شیائومیگجت های هوشمند

بازگشت با شکوه: Xiaomi Watch 2 Pro با رابط کاربری WearOS و ارتباط 4G LTE از راه رسید!

شیائومی در مگالانچ سری 13T، پرده از ساعت هوشمند پرچمدار جدید خود با نام Xiaomi Watch 2 Pro برداشت. این ساعت هوشمند پس از سال ها بازگشتی با شکوه را به همراه نسخه ای خاص از اندروید برای گجت های پوشیدنی (WearOS گوگل) به همراه دارد و حالا از ارتباط نسل 4 پشتیبانی میکند! ویژگی های خارق العاده این محصول کم نیست. با شیائومی پارس همراه باشید تا بیشتر درباره این ساعت برایتان بگوییم…

مقدمه

شیائومی سال ها پیش در حرکتی بسیار قابل تقدیر دست به معرفی Mi Watch، اولین ساعت مبتنی بر سیستم عامل پوشیدنی گوگل (WearOS) زد. این ساعت آنقدر خوب بود و به دل طرفداران نشست که حتی با وجود عدم معرفی در بازارهای جهانی (صرفاً برای بازار چین عرضه شده بود)، فروش بسیار بالایی را تجربه کرد و هم اکنون در ایران نیز موجود میباشد! حالا پس از چندین سال شاهد معرفی ساعت پرچمدار جدید این کمپانی با WearOS 3 هستیم، که به جرأت لقب جذاب ترین ساعت هوشمند شیاومی را از آنِ خود میکند!

فلش بک: مشخصات ساعت Mi Watch

این ساعت در 2 نسخه استاندارد و پرمیوم معرفی شده بود. نسخه استاندارد به فریمی آلومینیومی و صفحه نمایشی از جنس گوریلاگلس نسل 3 مجهز شده بود، در حالی که نسخه پرمیوم با فریم استیل ضد زنگ و صفحه ای از جنس یاقوت کبود روانه بازار شد! این ساعت به eSIM مجهز و از پنل نمایشی 1.78 اینچی از جنس Super AMOLED برخوردار بود.

این محصول از چیپست اختصاصی Qualcomm Snapdragon Wear 3100 و چیپ گرافیکی Adreno 304 استفاده میکرد و با 8 گیگابایت حافظه داخلی، 1 گیگابایت حافظه رم و باتری باتری 590 میلی آمپری به دست کاربران رسیده بود. این محصول به میکروفون، بلندگو، وایفای، بلوتوث 4.2، تراشه NFC و شارژ وایرلس نیز مجهز بود. اما بد نیست بدانید تمام این ویژگی ها در سال 2019 در دسترس کاربران قرار داشت!

معرفی ساعت Xiaomi Watch 2 Pro

طراحی

برخلاف نسل اول ساعت هوشمند حرفه ای و اختصاصی شیائومی که با شکلی مربعی همراه بود، نسل جدید به صفحه ای دایره ای مجهز شده است. شیاومی نهایت تلاش خود را کرده است که این ساعت در بدو دیدار با شما یک ساعت کاملاً کلاسیک به نظر برسد! از دستبند چرمی این محصول گرفته، تا دکمه های نسبتاً نامرئی (فشاری) و تاج کلاسیک، همه و همه ما را یاد ساعت های عادی می اندازند.

این ساعت در مجموع به 3 دکمه فیزیکی (2 دکمه فشاری و یک دکمه چرخشی) در سمت راست مجهز شده است. در قسمت پشت ساعت نیز سنسورها و حتی جایگاه شارژ هارمونی خاصی با طراحی دستگاه دارند. فریم این ساعت از استیل ضد زنگ تشکیل شده است و تا عمق 50 متری ضد آب است. ابعاد دقیق این ساعت 11.8×45.9×47.6 میلی متر و وزن آن 54.5 گرم (بدون دستبند) میباشد.

صفحه نمایش

همانطور که اشاره کردیم، شیاومی برای صفحه Xiaomi Watch 2 Pro از فرم دایره ای بهره گرفته است. نمایشگر این ساعت 1.43 اینچی است و قدرت خود را از یک پنل AMOLED با درخشندگی 600 نیت تأمین میکند. این پنل از رزلوشن +HD (یا 466×466) و قابلیت نمایش 326 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی میکند. بر اساس ادعای شیاومی، صفحه نمایش این ساعت نمایش درخشانی را به ارمغان خواهد آورد.

شیاومی هیچ صحبتی درباره محافظ صفحه نمایش این ساعت نکرده است، اما میدانیم که از مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش و ضربات برخوردار است. این ساعت از صفحه همیشه روشن (Always-on display) و 20 چهره ساعت اختصاصی از پیش نصب شده به دست شما میرسد، اما میتوانید از بین صدها چهره ساعت، نمونه های مختلفی را برای ساعت خود دانلود و از آنها استفاده کنید.

سخت افزار

شیائومی در این ساعت از آخرین چیپست Qualcomm Snapdragon® W5+ Gen 1 بهره گرفته است. این چیپست اختصاصی بر پایه فناوری ساخت پیشرفته 4 نانومتری بنا شده است و از 4 هسته برخوردار میباشد. این چیپست از 4 هسته ARM Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و چیپ گرافیکی Adreno A702 با فرکانس 1 گیگاهرتز بهره میبرد.

این چیپست از وایفای 4 دو بانده، بلوتوث 5.3، رم های LPDDR4، حافظه های eMMC 4.5 و باندهای کاری نسل 4 (LTE) پشتیبانی میکند. این چیپست از قدرتی اعجاب انگیز و مصرف انرژی بسیار بهینه برخوردار میباشد. شیاومی برای ساعت Xiaomi Watch 2 Pro از 2 گیگابایت حافظه رم نسل 4 ارتقا یافته (LPDDR4x) و 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع EMMC بهره گرفته است.

سیستم عامل/رابط کاربری

شیاومی پس از سال ها به سیستم عامل گجت های پوشیدنی گوگل برگشت، که اکنون استانداردی بزرگ برای ساعت های هوشمند پرچمدار محسوب میشود. دلیل این بازگشت، رقابت با پیکسل واچ 2 گوگل و Galaxy Watch 6 سامسونگ میباشد. سیستم عامل WearOS نسل 3 گوگل امکانات بینظیری را در اختیار کاربران قرار میدهد و میتوانند بیش از 200 برنامه و بازی اختصاصی را بر روی این ساعت نصب و مورد استفاده قرار دهند. همچنین بد نیست اشاره کنیم برخلاف Mi Watch، دیگر خبری از رابط کاربری MIUI For Watch در این ساعت نیست.

ویژگی های سلامت محور

این ساعت بیش از 150 حالت ورزشی را در اختیار کاربر قرار میدهد. در بخش ویژگی های سلامت محور، شیاومی از سنسور ضربان سنج قلب اپتیکال (با قابلیت سنجش 24 ساعته و بدون وقفه ضربان قلب)، سنسور پایش اکسیژن خون (SpO2)، ردگیری دقیق چرخه خواب، زیر نظر گرفتن دقیق چرخه عادت ماهیانه بانوان، تمرین تنفس و قابلیت بسیار جذاب سنجش توده بدنی در این محصول بهره گرفته است.

باتری و سایر ویژگی ها

شیاومی برای این ساعت از یک باتری 495 میلی آمپر/ساعتی با شارژ مغناطیسی بهره گرفته است. بر اساس ادعای غول چینی، فول شارژ این ساعت از 0 تا 100 حدود 45 دقیقه زمان میبرد. در باب مصرف باتری نیز گفته میشود نسخه مجهز به ارتباط LTE (در حالت استفاده از شبکه های نسل 4) این ساعت تا 55 ساعت و نسخه استاندارد (فاقد پشتیبانی از eSIM؛ فقط بلوتوث) تا 65 ساعت با شما همراه خواهد بود.

از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به بلوتوث 5.2، وایفای 2 بانده نسل 4، قابلیت مکالمه بر بستر بلوتوث (برای نسخه فاقد eSIM) و قابلیت مکالمه، پخش موسیقی، و … (برای نسخه LTE یا مجهز به eSIM)، پشتیبانی از باندهای کاری نسل 3 و 4 (نسخه eSIM)، تراشه GPS داخلی با سیستم مکان یابی دقیق به کمک 5 ماهواره، شتاب سنج، سنسور نور محیطی، فشارسنج و قطب نمای دیجیتال اشاره کرد.

رنگ ها و نسخه های مختلف

این ساعت در 2 رنگ جذاب فریم دودی با دستبند مشکی (جنس دستبند Fluoro rubber؛ نسخه ای جدید از پلمیر که در برابر تعریق، چیزهای چرب، گرما و … از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است) و فریم استیل با دستبند چرمی (قهوه ای روشن) عرضه میشود. البته کاربران میتوانند از بین دستبندهای رسمی این ساعت (در رنگ های نارنجی، مشکی/نارنجی و سبز) یکی را انتخاب کنند.

در باب نسخه های مختلف، شیاومی برای عدم تحمیل هزینه های اضافی این ساعت را در 2 نمونه با پشتیبانی از eSIM و بدون پشتیبانی از eSIM (نسخه بلوتوث) عرضه خواهد کرد. از آنجایی که فعلاً eSIM در ایران کاربردی ندارد، خرید نسخه مجهز به ارتباط LTE این ساعت غیر منطقی است. به همین دلیل پیشنهاد میشود در صورت سفارش گذاری یا خرید این ساعت از کشورهای خارجی، حتماً نسخه بلوتوث را تهیه کنید.

eSIM از عبارت (EMBEDDED SIM) و به معنی سیمکارت جاسازی شده است. eSIM به روزترین و تازه‌ ترین تکنولوژی برای سیم کارت‌ هاست. یعنی سیم کارت با یک گجت به صورت یکپارچه درآمده است و این بدان معنی است که eSIM اصلاً یک سیم کارت واقعی نیست! به صورت ساده باید گفت که eSIM هویت شما را برای یک شرکت مخابراتی تأیید میکند تا شما از خدمات برج‌ های مخابراتی آنها بهره‌مند شوید. eSIM یک چیپ با استاندارد SON 8 است که مستقیماً داخل یک گجت طراحی شده و قابلیت تعویض را ندارد؛ اما بازنویسی میشود.

قیمت و زمان عرضه جهانی

همانطور که میدانید، این ساعت در 2 نمونه با پشتیبانی از eSIM (نسخه LTE) و بدون پشتیبانی از eSIM (نسخه بلوتوث) عرضه میشود. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه بلوتوث این ساعت 270 یورو (284 دلار) و نسخه LTE حدود 330 یورو (347 دلار) میباشد. به این ترتیب، Xiaomi Watch 2 Pro ارزان ترین ساعت مجهز به WearOS گوگل میباشد. عرضه این ساعت از هم اکنون در کشورهای اروپایی آغاز شده است و به زودی برای بازارهای آسیایی و کشور هند معرفی خواهد شد.

مهمترین مشخصات Xiaomi Watch 2 Pro در یک قاب
مهمترین مشخصات Xiaomi Watch 2 Pro در یک قاب

قیمت و زمان عرضه در ایران

معمولاً عرضه فیزیکی محصولات شیاومی در کشورهای اروپایی بعد از 1 هفته انجام میشود. با این اوصاف باید تا اواسط یا اواخر آبان (شاید هم اوایل آذر)، شاهد ورود این ساعت به کشور عزیزمان ایران باشیم. همانطور که پیشتر اشاره شد، وارد شدن نسخه eSIM به ایران غیرمنطقی است! پس درباره قیمت آن نیز حرفی به میان نمی آوریم؛ اما بد نیست بدانید که ممکن است نسخه بلوتوث با قیمتی بین 11 تا 14 میلیون تومان وارد کشور شود.

سؤالات متداول

  1. ساعت Xiaomi Watch 2 Pro در چند نسخه عرضه میشود؟ این ساعت در 2 نسخه با پشتیبانی از شبکه های نسل 4 و بدون پشتیبانی از آن عرضه خواهد شد.
  2. تفاوت نسخه های مختلف Xiaomi Watch 2 Pro در چیپست؟ همانطور که اشاره شد، این 2 نمونه تنها در پشتیبانی از eSIM و عدم پشتیبانی از eSIM با یکدیگر متفاوت هستند و تفاوت سخت افزاری، نرم افزاری و حتی طراحی با یکدیگر ندارند.
  3. آیا Xiaomi Watch 2 Pro از سیستم عامل شیائومی بهره میبرد؟ خیر. این ساعت از سیستم عامل اختصاصی مخصوص گجت های پوشیدنی گوگل (WearOS) بهره میبرد.
  4. دلیل قیمت بالای Xiaomi Watch 2 Pro چیست؟ تا حدودی میتوان قیمت این ساعت را منطقی دانست، چون با یک ساعت هوشمند تمام عیار و پرچمدار مواجه هستیم؛ اما نسخه اروپا همیشه به دلیل مالیات های سنگین گرانتر سایر نسخه هاست.
  5. آیا Xiaomi Watch 2 Pro برای سایر بازارهای دنیا نیز معرفی میشود؟ بله. به زودی شاهد معرفی این ساعت برای کشورهای آسیایی و هند هستیم. با معرفی این محصول برای بازار کشورهای دیگر، قیمت آن نیز شکسته خواهد شد.
  6. آیا Xiaomi Watch 2 Pro وارد ایران میشود؟ بله. قطعاً این ساعت وارد کشور عزیزمان ایران میشود. بین 1 تا 2 ماه دیگر میتوانید این ساعت را با گارانتی شرکتی (از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس) خریداری کنید.
  7. قیمت Xiaomi Watch 2 Pro در صورت ورود به ایران چقدر خواهد بود؟ از آنجایی که واردات این ساعت شامل رجیستر و مبالغ بالای 600 دلار نمیشود، باید انتظار قیمتی بین 11 تا 14 میلیون را برای آن داشته باشیم. البته ممکن است این قیمت بالاتر یا پایین تر باشد.
  8. آیا خرید Xiaomi Watch 2 Pro عقلانی است؟ اگر به دنبال ساعت هوشمندی تمام عیار با فرم دایره ای شکل، پشتیبانی از صدها نرم افزار اختصاصی، عمر باتری خوب و قیمتی مناسب هستید، این محصول برای شما طراحی شده است.

جمع بندی

شیائومی پس از 4 سال بازگشتی شکوهمندانه با WearOS را تجربه کرد. با توجه به امکانات بینظیر Xiaomi Watch 2 Pro، قیمت فوق رقابتی آن نسبت به رقبای سرسخت (از سامسونگ، گوگل و …) و ظاهری فریبنده، پیش بینی میشود شاهد فروش خوبی برای این محصول باشیم. البته نباید از این موضوع بگذریم که عمر باتری بسیار خوب این ساعت، چیپست قدرتمند و پشتیبانی از شبکه های نسل 4 ممکن است باعث فروش رؤیایی آن شوند. نظر شما درباره این ساعت چیست؟ از طریق بخش نظرات منتظر شما هستیم…

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا