گجت های هوشمند

شیائومی از ساعت های Amazfit Cheetah با مربی مبتنی بر هوش مصنوعی پرده برداشت.

شیائومی ساعت های زیادی در خانواده Amazfit دارد که برای ورزشکاران تولید شده است، اما حساب این ساعت ها را جدا کنید! دیروز غول چینی از ساعت های Amazfit Cheetah و Amazfit Cheetah Pro پرده برداشت، که 2 ویژگی منحصر به فرد دارند. این ساعت ها به صورت مخصوص دوندگان را هدف قرار داده اند و از طرفی با کمک هوش مصنوعی یک مربی 24 ساعته را در کنار شما قرار میدهند! اگر دوست دارید بیشتر درباره این ساعت های منحصر به فرد بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

شیائومی در تاریخ 5 مهر پرده از ساعت های سری Cheetah برای بازار هند برداشت.

معرفی ساعت های Amazfit Cheetah و Amazfit Cheetah Pro

طراحی

شیاومی در طراحی این ساعت ها سعی کرده است جانب راحتی را بگیرد. برخلاف سایر ساعت های هوشمند امزفیت، ساعت های هوشمند سری Amazfit Cheetah بیشتر برای مقاصد ورزشی طراحی شده اند تا ساعتی برای گذراندن کارهای روزمره. همانطور که میتوانید حدس بزنید، نسخه حرفه ای یا Pro به بدنه ای با کیفیت تر نسبت به نسخه استاندارد مجهز شده است.

نکته مهم اینکه ساعت Amazfit Cheetah Pro تنها در یک نسخه با صفحه نمایش دایره ای عرضه میشود، اما Amazfit Cheetah در 2 نسخه با صفحه نمایش دایره ای و مربعی به دست کاربران خواهد رسید. البته دلتان را صابون نزنید؛ چون برخلاف وعده ها ما تنها اطلاعات و تصاویر نسخه دایره ای شکل نمونه استاندارد را داریم که Amazfit Cheetah Round نام دارد.

همانطور که گفتیم دو ساعت در بحث ظاهری شبیه به هم هستند، اما در باطن خبرهای دیگری است! نمونه استاندارد این سری ساعت ها از بدنه ای کم وزن برخوردار است. این وزن پایین (47 گرم با بند و 32 گرم بدون بند) را ساعت مورد بحث مدیون پلیمر فشرده شده مشتق با فیبر است. از آنطرف اما در نسخه پرو شاهد بهره گیری از همین جنس بدنه میانی با حاشیه آلیاژ تیتانیوم هستیم، که وزن آنرا با بند به 43 گرم و بدون بند به 34 گرم رسانده است!

دلیل وزن بیشتر نمونه استاندارد در حالت با بند، جنس دستبند آن است. نمونه استاندارد این سری ساعت ها به دستبندی از جنس سیلیکون مایع (که دوست دار پوست انسان میباشد) مجهز شده است، که در عین لطافت، از وزن بیشتری نسبت به دستبند نسخه حرفه ای برخوردار است. اما جنس دستبند نسخه حرفه ای از چیست؟ برای پایین آوردن وزن و راحتی بیشتر، نمونه Pro از دستبندی با جنس نایلون بهره میبرد. این دستبند عرضی 22 میلی متری دارد و میتواند بین 150 تا 220 میلی متر دور دستان شما شکل بگیرد.

صفحه نمایش

هر چند ظاهر نسخه استاندارد و حرفه ای تقریباً یکسان است، اما سایز صفحه نمایش آنها متفاوت است. نمونه استاندارد به صفحه نمایشی 1.39 اینچی و رزلوشن HD (یا 454×454) مجهز شده است، در حالی که نمونه حرفه ای به صفحه نمایشی 1.45 اینچی با رزلوشن +HD به دست شما میرسد. پنل هر دو ساعت AMOLED بوده و از درخشندگی 1,000 نیت بهره میبرد، اما به دلیل تفاوت در سایز صفحه، نسخه استاندارد از 326 پیکسل در هر اینچ و نسخه حرفه ای از 331 پیکسل در هر اینچ بهره میبرند.

قابلیت های منحصر به فرد

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، این ساعت با یک قابلیت بسیار ویژه به دست کاربران میرسد. از آنجایی که سری ساعت های دوست داشتنی Amazfit Cheetah برای دوندگان شخصی سازی شده است، برای اولین بار شاهد بهره گیری از مربی مبتنی بر هوش مصنوعی شیاومی (با نام تجاری AI-powered Zepp Coach) هستیم. این مربی 24 ساعته به کاربر مشورت میدهد و علاوه بر چیدن برنامه تمرینی، از لحاظ علمی نیز او را در مسیر پیشرفت هدایت میکند.

ویژگی های سلامت محور و ورزشی

این ساعت ها در بخش ویژگی های سلامت محور تقریباً یکسان هستند. هر دو ساعت از بیش از 150 حالت ورزشی (درون خانه و بیرون از خانه؛ برای محیط های بسته و باز) پشتیبانی به عمل می آورند. علاوه بر این، خیل عظیمی از ویژگی های سلامت محور چون ردگیری دقیق چرخه خواب، زیر نظر گرفتن میزان استرس، زیر نظر گرفتن میزان اکسیژن خون و زیر نظر گرفتن ضربان قلب در این ساعت گنجانده شده است.

باتری و سایر ویژگی ها

ظاهراً هر دو ساعت به باتری 440 میلی آمپر/ساعتی مجهز هستند. شیاومی میگوید فول شارژ باتری این ساعت ها 2 ساعت به طول خواهد انجامید و با یکبار شارژ، کاربران میتوانند تا 14 روز از نسخه استاندارد و تا 15 روز از نسخه حرفه ای بهره ببرند. عملاً این میزان در حالت استفاده سنگین به 7 روز تقلیل خواهد یافت. هر دو ساعت از فناوری ضد آب 5ATM (تا 50 متری) بهره میبرند و به همین دلیل برای فعالیت های آبی مناسب هستند.

هر چند هر دو ساعت از بلوتوث 5.3 برای ارتباط با گوشی های هوشمند و سیستم عامل اختصاصی Zepp OS 2.0 (با بیش از صدها برنامه اختصاصی) بهره میبرند، تنها نمونه حرفه ای به وایفای، میکروفون و بلندگو مجهز میباشد. به همین دلیل، تنها در نسخه حرفه ای شاهد قابلیت تماس بر بستر بلوتوث، پخش موسیقی از ساعت و دستیار صوتی حرفه ای Amazon Alexa (حتی به صورت آفلاین) هستیم.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه جهانی

ساعت Amazfit Cheetah در یک رنگ خاکستری عرضه خواهد شد، در حالی که Amazfit Cheetah Pro در رنگ مشکی عرضه میشود. فروش این ساعت های هوشمند از هم اکنون در کشورهای اروپایی، انگلستان و آمریکا آغاز شده است. شیائومی قیمت Amazfit Cheetah برای اروپا را 229.90 یورو، برای انگستان 229.90 پوند و برای آمریکا 229.99 دلار در نظر گرفته است، در حالی که قیمت Amazfit Cheetah Pro در اروپا 299.99 یورو، در انگستان 299.99 پوند و در آمریکا 299.99 دلار میباشد.

قیمت و زمان عرضه در ایران

این محصولات به زودی وارد بازار کشور عزیزمان ایران میشوند، اما از آنجایی که ممکن است به دلیل متقاضی کم ورود آنها غیر رسمی باشد، باید انتظار قیمت های بالا و عدم گارانتی شدن آنها را داشته باشید. به زودی متوانید برای خرید Amazfit Cheetah و خرید Amazfit Cheetah Pro از طریق وبسایت فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام کنید. پیش بینی قیمت این ساعت ها در ایران سخت است، اما میتوانید انتظار بازه قیمتی 8 تا 10 میلیون را برای نسخه استاندارد و 12 تا 14 میلیون را برای نسخه حرفه ای داشته باشید.

معرفی ساعت Amazfit Cheetah Square

طراحی

در بحث طراحی، Amazfit Cheetah Square با برادران خونی خود به کل فرق دارد! تقریباً هیچ شباهتی بین برادران دایره ای شکل و این نمونه مربعی نیست. حالا طراحی این ساعت از حالت مینیمال خارج و شکلی رسمی تر به خود گرفته است. در این ساعت شاهد بهره گیری از 3 دکمه فیزیکی (2 دکمه فشاری در بالا و پایین و یک دکمه چرخشی به عنوان تاج) هستیم. این محصول تا عمق 50 متری ضد آب است.

این محصول تنها در یک رنگ بسیار خاص استخوانی (یا به زعم شیاومی Winner Champagne) عرضه میشود. وزن این ساعت بدون بند تنها 25 گرم و وزن آن با بند به 37 گرم میرسد. ابعاد دقیق این محصول 9.9×38.7×44 میلی متر میباشد. بدنه این ساعت از 2 ماده تشکیل شده است. فریم دور صفحه نمایش را آلیاژ آلومینیوم در بر گرفته، در حالی که بدنه اصلی متشکل از پلیمر تقویت شده با فیبر میباشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 1.75 اینچی این محصول از پنلی AMOLED قدرت خود را میگیرد، که رزلوشن HD (یا 390×450) را به کاربر ارائه میدهد. شیاومی برای محافظت از این صفحه سراغ شیشه حرارت دیده + پوششی نانو که ضد اثر انگشت میباشد رفته است. این صفحه نمایش خارق العاده ضمن ارائه درخشندگی پایه 1,000 نیت، از ویژگی هایی چون صفحه همیشه روشن (Always-On Display) و 100 چهره ساعت اختصاصی بهره میبرد.

ویژگی های سلامت محور

این ساعت بیش از 150 حالت ورزشی را پوشش میدهد و به لطف سنسور بیومتریک BioTracker PPG، توانایی سنجش ضربان دقیق قلب و سنجش میزان غلظت اکسیژن خون را دارد. البته باید به توانایی های سلامت محور این ساعت هوشمند قابلیت سنجش میزان استرس، ردگیری دقیق چرخه عادت ماهیانه بانوان، زیر نظر گرفتن دقیق چرخه خواب، تمرین تنفس، سنجش دقیق ضربان قلب هنگام شنا و ریکاوری ضربان قلب را نیز اضافه کنیم. گفتنی است که قابلیت پیشرفته مربی مبتنی بر هوش مصنوعی (Zepp Coach) در اینجا نیز حضور دارد.

باتری و سایر ویژگی ها

شیاومی در این محصول از یک باتری 240 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است، که با شارژر مغناطیسی شارژ میشود. مدت زمان شارژ این محصول از 0 تا 100 حدود 2 ساعت تخمین زده شده است. گفته میشود با استفاده عادی این باتری تا 8 روز، با استفاده در حالت ذخیره مصرف انرژی تا 14 روز، با استفاده از قابلیت نمایش ساعت تا 22 روز، با استفاده بسیار سنگین تا 4 روز، با استفاده از GPS به صورت دقیق تا 12 ساعت، با استفاده از GPS به صورت اتوماتیک تا 20 ساعت و با استفاده از GPS در حالت ذخیره مصرف تا 28 ساعت با شما همراه خواهد بود.

این ساعت از سنسورهای زیادی چون شتاب سنج، چرخش سنج، جاذبه، فشار هوا و نور محیطی بهره میبرد. این ساعت از بلوتوث کم مصرف 5.3 و تراشه وایفای (WLAN 2.4GHz) در کنار تراشه GPS دو بانده (با کمک 6 ماهواره) استفاده میکند. جنس دستبند این ساعت از سیلیکون مایع بوده و برای پوست های حساس مناسب است. سایز بند آن نیز 20 میلی متری است. این ساعت از دستیار صوتی الکسای آمازون بهره میبرد.

قیمت و زمان عرضه جهانی

عرضه این ساعت از هم اکنون در سراسر کشورهای اروپایی و انگلستان آغاز شده است. قیمت این محصول در بازار کشورهای اروپایی 229.99 یورو و در کشور انگلستان 229.99 پوند میباشد. کاربران در سرتاسر اروپا میتوانند با مراجعه به آمازون شعبه کشور خود، این ساعت را با تحویل سریع سفارش دهند. تمامی سفارشات از 1 سپتامبر به دست کاربران خواهد رسید.

ویژگی های برتر Amazfit Cheetah Square در یک نگاه
ویژگی های برتر Amazfit Cheetah Square در یک نگاه

قیمت و زمان عرضه در ایران

این محصول نیز به زودی وارد بازار کشور عزیزمان ایران میشوند، اما از آنجایی که ممکن است به دلیل متقاضی کم ورود آن غیر رسمی باشد، باید انتظار قیمت بالا و عدم گارانتی شدن را داشته باشید. به زودی متوانید برای قیمت Amazfit Cheetah Square و خرید Amazfit Cheetah Square از طریق وبسایت فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام کنید. پیش بینی قیمت این ساعت ها در ایران سخت است، اما میتوانید انتظار بازه قیمتی 8 تا 10 میلیون را برای این نسخه داشته باشید.

تفاوت های این 3 نسخه در چیست؟

شاید بسیاری از کاربران وقتی این ساعت ها را میبینند فکر کنند که تنها در شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند، اما اینچنین نیست! جالب است بدانید هر کدام از این ساعت ها برای مقاصد و افراد خاصی توسعه یافته اند و شما نیز باید ضمن انتخاب ظاهری، به ملاک های دیگر هم توجه کنید. Amazfit Cheetah (نسخه Round)، ساعتی برای ورزشکاران است؛ Amazfit Cheetah Pro، ساعتی برای دوندگان حرفه ای (ورزشکاران حرفه ای) است؛ Amazfit Cheetah Square، ساعتی بسیار سبک برای کسانی است که میخواهند روی فُرم باشند!

از وزن این ساعت ها (بدون بند؛ تنها هسته) شروع میکنیم. به ترتیب نسخه مربعی شکل با 25 گرم وزن، سبک ترین است. بعد نسخه استاندارد دایره ای (Round) با 32 گرم قرار دارد و نهایتاً نسخه حرفه ای (Pro) با 34 وزن قرار میگیرد. تفاوت بعدی در سایز صفحه نمایش است. نسخه استاندارد کوچکترین صفحه (1.39 اینچی) را دارد؛ در حالی که نسخه حرفه ای با سایز صفحه 1.45 اینچی در رتبه دوم قرار میگیرد و نسخه مربعی شکل با صفحه 1.75 اینچی، بزرگترین صفحه را نسبت به برادران خود دارد.

تفاوت های Amazfit Cheetah Round با Amazfit Cheetah Pro و Amazfit Cheetah Square
تفاوت های Amazfit Cheetah Round با Amazfit Cheetah Pro و Amazfit Cheetah Square

تفاوت دیگر این ساعت ها در جنس بدنه آنهاست. شیاومی برای نسخه استاندارد دایره ای شکل از پلمیر فشرده شده استفاده کرده است؛ در حالی که نسخه مربعی شکل از جنس بدنه ایده آل آلومینیومی و نهایتاً، نسخه حرفه ای دایره ای شکل با بدنه تیتانیومی (بهترین جنس بدنه) قرار میگیرد. تفاوت بعدی این ساعت ها در جنس دستبند آنهاست. هر چند که نسخه های دایره ای شکل استاندارد و مربعی از دستبندی با جنس سیلیکون مایع بهره میبرند، نسخه حرفه ای دایره ای شکل از دستبند نایلون استفاده میکند. البته دستبند این ساعت ها قابل تعویض است.

تفاوت بعدی این محصولات، عمر باتری آنهاست. نسخه های دایره ای شکل (استاندارد و حرفه ای) تا 14 روز عمر باتری را با یکبار شارژ و استفاده معمولی برای شما به ارمغان می آورند، اما نسخه مربعی شکل در چنین وضعیتی تنها تا 8 روز با شما همراه خواهد بود. هر چند تمام این ساعت ها از نقشه های آفلاین (قابل ریختن) پشتیبانی میکنند؛ اما در بین این 3 محصول، تنها نسخه دایره ای شکل حرفه ای از تماس بر بستر بلوتوث پشتیبانی میکند و دو نسخه دیگر به دلیل نداشتن میکروفون و بلندگوی داخلی، فاقد چنین ویژگی هستند.

ساعت های Amazfit Cheetah  برای بازار هند معرفی شدند (بروزرسانی 4 مهر)

شیائومی در تاریخ 5 مهر پرده از ساعت های Amazfit Cheetah (نسخه مربعی و دایره ای) برای بازار هند برداشت. هر چند در بازارهای جهانی 2 نسخه استاندارد و حرفه ای از نوع دایره ای داریم، اما در بازار هند تنها یک نمونه استاندارد از آن در دسترس کاربران قرار دارد. چیزی که جالب است، عرضه این ساعت ها در یک رنگ خاکستری با قیمت عجیب 252 دلار است. معمولاً محصولات شیاومی در خاک هند با قیمت پایین تری عرضه میشوند، اما اینبار نسخه هند نزدیک به 30 دلار از نسخه جهانی گرانتر است.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا