شیائومیپوکو

گوشی POCO C55 به عنوان اقتصادی ترین محصول پوکو برای بازارهای جهانی رونمایی شد.

سرانجام شیائومی از گوشی اقتصادی POCO C55 پرده برداشت. این گوشی دومین محصول از خانواده C پوکو برای بازار هند در سال جاری میلادی میباشد. در ماه ژانویه، شیاومی پرده از POCO C50 برداشته بود، که یک گوشی فوق اقتصادی محسوب میشود. حال نسخه ارتقا یافته این گوشی آمده است تا کاربران در رنج قیمتی زیر 150 دلار انتخابی دیگر نیز داشته باشند. اگر دوست دارید بیشتر درباره این گوشی بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

طراحی

گوشی POCO C55 در قسمت مقابل به صفحه نمایشی بزرگ با سلفی قطره ای مجهز شده است. در سمت راست این گوشی شاهد دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور هستیم. در سمت چپ تنها در قسمت بالا شیار سیمکارت مشاهده میشود. در قسمت فوقانی این محصول تنها شاهد بهره گیری از جک 3.5 میلی متری صدا هستیم. در قسمت پایین گوشی تنها بلندگو و میکروفون این محصول در کنار درگاه شارژ Micro-USB مشاهده میشود.

در قسمت پشت نیز این محصول همچون سایر محصولات جدید پوکو از امضای خاصی در قسمت دوربین بهره میبرد. جزیره دوربین این گوشی بزرگ و کشیده در امتداد است و لوگوی پوکو در سمت راست و ماژول های 2 گانه دوربین + فلش LED در سمت راست قرار دارند. ابعاد دقیق این گوشی 8.8×76.4×168.8 میلی متر و وزن آن 192 گرم میباشد. این گوشی به بدنه ای با چرم مصنوعی و مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار مجهز شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش بزرگ این محصول سایزی برابر با 6.71 اینچ دارد. بنا به رنج قیمتی، انتظار بهره گیری از پنلی غیر از IPS LCD را نداشتیم! پنل این گوشی از رزلوشن +HF بهره میبرد و رزلوشن استاندارد 60 هرتز را در مقابل چشمان کاربر به نمایش بیرون می آورد. سرعت لمس صفحه نمایش این گوشی 120 هرتز، استاندارد تصویر آن 20:9 و کنتراستش 1500:1 میباشد. این گوشی اولین محصول از شیایومی است که به محافظ صفحه Panda Glass مجهز میشود و برخلاف همرده های خود، از صفحه Oleophobic (ضد اثر انگشت) بهره میبرد.

محافظ صفحه Panda Glass چیست؟

محافظ صفحه Panda Glass یا Panda King Glass، محافظی شیشه ای همچون Gorilla Glass برای گوشی های هوشمند میباشد. این محافظ صفحه توسط کمپانی چینی Tungshu Group تولید میشود. مقر تولید این شیشه محافظ، پکن است. این محافظ همچون سایر محافظ های شیشه ای، برای محافظت از صفحه لوازم الکترونیکی به کار گرفته میشود. جالب اینجاست که این گلس از همان فناوری ساخت گوریلاگلس معروف بهره میبرد. پیش از شیائومی، کمپانی های نوکیا و موتورولا از مشتریان ثابت پاندا گلس بودند. اما تفاوت پاندا گلس با گوریلاگلس چیست؟ به زبان ساده به دلیل ارزان تر بودن این محصول و مقاومتی در سطح گوریلاگلس، کمپانی ها معمولاً برای محصولات اقتصادی سراغ Panda Glass میروند.

سخت افزار

شیاومی برای این محصول از چیپست Mediatek MT6769Z یا همان Helio G85 بهره گرفته است، که از فناوری ساخت 12 نانومتری بهره میبرد. این چیپست به 8 هسته پردازشی مجهز شده است، به ترتیب این چیپست به 2 هسته بزرگ Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته دوست دار انرژی Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز شده است. چیپ گرافیکی این چیپست نیز Mali-G52 MC2 میباشد.

این گوشی با 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 به دست کاربران میرسد. لازم به ذکر است که این محصول دومین گوشی شیاومی در بازارهای جهانی است که همراه با 5 گیگابایت حافظه رم مجازی (در صورت نیاز کاربر میتواند به میزان 3 یا 5 گیگابایت از حافظه داخلی گوشی خود را کسر و آنرا به حافظه رم بیفزاید) عرضه میشود و به همین دلیل کاربران لگ و تأخیری را احساس نخواهند کرد.

دوربین

گوشی مورد بحث در قسمت پشت به دو دوربین مجهز شده است. به ترتیب، سنسور اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/1.8، لنز واید و PDAF میباشد و سنسور دوم، 0.8 مگاپیکسلی عمق دهنده است. دوربین این گوشی به فلش LED و قابلیت تصویربرداری HDR مجهز میباشد و نهایتاً از فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم پشتیبانی میکند.

در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سنسوری 5 مگاپیکسلی هستیم، که تصویربرداری HDR و فیلمبرداری با رزلوشن 1080p (با نرخ 30 فریم) را برای کاربران به ارمغان می آورد. در بخش نرم افزار دوربین، کاربران میتوانند حالت هایی چون پرتره، شب، Time-Lapse و HDR را تجربه کنند.

باتری و سایر ویژگی ها

این محصول به یک باتری 5.000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 وااتی سیمی مجهز میباشد. این گوشی با MIUI 13 بر پایه اندروید 12 از درب کارخانه به دست کاربران میرسد و نکته جالب آن اینجاست که به جای Google Dialer، از MIUI Dialer بهره میبرد! از دیگر ویژگی های این گوشی نیز میتوان به 2 سیمکارت همزمان نسل 4، تماس بر بستر شبکه های نسل 4 (یا 4G VoLTE)، وایفای 2 بانده، بلوتوث 5.1، مکان یاب (GPS)، جک 3.5 میلی متری صدا، شیار اختصاصی مموری کارت و سنسور اثر انگشت در بدنه پشت دستگاه اشاره کرد.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه جهانی

این گوشی از 28 فوریه (9 اسفند) در کشور هند در 2 نسخه با حافظه های رم 4 و 6 گیگابایتی در کنار حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. اولین خریداران این محصول تخفیفات ویژه ای را در کشور هند دریافت خواهند کرد، که بالطبع در سایر نقاط دنیا در دسترس نیست. این محصول در 3 رنگ جذاب مشکی، آبی و سبز با قیمت های زیر عرضه میشود.

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی = 103 دلار

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 121 دلار

قیمت و زمان عرضه در ایران

از آنجایی که گوشی های معرفی شده در بازار هند با سرعت بالایی به کشور عزیزمان ایران میرسند، پیش بینی میشود که این محصول نیز تا بعد از عید (فروردین) در کشور ایران یافت شود. واردات این گوشی قانونی خواهد بود، پس کاربران میتوانند آنرا با قیمتی رقابتی و گارانتی رسمی 18 ماهه خریداری کنند. به محض موجود شدن این محصول، میتوانید با خیالی آسوده آنرا از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس تهیه کنید.

مشخصات کامل POCO C55 در یک نگاه
مشخصات کامل POCO C55 در یک نگاه
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا