سایر محصولاتشیائومی

اولین خودروی الکتریکی شیائومی (Xiaomi SU7) رسماً در 3 تیپ مختلف و رنگ های جذاب معرفی شد + قیمت و زمان عرضه

مدت هاست شایعات زیادی درباره خودروی غول چینی دنیای تکنولوژی به گوش میرسد و ساعاتی پیش، اولین خودروی الکتریکی شیائومی با نام تجاری SU7 و قابلیت های منحصر به فرد معرفی شد. در این مقاله سعی داریم ضمن بررسی مشخصات این خودروی الکتریکی، تصاویر و نقد کوتاهی از آنرا با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

مقدمه اختصاصی سردبیر

دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت به سوی آینده میباشد و کمپانی های بزرگ از یک قطبی بودن خارج شده اند. منظور از یک قطبی بودن، صرفاً تولید لوازم الکترونیکی یا صرفاً تولید برخی محصولات به خصوص است. شیائومی سال هاست زنجیره ای کامل از لوازم الکترونیکی را در اختیار دارد و به همین دلیل در میان کاربران محبوب است. حال قطعه دیگری به پازل این کمپانی خوشنام اضافه شده است، که تسلط غول چینی را بر بازار بیشتر میکند. آیا اولین خودروی شیاومی میتواند محبوبیت بهترین محصولات این کمپانی را به دست آورد؟

مشخصات کلیدی

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی شیائومی، اولین خودروی الکتریکی این کمپانی در 3 مدل عرضه خواهد شد. به ترتیب شاهد مدلی استاندارد با نام تجاری SU7، مدلی میانی با نام SU7 Pro و مدلی با امکانات بسیار زیاد با نام SU7 Max هستیم. مشخصات این ماشین ها به شرح زیر است.

  1. طراحی و برندینگ:
    • ساده و شکیل؛ طراحی آئرودینامیک، دقیقاً بر اساس تصاویر لو رفته
    • لوگوی جدید شیائومی در قسمت پشت به بزرگی قید شده است، که نشان از ورود قدرتمند آن به بازار خودرو دارد
  2. ابعاد و عملکرد:
    • طول = 4997 میلی متر؛ عرض = 1963 میلی متر؛ ارتفاع = 1455 میلی متر
    • حدأکثر سرعت = 210 کیلومتر/ساعت
    • 2 موتور با حدأکثر قدرت 495kW (موتور اول 220kW و موتور دوم 275kW)
    • باتری اختصاصی توسعه یافته CATL 800V سه تایی، از نوع لیتیوم برای افزایش کارایی و پیمایش بیشتر
  3. ویژگی های اختصاصی:
    • سیستم LIDAR نصب شده روی سقف، برای اشراف کامل بر روی جاده و ارتقای قابلیت های کمک راننده
    • سایز رینگ های قابل عرضه = 245/45R19 یا 245/40R20
    • حالت های مختلف رانندگی برای بهترین تجربه سفر
  4. مدل های مختلف:
    • 3 مدل با نام های SU7 و SU7 Pro در کنار SU7 Max
مشخصات کلی اولین خودروی الکتریکی شیائومی با نام تجاری SU7
مشخصات کلی اولین خودروی الکتریکی شیائومی با نام تجاری SU7

طراحی

اگر بخواهیم به صورت حرفه ای نگاه کنیم، Xiaomi SU7 یک کوپه بسیار شکیل با فاصله دو محور بلند 3000 میلی‌متر و برآمدگی های کوتاه میباشد. چراغ های جلوی این خودرو قطره ای شکل هستند و چراغ عقب 2.48m، طرحی آینده نگرانه دارد، که شاید بتوان آنرا مثبت ترین نقطه عطف طراحی این ماشین دانست. دستگیره های در به شکل هوشمندانه ای تقریباً محور در بدنه میباشند و آینه های بغل زیبایی منحصر به فردی دارند.

بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده، SU7 به شدت آئرودینامیک میباشد و با ضریب کشش 0.195Cd، یکی از بهترین ها در کلاس خود میباشد! ابعاد دقیق این خودرو نیز خارق العاده میباشد. این محصول 4997 میلی متر طول، 1440 میلی متر ارتفاع و 1963 میلی متر عرض دارد. آقای Lei Jun، مؤسس برند شیائومی ابعاد این خودرو را با ماشین های سری 5 کمپانی نام آشنای BMW مقایسه میکند و آنرا کمی بالاتر، در حد و اندازه Tesla مدل 3 میداند.

این خودرو در 2 مدل عرضه خواهد شد: نسخه استاندارد و نسخه مکس. این ماشین در 3 رنگ جذاب آبی لاجوردی، سبز زیتونی و خاکستری معدنی به دست کاربران میرسد. شیاومی توضیح میدهد هر رنگ از این خودرو نشانگر یک موضوع طبیعی است. رنگ آبی یادآور دریاست؛ رنگ سبز یادآور جنگل است و رنگ خاکستری ما را یاد زمین می اندازد. در مجموع در بخش طراحی اولین خودروی شیائومی نمره بسیار بالایی را دریافت خواهد کرد.

کارایی و تکنولوژی

همانطور که اشاره شد، این خودرو در 2 تیپ استاندارد و مکس عرضه میشود. نسخه SU7 Max به 2 موتور و سیستم تمام چرخ های متحرک مجهز شده است، که 673 اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب خیره کننده 100-0 را در عرض تنها 2.78 ثانیه به ثبت میرساند! حدأکثر سرعت این خودرو نیز 265 کیلومتر/ساعت میباشد، که در نوع خود جالب است. در آنطرف ماجرا، نسخه SU7 را داریم، که به یک موتور، سیستم چرخ های عقب متحرک مجهز بوده و 100-0 را در عرض 5.28 ثانیه طی میکند.

اولین خودروی الکتریکی شیائومی با نام تجاری SU7 و قابلیت های منحصر به فرد معرفی شد

شیاومی برای نمونه Max از باتری قدرتمند CATL Kirin بهره گرفته است، که 101kWh بوده و میتواند با یکبار شارژ تا 800 کیلومتر را طی کند! نکته جالب اینکه باتری این خودرو به سیستم هوشمند شارژ سریع همچون گوشی های این کمپانی مجهز بوده و با 5 دقیقه شارژ میتوانید 220 کیلومتر و با 15 دقیقه شارژ 510 کیلومتر را با آن طی کنید! اما کمی هم وارد امکانات شویم. این خودرو با سقف تمام پانورامیک و شیشه ای خود حس خوبی را برای راننده و سرنشینان فراهم می آورد.

به لطف سیستم تصویری 16.1 اینچی لمسی، سیستم HUD خارق العاده 56 اینچی و صفحه 7.1 اینچی پشت آمپر، تجربه بصری خارق العاده ای را برای شما ایجاد میکند. برای کامل شدن این تجربه، شیاومی از 25 بلندگوی حرفه ای در این خودرو بهره گرفته است، که قدرت خود را از سیستم Dolby Atmos میگیرد. این خودرو به بدنه ای قفس شکل متشکل از استیل و آلومینیوم (به صورت هیبریدی) مجهز شده است و در کنار سیستم ترمز ایمنی پیشرفته، از 7 ایربگ بهره میبرد.

شیاومی میگوید سیستم ترمز اتوماتیک (اضطراری) این خودرو بسیار هوشمند عمل میکند و توانسته است 5 ستاره ایمنی را کسب کند. همانطور که پیش بینی میشد، این خودرو به سیستم عامل HyperOS شیاومی مجهز شده است. از لحاظ سخت افزاری، این خودرو قدرت خود را از چیپ توانمند Qualcomm Snapdragon 8295 میگیرد، که ضمن هماهنگی کامل با نرم افزار، تجربه ای بینظیر از اتصال همیشگی و بدون دغدغه را بین گوشی، تبلت، گجت های هوشمند و خودروی هوشمند شما به ارمغان می آورد.

شیاومی میگوید Xiaomi SU7 برای کسانی که از اکوسیستم خانه هوشمند و اینترنت اشیاء این کمپانی استفاده میکنند بسیار مناسب میباشد. با این خودرو که میتواند به عنوان هسته خانه هوشمند شما عمل کند، میتوانید طیف وسیعی از گجت های هوشمند (یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، قهوه ساز و …)، دوربین های امنیتی و حتی جاروی رباتیک خود را از ماشینتان کنترل کنید! نکته جالب اینکه علاوه بر خانه هوشمند شیاومی، ظاهراً این خودرو با خانه هوشمند و محصولات اپل نیز به صورت کامل هماهنگ میباشد.

و اما نکته آخر… نقطه جذاب در خودروهای الکتریکی، قابلیت خودران بودن آنهاست. یکی از جذابیت های اصلی ماشین های کمپانی تسلا به همین موضوع است. جالب است که بدانید ماشین های سری SU7 به قابلیت رانندگی اتوماتیک مجهز هستند، که نام آن Xiaomi Pilot میباشد. این سیستم خودران پیشرفته قدرت خود را از چیپ قدرتمند Nvidia Orin-X میگیرد، که توانایی پردازش 508 ترافلاپس اطلاعات را دارد! به کمک 1 سنسور لیدار، 3 رادار، 11 دوربین HD و 12 سنسور التراسونیک، میتوانید با خیالی آسوده در سفر های طولانی پشت فرمان بخوابید!

عملکرد خارق العاده

با حدأکثر سرعت 265 کیلومتر/ساعت، اولین خودروی شیاومی نه تنها از لحاظ ظاهری یک ماشین شکیل و زیباست، بلکه در جاده هم حرف های زیادی برای گفتن دارد! با بهره گیری از تکنولوژی 2 موتوره (که تلفیقی از 2 موتور با قدرت های 220kW و 275kW) میباشد، راننده میتواند با قدرت 495kW لذت بسیار زیادی از رانندگی با این ماشین ببرد. اما شاید بزرگترین دغدغه کاربران، طول عمر باتری این محصول باشد. به لطف باتری اختصاصی CATL 800V، که از برترین تکنولوژی روز دنیا بهره میبرد، این محصول یکی از بهترین ها در زمینه پیمایش مسیر با یکبار شارژ میباشد.

ویژگی های نوآورانه

به کارگیری از سیستم پیشرفته LIDAR در قسمت سقف، تعهد شیاومی را برای تجربه سفری ایمن تضمین میکند. این تکنولوژی برتر که در بسیاری از خودروهای الکتریکی خودران دنیا به کار گرفته شده است، پیشرفته ترین سیستم در این زمینه است. با وجود این سیستم ناوبری، دیگر نیاز نیست نگران مخاطرات جاده ای یا موانع باشید! کافی است مقصد خود را انتخاب کرده از مسیر لذت ببرید.

آپشن های انتخابی

متأسفانه هنوز اطلاعات زیادی درباره تیپ های مختلف اولین خودروی شیاومی در دست نیست، اما علاوه بر اینکه میدانیم این محصول در 3 تیپ عرضه خواهد شد، مطلع شده ایم که کاربران میتوانند هنگام خرید یکی از گزینه های 245/45R19 یا 245/40R20 را انتخاب کنند. به این ترتیب، علاوه بر سایز رینگ، کاربران میتوانند طراحی داخلی ماشین خود را نیز از بین یکی از این گزینه ها انتخاب کنند. هر کدام از این طرح ها برای سبک زندگی خاصی در نظر گرفته شده اند.

تعهد به زمینی سبز

یکی از مسایلی که خیلی مورد توجه شیاومی در طراحی این خودرو بوده، عوامل زیست محیطی است. در مقاله ای که سال گذشته منتشر شد، آگاه شدیم که این کمپانی نه تنها در زنجیره محصولات خود، بلکه در اولین خودروی الکتریکی اش نیز سعی کرده است رد پای کربن را پاک کند تا با محصولی دوست دار محیط زیست مواجه باشیم. این خودرو بر اساس آخرین تغییرات حرکت جهانی برای زمینی سبز طراحی شده است تا شاهد آینده ای سبزتر باشیم.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیاومی، این خودروها در حدأقل 6 رنگ آبی لاجوردی، سفید، سرمه ای، نارنجی، سبز زیتونی و خاکستری معدنی در دسترس علاقه مندان قرار خواهند گرفت، اما قطعاً رنگ های بیشتر به مرور به لیست اضافه میشوند. عرضه نمونه استاندارد و Max از اردیبهشت آغاز خواهد شد، اما نمونه حرفه ای یا Pro از خرداد ماه به دست کاربران میرسد. قیمت نمونه های مختلف به شرح زیر است.

قیمت Xiaomi SU7 با امکانات پایه = 30,000 دلار

قیمت Xiaomi SU7 Pro با امکانات پایه = 34,000 دلار

قیمت Xiaomi SU7 Max با امکانات پایه = 41,500 دلار

چه آینده ای در انتظار بخش خودروی شیائومی است؟

با معرفی رسمی اولین خودروی الکتریکی شیاومی، این کمپانی رسماً وارد عرصه رقابت در زمینه خودروسازی شد. اینکه غول چینی در همین ابتدای امر جای پایی محکم از خود به جای گذاشته است جای بسی خوشحالی دارد. اینطور که به نظر میرسد در آینده ای نه چندان دور شاهد خودروهای بیشتر از شیاومی خواهیم بود، که ضمن ارائه امکاناتی خارق العاده، دوست دار محیط زیست بوده و از قیمتی فوق رقابتی برخوردار خواهند بود.

نقد و بررسی اولین خودروی الکتریکی شیائومی

نقاط قوت

  • 1. طراحی شکیل: اولین خودروی الکتریکی شیائومی از طراحی مدرن و آئرودینامیک بهره میبرد، که امروزی بوده و چشم کاربر را میگیرد
  • 2. تکنولوژی های برتر: با به کارگیری تکنولوژی LIDAR، یک لایه امنیتی بسیار بزرگ به این ماشین اضافه شده است، که امنیت کاربر را تضمین میکند
  • 3. عملکرد خارق العاده: با حدأکثر سرعت 265 کیلومتر/ساعت و 2 موتور قدرتمند با قدرت 495kW، کاربر با خودرویی الکتریکی مواجه میشود که از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است
  • 4. تیپ های مختلف: کاربران میتوانند از بین 3 تیپ مختلف، یک نمونه را با طراحی داخلی متفاوت انتخاب کنند
  • 5. تنوع مدل: این محصول در 3 مدل SU7 Pro، SU7 و SU7 Max به کاربران ارائه میشود

نقاط ضعف

  • 1. بازار پر تب و تاب: شیائومی به بازاری بسیار پر تب و تاب وارد شده است که نیاز به تلاش بیشتر برای تثبیت موقعیت دارد
  • 2. انتقال برند: شاید برای کاربران ساخت یک خودروی الکتریکی از یک شرکت تکنولوژی محور کمی نامأنوس به نظر برسد و به دلیل عدم شناخت کاربر از توانایی های شیائومی در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی، باعث ایجاد جوی منفی شود
  • 3. ورود به بازارهای جهانی: شیائومی هم اکنون یکی از کمپانی های خوشنام در عرصه جهانی است، اما برندسازی و تبلیغات برای اولین خودروی الکتریکی این کمپانی نیاز به تلاشی زیاد و مؤثر دارد.

معرفی رسمی برای بازار چین + قیمت و زمان عرضه

سرانجام پس از انتظاری طولانی، دیشب در مراسمی مجلل شیائومی پرده از اولین خودروی الکتریکی خود برای بازار کشور چین برداشت. این خودرو در 3 تیپ مختلف عرضه میشود. همانطور که از ابتدا نیز اشاره کرده بودیم، این خودرو در 3 نمونه با مشخصاتی متفاوت با نام های SU7 و SU7 Pro در کنار SU7 Max در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت. در ابتدای مراسم تقدیر ویژه ای از Li Tianyuan، طراح ارشد این خودروها که پیشتر با BMW کار میکرد و James Qiu که طراحی خارجی آنها را انجام داده است و پیشتر با Mercedes-Benz کار میکرد شد.

از نمونه بیسیک (استاندارد یا Xiaomi SU7) شروع میکنیم. این خودرو به موتوری در قسمت عقب مجهز شده است که توان 299 اسب بخار را برای کاربر به ارمغان می آورد و به یک باتری 73.6kWh با معماری 486V مجهز شده است. بر اساس تست های صورت گرفته توسط بنیاد CLTC، این خودرو با یکبار شارژ کامل میتواند تا 700 کیلومتر مسافت را طی کند. جالب است که بدانید با تکنولوژی شارژ سریع، با تنها 15 دقیقه شارژ میتوانید 310 کیلومتر با این خودرو مسافت طی کنید! این نمونه بدون آپشن های اضافی با قیمت 30,000 دلار عرضه میشود.

میرویم سراغ نمونه میانی، خودروی Xiaomi SU7 Pro. این محصول در واقع همان مشخصات و ویژگی های نسخه استاندارد را با خود به همراه دارد، ولی با یک تفاوت. در نمونه حرفه ای یا Pro شیاومی از به یک باتری بزرگتر 94.3kWh بهره گرفته است، که بر اساس ادعای غول چینی با یکبار شارژ کامل میتواند تا 830 کیلومتر در خدمت شما باشد. این نمونه رقیب اصلی Tesla Model 3 میباشد و با قیمت فوق رقابتی 34,000 دلار به دست کاربران میرسد.

و اما میرویم سراغ نمونه نهایی، که با نام Xiaomi SU7 Max معرفی شده است. این محصول از یک باتری غول پیکر 101kWh با معماری 871V بهره میبرد و میتواند تا 810 کیلومتر با یکبار شارژ به شما خدمت رسانی کند. البته دلیل اینکه در این محصول شاهد کاهش مسافت نسبت به باتری بزرگتر هستیم باید بیشتر بررسی شود.

شیاومی در این خودرو از 2 پیشرانه AWD بهره گرفته است، که قدرتی بالغ بر 673 اسب بخار را تولید میکند! این نمونه نیز با شارژ سریع 15 دقیقه ای میتواند تا 510 کیلومتر مسافت را طی کند، که در نوع خود خارق العاده میباشد! این نمونه با قیمت نهایی 41,500 دلار به دست علاقه مندان خواهد رسید. نکته مهم اینکه تمامی مدل ها از چیپ اختصاصی Nvidia Orin، سیستم LiDAR و 11 دوربین بهره میبرند و به این ترتیب از قابلیت خودران حرفه ای برخوردار میباشند.

البته غول چینی میگوید این سیستم خودران به صورت آزمایشی از ماه آوریل (ماه آینده میلادی) برای برخی از کاربران عرضه خواهد شد و در ماه می (اردیبهشت) به دست بسیاری از خریداران در اکثر شهرهای کشور چین خواهد رسید. عرضه این قابلیت به صورت نهایی و جهانی در ماه آگوست امسال (مرداد) برنامه ریزی شده است. این خودرو به یک مانیتور عریض 56 اینچی در قسمت جلو مجهز میباشد و سرنشینان عقب نیز از 2 صفحه نمایش بزرگ (تبلت Xiaomi Pad 6S Pro به جای صفحه نمایش عمل خواهد کرد) بهره خواهند برد.

سایر امکانات رفاهی این خودروها نیز شامل صندلی تمام چرم دوست دار پوست انسان با طراحی مدرن و 25 بلندگوی حرفه ای میباشد، که برخی از آنها با نظر کارشناسان حیطه صدا در استراحت گاه سر راننده تعبیه شده اند میباشد. این خودرو به سیستم عامل HyperOS مجهز بوده و با گوشی های شیاومی بیشترین هماهنگی را دارد، اما به لطف سیستم AndroidAuto و CarPlay، کاربران سایر محصولات اندروید و محصولات اپل نیز میتوانند تجربه ای خیره کننده را به نظاره بنشینند و حتی به جای تبلت های Xiaomi Pad 6S Pro در قسمت پشت، از iPad بهره بگیرند!

عرضه نسخه های استاندارد و Max از اواخر ماه آوریل (اردیبهشت) آغاز خواهد شد، اما نسخه حرفه ای (Pro) اواخر ماه می (خرداد) به دست کاربران میرسد. نسخه Max با امکانات رفاهی کامل به دست کاربران میرسد، اما اگر علاقه مندان میخواهند به صورت رایگان این امکانات را در نمونه های استاندارد و حرفه ای لمس کنند، باید پیش خرید خود را تا روز 30 آوریل (نیمه های اردیبهشت) تکمیل کنند. هنوز صحبتی درباره زمان عرضه و قیمت این خودروها در بازارهای جهانی به میان نیامده است.

نمایش در MWC 2024 برای بازارهای جهانی

سرانجام پس از ماه ها انتظار، اولین خودروی الکتریکی شیائومی برای بازارهای جهانی به نمایش بیرون آمد! این خودرو طی کنگره جهانی موبایل (MWC2024) در کنار سری گوشی های Xiaomi 14 به حضار نمایش داده شد. غول جینی دنیای تکنولوژی با برترین نسخه این سری (نمونه SU7 Max) پا به کنگره جهانی موبایل گذاشت. همانطور که در تصاویر نیز مشاهده خواهید کرد، رنگ آبی لاجوردی این ماشین به نمایش بیرون آمد، که از جذابیت خاصی برخوردار است.

آقای Lu Weibing نیز در پستی اختصاصی از کاربران سؤال کرد که آیا از SU7 Max در بازارهای جهانی راضی هستند؟ وی اشاره کرد که این کمپانی قصد دارد در اولین فروش، دست به رکوردی رؤیایی بالغ بر 20 میلیون فقره بزند، که در نوع خود ادعای جالبی میباشد. وی اشاره کرد که تولید انبوه این خودرو از 3 ماهه دوم سال 2024 میلادی (تابستان 1403) آغاز خواهد شد. هنوز هیچ صحبتی از قیمت این محصول برای بازارهای جهانی به میان نیامده است، اما باید انتظار قیمتی بسیار رقابتی را داشته باشیم.

نمونه به نمایش بیرون آمده (SU7 Max) از مشخصاتی چون قوای محرکه تمام چرخ، 0 تا 100 تنها در عرض 2.8 ثانیه و طی کردن 800 کیلومتر مسافت تنها با یکبار شارژ بهره میبرد. طول این خودرو حدود 5 متر تخمین زده شده است، که در بدنه خود انحناهای زیادی برای شکست باد دارد. از سپر جلو گرفته تا سپر عقب، تمام اجزای این خودرو با حالت آیرودینامیک در آمیخته شده است! با اینحال شیائومی سعی کرده است این خودرو یک خودروی سوپر اسپورت باشد و به نظر ما موفق بوده است. ویدئوی زیر را از دست ندهید!

بروزرسانی ها

بروزرسانی 29 آذر

بر اساس اطلاعات به دست رسیده، در ماه جاری میلادی (دسامبر) شیاومی دست به تولید 300 دستگاه از خودروی الکتریکی خود خواهد زد. لازم است اشاره کنیم که این 300 نمونه برای مصرف کنندگان نهایی (خریداران) نیست و تنها برای نمایش در فروشگاه های فیزیکی شیاومی در سراسر کشور چین تولید خواهد شد. گفته میشود با تولید این 300 نمونه اولیه مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری به صورت کامل حل خواهد شد و این کمپانی خود را برای تولید نمونه ای هیبریدی در سال 2024 آماده میکند.

همزمان با انتشار این خبر، ویدئویی واقعی از خودروی SU7 شیاومی در خیابان های چین شکار شد. تا کنون صرفاً تصاویر استودیویی و کامپیوتری این خودرو را دیده بودیم، اما ظاهراً نمونه واقعی از تصاویر بسیار جذاب تر است! در این ویدئوی کوتاه 6 ثانیه ای، نمونه سبز رنگ نسخه پایه در حال تست میباشد. به جای پلاک مدل این نمونه (SU7) قید شده است، که نشان از آزمایشی بودن خودرو مورد بحث دارد. گفته میشود تولید انبوه این سری ماشین ها در 3 مدل SU7 Pro، SU7 و SU7 Max از نیمه اول سال 2024 آغاز خواهد شد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟

بروزرسانی 5 دی

ساعاتی پیش شیاومی ضمن برملا کردن لوگوی اختصاصی خودروهای الکتریکی خود، اعلام کرد جزئیات بیشتر و پشت پرده تکنولوژی برتر خودروهای الکتریکی سری SU7 در تاریخ 28 دسامبر (7 دی) رأس ساعت 12:00 به وقت محلی (چین) معرفی خواهد شد. در اقدامی بسیار جالب، حساب کاربری بخش اتومبیل های شیاومی در شبکه اجتماعی Weibo تصویر پروفایل خود را به لوگوی اختصاصی ماشین های این کمپانی تغییر داد. این لوگو رنگی نقره ای دارد و بر روی پس زمینه ای شیشه ای نقش بسته است.

این لوگو دقیقاً همان برند اصلی شیائومی (mi) میباشد، که با رنگ و لعاب جدیدی آمده است تا تجربه ای بینظیر را برای کاربران در بخش خودروهای الکتریکی به ارمغان آورد. شیاومی نام مراسم معرفی تکنولوژی های برتر خود در حیطه خودرو را Stride (گام های بلند برداشتن) گذاشته است. هنگامی که در حال بروزرسانی این مطلب بودیم، تصویری واقعی از رنگ بسیار زیبا و فریبنده آبی لاجوردی نسخه SU7 Max (بالاترین نمونه) به بیرون درز پیدا کرد، که از جذابیت خاصی برخوردار است.

بروزرسانی 25 اسفند

دسامبر سال گذشته شیائومی پرده از خودروی SU7 برداشت. این خودرو کمی بعد در سال جاری میلادی برای بازار چین به نمایش بیرون آمد و نهایتاً در مراسم معرفی سری گوشی های 14، برای بازارهای جهانی نیز رونمایی شد. حال غول چینی دنیای تکنولوژی با انتشار تیزری رسمی اعلام کرده است که این محصول در تاریخ 28 مارس (8 فروردین 1403) برای بازار چین لانچ خواهد شد و خریداران میتوانند از روز 25 مارس (6 فروردین) این محصول را در خاک چین پیش خرید کنند. این محصول در 59 فروشگاه اختصاصی و 29 شهر چین برای فروش آماده خواهد بود.

جمع بندی

با اضافه شدن شیاومی به جمع خودروسازان، بازار خودروهای الکتریکی بیش از پیش آشفته شده است. کاربران هنوز با ویژگی های اختصاصی هر یک از خودروهای الکتریکی سایر کمپانی ها به دقت آشنایی ندارند و به همین دلیل، کار شیاومی کمی سخت است. البته نوآوری های شیاومی در این خودرو میتواند نجات بخش باشد، اما همه چیز به بازاریابی غول چینی بازمیگردد. هنوز برای نتیجه گیری درباره آینده اولین خودروی الکتریکی شیاومی زود است. این کمپانی قدم در راهی گذاشته است، که سفری جذاب و طولانی را میطلبد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا