سایر محصولاتشیائومی

بهشت گیمرها: شیائومی از تلویزیون غول پیکر Redmi MAX 90 با قیمتی فوق رقابتی پرده برداشت.

تلویزیون غول پیکر Redmi MAX 90 شیائومی

تابحال از خود سؤال کرده اید که تکنولوژی نمایش تصویر در محیط های خانگی تا کجا میتواند پیش برود؟ آیا ما واقعاً به تلویزیون هایی با سایز بسیار بزرگ احتیاج داریم؟ پاسخ شما مثبت باشد یا منفی، شیائومی ساعاتی پیش از تلویزیون غول پیکر جدیدی پرده برداشت! این تلویزیون عظیم الجسه 90 اینچی است و با تکنولوژی های برتر، با قیمتی فوق رقابتی عرضه میشود. اگر دوست دارید بیشتر درباره این تلویزیون بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله کوتاه همراه باشید…

ماهیت

زمانی تلویزیون های غول پیکر تنها به درد مصارف تجاری و به کار بسته شدن در مکان های عمومی میخورد، اما با پیشرفت تکنولوژی و عطش کاربران برای بلعیدن آن، استانداردها تغییر یافته و به همین دلیل کمپانی ها سعی دارند قدم در مسیر نیازهای کاربران بردارند. شیاومی پیشتر تلویزیون های غول پیکری را در زیر مجموعه Mi معرفی کرده بود، اما اکنون با معرفی اولین تلویزیون غول پیکر گیمینگ از سری ردمی مواجه هستیم، که ضمن مجهز بودن به تکنولوژی های برتر، با قیمتی رقابتی عرضه میشود.

طراحی

پیشتر شیاومی نسخه 100 اینچی تلویزیون های غول پیکر خود را معرفی کرده بود، اما به دلیل مشکلات حمل و نقل، نمونه ای 90 اینچی معرفی شد تا ضمن ارائه امکاناتی خوب و قیمتی رقابتی، ساده تر قابل نقل و انتقال باشد. تلویزیون Redmi MAX 90 از حاشیه هایی بسیار باریک بهره میبرد و فریم این دستگاه به زیبایی به دور پنل کشیده شده است. نسبت بدنه به صفحه نمایش این محصول 98 درصد گزارش شده است! این تلویزیون میتواند هم بر روی پایه و هم بر روی دیوار نصب شود.

پنل نمایش

صفحه 90 اینچی این تلویزیون قابلیت ارائه رزلوشن 4K را دارد. با توجه به اینکه صفحه بسیار بزرگ میباشد و ممکن است نور به صورت کافی به تمام نقاط نرسد، شیاومی از تکنولوژی منحصر به فردی بهره گرفته است تا در 100 ناحیه نور پس زمینه اختصاصی داشته باشیم. این تلویزیون از رابط اختصاصی HDMI 2.1 بهره میبرد و برای عاشقان بازی، از نرخ نوسازی 144 هرتز پشتیبانی میکند. علاوه بر نرخ نوسازی بالا، پنل این تلویزیون از نرخ نوسازی پویا (Variable Refresh Rate یا VRR) و حالت میزان تأخیر پایین (Low Latency Mode یا ALLM) نیز بهره میبرد.

پنل LCD این تلویزیون تا 94 درصد رنگ های DCI-P3 را پوشش میدهد و از تکنولوژی +HDR10 و درخشندگی 700 نیت بهره میبرد. شیاومی میگوید بازی های AAA (یا گرید +AAA، بازی های برتری که عناوین شناخته شده از کمپانی های بازیسازی هستند) از حالت میزان تأخیر تصویر بسیار پایین بهره میبرند. همچنین، برای تجربه ای تکرار نشدنی، هر واحد از این تلویزیون به صورت اختصاصی پس از تولید در بخش کالیبره حرفه ای مورد بازبینی قرار میگیرد و به همین دلیل توانایی خارق العاده نمایش 10.7 میلیارد رنگ را دارد!

سخت افزار

این تلویزیون از یک پردازنده اختصاصی 4 هسته ای با هسته های A73 بهره میبرد. برای تکمیل تجربه کاربری غنی و بدون تأخیر، 3 گیگابایت حافظه رم برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است. از آنجایی که این محصول با اندروید TV عرضه میشود، کاربران میتوانند از ویژگی های برتر نسخه مخصوص تلویزیون اندروید بهره برده و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از پلی استور دریافت و بر روی این تلویزیون نصب کنند. برای این منظور شیاومی 32 گیگابایت حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته است.

صدا و سایر ویژگی ها

این محصول به سیستم صوتی بسیار حرفه ای مجهز میباشد. برای تکمیل شدن تجربه بصری عالی، شیایومی از سیستم صوتی 30 واتی (2 بلندگوی بزرگ 15 واتی) برای این محصول بهره گرفته است که صدای غنی پانورامیک Dolby Vision را بر پایه تکنولوژی DTS:X برای کاربران به ارمغان می آورد. این سیستم صوتی ضمن ایجاد صدایی رسا و شفاف، تجربه صوتی/بصری فوق العاده ای برای کاربر ایجاد میکند.

در بخش ویژگی های ارتباطی نیز، این محصول از وایفای 6 بهره میبرد، تا کاربر کمترین میزان تأخیر را در بازی های آنلاین تجربه کند. سایر ویژگی های این محصول نیز پشتیبانی از AMD FreeSync Premium، پورت های USB 3.0، بلوتوث 5.2، دستیار صوتی اختصاصی Xiao AI و انتقال محتوا از دستگاه های مجهز به سیستم عامل Windows، اندروید و iOS میباشد. این محصول همچنین میتواند به عنوان هسته خانه هوشمند نیز عمل کند.

قیمت و زمان عرضه

این محصول از امروز در کشور چین عرضه خواهد شد. کاربران چینی میتوانند این محصول را فعلاً به صورت آنلاین سفارش داده و از اول ماه ماه ژوئن (اوایل خرداد) آنرا به صورت حضوری از فروشگاههای فیزیکی تهیه کنند. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول 7.999 یوآن یا 1.150 دلار میباشد، که بسیار معقول بوده و از آن انتخابی فوق العاده برای کاربران میسازد.

قیمت و زمان عرضه جهانی

متأسفانه هنوز هیچ صحبتی درباره معرفی نسخه جهانی این تلویزیون به میان نیامده است، اما بعید نیست در آینده ای نه چندان دور شاهد معرفی آن برای بازارهای جهانی نیز باشیم. فعلاً قیمت Redmi MAX 90 در بازارهای جهانی مشخص نیست، اما نمیتوان انتظار قیمتی زیر 1.500 دلار را برای آن کشید، چون هزینه تولید این محصول در کشورهای اروپایی قطعاً بالاتر از چین میباشد.

قیمت و زمان عرضه در ایران

چون این محصول هنوز برای بازارهای جهانی معرفی نشده است، ورود آن به ایران تقریباً منتفی است! البته ممکن است به صورت غیر رسمی شاهد ورود این محصول از چین به ایران باشیم. پس اگر چنین قصدی دارید، برای خرید Redmi MAX 90، باید چیزی حدود 1.300 تا 1.400 دلار کنار بگذارید! البته خرید این محصول از چین به صورت یوآن نیز انجام خواهد شد، که در این صورت ممکن است برای شما به صرفه باشد و بتوانید با هزینه ای 70 تا 90 میلیون تومانی آنرا وارد کشور کنید. اگر چنین قصدی دارید، با ما در ارتباط باشید…

ویدئوی معرفی رسمی

شیائومی همراه با معرفی این تلویزیون دوست داشتنی، ویدئویی رسمی از آن منتشر کرده است، که میتوانید در ادامه مشاهده کنید. در این ویدئو هدف اصلی معرفی این محصول شرح داده شده است. اگر دقت کنید، تمام تمرکز شیائومی در این ویدئو بر روی قابلیت های این تلویزیون برای گیمرهاست. سخن کوتاه میکنیم و شما را به تماشای این ویدئوی کوتاه دعوت مینماییم.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا