سایر محصولاتشیائومی

شیائومی از Xiaomi TV Stick 4K برای بازارهای جهانی پرده برداشت.

چند روز پیش خبری مبنی بر عرضه جهانی Xiaomi TV Stick 4K به گوش رسید و حال به خبری رسمی تبدیل شده است! سرانجام پس از گذشت 1 سال، شیائومی به روزترین هوشمندساز تلویزیون های ساده را به بازارهای جهانی آورد. این محصول از امکانات بینظیر و قیمتی خارق العاده برخوردار میباشد. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول بدانید، با شیائومی پارس همراه باشید…

ماهیت

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، این محصول تلویزیون های ساده (فاقد سیستم عامل) را به تلویزیون های هوشمند تبدیل میکند! اما علاوه بر این موضوع، حالا آنقدر این محصولات رایج شده اند که برای تلویزیون های هوشمند نیز کاربر پیدا کرده اند، چون برخی از تلویزیون های هوشمند دنیا (مانند تلویزیون های کمپانی L.G که از سیستم عامل اختصاصی WebOS بهره میبرند)، از سیستم عاملی غیر اندروید بهره میبرند و این موضوع باعث رنجش خاطر کاربران و بسته شدن دست آنها در نصب و بهره برداری از نرم افزارهای اندرویدی را به ارمغان می آورد.

طراحی

شیایومی برای TV Stick 4K از همان طراحی آشنای Mi TV Stick بهره گرفته است، چون هر دو عضو یک خانواده هستند و در واقع نسل جدید نسخه ارتقا یافته نسل قبل میباشد. البته بهتر است بگوییم از آنجایی که قرار بود هر دو دانگل به صورت همزمان معرفی شوند، از مشخصات ظاهری و حتی کنترل بلوتوث کاملاً یکسانی بهره میبرند و به این ترتیب نمیتوان فرق ظاهری خاصی بین آنها یافت؛ اما در باطن همه چیز متفاوت است! ابعاد دقیق این محصول 15.44×29.44×106.88 میلی متر و وزن آن 42.8 گرم میباشد.

ویژگی ها

شاید بزرگترین ویژگی Xiaomi TV Stick 4K را بتوان پشتیبانی آن از رزلوشن خارق العاده 4K و تکنولوژی های دالبی ویژن و دالبی اتموس دانست. ویژگی بسیار خوب بعدی این دانگل، Chromecast داخلی است، که باعث میشود تلویزیون شما به آینه ای از محصولات دیگر (مثل گوشی هوشمند، رایانه، لپتاپ و …) برای نمایش محتوا تبدیل شود. همانطور که گفتیم، این دانگل خارق العاده سال 2021 برای بازار چین معرفی شده بود، اما اکنون با تمام ویژگی هایش به بازارهای جهانی رسیده است.

مشخصات

این دانگل با قابلیت Mi Voice Remote (کاربر میتواند با دستیار صوتی هر محتوایی را که میخواهد با صدای خود جستجو کند) به دست کاربران میرسد و به صورت ذاتی از شبکه های Netflix و Amazon Prime (با دکمه اختصاصی) بهره میبرد. جالب اینجاست که در نسخه جهانی شبکه Disney Hostar نیز به آن افزوده شده است. این محصول از چیپستی 4 هسته ای بهره میبرد و هسته های آن از نوع Cortex A35 میباشند.

این دانگل قدرت خود را از چیپست اختصاصی Amlogic S905Y4 میگیرد، که به یک هسته ARM Cortex-A35 و چیپ گرافیکی ARM Mali-G31 MP2 مجهز میباشد. این چیپست با 2 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی مجموعه ای خوب را تشکیل میدهند. نکته مهم اینکه این دانگل از وایفای 5 دو بانده بهره میبرد و از درب کارخانه با رابط کاربری MIUI Patchwall بر پایه اندروید 11 به دست کاربران میرسد.

به لطف بروزرسانی چیپست، این دانگل نه تنها از رزلوشن 4K پشتیبانی به عمل می آورد، بلکه با کدک AV1 نیز سازگاری کامل دارد. همچنین، شیاومی پشتیبانی از دالبی ویژن، دالبی اتموس و DTS HD را برای این محصول فراهم آورده است. در بخش های ارتباطی، این دانگل به وایفای 2 بانده (در باندهای کاری 2.4 و 5.0 گیگاهرتز)، بلوتوث 5.0، یک پورت HDMI و یک پورت MicroUSB مجهز میباشد. این محصول با یک کابل HDMI و آداپتور برق عرضه میشود.

رنگ، قیمت و زمان عرضه در بازارهای جهانی

این محصول تنها در یک رنگ اختصاصی مشکی عرضه خواهد شد. البته بدنه این دستگاه از 2 پوشش متفاوت مات و براق بهره میبرد، که زیبایی خاصی دارد. کنترل این محصول اما مشکی مات است. این دانگل از تاریخ 20 فوریه (1 اسفند) در دسترس کاربران هندی قرار دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول 4.999 روپیه یا 60 دلار آمریکا میباشد. به زودی این دانگل برای بازار اروپا و آسیا نیز معرفی خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه در بازار ایران

همانطور که میتوانید حدس بزنید، محصولات عرضه شده در بازار هند قطعاً پایشان به کشور عزیزمان ایران میرسد. پیش بینی میشود این محصول بعد از عید (فروردین یا اردیبهشت 1402) با قیمتی رقابتی و گارانتی رسمی وارد بازار ایران شود. قیمت این محصول بستگی به قیمت دلار در زمان عرضه دارد، اما میتوانیم انتظار بازه قیمتی 1.5 تا 2 میلیون تومان را داشته باشیم. در صورت عرضه این محصول در ایران، میتوانید آنرا با نازل ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس تهیه کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا