سایر محصولاتشیائومی

تلویزیون Xiaomi TV S Pro 85 به عنوان اولین تلویزیون دنیا با سیستم عامل HyperOS توسط شیائومی معرفی شد.

همانطور که پیش بینی میشد، در مراسم معرفی سری گوشی های Xiaomi 14 برای بازار کشور چین، غول چینی دنیای تکنولوژی از سیستم عامل اختصاصی خود، اولین ساعت هوشمند مبتنی بر آن و تلویزیون Xiaomi TV S Pro 85 پرده برداشت. این تلویزیون اولین تلویزیون هوشمند شیائومی با سیستم عامل اختصاصی HyperOS میباشد، که قلب تپنده اکوسیستم محصولات خانگی شیاومی را راهبری میکند. اگر دوست دارید بیشتر درباره این تلویزیون پرچمدار بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

تاریخچه

شیائومی اوایل ماه گذشته میلادی پرده از تلویزیون های سری TV S Pro برای بازار چین برداشته بود. این سری تلویزیون ها تنها در دو سایز 65 و 75 اینچی با امکاناتی بسیار خوب معرفی شدند. حال نسخه 85 اینچی این تلویزیون با یک قابلیت برتر پا به میدان گذاشته است تا علاوه بر متمایز ساختن خود از برادرانش، خط و نشانی برای سایر رقبا بکشد. لازم به ذکر است که به جز سایز صفحه نمایش و سیستم عامل اختصاصی، تفاوتی بین 3 نسخه از این خانواده نیست.

طراحی

از آنجایی که در Xiaomi TV S Pro 85 با یک محصول پرچمدار مواجه هستیم، همه چیز به بهترین شکل ممکن کنار هم چیده شده اند! جنس بدنه این تلویزیون از آلیاژ آلومینیوم بوده و پایه ها نیز از همین آلیاژ مقاوم ساخته شده اند. در فریم دور این تلویزیون شاهد طراحی جعبه ای هستیم. هر چند فریم یکپارچه نیست، اما به سختی میتوان نقاط اتصال آنرا پیدا کرد. این محصول هم میتواند به صورت ایستاده بر روی 2 پایه روی میز تلویزیون قرار بگیرد و هم میتواند به دیوار چسبانده شود. گفتنی است که نرخ بدنه به صفحه نمایش در این محصول 97.6 درصد میباشد!

پنل نمایش

یکی از نقاط قوت بزرگ این تلویزیون که لقب پرچمدار را لایق آن کرده است، ویژگی های پنل نمایش آن میباشد. صفحه نمایش 85 اینچی این تلویزیون از فناوری Mini LED بهره میبرد و رزلوشن 4K UHD را در اختیار کاربران قرار میدهد. اما شاید خرسند میشوید اگر بدانید نرخ نوسازی این تلویزیون در حالت 4K تا 144 هرتز میرسد! پس حسابی برای بازی کردن (مخصوصاً با کنسول های نسل 9) بهینه شده است.

درخشندگی پنل این تلویزیون 2,400 نیت است، که خوانایی محتوا را حتی روبروی پنجره های باز در روزهای آفتابی تضمین میکند! پنل این تلویزیون از 1,440 نقطه بک لایت بهره میبرد و با کمک سنسور نور محیطی، توانایی تنظیم خودکار نور صفحه را بر اساس نور محیط دارد. برای ایجاد تجربه ای غنی، این محصول از موتور پردازش رنگ، موتور بهینه سازی کنتراست، موتور دقت رنگ، موتور وضوح داینامیک (پویا)، تکنولوژی Dolby Vision Atmos، گواهینامه IMAX و فناوری +HDR10 بهره میبرد.

سخت افزار

این تلویزیون از چیپستی 4 هسته ای با هسته های پر قدرت Cortex-A73 بهره میبرد. با توجه به بازه قیمتی این تلویزیون (پرچمدار)، شاهد 4 گیگابایت حافظه رم نسل 4 (یا LPDDR4x) و 64 گیگابایت حافظه داخلی هستیم. با کمک این عناصر، شاهد زمان تأخیر خارق العاده 2 میلی ثانیه این هستیم. همچنین، این تلویزیون از تکنولوژی AMD Freesync Premium Pro بهره میبرد، که برای گیمرها میتواند بسیار مهم باشد. برای برطرف کردن مشکل نرخ نوسازی نیز، این تلویزیون از تکنولوژی نرخ نوسازی پویا بهره میبرد.

سیستم عامل

همانطور که اشاره شد، این تلویزیون اولین محصول از خانه هوشمند شیاومی است که به سیستم عامل اختصاصی HyperOS مجهز میگردد. علاوه بر ویژگی های بینظیر این سیستم عامل، کاربران میتوانند هماهنگی خارق العاده ای را بین لوازم خانه هوشمند خود مشاهده کنند. این تلویزیون میتواند به عنوان هسته خانه هوشمند شما معرفی شود و دقتی مثال زدنی از خود نشان دهد. سایر نسخه های این تلویزیون به سیستم عامل Google TV مجهز میباشند.

سایر ویژگی ها

شیاومی در این تلویزیون از سیستم صوتی 2 کاناله بهره گرفته است. برای توازن صدا، در هر طرف شاهد به کارگیری یک بلندگوی بسیار با کیفیت 15 واتی هستیم. در مجموع این تلویزیون به سیستم صوتی 30 واتی با تکنولوژی های Dolby Atmos و DTS-X مجهز میباشد. برای دریافت فرامین صوتی نیز، این محصول به میکروفون راه دور مجهز میباشد. در بخش ویژگی های ارتباطی، این تلویزیون از وایفای 6، بلوتوث 5.2، دو درگاه HDMI 2.1، یک درگاه HDMI 2.0، یک پورت USB 3، دو پورت USB 2 و یک پورت شبکه بهره میبرد. این محصول به ریموت کنترل جادویی با تراشه NFC مجهز میباشد.

قیمت و زمان عرضه

عرضه این محصول از 2 روز پیش در کشور چین آغاز شده است. هم اکنون کاربران چینی میتوانند این محصول را با قیمت 9,999 یوآن یا 1,366 دلار از فروشگاه های آنلاین معتبر کشور چین، فروشگاه آنلاین شیائومی و فروشگاه های فیزیکی (آفلاین) خریداری نمایند. پیشتر کاربرانی که این محصول را در روز معرفی (26 اکتبر) سفارش داده بودند، موفق به دریافت کوپن تخفیف 2,000 یوآنی (274 دلاری) شدند!

زمان معرفی برای بازارهای جهانی

متأسفانه هنوز هیچ صحبتی درباره معرفی نسخه جهانی این تلویزیون به میان نیامده است، اما بعید نیست در آینده ای نه چندان دور شاهد معرفی آن برای بازارهای جهانی نیز باشیم. فعلاً قیمت Xiaomi TV S Pro 85 در بازارهای جهانی مشخص نیست، اما نمیتوان انتظار قیمتی زیر 1.500 دلار را برای آن کشید، چون هزینه تولید این محصول در کشورهای اروپایی قطعاً بالاتر از چین میباشد.

قیمت و زمان عرضه برای ایران

چون این محصول هنوز برای بازارهای جهانی معرفی نشده است، ورود آن به ایران به صورت غیر رسمی خواهد بود. پس اگر چنین قصدی دارید، برای خرید Xiaomi TV S Pro 85، باید چیزی حدود 1.400 تا 1.500 دلار کنار بگذارید! البته خرید این محصول از چین به صورت یوآن نیز انجام خواهد شد، که در این صورت ممکن است برای شما به صرفه باشد و بتوانید با هزینه ای 70 تا 90 میلیون تومانی آنرا وارد کشور کنید. اگر چنین قصدی دارید، با ما در ارتباط باشید…

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا