شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیگجت های هوشمند

ساعت Amazfit GTR 4 شیائومی موفق به دریافت بروزرسانی Zepp OS 3.0 شد!

نمایشگاه IFA 2022 در شهر برلین در حال برگزاری است و شیائومی ساعاتی پیش، پرده از ساعت‌های سری GT4 برای بازارهای جهانی برداشت. در این سری ما فعلاً با 3 ساعت مواجه هستیم. Amazfit GTS 4 و Amazfit GTR 4 پرچمداران جدید خانواده GT4 هستند و ساعت Amazfit GTS 4 Mini، نسخه‌ای مقرون به صرفه از ساعت مربعی جدید شیائومی می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصولات بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله کوتاه همراه باشید…

ساعت Amazfit GTS 4

طراحی و صفحه نمایش

همانطور که انتظار میرفت، اولین پرچمدار سری 4 شیائومی به صفحه نمایشی مربعی مجهز می‌باشد. این صفحه مربعی میهمان نمایشگری 1.75 اینچی با پنل AMOLED می‌باشد. بدین ترتیب، این محصول بزرگترین صفحه نمایش را در بین محصولات خانواده GT4 دارد.

سیستم عامل و سنسورها

این ساعت هوشمند از سیستم عامل اختصاصی نسل دوم امزفیت با نام Zepp OS 2.0 بهره میرد. این محصول برای اولین بار در دنیا به سنسور جامع BioTracker 4.0 مجهز شده است، که از ضربان سنج اپتیکال قلب بهره می‌برد. این محصول به وایفای 2 بانده مجهز شده است، به همین دلیل تمامی مسیرهای طی شده بدون نیاز به گوشی هوشمند با دقت بالایی به ثبت خواهند رسید.

شیائومی Amazfit GTS 4
شیائومی Amazfit GTS 4

باتری و رنگ ها

جزئیات باتری این ساعت هنوز مشخص نیست، اما بر اساس اطلاعات رسمی، با شارژ کامل تا یک هفته همراه شما خواهد بود. این ساعت هوشمند در رنگ های جذابی چون قهوه ای، مشکی، سفید و صورتی عرضه میشود. دستبند نسخه مشکی و سفید به ظاهر سیلیکونی است، در حالی که دستبند نسخه قهوه ای چرمی یا حصیری به نظر می‌رسد. همانطور که مشاهده خواهید کرد، نسخه های سفید و قهوه ای با بدنه طلایی مجهز می‌باشند، در حالی که نسخه مشکی به بدنه دودی مجهز شده است.

قیمت و زمان عرضه

بر اساس زمانبندی انجام شده، پیش فروش این ساعت از امروز در کشورهای آلمان و لهستان عرضه خواهد شد. این در حالی است که فروش فیزیکی آن از روز 12 سپتامبر (21 شهریور) در این کشورها آغاز خواهد شد. غول چینی دنیای تکنولوژی اشاره می‌کند این ساعت از میانه های ماه سپتامبر به کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان خواهد رسید و قیمت در نظر گرفته شده برای آن 199.99 یورو (200 دلار) می‌باشد.

ساعت Amazfit GTR 4

طراحی و صفحه نمایش

برخلاف برادر بزرگتر که به صفحه نمایشی مربعی مجهز شده، این ساعت هوشمند به صفحه نمایشی مدور تجهیز شده است. این محصول به صفحه نمایشی 1.43 اینچی با پنل AMOLED مجهز می‌باشد، که کوچکترین صفحه نمایش در بین محصولات معرفی شده را شامل می‌شود.

سیستم عامل و سنسورها

این ساعت هوشمند نیز مانند برادر بزرگتر خود سیستم عامل اختصاصی Zepp OS 2.0 را اجرا می‌کند. شیائومی همچون دیگر ساعت پرچمدار این خانواده، برای محصول مورد بحث از سنسور BioTracker 4.0 بهره گرفته است، که علاوه بر پشتیبانی از بیش از 150 حالت ورزشی، توانایی تشخیص خودکار 8 حالت ورزشی را دارد. همچنین، این محصول توانایی همگام سازی اطلاعات با برنامه های Adidas Running و Strava را نیز دارد.

این ساعت در بدو عرضه توانایی مکان یابی کاربر به واسطه 5 ماهواره را دارد، اما بنابر اظهارات Xiaomi با بروزرسانی آینده به 6 ماهواره ارتقا خواهد یافت. یک ویژگی بسیار مهم در باب مکان یابی که اخیراً به T-Rex 2 نیز اضافه شده بود (قابلیت وارد کردن مسیر به ساعت) به زودی به این محصول اضافه می‌شود. گفته میشود سنسورهای این ساعت نسبت به نسل قبل 33 درصد بهبود را تجربه کرده‌اند.

باتری و رنگ ها

گفته میشود با استفاده روزمره و استاندارد، این ساعت تا 14 روز با شما همراه خواهد بود. تا فراموش نکردیم بهتر است اشاره کنیم که این محصول به دستیار صوتی Alexa آمازون و بلندگو/میکروفون داخلی برای پاسخگویی به تماس ها بر بستر بلوتوث مجهز شده است. این ساعت نیز در 3 نسخه با رنگ های خاکستری، مشکی و قهوه ای عرضه خواهد شد، که به ظاهر 2 نسخه اول به بند سیلیکونی و نسخه سوم به بند چرمی مجهز می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

این ساعت نیز همچون برادر خود ابتدا در لهستان و آلمان عرضه می‌شود، اما از میانه های ماه سپتامبر (یا اوایل اکتبر) به سایر کشورهای اروپایی نیز راه خواهد یافت. قیمت این محصول نیز همچون برادر بزرگتر 199.99 یورو (200 دلار) اعلام شده است. گفتنی است که به زودی این ساعت ها برای بازار کشورهای آسیایی نیز معرفی و قیمت آنها خواهد شکست.

ساعت Amazfit GTS 4 Mini

طراحی و مشخصات

و اما می‌رسیم به آخرین محصول، برادر خونی امزفیت جی.تی.اس 4، که همچون او به صفحه نمایشی مربعی شکل با صفحه نمایش 1.65 اینچی مجهز شده است. پنل این ساعت نیز AMOLED بوده و از رزلوشن 384×336 و چگالی پیکسلی 309 بهره می‌برد. این ساعت از قابلیت صفحه همیشه روشن (AOD) بهره می‌برد، اما به لطف پنل AMOLED، از مصرف باتری بهینه ای برخوردار خواهد بود.

این ساعت به یک باتری 270 میلی آمپر/ساعتی مجهز شده است، که با یکبار شارژ تا 15 روز با شما همراه خواهد بود و در صورت فعال کردن حالت ذخیره مصرف انرژی، تا 45 روز شما را همراهی خواهد کرد. این ساعت همچون سایر محصولات امزفیت به سنسور ضربان سنج قلب (24 ساعته)، سنسور اکسیژن خون، 120 حالت ورزشی، سیستم عامل اختصاصی Zepp و مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری مجهز می‌باشد.

قیمت، رنگ ها و زمان عرضه

این ساعت هوشمند سفر خود را از شهر آلمان با برچسب قیمتی 99.99 یورو (100 دلار) آغاز خواهد کرد و کم کم به سایر کشورهای اروپایی می‌رسید. این محصول در رنگ های جذابی چون صورتی، مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود. بدنه نسخه مشکی به رنگ دودی می‌باشد، بدنه نسخه آبی متمایل به نقره ای است و بدنه نسخه صورتی و سفید تقریباً طلایی می‌باشد.

ساعت Amazfit GTR 4 Limited Edition

تقریباً 7 ماهی از معرفی سری ساعت های GT4 میگذرد و شیاومی ساعاتی پیش در 13 اردیبهشت پرده از نسخه جدید ساعت دایره ای شکل و جدید این خانواده برداشت. این ساعت در بحث طراحی تقریباً شبیه به برادر خونی خود میباشد، با این تفاوت که در این نسخه شاهد اضافه شدن برخی ویژگی های جدید هستیم.

طراحی و صفحه نمایش

به جرأت میتوانیم بگوییم که Amazfit GTR 4 Limited Edition اعلاترین نسخه از ساعت نسل 4 دایره ای شکل شیاومی میباشد. هر چند نسخه استاندارد به 2 دکمه فیزیکی (یک تاج و یک دکمه فشاری) مجهز شده بود، اما این نسخه اعلا به 2 دکمه فیزیکی برجسته همچون GTR 2 مجهز گردیده است. البته در بخش صفحه نمایش، این محصول همچنان به صفحه نمایشی 1.43 اینچی با پنل AMOLED مجهز شده است.

ویژگی های سلامت محور و باتری

شیاومی برای این ساعت از سنسور BioTracker 4.0 PPG بهره گرفته است، که علاوه بر ویژگی های سلامت محور نسل قبل، از قابلیت بسیار جالب سنجش میزان حرارت بدن بهره میبرد. این سنسور میتواند علاوه بر سنجش دمای بدن در زمان تمرین، در بیماری نیز کمک حال باشد و تب کاربر را زیر نظر بگیرد. این ساعت به یک باتری 475 میلی آمپر/ساعتی با شارژ بیسیم مجهز شده است و به صورت استاندارد تا 14 روز با شما همراه خواهد بود.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

این محصول تنها در یک رنگ بدنه استیل ضد زنگ با بند سیلیکونی بسیار با کیفیت عرضه میشود. عرضه این ساعت از امروز در کشور آمریکا آغاز شده است. کاربران میتوانند از طریق وبسایت رسمی امزفیت، دست به خرید این ساعت بزنند. این ساعت با قیمت 249.99 دلار به دست کاربران میرسد، در حالی که نسخه استاندارد با قیمت 199 دلار در آمریکا عرضه شده بود.

دریافت بروزرسانی Zepp OS 3.0

شیائومی در تاریخ 3 بهمن ماه 1402 بروزرسانی سیستم عامل Zepp OS 3.0 را با شماره ساخت 6.3.2.3 به دست سری ساعت های Amazfit GT4 رساند. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده در لیست تغییرات، با اعمال این بروزرسانی بر روی ساعت های Amazfit GTR 4 و Amazfit GTS 4 کاربران میتوانند شاهد مرکز کنترل جدید، کارت های میانبر، ویجت های بازطراحی شده و دنیای از شخصی سازی های وسیع را تجربه کنند! گفته میشود با این بروزرسانی فونت سیستم عامل تغییر پیدا کرده و علاوه بر زیبایی بیشتر، خواناتر میباشد.

همچنین، با این بروزرسانی کاربران میتوانند طیف وسیعی از ایموجی های جدید را بر روی ساعت نسل 4 خود مشاهده کنند. ظاهراً حالا کاربران میتوانند حالت مزاحم نشوید بین گوشی و ساعت خود را همگام کرده و دچار دوباره کاری نشوند. این بروزرسانی با خود حالت های تنفس بیشتری (شامل ریلکس، خوابیدن و تمرکز) را به ارمغان خواهد آورد و در بخش Zepp Coach یا همان مربی مبتنی بر هوش مصنوعی شیاومی، عملکرد بهینه تری را ارائه خواهد داد.

همچنین، کاربران میتوانند درست بعد از هر تمرین، سلامتی خود را به صورت اتوماتیک ارزیابی کنند. این بروزرسانی حدود 215 مگابایت حجم دارد و فعلاً برای ساعت Amazfit GTR 4 در سراسر دنیا (من جمله ایران) در دسترس کاربران قرار دارد. بدیهی است که به زودی ساعت Amazfit GTS 4 نیز این بروزرسانی را دریافت خواهد کرد. برای دریافت این بروزرسانی میتوانید به بخش تنظیمات، سیستم، چک کردن برای بروزرسانی مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محمد
محمد
میهمان
۱۴۰۲-۱۱-۰۳ ۱۲:۴۹

واسه سری ۳ هم منتشر میشه یا اونارو دیگه رها کرده

دکمه بازگشت به بالا