ردمیشیائومی

تبلت Redmi Pad SE رسماً توسط شیائومی معرفی شد؛ با کیفیت ترین تبلت مقرون به صرفه دنیا!

شیائومی در اکتبر سال 2022 پرده از اولین تبلت اقتصادی خانواده ردمی برداشت و اکنون نسخه ارتقا یافته آن با نام Redmi Pad SE معرفی شده است. این تبلت ادامه دهنده راه نسل قبل میباشد و در کنار مشخصاتی خوب، با قیمتی رقابتی عرضه خواهد شد. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول اقتصادی بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

مقدمه سردبیر

سابقاً معرفی تبلت های پرچمدار و اقتصادی معنای خاصی نداشت، چون تکنولوژی به سطحی نرسیده بود که قطعات آنقدر گران شوند و کمپانی ها مجبور به تفکیک رده های مختلف کنند. اما اکنون با توجه به قدرتمند شدن سخت افزارهای موجود در بازار و قیمت بالای آنها، قطعاً نیاز به طراحی محصولاتی در هر سگمنت احساس میشود. همچون گوشی های هوشمند، تبلت ها نیز باید در رده های مختلف عرضه شوند تا کاربر بتواند با توجه به وضعیت جیب خود خریدی خوب را تجربه کند. شیاومی مدتی است به این سیاست رو آورده است.

فلش بک: مشخصات Redmi Pad 2022

تبلت Redmi Pad 2022 یک محصول مقرون به صرفه تمام عیار از شیاومی بود! از جمله مشخصات مهم این تبلت میتوان به صفحه نمایشی 10.61 اینچی با پنل IPS LCD، قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 90 هرتز، رزلوشن 2K، فریم آلومینیومی، چیپست قدرتمند Helio G99 مدیاتک، پشتیبانی از مموری کارت، حافظه رم 3،4 و 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی، دوربین اصلی و سلفی 8 مگاپیکسلی، 4 بلندگوی قدرتمند، پشتیبانی از صدای Hi-Res، وایفای 5، بلوتوث 5.2، باتری 8,000 میلی آمپر/ساعتی و شارژ 18 واتی اشاره کرد.

مشخصات کلی در یک نگاه

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Pad SE را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (بر پایه استاندارد 6 نانومتری TSMC) – 8 هسته ای؛ 4 هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز
  • چیپ گرافیکی: Adreno 610
  • صفحه نمایش: 11 اینچی با پنل IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، رزلوشن +FHD، قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ، درخشندگی 400 نیت، سرعت لمس 180 هرتز
  • دوربین اصلی: یک سنسور 8 مگاپیکسلی (با لنز عریض)، گشادی دیافراگم f/2.0
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی (با لنز فوق عریض)، گشادی دیافراگم f/2.2
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 1080p@30fps
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 4، 6 و 8 گیگابایتی نسل 4 (یا LPDDR4x)/ حافظه داخلی 128گیگابایتی (eMMC 5.1)
  • باتری/سرعت شارژ: 8,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی سیمی
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13
  • سایر مشخصات: بلوتوث 5، وایفای دو بانده، 4 بلندگوی قدرتمند استریو با پشتیبانی از صدای Hi-Res و صدای دالبی اتموس، جک 3.5 میلی متری صدا
مشخصات کلی Redmi Pad SE در یک نگاه
مشخصات کلی Redmi Pad SE در یک نگاه

طراحی

طراحی تبلت بهینه شده Redmi Pad SE همچون نسل قبل مینیمال است. در این محصول نیز شاهد بدنه ای یکپارچه از جنس آلومینیوم هستیم، که از زیبایی خاصی برخوردار است و چشم هر مخاطبی را به خود جذب میکند. در فریم فوقانی این دستگاه شاهد 2 خروجی بزرگ بلندگو هستیم، که میان آنها لوگوی Dolby Atmos حک شده است. در کنار فریم فوقانی نیز دکمه پاور دیده میشود.

فریم سمت راست تبلت میزبان دکمه های کم و زیاد کردن صداست و شیار مموری کارت و 2 میکروفون نیز به چشم میخورد. فریم سمت چپ کویر است! در فریم تحتانی نیز شاهد 2 بلندگوی دیگر دستگاه، درگاه شارژ نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا هستیم. در قسمت مقابل سلفی در حاشیه قرار گرفته است و در قسمت پشت نیز شاهد یک دوربین هستیم. ابعاد دقیق این دستگاه 7.36×167.08×255.53 میلی متر و وزن آن 478 گرم است.

صفحه نمایش

شیائومی برای صفحه نمایش این دستگاه از یک پنل LCD با سایز 11 اینچی بهره گرفته است، که ضمن ارائه رزلوشن +FHD، قابلیت نمایش 207 پیکسل در هر اینچ را دارد. نرخ نوسازی صفحه نمایش این تبلت 30 تا 90 هرتز (استاندارد) میباشد. گفته میشود درخشندگی پایه صفحه نمایش این محصول 400 نیت بوده، که برای تبلتی اقتصادی خوب است.

صفحه این محصول از سرعت لمس 180 هرتز، کنتراست 1500:1، رنگ های 8 بیتی و 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی میکند. شیاومی برای صفحه نمایش این تبلت مجوزهای عدم نشر نور مضر آبی و اعوجاج تصویر را از بنیاد TÜV Rheinland  کسب کرده است. بر اساس ادعای غول چینی، دقت نمایش تصاویر در صفحه نمایش این تبلت بالاست و کاربران میتوانند برای ادیت ویدئو روی آن حساب باز کنند.

سخت افزار

یکی از پیشرفت های این تبلت در زمینه چیپست میباشد. در نسخه بهینه شده شاهد بهره گیری از چیپست محبوب اسنپدراگون 680 کوالکام هستیم، که بر پایه فناری 6 نانومتری توسعه یافته و از 8 هسته پردازشی بهره میبرد. این محصول از حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی eMMC 5.1 بهره میبرد. کاربران میتوانند این محصول را با 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تهیه کنند. این تبلت از شیار حافظه جانبی اختصاصی (تا 1 ترابایت) بهره میبرد.

دوربین

این تبلت در قسمت پشت به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با سایز 1/4.0 اینچی مجهز شده است، که ضمن مجهز بودن به لنز عریض، تصاویری با پیکسل های 1.12 میکرونی را تولید میکند و از گشادی دیافراگم f/2.0 بهره میبرد. در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سنسوری 5 مگاپیکسلی با سایز 1/5.0 اینچی هستیم، که از لنز فوق عریض و گشادی دیافراگم f/2.2 بهره میبرد. هر دو دوربین سلفی و اصلی این دستگاه قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p با نرخ 30 فریم/ثانیه را دارند.

باتری و سایر ویژگی ها

این دستگاه به یک باتری 8,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی سیمی مجهز شده است. از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به بلوتوث 5.0، وایفای 2 بانده، جک 3.5 میلی متری صدا و پشتیبانی از صدای غنی Hi-Res (استودیویی، 24 بیتی) اشاره کرد. گفتنی است که این محصول از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 به دست کاربران میرسد و از هم اکنون در صف دریافت MIUI 15 میباشد.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

این تبلت در 3 رنگ جذاب و جوان پسند بنفش، سبز و خاکستری عرضه میشود. همانطور که پیشتر اشاره شد، این محصول در 3 نسخه به دست کاربران خواهد رسید، که تنها تفاوت آنها در حافظه رم میباشد! به این ترتیب، این تبلت در 3 نسخه با حافظه های رم/داخلی 4/128، 6/128 و 8/128 به دست علاقه مندان خواهد رسید. از آنجایی که این تبلت فعلاً برای بازار کشورهای اروپایی معرفی شده است، قیمت آن کمی بالاست، اما به زودی با معرفی در هند، قیمت آن فوق العاده شکسته خواهد شد. قیمت Redmi Pad SE به شرح زیر است.

نسخه با حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 199 یورو

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 229 یورو

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 249 یورو

قیمت و زمان عرضه در ایران

چون این محصول برای بازارهای جهانی معرفی شده است، به زودی میتوانیم شاهد ورود رسمی آن به بازار کشور عزیزمان ایران باشیم. هر چند قیمت بازار اروپا به دلیل مالیات های سنگین کمی بیشتر از سایر نقاط دنیاست، اما باز هم با توجه به ارزش خرید بالا از دید ما عقلانی است. در مجموع اگر عجله دارید، میتوانید به زودی برای خرید Redmi Pad SE از طریق فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام کنید؛ اما اگر عجله ندارید، کمی برای خرید دست نگه دارید، چون نسخه هند به زودی با قیمتی بسیار پایین تر روانه بازار خواهد شد.

آیا Redmi Pad SE یک عقب گرد نسبت به نسل قبل است؟

با توجه به اینکه تبلت ارتقا یافته ردمی به چیپست اسنپدراگون 680 مجهز شده است، شاهد یک استراتژی عمیق در بحث بازاریابی هستیم. هر چند مهاجرت از Helio G99 مدیاتک که یک چیپست محبوب است به رقیبش در خانواده سری 600 کوالکام شاید عقب گرد به نظر برسد، اما باید اعتراف کنیم که بسیاری از کاربران هنوز هم چیپست های اسنپدراگون را به مدیاتک ترجیه میدهند! پس میتوانیم بگوییم شیاومی این تبلت را با استراتژی خاصی بهینه کرده است.

دلیل این موضوع تفکر پیش از انقلاب در چیپست های مدیاتک میباشد. کمپانی تایوانی مورد بحث بیش از 2 سال است که خود را به رقیب آمریکایی اش نزدیک کرده و حتی در برخی موارد از آن پیشی گرفته است! اما اگر بخواهیم از لحاظ فنی مقایسه ای سریع بین 2 چیپست اسنپدراگون 680 و Helio G99 مدیاتک انجام دهیم، باید بگوییم که رقیب تایوانی در بحث عملکرد گرافیکی تا 16 درصد قویتر و در بحث عملکرد کلی، 35 درصد امتیاز بالاتری نسبت به رقیب آمریکایی اش در ابزار معروف AnTuTu به دست آورده است.

معرفی نسخه چین (بروزرسانی 2 مهر)

چند روز پیش در خلال مراسم معرفی سری گوشی های Redmi Note 13 برای بازار کشور چین، شیائومی پرده از تبلت Redmi Pad SE برای بازار کشور خانگی خود برداشت. این تبلت هیچ تفاوتی با نسخه جهانی ندارد، اما در بحث حافظه رم و حافظه داخلی سیاستی متفاوت از بازارهای جهانی را شاهد هستیم. در نسخه چین دیگر خبری از رم 4 گیگابایتی نیست و استانداردترین نسخه با رم 6 گیگابایتی عرضه میشود. ضمن اینکه برخلاف بازارهای جهانی نسخه ای با حافظه داخلی 256 گیگابایتی داریم. قیمت این نسخه ها به شرح زیر است.

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 135 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 150 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 180 دلار

معرفی نسخه هند (بروزرسانی 6 اردیبهشت)

مدتی بود شایعاتی درباره معرفی تبلت Redmi Pad SE برای بازار هند به گوش میرسد و نهایتاً شیائومی پس از یکسال از معرفی نسخه جهانی، از نسخه هند این تبلت پرده برداشت. این محصول هیچ تفاوتی با نسخه های جهانی و چین ندارد، اما در بحث حافظه رم و حافظه داخلی سیاستی شبیه به بازارهای جهانی را شاهد هستیم. به این ترتیب این تبلت در 3 نسخه با حافظه های رم 4، 6 و 8 گیگابایتی و تک حافظه 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت نسخه های مختلف این تبلت به شرح زیر است.

نسخه با حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 156 دلار

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 168 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 180 دلار

اما چه دلیلی دارد که باید منتظر نسخه هند باشیم؟ همانطور که مشاهده کردید، قیمت نسخه هند نسبت به نسخه جهانی بسیار پایین تر میباشد و از آنجایی که قطعاً نسخه هند به صورت رسمی وارد بازار کشور عزیزمان ایران میشود، به زودی شاهد شکسته شدن قیمت این تبلت خواهیم بود. پیش بینی میشود نسخه هند این تبلت با قیمتی بین 8 تا 11 میلیون تومان با گارانتی به دست شما کاربران عزیز برسد.

چه تفاوتی بین نسخه نسخه جهانی و چین Redmi Pad SE وجود دارد؟

همانطور که به صورت اجمالی اشاره کردیم، تنها تفاوت نسخه جهانی و نسخه چین تبلت Redmi Pad SE در حافظه داخلی و حافظه رم آنهاست. در نسخه جهانی پایین ترین نسخه این تبلت با حافظه رم 4 گیگابایتی عرضه میشود، در حالی که در نسخه چین خبری از نسخه با رم 4 گیگابایتی نیست و شاهد عرضه نسخه پایه با رم 6 گیگابایتی هستیم. از طرفی، در نسخه چین شاهد نسخه ای با حافظه داخلی 256 گیگابایتی هستیم، که در بازارهای جهانی وجود خارجی ندارد. سایر ویژگی های این 2 نسخه یکسان است.

سؤالات متداول

  1. تبلت Redmi Pad SE چه زمانی به ایران میرسد؟ با توجه به اینکه حدود 1 ماهی از معرفی این تبلت میگذرد، باید کم کم منتظر ورود قانونی آن به کشور عزیزمان ایران باشیم.
  2. چه تفاوتی بین نسخه جهانی و نسخه چین تبلت Redmi Pad SE وجود دارد؟ همانطور که در متن نیز توضیح دادیم، تنها تفاوت نسخه جهانی و چین در حافظه رم و حافظه داخلی است و از بابت ماهیت و مشخصات با یکدیگر تفاوتی ندارند.
  3. در صورت ورود Redmi Pad SE به ایران، انتظار چه قیمتی را باید داشته باشیم؟ تخمین این موضوع ساده نیست، اما به دلیل عدم نیاز به رجیستر، میتوانیم انتظار بازه قیمتی 9 تا 12 میلیون را برای این تبلت داشته باشیم.
  4. آیا تبلت Redmi Pad SE نیاز به رجیستر دارد؟ خیر. از آنجایی که این تبلت مجهز به شیار سیمکارت نمیباشد و از سیمکارت پشتیبانی نمیکند، نیازی به رجیستر هم ندارد.
  5. چرا نسخه چین از نسخه جهانی ارزان تر است؟ دلیل این موضوع وجود نیروی کار ارزان و تولید دستگاه های شیائومی در کشور خانگی این کمپانی است. دلیل دیگر، معاف بودن از مالیات است، که معمولاً نسخه های اروپا بیشترین مالیات را میگیرند.
  6. آیا نسخه چین وارد ایران میشود؟ بله، امکان سفارش اختصاصی نسخه چین از طریق پیج اینستاگرام یا پشتیبانی وبسایت فروشگاه امکانپذیر است. برای این موضوع میتوانید به پیج فروشگاه یا پشتیبانی فروشگاه پیام ارسال کنید.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب خواندید، تبلت Redmi Pad SE یک ارتقای میان نسل محسوب میشود. شیاومی سعی کرده است با شنیدن صدای کاربران، ایرادات نسخه قبل را برطرف کند و به بزرگترین خواسته کاربران جواب مثبت دهد. بزرگترین تغییر در نسل جدید مربوط به چیپست آن میباشد، که حالا با تغییر از مدیاتک به کوآلکام رسیده است. اما اینکه بین قدرت یا شهرت یکی را انتخاب کنید بستگی به نظر شما دارد! با توجه به قیمت 9 تا 12 میلیونی این تبلت، آیا قصد خرید آنرا دارید؟ از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید…

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا