ردمیشیائومی

سری Redmi Note 13 برای بازارهای جهانی معرفی شدند؛ 2 گوشی جدید به لاین محصولات نوت 13 اضافه شد!

سرانجام پس از مدت ها انتظار، سری گوشی های Redmi Note 13 توسط شیائومی معرفی شدند. در این سری با 3 گوشی سر و کار داریم؛ نسخه ای استاندارد، نسخه ای حرفه ای و نسخه ای فوق حرفه ای. برخلاف نسل های قبل، اینبار دیگر دو نمونه حرفه ای و فوق حرفه ای با یکدیگر وجه اشتراک زیادی ندارند.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات، با شیائومی پارس در این سفر همراه باشید…

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان

مقدمه اختصاصی سردبیر

معمولاً کاربران وقتی در صدد انتخاب یک گوشی مقرون به صرفه با امکاناتی بسیار خوب هستند، سراغ سری نوت میروند. در سری نوت ما گوشی هایی از محدوده مقرون به صرفه تا میانرده بسیار قدرتمند داریم؛ به همین دلیل این سری گوشی ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیاومی، سری نوت بیشترین فروش را در بین تمامی گوشی های این کمپانی تا به امروز داشته اند و محبوب ترین محصولات غول چینی دنیای تکنولوژی هستند.

فروش رؤیایی سری ردمی نوت تا کنون

در ماه مارس شیائومی اعلام کرد فروش سری گوشی های ردمی نوت از مرز 320 میلیون عبور کرده است. حال در مراسم معرفی سری گوشی های ردمی نوت 13، غول چینی اعلام کرد سری گوشی های ردمی نوت تا به این لحظه (پیش از آغاز فروش سری ردمی نوت 13) از مرز 338 میلیون نسخه عبور کرده است! این بدان معناست که شیاومی موفق شده است در عرض تنها 5 ماه، 18 میلیون نسخه از گوشی های سری ردمی نوت را به فروش برساند، که آماری خیره کننده است.

معرفی گوشی Redmi Note 13 4G (فقط گلوبال)

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Note 13 4G را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: کوآلکام Snapdragon 685 (بر پایه استاندارد 6 نانومتری پیشرفته TSMC)؛ چیپ گرافیکی Adreno 610
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD، محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3
  • دوربین اصلی: 108 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض)، 8 مگاپیکسلی (با لنز فوق عریض) و 2 مگاپیکسلی (با لنز ماکرو)
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی / حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی و شارژر داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13
مشخصات کلی Redmi Note 13 4G در یک قاب
مشخصات کلی Redmi Note 13 4G در یک قاب

طراحی

برخلاف نسخه های نسل 5 گوشی های ردمی نوت 13 و ردمی نوت 13 پرو، شیاومی دست به حرکت جالبی در نسخه های نسل 4 زده است. اگر توجه کنید، هر دو گوشی مورد بحث از طراحی قدیمی (با ماژول دوربین مجزا) بهره میبرند؛ اما در نسخه های نسل 4 شاهد حرکت رو به جلو هستیم. در واقع میتوانیم بگوییم نسخه های 4G با حذف ماژول دوربین و انتقال سنسورها به بدنه اصلی زیبایی خاصی به پشت گوشی داده است.

این طراحی را برای اولین بار در گوشی دوست داشتنی Redmi Note 12 Turbo یا همان POCO F5 در بازارهای جهانی دیده بودیم و پیش از این به گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس آورده شده بود. پس وقتی به قسمت پشت Redmi Note 13 4G نگاه میکنیم، به سادگی میتوانیم تفاوت بین نسخه های مجهز به باندهای کاری نسل 4 و 5 را تشخیص دهیم. نسخه 4G فاقد ماژول دوربین و نسخه 5G به ماژول مستطیلی مجهز شده اند.

ابعاد دقیق این گوشی 8×75.6×162.3 میلی متر و وزن دقیق آن 188.5 گرم میباشد. این گوشی با استاندارد IP54 در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. در این گوشی شاهد صفحه نمایشی تخت در قسمت مقابل هستیم، که میزبان دوربین سلفی حفره ای در قسمت مرکز خود میباشد. در قسمت پشت، شاهد سیستم دوربینی 3 گانه هستیم، که سنسورهای آن به صورت مستقیم بر روی بدنه پشتی قرار گرفته اند.

در راستای سنسورهای دوربین، برند REDMI و عبارت 108 مگاپیکسل حک شده است. در فریم فوقانی این گوشی شاهد میکروفون اول، درگاه اینفرارد، بلندگوی اول و جک 3.5 میلی متری صدا، در فریم سمت راست شاهد دکمه های کم و زیاد صدا و پاور و در فریم تحتانی شاهد بلندگوی دوم، پورت شارژ نوع C، میکروفون دوم و خشاب سیمکارت (دو سیمکارت/سیمکارت دوم مموری) هستیم. فریم سمت چپ کویر است!

صفحه نمایش

برای احترام به مشتری، این گوشی به صفحه نمایشی با پنل AMOLED مجهز شده است. این صفحه 6.67 اینچی نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD و درخشندگی پایه 1,800 نیت را به کاربر ارائه میدهد. برای پایین آوردن هزینه های نهایی، این گوشی برخلاف برادر نسل 5 خود به محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3 مجهز شده است، که منطقی است (گوشی Redmi Note 13 5G به محافظ گوریلاگلس 5 مجهز میباشد).

سخت افزار

این گوشی به چیپست Snapdragon 685 کوآلکام مجهز شده است. این چیپست بر پایه فناوری ساخت 6 نانومتری TSMC بنا شده و از 8 هسته پردازشی در 2 خوشه بهره میبرد. در خوشه اول شاهد 4 هسته بزرگ Cortex-A73 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و در خوشه دوم شاهد 4 هسته دوست دار انرژی Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز هستیم. این چیپست از چیپ گرافیکی Adreno 610 بهره میبرد. این گوشی در 2 حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی (LPDDR4x) و 2 حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی (UFS2.2) عرضه میشود.

دوربین

در این گوشی همچون نسخه هند نسل 5 شاهد بهره گیری از سیستم دوربینی 3 گانه هستیم. برای زیبایی بیشتر قسمت پشت، سنسورها بر روی بدنه اصلی قرار گرفته و سایز لنزها کمی بزرگتر شده اند. البته برخلاف سایر گوشی های اقتصادی شیاومی، در این گوشی شاهد بهره گیری از سنسور 108 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/1.8 (لنز عریض) و لرزشگیر اپتیکال هستیم، که جای تقدیر دارد.

سنسور دوم 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 120 درجه ای و گشادی دیافراگم f/2.2 بوده و سنسور سوم نیز 2 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/2.4 و لنز ماکرو است. در قسمت مقابل نیز شاهد به کارگیری از سنسوری 16 مگاپیکسلی هستیم، که از لنز عریض و گشادی دیافراگم f/2.4 بهره میبرد. هر دو دوربین اصلی و سلفی این دستگاه از حدأکثر فیلمبرداری 1080p@30fps پشتیبانی میکنند.

باتری و سایر ویژگی ها

در بخش باتری شاهد یک باتری حجیم 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی هستیم. همچون دیگر محصولات غول چینی دنیای تکنولوژی، این گوشی با شارژر اختصاصی داخل جعبه عرضه خواهد شد. از جمله دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به جک 3.5 میلی متری صدا، وایفای 2 بانده، بلوتوث 5.1، تراشه NFC و درگاه اینفرارد اشاره کرد. جای بسی تقدیر دارد که این گوشی به سنسور اثر انگشت اپتیکال (زیرصفحه نمایش) مجهز است.

رنگ ها

این گوشی در 4 رنگ جذاب مشکی، آبی، سبز و هلویی عرضه خواهد شد. رنگ سبز و هلویی (طرحدار) این گوشی جدید بوده و پیشتر در هیچ یک از محصولات شیاومی آنها را ندیده بودیم.

قیمت

همانطور که اشاره شد این گوشی در 2 حافظه داخلی و 2 حافظه رم عرضه میشود. در مجموع، شاهد عرضه 3 نسخه از این گوشی هستیم. به ترتیب این محصول در حافظه رم/داخلی 6/128، 8/128 و 8/256 با قیمت های زیر به دست کاربران میرسد.

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 200 یورو

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 230 یورو

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 250 یورو

معرفی گوشی Redmi Note 13 5G (چین/هند/گلوبال)

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Note 13 5G را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: مدیاتک Dimensity 6080 (بر پایه استاندارد 6 نانومتری پیشرفته TSMC)؛ چیپ گرافیکی Mali-G57 MC2
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD، حالت مطالعه نسل 3.0 شیائومی، محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 5 و گواهینامه عدم نشر نورهای آبی مضر
  • دوربین اصلی نسخه چین: 108 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض) و 2 مگاپیکسلی (با لنز عمق دهنده)
  • دوربین اصلی نسخه هند/گلوبال: 108 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض)، 8 مگاپیکسلی (با لنز فوق عریض) و 2 مگاپیکسلی (با لنز ماکرو)
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 6، 8 یا 12 گیگابایتی / حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی و شارژر داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13
مشخصات کلی Redmi Note 13 در یک نگاه
مشخصات کلی Redmi Note 13 در یک نگاه

طراحی

گوشی Redmi Note 13 5G طراحی بسیار آشنایی دارد. این طراحی ما را یاد سری گوشی های ردمی نوت 12 می اندازد، اما تا حدود بسیار زیادی بالغ شده است. در این گوشی شاهد صفحه نمایشی تخت در قسمت مقابل هستیم، که میزبان دوربین سلفی حفره ای در قسمت مرکز خود میباشد. در سمت پشت، شاهد سیستم دوربینی 2 گانه در ماژولی مربعی شکل هستیم، که اجزای آن با خطوط بسیار نازکی از هم جدا شده اند.

در راستای ماژول دوربین نیز برند REDMI حک شده است. در فریم فوقانی این گوشی شاهد میکروفون اول و درگاه اینفرارد، در فریم سمت راست شاهد دکمه های کم و زیاد صدا و پاور، در فریم سمت چپ شاهد خشاب سیمکارت و در فریم تحتانی شاهد بلندگوی دستگاه، پورت شارژ نوع C و میکروفون دوم هستیم. ابعاد دقیق این گوشی 7.6×75×161.1 میلی متر و وزن آن 173.5 گرم میباشد. این گوشی با استاندارد IP54 در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است.

صفحه نمایش

شیاومی تصمیم گرفته است ضعیف ترین عضو از خانواده ردمی نوت 13 را نیز به صفحه نمایش AMOLED مجهز کند. به همین دلیل این محصول از صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED بهره میبرد. این صفحه قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز رزلوشن +FHD و درخشندگی پایه 1,000 نیت را دارد. حرکت بزرگ بعدی در بحث صفحه نمایش، خداحاقظی با محافظ های گوریلاگلس نسل پایین میباشد. حالا بر روی اقتصادی ترین عضو از خانواده نوت 13 شاهد بهره گیری از گوریلاگلس نسل 5 هستیم، که جای تقدیر دارد.

سخت افزار

برای پایین آوردن قیمت نهایی و حفظ ردمی نوت 13 نسل 5 در رده گوشی های اقتصادی، شیائومی رو به استفاده از چیپست Dimensity 6080 مدیاتک آورده است، که از 8 هسته پردازشی در 2 خوشه بهره میبرد. به ترتیب در خوشه اول شاهد 2 هسته بزرگ Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و در خوشه دوم شاهد 6 هسته متوسط Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز هستیم. این چیپست بر پایه فناوری 6 نانومتری اختصاصی TSMC تولید میشود و از چیپ گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره میبرد.

در حرکتی انتحاری شاهد حذف شیار مموری کارت در این گوشی هستیم، اما جای نگرانی نیست! چون پایین ترین نسخه از این گوشی با حافظه رم 128 گیگابایتی عرضه میشود. این محصول در 4 نسخه با حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی در کنار حافظه های رم 6، 8 و 12 گیگابایتی به دست کاربران میرسد. اتفاق میمون دیگر، عرضه این گوشی از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 و پشتیبانی از رم مجازی است.

دوربین

همچون سایر گوشی های اقتصادی غول چینی، در این گوشی نیز شاهد بهره گیری از سیستم دوربینی 2 گانه هستیم. برای زیبایی بیشتر قسمت پشت، سایز لنزها کمی بزرگتر شده اند، اما اطلاعات به ما میگویند با یک محصول عادی در بخش دوربین مواجه هستیم. البته برخلاف سایر گوشی های اقتصادی شیاومی، در این گوشی شاهد بهره گیری از سنسور 108 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/1.7 (و لنز عریض) هستیم.

سنسور دوم نیز 2 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/2.4 و لنز عمق دهنده است. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که گوشی Redmi Note 12 5G به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده بود. در قسمت مقابل نیز همانطور که انتظار میرفت، سنسوری 16 مگاپیکسلی به کار رفته است. هر دو دوربین اصلی و سلفی این دستگاه از حدأکثر فیلمبرداری 1080p@30fps پشتیبانی میکنند.

باتری و سایر ویژگی ها

در بخش باتری شیاومی باز هم سراغ باتری های حجیم 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی رفته است. همچون گذشته، این گوشی با شارژر اختصاصی داخل جعبه عرضه خواهد شد. از جمله دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به پشتیانی از صدای غنی Hi-Res، جک 3.5 میلی متری صدا، وایفای 2 بانده، بلوتوث 5.3 و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری اشاره کرد.

رنگ ها

این گوشی در 3 رنگ جذاب مشکی، سفید و آبی عرضه خواهد شد. هر چند رنگ های مشکی و آبی این گوشی در پنل پشتی ساده هستند، اما نسخه سفید رنگ با طرحی بسیار زیبا در قسمت پایین عرضه خواهد شد. این طراحی تقریباً شبیه به رگه های سنگ مرمر میباشد، که از جذابیت خاصی برخوردار است و قطعاً چشم کاربر را به سوی خود معطوف میکند.

قیمت

همانطور که اشاره شد، این محصول در 4 نسخه عرضه خواهد شد. به ترتیب کاربران میتوانند از بین نسخه های مختلف، نمونه مد نظر با شرایط اقتصادی خود را انتخاب کنند. این محصول در نسخه ای با حافظه رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی، نسخه ای با حافظه رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی، نسخه ای با حافظه رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی و نسخه ای با حافظه رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت Redmi Note 13 به شرح زیر است.

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 164 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 177 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 205 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 232 دلار

معرفی گوشی Redmi Note 13 Pro 4G (فقط گلوبال)

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro 4G را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: مدیاتک Helio G99-Ultra (بر پایه استاندارد 6 نانومتری پیشرفته TSMC)؛ چیپ گرافیکی Mali-G57 MC2
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD، محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 5
  • دوربین اصلی: 200 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض)، 8 مگاپیکسلی (با لنز فوق عریض) و 2 مگاپیکسلی (با لنز ماکرو)
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 1080p با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی / حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی و شارژر داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13
مشخصات کلی Redmi Note 13 Pro 4G در یک قاب
مشخصات کلی Redmi Note 13 Pro 4G در یک قاب

طراحی

برخلاف نسخه های نسل 5 گوشی های ردمی نوت 13 و ردمی نوت 13 پرو، شیاومی دست به حرکت جالبی در نسخه های نسل 4 زده است. اگر توجه کنید، هر دو گوشی مورد بحث از طراحی قدیمی (با ماژول دوربین مجزا) بهره میبرند؛ اما در نسخه های نسل 4 شاهد حرکت رو به جلو هستیم. در واقع میتوانیم بگوییم نسخه های 4G با حذف ماژول دوربین و انتقال سنسورها به بدنه اصلی زیبایی خاصی به پشت گوشی داده است.

این طراحی را برای اولین بار در گوشی دوست داشتنی Redmi Note 12 Turbo یا همان POCO F5 در بازارهای جهانی دیده بودیم و پیش از این به گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس آورده شده بود. پس وقتی به قسمت پشت Redmi Note 13 Pro 4G نگاه میکنیم، به سادگی میتوانیم تفاوت بین نسخه های مجهز به باندهای کاری نسل 4 و 5 را تشخیص دهیم. نسخه 4G فاقد ماژول دوربین و نسخه 5G به ماژول مستطیلی مجهز شده اند.

ابعاد دقیق این گوشی 8×75×161.1 میلی متر و وزن دقیق آن 188 گرم میباشد. این گوشی با استاندارد IP54 در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. در این گوشی شاهد صفحه نمایشی تخت در قسمت مقابل هستیم، که میزبان دوربین سلفی حفره ای در قسمت مرکز خود میباشد. در قسمت پشت، شاهد سیستم دوربینی 3 گانه هستیم، که سنسورهای آن به صورت مستقیم بر روی بدنه پشتی قرار گرفته اند.

در راستای سنسورهای دوربین، برند REDMI و عبارت 200 مگاپیکسل حک شده است. در فریم فوقانی این گوشی شاهد میکروفون اول، درگاه اینفرارد، بلندگوی اول و جک 3.5 میلی متری صدا، در فریم سمت راست شاهد دکمه های کم و زیاد صدا و پاو، در فریم چپ خشاب سیمکارت (دو سیمکارت/سیمکارت دوم مموری) و در فریم تحتانی شاهد بلندگوی دوم، پورت شارژ نوع C و میکروفون دوم هستیم.

صفحه نمایش

این گوشی نیز به صفحه نمایشی با پنل AMOLED مجهز شده است. این صفحه 6.67 اینچی ضمن نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD و درخشندگی پایه 1,300 نیت را به کاربر ارائه میدهد. برای پایین آوردن هزینه های نهایی، این گوشی برخلاف برادر نسل 5 خود به محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 5 مجهز شده است، که منطقی است (گوشی Redmi Note 13 Pro 5G به محافظ گوریلاگلس نسل 7 یا ویکتوس مجهز میباشد).

سخت افزار

این گوشی به چیپست Helio G99 Ultra مدیاتک مجهز شده است. این چیپست بر پایه فناوری ساخت 6 نانومتری TSMC بنا شده و از 8 هسته پردازشی در 2 خوشه بهره میبرد. در خوشه اول شاهد 2 هسته بزرگ Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و در خوشه دوم شاهد 6 هسته دوست دار انرژی Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز هستیم. این چیپست از چیپ گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره میبرد. این گوشی در 2 حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی (LPDDR4x) و 2 حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی (UFS2.2) عرضه میشود.

دوربین

در این گوشی نیز شاهد بهره گیری از سیستم دوربینی 3 گانه هستیم. برای زیبایی بیشتر قسمت پشت، سنسورها بر روی بدنه اصلی قرار گرفته و سایز لنزها کمی بزرگتر شده اند. البته همچون برادر بزرگتر (Redmi Note 13 Pro 5G)، در این گوشی هم شاهد بهره گیری از سنسور 200 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/1.87 ،لنز عریض 23 میلی متری، PDAF تمام جهته و لرزشگیر اپتیکال هستیم، که جای تقدیر دارد.

سنسور دوم 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 120 درجه ای و گشادی دیافراگم f/2.2 بوده و سنسور سوم نیز 2 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/2.4 و لنز ماکرو است. در قسمت مقابل نیز شاهد به کارگیری از سنسوری 16 مگاپیکسلی هستیم، که از لنز عریض و گشادی دیافراگم f/2.4 بهره میبرد. هر دو دوربین اصلی و سلفی این دستگاه از حدأکثر فیلمبرداری 1080p@30/60fps پشتیبانی میکنند.

باتری و سایر ویژگی ها

در بخش باتری شاهد یک باتری حجیم 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی هستیم. همچون دیگر محصولات غول چینی دنیای تکنولوژی، این گوشی با شارژر اختصاصی داخل جعبه عرضه خواهد شد. از جمله دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به جک 3.5 میلی متری صدا، وایفای 2 بانده، بلوتوث 5.1، تراشه NFC و درگاه اینفرارد اشاره کرد. جای بسی تقدیر دارد که این گوشی به سنسور اثر انگشت اپتیکال (زیرصفحه نمایش) مجهز است.

رنگ ها

این گوشی در 3 رنگ جذاب مشکی، آبی و سبز عرضه خواهد شد. نکته مهم اینکه رنگ های سبز و آبی این گوشی در بخش دوربین شاهد طرحی 2 گانه هستند، که در نسخه مشکی رنگ وجود خارجی ندارد! این طرح زیبا در رنگ های اشاره شده به چشم نواز شدن قسمت پشت کمک کرده است.

قیمت

همانطور که اشاره شد این گوشی در 2 حافظه داخلی و 2 حافظه رم عرضه میشود. در مجموع، شاهد عرضه 2 نسخه از این گوشی هستیم. به ترتیب این محصول در حافظه رم/داخلی 8/256 و 12/512 با قیمت های زیر به دست کاربران میرسد.

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 350 یورو

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی = 400 یورو

معرفی گوشی Redmi Note 13 Pro 5G (چین/هند/گلوبال)

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: کوالکام Snapdragon 7s Gen 2 (بر پایه استاندارد 4 نانومتری پیشرفته TSMC)؛ چیپ گرافیکی Adreno 710
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی با پنل OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن 1.5K، فناوری Dolby Vision، قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ، درخشندگی 1,800 نیت، محافظ صفحه گوریلاگلس ویکتوس و گواهینامه عدم نشر نورهای آبی مضر
  • دوربین اصلی: 200 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض)، 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و 2 مگاپیکسلی (با لنز عمق دهنده)
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps و دوربین سلفی 1080p@30/60fps
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 8، 12 یا 16 گیگابایتی / حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی
  • باتری/سرعت شارژ: 5,100 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی و شارژر داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13
مشخصات کلی Redmi Note 13 Pro در یک نگاه
مشخصات کلی Redmi Note 13 Pro در یک نگاه

طراحی

امسال برخلاف سال های گذشته شاهد تغییراتی بنیادین در طراحی 2 برادر خونی پرو و پرو پلاس هستیم. هر چند تا به اینجای کار (تا سال گذشته) تفاوت نسخه های Pro و Pro Plus در حد تفاوت های سخت افزاری بود؛ امسال این جنگ تن به تن به طراحی کشیده است! پس به این ترتیب دیگر این 2 گوشی در بیشتر عناصر با یکدیگر متفاوت هستند و میتوان به سادگی آنها را از راه دور هم تشخیص داد!

در واقع میتوانیم بگوییم حالا Redmi Note 13 Pro نسخه ای میانه در خانواده خود محسوب میشود؛ که کمی به سمت بالا (ردمی نوت 13) و کمی به سمت پایین (ردمی نوت 13 پرو پلاس) کشیده شده است. در قسمت مقابل این گوشی نیز شاهد بهره گیری از صفحه نمایشی تخت هستیم. در قسمت پشت، طراحی این گوشی تقریباً نزدیک به ردمی نوت 13 میباشد، با این تفاوت که در ماژول دوربین مربعی این گوشی شاهد بهره گیری از 3 سنسور دوربین هستیم.

حاشیه صفحه نمایش در این محصول بسیار کم میباشد و در قسمت مرکز آن شاهد دوربین سلفی در بریدگی حفره ای هستیم. در قسمت پشت نیز لوگوی ردمی در جای خود قرار دارد! به ترتیب در فریم فوقانی این گوشی شاهد خروجی اول بلندگو، میکروفون اول، درگاه اینفرارد و جک 3.5 میلی متری، در فریم سمت راست شاهد دکمه های کم و زیاد صدا و در فریم تحتانی شاهد بلندگوی دوم، میکروفون دوم، شیار سیمکارت و پورت USB نوع C هستیم. فریم سمت چپ کویر است! ابعاد دقیق این گوشی 8×74.3×161.2 میلی متر و وزن آن 187 گرم است.

صفحه نمایش

یکی از برتری های این محصول، صفحه نمایش بسیار با کیفیت آن میباشد. شیائومی تصمیم گرفته است در Redmi Note 13 Pro از پنلی OLED با سایز 6.67 اینچ بهره بگیرد، که قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ را دارد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز و فناوری Dolby Vision نیز بهره میبرد و با درخشندگی 1,800 نیت، یکی از درخشان ترین صفحات نمایش را در زیر نور خورشید دارد! رزلوشن تصویر در این گوشی 1.5K بوده و برای حرکت به سمت آینده، شاهد بهره گیری از محافظ گوریلاگلس نسل 7 یا ویکتوس در این گوشی هستیم!

سخت افزار

همانطور که پیشتر نیز نویدش را داده بودیم، این گوشی اولین محصول دنیا با چیپست تازه معرفی شده و شخصی سازی شده Snapdragon 7s Gen 2 میباشد. این چیپست بر پایه فناوری 4 نانومتری اختصاصی TSMC بنا شده است و از 8 هسته پردازشی بهره میبرد. طراحی 2 خوشه این چیپست در خوشه اول میهمان 4 هسته Kryo با فرکانس 2.4 کیکاهرتز و در خوشه دوم 4 هسته Kryo با فرکانس 1.95 گیگاهرتز میباشد. این چیپست از دوربینی 3 گانه با سنسور 200 مگاپیکسلی پشتیبانی میکند و توانایی فیلمبرداری 4K 30fps را برای کاربران به ارمغان می آورد.

چیپ گرافیکی این چیپست نیز Adreno 710 بوده، که قدرت پردازشی زیادی را برای اجرای بازی های سنگین به ارمغان می آورد. در این محصول نیز شاهد حذف شیار مموری کارت هستیم، اما امسال اتفاق های بسیار بزرگی رقم خورده است. نکته اینکه برای اولین بار در یک Redmi Note Pro شاهد بهره گیری از حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی هستیم، که جای بسی شگرف دارد. این گوشی نیز از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 به دست کاربران میرسد و میتوانند از بین 5 نسخه، نمونه مورد نظر خود را خریداری کنند.

دوربین

همانطور که اشاره شد، این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه در قسمت پشت مجهز شده است. برخلاف نسل قبل که تنها در نسخه پرو پلاس شاهد بهره گیری از سنسور 200 مگاپیکسلی بودیم، اکنون در Redmi Note 13 Pro نیز شاهد چنین سنسور قدرتمندی هستیم. این سنسور که سایزی برابر با 1/1.4 اینچ دارد، از گشادی دیافراگم f/1.7، پیکسل های 0.56 میکرونی، PDAF تمام جهته، لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لنز عریض بهره میبرد.

سنسور دوم اما 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 120 درجه ای و گشادی دیافراگم f/2.2 بوده و سنسور سوم، 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو میباشد. این گوشی به فلش LED دایره ای شکل با قابلیت ایجاد رنگ های طبیعی مجهز شده است. در قسمت مقابل نیز شاهد سنسوری 16 مگاپیکسلی هستیم. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps و دوربین سلفی آن قابلیت فیلمبرداری 1080p@30/60fps را برای کاربران به ارمغان می آورد.

باتری و سایر ویژگی ها

در این گوشی شاهد بهره گیری از باتری بزرگتر 5,100 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی هستیم. این محصول نیز با شارژر اختصاصی داخل جعبه به دست کاربران میرسد. از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به وایفای 2 بانده، بلوتوث 5.2، تراشه NFC، درگاه اینفرارد، جک 3.5 میلی متری صدا، سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش، بلندگوی استریوی قدرتمند و پشتیبانی از صدای غنی Hi-Res اشاره کرد.

رنگ ها

رنگ های این گوشی تقریباً در راستای ردمی نوت 13 میباشد، با این تفاوت که در این گوشی شاهد رنگ چهارمی هستیم. به این ترتیب، این محصول در 4 رنگ جذاب مشکی، سفید، آبی و بنفش (کم رنگ) عرضه خواهد شد. تمامی نسخه های شکل عادی به خود دارند، با این تمایز که در نسخه سفید شاهد طرحی در قسمت پایین هستیم و در نسخه بنفش رنگ، ماژول دوربین حالت 2 رنگ ویژه ای دارد.

قیمت

همانطور که اشاره شد، این محصول در 5 نسخه عرضه خواهد شد. این گوشی در نسخه ای با حافظه رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی، نسخه ای با حافظه رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی، نسخه ای با حافظه رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی، نسخه ای با حافظه رم 16 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی و نسخه ای با حافظه رم 16 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت Redmi Note 13 Pro به شرح زیر است.

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 205 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 218 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 246 دلار

نسخه با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 273 دلار

نسخه با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی = 287 دلار

معرفی گوشی Redmi Note 13 Pro Plus (چین/هند/گلوبال)

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: مدیاتک Dimensity 7200 Ultra (بر پایه استاندارد 4 نانومتری پیشرفته TSMC)؛ چیپ گرافیکی Mali-G610 MC4
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی با پنل OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن 1.5K، فناوری های Dolby Vision و +HDR10، قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ، درخشندگی 1,800 نیت، محافظ صفحه گوریلاگلس ویکتوس و گواهینامه عدم نشر نورهای آبی مضر
  • دوربین اصلی: 200 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض)، 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و 2 مگاپیکسلی (با لنز عمق دهنده)
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 4K@24/30fps, 1080p@30/60/120fps و دوربین سلفی 1080p@30/60fps
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 12 یا 16 گیگابایتی / حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 120 واتی و شارژر داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13
مشخصات کلی Redmi Note 13 Pro Plus در یک نگاه
مشخصات کلی Redmi Note 13 Pro Plus در یک نگاه

طراحی

در بین تمام گوشی های سری ردمی نوت، به جرأت Redmi Note 13 Pro Plus زیباترین گوشی است! این محصول لقب اولین های زیادی را با خود به دوش میکشد. به عنوان مثال میتوانیم به اولین گوشی سری ردمی نوت با صفحه نمایش خمیده در دو طرف از این محصول یاد کنیم. شیائومی نهایت ظرافت و دقت خود را در طراحی ردمی نوت 13 پرو پلاس به کار بسته است، تا همه چیز شبیه پرچمداران شود! علاوه بر صفحه نمایش خمیده، این گوشی در قسمت پشت نیز به خمیدگی بسیار جذابی در 2 طرف مجهز شده است.

برخلاف تمام گوشی های سری ردمی نوت، در این محصول شاهد بهره گیری از بدنه ای فلزی هستیم! این محصول همچنین اولین گوشی از سری ردمی نوت با استاندارد IP68 میباشد! این بدان معناست که گوشی مورد بحث میتواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شنا کند! در این گوشی نیز شاهد بهره گیری از محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 7 یا ویکتوس هستیم. همچون سوپر پرچمداران شیاومی نیز، این گوشی در نسخه ای با بدنه چرم مصنوعی عرضه خواهد شد، که زیبایی آن وصف ناشدنی است!

ابعاد دقیق این گوشی 8.9×74.2×161.4 میلی متر و وزن آن به دلیل شاسی فلزی 205 گرم است. در فریم فوقانی این گوشی شاهد دو میکرفون اختصاصی، بلندگوی اول و درگاه اینفرارد؛ در فریم سمت راست شاهد دکمه های کم و زیاد صدا و پاور و در فریم فوقانی شاهد بلندگوی دوم، میکرفون سوم، شیار سیمکارت و درگاه USB نوع C نسل 2 هستیم. این گوشی از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 به دست کاربران میرسد، اما در صف دریافت MIUI 15 میباشد.

صفحه نمایش

در این گوشی نیز شاهد بهره گیری از صفحه نمایشی خارق العاده هستیم. صفحه نمایش 6.67 اینچی این گوشی ضمن مجهز بودن به پنل OLED با قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ، از نرخ نوسازی 120 هرتز، فناوری های دالبی ویژن و +HDR10، درخشندگی پایه 1,800 نیت (همچون برادر کوچکترش) و رزلوشن 1.5K بهره میبرد. حاشیه صفحه نمایش در این محصول بسیار باریک بوده و لقب کم حاشیه ترین گوشی سری ردمی نوت را از آنِ خود کرده است. پنل این گوشی C7 بوده و ضمن بهره بردن از رنگ های 12 بیتی، رنگ های DCI-P3 را به صورت کامل پوشش میدهد.

سخت افزار

همانطور که در تیزرها پیشتر مطلع شدید، در این محصول شاهد بهره گیری از چیپست تازه معرفی شده Dimensity 7200 Ultra هستیم. این چیپست در واقع جدیدترین میانرده قدرتمند مدیاتک میباشد، که بر اساس پیشرفته ترین معماری ساخت دنیا (فناوری 4 نانومتری TSMC) بنا شده است. این چیپست از آرایشی 2 خوشه بهره میبرد. به ترتیب در خوشه اول با 2 هسته بسیار بزرگ Cortex A715 مواجه هستیم، که بر روی فرکانس 2.8 گیگاهرتز قفل شده اند و 6 هسته دیگر Cortex A510 میباشند.

شیاومی تأکید میکند که فناوری 4 نانومتری به کار رفته در ساخت این چیپست نسل دوم بوده، که در آن کاهش دما و افزایش کارایی لحاظ شده است. این چیپست از چیپ گرافیکی قدرتمند Mali G610 بهره میبرد و ضمن پشتیبانی از رم های نسل 5 (یا LPDDR5) از حافظه داخلی فوق سریع UFS 3.1، پردازنده جدید هوش مصنوعی APU 650، سیگنال پردازش تصاویر 14bit HDR ISP imagiq 765 و دوربین هایی تا 200 مگاپیکسل پشتیبانی میکند. این محصول با حدأقل 12 گیگابایت حافظه رم و حدأکثر 16 گیگابایت در کنار حافظه های داخلی 256 و 512 گیگابایتی عرضه میشود.

دوربین

شیاومی در تیزرها اشاره کرده بود که این گوشی اولین محصول دنیا با سنسور جدید و شخصی سازی شده ISOCELL HP3 Discovery Edition میباشد. این سنسور که نمونه ای بهینه شده از ISOCELL HP3 سامسونگ میباشد، به صورت اختصاصی برای گوشی مورد بحث شخصی سازی شده است و ضمن بهره بردن از سایز 1/1.4 اینچی، از گشادی دیافراگم f/1.65، خروجی تصاویری با پیکسل های عریض 0.56 میکرونی،PDAF تمام جهته، لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لنز عریض بهره میبرد.

دو سنسور دیگر این گوشی نیز به ترتیب 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 120 درجه ای و گشادی دیافراگم f/2.2 بوده و 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو میباشد. این گوشی به فلش LED خطی با قابلیت ایجاد رنگ های طبیعی مجهز شده است. در قسمت مقابل نیز شاهد سنسوری 16 مگاپیکسلی هستیم. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K@24/30fps, 1080p@30/60/120fps و دوربین سلفی آن قابلیت فیلمبرداری 1080p@30/60fps را برای کاربران به ارمغان می آورد.

باتری و سایر ویژگی ها

این گوشی به یک باتری استاندارد 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 120 واتی مجهز شده است. همچون محصولات دیگر شیاومی، این گوشی نیز با شارژر اختصاصی 120 واتی داخل جعبه به دست کاربران میرسد! از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به وایفای 6 دو بانده، بلوتوث 5.3، تراشه NFC، درگاه اینفرارد، سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش، بلندگوی استریوی قدرتمند و پشتیبانی از صدای غنی Hi-Res اشاره کرد.

رنگ ها

این گوشی در 2 رنگ عادی و 2 رنگ خاص عرضه میشود. به ترتیب این محصول در 2 رنگ عادی سفید و مشکی عرضه خواهد شد؛ اما شاهد نسخه سوم در بدنه ای چرمی با رنگ یاسی (بنفش روشن) با استایلی خاص در بخش دوربین و نسخه چهارمی با رنگ سبز ارتشی هستیم. در طراحی نسخه ارتشی شاهد همکاری شیائومی با کمپانی ژاپنی AAPE هستیم، که نام بزرگی در صنعت طراحی دارد.

قیمت

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 273 دلار

نسخه با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 300 دلار

نسخه با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی = 314 دلار

نتایج تست باتری اختصاصی

وبسایت GSMArena که تخصصی ترین نقد و بررسی گوشی +Redmi Note 13 Pro را در سطح وب ارائه داده است، به صورت اختصاصی باتری این محصول را زیر تست برد. بر اساس داده های این وبسایت، گوشی مورد بحث توانسته است به صورت کلی امتیاز 10 ساعت و 38 دقیقه را به دست آورد، که برای یک باتری 5,000 میلی آمپری خوب است، اما عالی نیست! این گوشی موفق شده است در مکالمه رکورد 25 ساعت و 16 دقیقه، در وبگردی رکورد 8 ساعت و 58 دقیقه، در پخش ویدئو رکورد 12 ساعت و 22 دقیقه و در بازی 7 ساعت و 2 دقیقه را به ثبت برساند.

تست باتری +Redmi Note 13 Pro و مقایسه آن با گوشی های هم رده
تست باتری +Redmi Note 13 Pro و مقایسه آن با گوشی های هم رده

معرفی گوشی Redmi Note 13R Pro (فقط چین)

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Note 13R Pro را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: مدیاتک MT6833P Dimensity 6080 (بر پایه استاندارد 6 نانومتری پیشرفته TSMC)؛ چیپ گرافیکی Mali-G57 MC2
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی با پنل OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD، قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، درخشندگی 1,000 نیت، محافظ صفحه گوریلاگلس
  • دوربین اصلی: 108 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض) و 2 مگاپیکسلی (با لنز عمق دهنده)
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 1080p@30fps
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 12 گیگابایتی / حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی و شارژر داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13
مشخصات Redmi Note 13R Pro در یک نگاه
مشخصات Redmi Note 13R Pro در یک نگاه

طراحی

در بخش طراحی این گوشی تقریباً شبیه به برادر خونی خود، Redmi Note 13 Pro میباشد. هر چند در قسمت مقابل نمیتوانیم تفاوتی بین این گوشی پیدا کنیم، اما در پنل پشتی، ماژول دوربین نسخه R کشیده در عرض بوده و خبری از سنسور سوم نیست! با اینحال شاید در نگاه اول کاربر به اشتباه بیفتد و این محصول را با نسخه اصلی اشتباه بگیرد. در فریم سمت راست این گوشی شاهد دکمه های کم و زیاد صدا و پاور هستیم. در سمت چپ تنها شیار اختصاصی سیمکارت قرار دارد.

فریم تحتانی گوشی میزبان میکروفون اول، بلندگو و پورت شارژ USB نوع C میباشد. در فریم فوقانی نیز شاهد جک 3.5 میلی متری صدا هستیم. در قسمت پشت نیز شاهد سیستم دوربینی 2 گانه با ماژول مستطیلی (کشیده در عرض) هستیم. ابعاد دقیق این گوشی 7.7×74.95×161.11 بوده و وزن دقیق آن 175 گرم میباشد. این گوشی با فناوری نانو و استاندارد IP54 در برابر پاشش آب و گرد و غبار محافظت میشود.

صفحه نمایش

این گوشی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل OLED مجهز شده است، که میهمان یک سنسور دوربین حفره ای در قسمت مرکز میباشد. صفحه این محصول از رزلوشن +FHD بهره برده و ضمن برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتز، از حدأکثر درخشندگی 1,000 نیت، قدرت لمس 2160Hz و قابلیت اساسی PWM dimming تا 1920Hz بهره میبرد. صفحه نمایش این محصول توسط محافظ گوریلاگلس محافظت میشود.

سخت افزار

برخلاف دو برادر بزرگتر، این گوشی از چیپست Dimensity 6080 مدیاتک بهره میبرد. این چیپست 8 هسته ای بوده و از آرایش 2+6 بهره میبرد. به ترتیب در خوشه اول این چیپست شاهد بهره گیری از 2 هسته بزرگ Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و در خوشه دوم شاهد بهره گیری از 6 هسته متوسط Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز هستیم. این محصول از چیپ گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره برده و بر پایه فناوری ساخت 6 نانومتری TSMC بنا شده است.

این گوشی با رم های نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی سریع UFS2.2 به دست کاربران میرسد. نکته جالب اینکه این گوشی تنها در یک نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد! این گوشی از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 به دست کاربران میرسد. لازم به ذکر است که این گوشی همراه با قابلیت حافظه رم مجازی تا 8 گیگابایت همراه خواهد بود. این بدان معناست که کاربران میتوانند تا 20 گیگابایت حافظه رم را بر روی این گوشی تجربه کنند.

دوربین

همانطور که اشاره شد، در قسمت پشت این گوشی شاهد 2 ماژول دوربین هستیم. به ترتیب این گوشی به یک سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی با لنز عریض، گشادی دیافراگم f/1.7 و تصاویری با پیکسل های 0.64 میکرونی (و قابلیت زوم 3 برابری Native) و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز عمق دهنده و گشادی دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. در قسمت مقابل نیز شاهد سنسوری 16 مگاپیکسلی با لنز عریض هستیم. هر دو دوربین اصلی و سلفی این دستگاه از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p@30fps برخوردار میباشند.

باتری و سایر ویژگی ها

شیاومی برای این گوشی از یک باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی (و شارژر 33 واتی داخل جعبه) بهره گرفته است. از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به سنسور اثر انگشت در بدنه کناری، جک 3.5 میلی متری صدا، وایفای دو بانده نسل 5، بلوتوث 5.3، دو سیمکارت همزمان نسل 5، درگاه اینفرارد، تراشه NFC، بلندگوی استریو و پشتیبانی از صدای غنی Hi-Res اشاره کرد.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

این محصول در 3 رنگ جذاب مشکی، آبی و صورتی/طلایی به دست کاربران میرسد. عرضه این محصول از امروز در کشور چین آغاز شده است و تنها نسخه این گوشی با قیمت استثنائی 1,999 یوآن یا 280 دلار به دست کاربران میرسد.

قیمت و زمان عرضه نسخه جهانی

شیائومی در تاریخ 4 ژانویه 2024 میلادی (14 دی)، پرده از سری گوشی های Redmi Note 13 برای بازار هند برداشت. در این سری با 3 گوشی مواجه هستیم. به جز نسخه استاندارد که سیستم دوربین بهتری دارد، هیچ تفاوتی بین نسخه چین و نسخه هند وجود ندارد. در این بخش از مقاله میتوانید توضیحات جامع درباره نسخه هند را مطالعه کنید.

قیمت و زمان عرضه در ایران

با توجه به اینکه هنوز نسخه جهانی این سری گوشی ها معرفی نشده است، صحبت درباره آن کمی دشوار است. باید ابتدا شاهد معرفی این محصولات برای بازارهای جهانی باشیم تا بتوانیم درباره قیمت آنها صحبت کنیم. بدیهی است ورود نسخه چین به صورت غیر رسمی انجام خواهد شد. برای خرید Redmi Note 13، خرید Redmi Note 13 Pro، خرید Redmi Note 13R Pro و خرید Redmi Note 13 Pro Plus سرکی به فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس بکشید.

معرفی سری Redmi Note 13 برای بازار کشور هند

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سری گوشی های ردمی نوت 13 دیروز در مراسمی بسیار بزرگ برای بازار پر تب و تاب کشور هند معرفی شدند. این اولین باری است که نسخه هند پیش از نسخه گلوبال معرفی میشود. در این سری نیز شاهد 3 گوشی با نام های Redmi Note 13 5G و Redmi Note 13 Pro 5G در کنار +Redmi Note 13 Pro هستیم. به جز نسخه استاندارد، آن هم در بخش دوربین، تفاوتی بین نسخه های هند و چین وجود ندارد.

البته اگر کمی بیشتر بخواهیم این موضوع را باز کنیم، باید اعلام کنیم که Redmi Note 13 5G China و Redmi Note 13 5G India در پشتیبانی از مموری کارت (نسخه چین فاقد پشتیبانی از مموری کارت میباشد و نسخه هند از مموری microSDXC به صورت مشترک با سیم دوم پشتیبانی میکند)؛ عدم وجود نسخه ای با حافظه رم/داخلی 8/128 (در نسخه چین این نمونه وجود دارد اما در نسخه هند وجود ندارد)؛ پشتیبانی از OTG (نسخه چین فاقد چنین ویژگی و نسخه هند مجهز به آن) و نهایتاً سیستم دوربین 3 گانه میباشد.

توضیح اینکه در نسخه چین، گوشی Redmi Note 13 از سیستم دوربینی 2 گانه با سنسورهای 108 مگاپیکسلی (با لنز عریض) و 2 مگاپیکسلی (با لنز عمق دهنده) بهره میبرد، اما در نسخه هند شاهد سیستم دوربینی 3 گانه هستیم. Redmi Note 13 نسخه هند به یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز عریض، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز عمق دهنده مجهز شده است. همچنین، در نسخه چین شاهد 3 رنگ مشکی، آبی و سفید هستیم؛ اما در نسخه هند 3 رنگ مشکی، سفید و طلایی طرح دار عرضه میشوند.

در باب دو گوشی دیگر، یعنی نسخه های پرو و پرو پلاس نیز، هر چند تمام ویژگی های نسخه چین و هند یکسان میباشد، اما شیاومی دست به تغییراتی در نمونه های نسخه هند زده است. گوشی Redmi Note 13 Pro در بازار چین در حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه شد، اما در نسخه هند خبری از این نمونه ها نیست! همچنین، در گوشی +Redmi Note 13 Pro در بازار چین شاهد حافظه رم 16 گیگابایتی و حدأقل حافظه رم 12 گیگابایتی بودیم، اما در نسخه هند چنین خبرهایی نیست! قیمت این محصولات به شرح زیر است.

قیمت Redmi Note 13 5G نسخه هند:

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 216 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 240 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 264 دلار

قیمت Redmi Note 13 Pro 5G نسخه هند:

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 312 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 336 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 360 دلار

قیمت +Redmi Note 13 Pro نسخه هند:

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 385 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 408 دلار

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی = 432 دلار

نکته پایانی اینکه سری گوشی های ردمی نوت 13 اولین گوشی ها در بازارهای جهانی هستند که با سیستم عامل HyperOS از درب کارخانه به دست کاربران میرسند! فروش این سری گوشی ها در کشور هند از تاریخ 10 ژانویه (21 دی) آغاز خواهد شد و باید تا اواسط بهمن ماه منتظر ورود آنها به بازار کشور عزیزمان ایران با قیمت های بسیار خوب باشیم.

معرفی سری Redmi Note 13 برای بازارهای جهانی (گلوبال)

سرانجام روز موعود فرا رسید و بعد از 3 ماه، سری گوشی های محبوب ردمی نوت 13 به بازارهای جهانی رسیدند. ابتدا این سری گوشی ها در کشور چین، هفته گذشته برای بازار کشور هند و نهایتاً دیروز برای بازارهای جهانی معرفی شدند. نکته بسیار مهم اینکه در نسخه چین و هند با 3 گوشی مواجه هستیم، که دقیقاً در بازار جهانی با همان ترکیب حضور دارند؛ اما علاوه بر این 3 دستگاه با دو گوشی کاملاً جدید در نسخه گلوبال مواجه هستیم که پیش از این در سری ردمی نوت 13 نبود.

گوشی های Redmi Note 13 4G و Redmi Note 13 Pro 4G دو گوشی جدید خانواده ردمی نوت 13 هستند. این محصولات با ترکیبی نزدیک به سایر گوشی های این خانواده و مشخصاتی جالب آمده اند تا فاصله بین محصولات اصلی (3 گوشی دیگر این خانواده) را پر کنند. برای مطالعه مشخصات هر یک از این گوشی های جذاب، میتوانید به بخش مربوط به آنها در این مقاله مراجعه کنید. برای سهولت شما عزیزان، قسمت مربوط به هر دو گوشی به صورت مجزا در زیر قرار میگیرند.

مطالعه مشخصات کامل و قیمت Redmi Note 13 4G

مطالعه مشخصات کامل و قیمت Redmi Note 13 Pro 4G

اگر قسمت مربوط به معرفی نسخه هند را مطالعه کرده باشید، میدانید که نسخه استاندارد در بازار هند و چین کمی تفاوت دارد. توضیح اینکه این محصول (Redmi Note 13 5G) در بازارهای جهانی دقیقاً مشابه با نسخه هند میباشد. و اما میرسیم به مهمترین نکته مراسم دیشب. قیمت سری گوشی های ردمی نوت 13 برای بازارهای جهانی چقدر خواهد بود؟ برای مقایسه میتوانید قیمت 3 محصول ردمی نوت 13 نسل 5، ردمی نوت 13 پرو نسل 5 و ردمی نوت 13 پرو پلاس برای بازارهای جهانی را در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت Redmi Note 13 5G نسخه گلوبال:

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 280 یورو

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 300 یورو

قیمت Redmi Note 13 Pro 5G نسخه گلوبال:

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 400 یورو

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 450 یورو

قیمت +Redmi Note 13 Pro نسخه گلوبال:

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 450 یورو

نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 500 یورو

سؤالات متداول

  1. آیا Redmi Note 13 4G نیز معرفی خواهد شد؟ بر اساس شواهد ممکن است به زودی شاهد معرفی نسخه ای با باندهای کاری نسل 4 از این گوشی باشیم، اما خبری رسمی در دست نیست.
  2. چه تفاوتی بین Redmi Note 13 Pro و Redmi Note 13 Pro Plus وجود دارد؟ امسال برخلاف سال های گذشته، تفاوت های بسیار زیادی را در این 2 گوشی شاهد هستیم، که نه تنها در سخت افزار خلاصه، بلکه به طراحی نیز تعمیم داده شده است.
  3. چه زمانی نسخه جهانی سری گوشی های ردمی نوت 13 معرفی میشوند؟ هنوز این موضوع مشخص نیست و باید منتظر اعلام مواضع شیاومی بمانیم. البته بر اساس تجربه باید بگوییم که بین 1 تا 3 ماه دیگر این گوشی ها ممکن است برای بازارهای جهانی معرفی شوند.
  4. آیا تمامی این گوشی ها وارد کشور عزیزمان ایران میشوند؟ از آنجایی که این سری گوشی ها به صورت کامل برای بازار هند معرفی شدند، به زودی باید منتظر ورود رسمی آنها به بازار کشور ایران باشیم.
  5. چه زمانی پای سری گوشی های ردمی نوت 13 به ایران میرسد؟ با معرفی سری گوشی های ردمی نوت 13 برای بازار کشور هند، باید از میانه های بهمن ماه منتظر ورود این سری محصولات به کشور با قیمت های مناسب باشیم.
  6. کدامیک از این گوشی ها به درد من میخورد؟ این موضوع کاملاً بستگی به سلیقه، نیاز و بودجه شما دارد! اگر قیمت برایتان مهم نیست و دنبال یک گوشی میانرده بسیار قدرتمند با دوربینی بسیار خوب و سرعت شارژ بالا هستید، ردمی نوت 13 پرو پلاس گزینه ای مناسب برای شماست. اگر به دنبال میانرده ای قدرتمند با دوربینی خوب، سرعت شارژی معقول و قیمت رقابتی هستید، ردمی نوت 13 پرو برای شما مناسب است. اگر به دنبال یک میانرده اقتصادی با مشخصاتی خوب هستید، قطعاً ردمی نوت 13 گزینه مناسبی برای شماست.
  7. چه تفاوتی بین نسخه هند و نسخه چین سری گوشی های ردمی نوت 13 وجود دارد؟ در واقع تمامی مشخصات نسخه های چین و هند یکسان است، به جز یک تفاوت بزرگ. در نسخه چین Redmi Note 13 با دوربین 2 گانه معرفی شد، اما در نسخه هند این گوشی با سیستم دوربینی قویتر (3 گانه) به دست کاربران میرسد. تفاوت های بیشتر را در متن مقاله بخوانید.

نتیجه گیری

شیائومی سعی کرده است در سری گوشی های ردمی نوت 13 علاوه بر حفظ طراحی خوب سری نوت 12، نوآوری هایی را وارد سری گوشی های ردمی نوت کند. حالا این سری گوشی ها صاحب نسخه ای هستند که به خوبی میتوان آنرا قاتل پرچمدار نامید! گوشی +Redmi Note 13 Pro یک گوشی با شخصیت است که به خوبی توانایی رقابت با بزرگان را دارد. از طرفی، نسخه استاندارد گزینه ای مناسب برای کسانی است که دنبال یک گوشی با امکانات خوب و قیمتی عالی هستند.

اما نظر شما درباره این سری گوشی ها چیست؟ شما کدامیک از آنها را انتخاب میکنید؟ از طریق بخش نظرات منتظر نقطه نظرات گرم شما همراهان همیشگی هستیم…

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

4 3 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلطان الغنام
سلطان الغنام
میهمان
۱۴۰۲-۰۸-۱۴ ۰۰:۵۹

عالی بود. خیلی جو میداید وسط متن که بنظرم جالب بود

دکمه بازگشت به بالا