شیائومیردمی

با مشخصات خارق العاده Redmi Note 12 Turbo پیش از معرفی رسمی آشنا شوید!

شیائومی چند ماه پیش سری گوشی های Redmi Note 12 را برای بازار چین معرفی کرد و به تازگی این سری گوشی ها برای بازارهای جهانی و بازار هند معرفی شدند؛ اما هنوز کار شیاومی با این سری گوشی ها تمام نشده است! اخیراً اولین اطلاعات از سری گوشی های Redmi Note 12T به بیرون درز پیدا کرد و حالا بیش از هر زمانی به معرفی قدرتمندترین میانرده زیرمجموعه ردمی نزدیک هستیم.

برای مطالعه آخرین اخبار به انتهای مقاله مراجعه کنید.

یادآوری سری ردمی نوت 11T

حالا که بحث سری Redmi Note 12T داغ است بد نیست اشاره کنیم که شیامی در ماه May سال 2022 میلادی پرده از گوشی های Redmi Note 11T Pro و +Redmi Note 11T Pro برای بازار چین برداشت. این گوشی های هوشمند قدرتمند به صفحه نمایشی LCD و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری مجهز شده بودند. همان زمان اشاره کردیم شیایومی در این سری گوشی ها از قدرتمندترین پنل IPS LCD شخصی سازی دنیا بهره گرفته بود، که موفق به کسب امتیاز خارق العاده +A از بنیاد DisplayMate شد.

اولین اطلاعات از سری ردمی نوت 12T

حال بر اساس اولین اطلاعات درز پیدا کرده پیرامون نسل جدید این گوشی ها، به ظاهر غول چینی در حال گذر از صفحات نمایش LCD میباشد. اینطور که گفته میشود سری گوشی های جدید نوت 12T به صفحه نمایشی OLED با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز خواهند شد. اطلاعاتی درباره چیپست این محصولات نیز ارائه شده است و گفته میشود به چیپستی از سری 7 کوالکام مجهز خواهند شد. پیش بینی میشود در این سری با گوشی هایی چون Redmi Note 12T Pro، Redmi Note 12T و Redmi Note 12T Pro Plus مواجه باشیم.

گوشی جذابی به نام Redmi Note 12 Turbo

البته ممکن است این درزدهنده درباره گوشی ردمی نوت 12 توربو نیز سخن بگوید. بر اساس شایعات این محصول به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD، چیپست معرفی نشده Snapdragon 7+ Gen 1 یا Snapdragon 7 Gen 2، باتری 5.500 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی، دوربین اصلی 3 گانه با سنسورهای 50، 8 و 2 مگاپیکسلی، حافظه رمی نهایتاً 12 گیگابایتی و حافظه داخلی نهایتاً 512 گیگابایتی مجهز شود.

بروزرسانی‌ها

بروزرسانی 19 بهمن

دقایقی پیش گشوی مرموزی از شیایومی موفق به اخذ تأییدیه 3C شد. این گوشی بنا بر شایعات ممکن است از خانواده 12T یا محصولی با نام ردمی نوت 12 توربو باشد. بر اساس این تأییدیه، گوشی مذکور با شماره مدل 23049RAD8C شناخته میشود و به شارژ 67 واتی و شارژر 67 واتی داخل جعبه (MDY-12-EF) مجهز خواهد شد. بر اساس شایعات این گوشی احتمالاً به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD، چیپست اسنپدراگون 7 نسل 2، حدأکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 5.500 میلی آمپر/ساعتی و دوربین 3 گانه با سنسورهای 50، 8 و 2 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

بروزرسانی 24 اسفند

شیائومی دقایقی پیش رسماً اعلام کرد نسخه جهانی سری گوشی های Redmi Note 12 در تاریخ 23 مارس (3 فروردین 1402) برای بازارهای جهانی معرفی خواهند شد. پیش از این، سری گوشی های مذکور تنها برای بازار کشور هند معرفی شده بودند و هم اکنون در کشور عزیزمان ایران نیز نسخه هند به سختی یافت میشود. بر اساس گزارشات واصله، در این سری علاوه بر گوشی های ردمی نوت 12 نسل 5، ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس، دو گوشی Redmi Note 12 4G و Redmi Note 12S نیز معرفی خواهند شد.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی Redmi Note 12S در بحث ظاهری شبیه به Redmi Note 11S میباشد، که سال گذشته معرفی شده بود. فعلاً اطلاعات زیادی از این گوشی در دسترس نیست، اما گفته میشود به شارژ 67 واتی مجهز خواهد شد. البته به لطف تأییدیه FCC به صورت کامل میدانیم این گوشی از ظاهری چه شکل و شمایلی خواهد داشت. در زیر میتوانید ظاهر این گوشی را در تمام جهات ملاحضه کنید.

اما درباره Redmi Note 12 4G اطلاعات خوبی در دست داریم. به لطف تصاویر زنده و جعبه گشایی منتشر شده از این گوشی، میدانیم محصول مورد بحث اولین گوشی شیاومی با چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون 685 خواهد بود. ظاهراً این گوشی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 3 گانه با سنسور 50 مگاپیکسلی، باتری 5.000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی، سنسور اثر انگشت در بدنه کناری و رابط کاربری MIUI 14 بر پایه اندروید 13 مجهز خواهد شد.

3 گوشی دیگر نیز به احتمال 99 درصد مشخصاتی همچون نسخه چین و هند خواهند داشت. با این حساب، گوشی ردمی نوت 12 نسل 5 به چیپست اسنپدراگون 4 نسل 1 و دو گوشی ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس به چیپست Dimensity 1080 مدیاتک مجهز خواهند شد. سایر ویژگی های این گوشی ها را از اینجا میتوانید مشاهده کنید.

بروزرسانی 2 فروردین

دقایقی پیش شیاومی با انتشار تیزری رسماً اعلام کرد گوشی Redmi Note 12 Turbo در تاریخ 28 مارس برای بازار کشور خانگی اش (چین) معرفی خواهد شد! در این تیزر رسمی ظاهر قسمت پشت این گوشی به خوبی قابل مشاهده است. اینطور که مشخص است، با گوشی هوشمند بسیار شکیلی مواجه هستیم، که به بدنه ای طرح دار مجهز خواهد شد. ماژول دوربین نیز ظاهراً بالغ شده است و حالا دیگر خبری از حاشیه مستطیلی دور 3 سنسور نیست!

بروزرسانی 6 فروردین

فاصله زیادی تا معرفی گوشی مورد انتظار ردمی نوت 12 توربو باقی نمانده است و بر طبق سنت گذشته، هر روز شاهد انتشار تیزرهایی جدید از این محصول هستیم. در تیزرهایی که تا کنون منتشر شده است مطلع شدیم این گوشی از صفحه نمایشی بسیار با کیفیت با پنل Flexible OLED بهره میبرد، که از رنگ های 12 بیتی پشتیبانی میکند. این صفحه نمایش علاوه بر تکنولوژی Dolby Vision، از +HDR10 نیز بهره میبرد و قابلیت نمایش 68.7 میلیارد رنگ، پوشش 100 درصدی رنگ های DCI-P3 و گواهینامه SGS (محافظت از چشم در برابر نورهای مضر آبی) را دارد.

این صفحه نمایش خارق العاده یکی از کم حاشیه ترین صفحات نمایش دنیاست. غول چینی دنیای تکنولوژی در مقایسه حاشیه های صفحه نمایش این گوشی با iPhone 14 اپل اشاره میکند ردمی نوت 12 توربو با 93.45 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه و حاشیه هایی با قطر 1.95 میلی متر در قسمت فوقانی و 1.42 میلی متر در دو طرف، برنده رقابت است! در بخش صدا نیز این گوشی ظاهراً یک پرچمدار تمام عیار است و ضمن بهره بردن از بلندگوی استریو با تکنولوژی Spatial Audio، از گواهینامه دو قبضه Hi-Res Audio GOLD بهره میبرد!

این گوشی به یک باتری غول پیکر 5.000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی مجهز خواهد شد. شیایومی اشاره میکند این محصول اولین گوشی از زیرمجموعه ردمی است که در حافظه رم 16 گیگابایتی (نسل 5 یا LPDDR5) و حافظه داخلی 1 ترابایتی (UFS3.1) عرضه میشود! میدانیم که این محصول اولین گوشی دنیا با چیپست شبه پرچمدار Snapdragon 7+ Gen 2 میباشد و از آنجایی که برای بازی بهینه شده است، شیاومی در آن دست به استفاده از محفظه بخاری با ابعاد 3725 میلی متر زده است، که تا 35 درصد نسبت به خنک کننده های قبل عملکرد بهتری دارد!

گویا سنسور اثر انگشت این گوشی در دکمه پاور (بدنه کناری) تعبیه شده است و به سیستم دوربینی 3 گانه در پشت مجهز خواهد شد. تا کنون آگاه شده ایم که سنسور اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) میباشد، اما خبری از سنسورهای دوم و سوم این گوشی در دست نیست. این محصول از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 به دست کاربران میرسد و بر اساس ادعای شیاومی، درصد خطای سیستمی آن شاید در حد 0.05 درصد باشد! ظاهراً بیش از 300 بار و بیش از 250.000 ساعت این گوشی مورد تست قرار گرفته است و با تضمین رسمی این کمپانی، تا 48 ماه بدون افت کارایی عمل خواهد کرد!

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا