ردمیشیائومی

بروزرسانی: چیپست Snapdragon 7+ Gen 1 به زودی با گوشی هوشمندی از شیائومی معرفی میشود!

بر اساس شواهد موجود، کوالکام در حال توسعه چیپستی میانرده و جدید از سری 7 میباشد. این چیپست که فعلاً آنرا با نام Snapdragon 7+ Gen 1 میشناسیم، با اسم رمز SM7475 شناخته میشود و ظاهراً دارای 3 خوشه با یک هسته اعلا، 3 هسته طلایی و 4 هسته نقره ای میباشد. تا به امروز اطلاعات کمی از این چیپست در دست بود، تا اینکه دقایقی پیش مدیر ردمی، آقای Lu Weibing علاوه بر لو دادن زمان معرفی این چیپست، اولین گوشی مجهز به آنرا نیز لو داد!

اسنپدراگون 7+ نسل 1 یا اسنپدراگون 7 نسل 2؟

گفته میشود این چیپست نسخه ای آندرکلاک شده (ضعیف شده) از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8+ نسل 1 بوده و به زودی در گوشی هوشمندی از خانواده ردمی به جهانیان معرفی خواهد شد. البته هنوز در نامگذاری این چیپست کمی شک و شبهه وجود دارد و شاید نام آن در دقیقه 90 از Snapdragon 7+ Gen 1 به Snapdragon 7 Gen 2 تغییر پیدا کند. همچنین، هنوز اطلاعات رسمی خاصی از این چیپست در دست نیست، اما اطلاعات فنی خوب غیر رسمی زیادی امروز به دستمان رسید، که ارزش خواندن دارد.

مشخصات چیپست SM7475 کوالکام

همانطور که اشاره شد، ظاهراً این چیپست نسخه ای ضعیف شده از چیپست محبوب و قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 میباشد، که پیشتر در گوشی های سوپر پرچمدار زیادی چون سری Xiaomi 12S به کار گرفته شده بود. بر اساس اطلاعات واصله، این چیپست به چیپ گرافیکی Adreno 730 یا Adreno 725 مجهز خواهد شد، اما به جای سرعت 800 مگاهرتزی، از سرعت 580 مگاهرتز بهره خواهد برد. گفته میشود این چیپست در رقابت با Dimensity 8200 کمپانی مدیاتک وارد رقابت خواهد شد و بر اساس شواهد درز پیدا کرده، چیپست مورد بحث را مغلوب خود خواهد کرد!

پیشتر چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 با تمام قدرتش در ابزار GeekBench 5 موفق به کسب امتیاز 1278 در بخش تک هسته ای و 4018 در بخش چند هسته ای شده بود. حال اگر بخواهیم به بنچمارک منتسب به Redmi Note 12 Turbo بسنده کنیم، باید انتظار چیپستی با امتیاز 1232 در بخش تک هسته ای و 4095 در بخش چند هسته ای مواجه باشیم! البته به یاد داشته باشید که فعلاً این اطلاعات تأیید یا رد نمیشوند و باید منتظر اطلاعات رسمی باشیم.

اطلاعات اولین گوشی با این چیپست

هنوز به صورت رسمی نمیدانیم کدام گوشی از شیاومی به این چیپست مجهز خواهد شد، اما خبرهای غیر رسمی میگویند گوشی Redmi Note 12 Turbo برای اولین بار در دنیا به این چیپست مجهز میشود. پیشتر برخی منابع موثق تأیید کرده بودند که نسخه جهانی این محصول که باز بر اساس شایعات آنرا با نام POCO F5 میشناسیم، به این چیپست مجهز میشود. این اطلاعات از تست بنچمارک POCO F5 استخراج شده است، که به چیپستی 4 نانومتری با چیپ گرافیکی Adreno 725 یا Adreno 730 مجهز شده بود.

بروزرسانی 20 اسفند

بر اساس آمار واصله از سوی منابع موثق خبری، کوالکام قصد دارد در جدیدترین چیپست سری 7 نیز سراغ فناوری ساخت 4 نانومتری اختصاصی TSMC برود و با این حساب، مجدداً سامسونگ بازار دیگری را از دست خواهد داد! گفته میشود این چیپست در روز 17 مارس (26 اسفند) رسماً معرفی خواهد شد (اگر اینچنین باشد، باید به زودی شاهد عرضه تیزرهای گوشی Redmi Note 12 Turbo باشیم).

ظاهراً این چیپست از یک هسته اعلای Cortex-X2 با فرکانس 2.92 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره خواهد برد. اگر این خبر به واقعیت بپیوندد، با اولین چیپست میانرده دنیا مواجه خواهیم بود که از هسته های اعلای Cortex-X انرژی خود را تأمین میکند! پیش از این هسته های مورد بحث صرفاً در چیپست های سوپر پرچمدار مورد استفاده قرار گرفته بودند!

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا