بسیار حساس به نور میباشد، نور خورشید شناسایی و پروسه دریافت آن برای تجدید انرژی مورد نیاز استارت میخورد.

کارکرد فناوری شارژ خورشیدی شیائومی

البته کارکرد این ماژول بسیار پیچیده است، چون به صورت دقیق در پشت گوشی قرار خواهد گرفت و اصلی ترین کار را انجام میدهد. در واقع پنل پشتی گوشی که مجهز به این سنسور فوق حساس میباشد، نور خورشید را شناسایی کرده و با فرایند خاصی آنرا به انرژی قابل استفاده در دستگاه الکترونیکی تبدیل میکند. شیائومی میگوید این فناوری شارژ دوست دار محیط زیست بوده و ریسک ایجاد گازهای گلخانه ای را کمتر میکند.

هر چند فعلاً این راهکار آنچنان برای نوع بشر حیاتی نمیباشد، اما همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، بیشتر به درد کسانی میخورد که قصد فعالیت های خارج از خانه را دارند و به نوعی طبیعت گرد محسوب میشوند. البته بر کسی پوشیده نیست که مجهز شدن گوشی های هوشمند به چنین فناوری خاصی یک آپشن محسوب شده و میتواند حتی برای کاربرانی که نیاز به آن ندارند نیز در بسیاری مواقع به درد بخور باشد.

اساس این اختراع؛ زمینی سبز برای آیندگان

این حرکت شیائومی بسیار قابل تقدیر است، چون برخلاف سایر کمپانی ها که تنها در حال افزایش حجم باتری هستند، غول چینی سعی در حل مشکل اساسی کاربرانی دارد که همیشه نگران عمر باتری وسیله الکترونیکی خود هستند. علاوه بر این، ثبت چنین اختراعی نشان میدهد که شیاومی سعی دارد در آینده زمینی سبز سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد. پیشتر نیز شاهد کاهش هدر رفت پلاستیک توسط این کمپانی بودیم.

نتیجه گیری

در آخر، باید اشاره کنیم که هر چند تکنولوژی شارژ خورشیدی ممکن است فعلاً به کار ما نیاید، اما قطعاً آینده روشنی را برای این عرصه رقم خواهد زد. تلاش های بی شائبه شیائومی برای تولید شارژرهای دوست دار محیط زیست و اختراعی اینچنینی، نشان از آن دارد که کمپانی مذکور سعی دارد علاوه بر رساندن تکنولوژی های روز دنیا به دست کاربران، به فکر محیط زیست اطراف ما نیز باشد و شاید قدمی مثبت در آینده زمین داشته باشد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا