شیائومیگجت های هوشمند

شیائومی از ایربادهای Redmi Buds 5 و Redmi Buds 5 Pro برای بازارهای جهانی پرده برداشت.

سری ایرباد های Redmi Buds شیائومی همیشه از جذابیت خاصی برای کاربران برخوردار هستند، چون امکاناتی خوب و قیمتی رقابتی را برای آنها به ارمغان می آوردند. حال ایربادهای Redmi Buds 5 و Redmi Buds 5 Pro از راه رسیده اند، که با حفظ اصالت این سری ایربادها، با امکاناتی بسیار خوب بروزرسانی شده اند و سیاست قیمتی این خانواده را نیز حفظ کرده اند. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصولات بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

معرفی ایرباد Redmi Buds 5

مقدمه

ایربادهای مقرون به صرفه یکی از پرفروش ترین محصولات شیاومی در دنیا هستند. حال، غول چینی از Redmi Buds 5 پرده برداشته است، که ضمن ارائه عمر باتری طولانی، از قابلیت حذف نویز، بلوتوث 5.3 و قیمی استثنائی بهره میبرد. این ایرباد در نسخه ای خاص تحت عنوان AAPE نیز عرضه شده است، که در قسمتی جداگانه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

طراحی

اگر از طرفداران ایربادهای مقرون به صرفه شیائومی باشید حتماً میدانید که طراحی چندین نسل اخیر این ایربادها به صورت عمودی بوده است، اما حالا با طراحی کتابی (تخت یا خوابیده) مواجه هستیم. نسل اول و دوم ایربادهای مقرون به صرفه Redmi Buds تقریباً به همین شکل بود، اما در نسل 3 و 4 شاهد طراحی عمودی همچون پرچمداران بودیم.

اکنون Redmi Buds 5 در بحث طراحی محفظه شارژ همچون نسل های 1 و 2 شده است. ظاهراً محفظه شارژ از طراحی مات بهره میبرد و لوگوی REDMI بر روی آن حک شده است. سری های ایرباد کمی نسبت به نسل قبل تغییرات را تجربه کرده اند و اکنون طراحی آنها بالغ تر شده است. ظاهراً شاهد عبور از طراحی ایربادهای اقتصادی به پرچمداران سری Mi شده ایم.

سخت افزار

شیاومی برای این ایرباد از درایورهای بزرگ 12.4 میلی متری بهره گرفته است. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده، سری های این ایرباد از طاق های آکوستیک با دقت 1.6 میلی متر بهره برده و دیافراگم آن از جنس پلمیر-تیتانیوم میباشد. به مدد سخت افزار قوی، این ایرباد موفق به اخذ گواهینامه بسیار مهم Netease Cloud Music شده است. کاربران میتوانند تنظیمات مد نظر خود را از طریق برنامه اختصاصی Xiaomi EearBuds انجام دهند.

باتری و رنگ ها

در بحش باتری، باید بگوییم که این محصول یکی از قهرمانان همرده خود میباشد! بر اساس بیانیه رسمی شیاومی، این ایرباد در صورت فول شارژ بودن تا 40 ساعت با شما همراه خواهد بود. در صورت روشن بودن قابلیت حذف نویز هر کدام از سری ها تا 8 ساعت و در صورت خاموش بودن تا 10 ساعت عمر باتری را برای شما به ارمغان می آورند و با سیستم شارژ سریع از طریق پورت USB نوع C، تنها با 5 دقیقه شارژ میتوانید تا 2 ساعت به موسیقی گوش دهید. این ایرباد در 3 رنگ جذاب مشکی، سفید و آبی روشن عرضه خواهد شد.

سایر ویژگی ها

این ایرباد به بلوتوث 5.3 مجهز شده است، که ضمن مصرف انرژی پایین تر نسبت به نسل های قبل، از پایداری بیشتری در اتصال بهره میبرد. از دیگر ویژگی های برتر Redmi Buds 5 میتوان به سیستم حذف نویز در حد پرچمداران شیاومی اشاره کرد. این ایرباد میتواند صداهایی تا بلندی 46 دسی‌بل را مهار کند. بر اساس اطلاعات موجود، سیستم حذف نویز این ایرباد از 3 حالت حذف نویز و 3 حالت دریافت صدای محیطی بهره میبرد. برای مکالمه ای شفاف نیز، شیاومی از الگوریتم جدید هوش مصنوعی برای میکروفون این ایرباد بهره گرفته است.

نسخه Redmi Buds 5 AAPE Trendy Limited Edition

اگر با ما همراه بوده باشید، حتماً میدانید که در سری گوشی های Redmi Note 13 شاهد معرفی نسخه ای محدود از Redmi Note 13 Pro Plus در رنگ سبز ارتشی بودیم. در آن مطلب نیز اشاره کردیم طراحی این محصول با همکاری کمپانی نام آشنای ژاپنی AAPE انجام شده است. حال Redmi Buds 5 نیز در نسخه ای بسیار محدود با همکاری این کمپانی طراحی لباس عرضه شده است، که فرقی از لحاظ سخت افزاری با نسخه اصلی ندارد و تنها شکل و شمایل آن متفاوت است. قیمت این نسخه تقریباً 1.5 برابر نسخه استاندارد (299 یوآن یا 40 دلار) میباشد.

قیمت و زمان عرضه جهانی

شیاومی فعلاً صحبتی از عرضه جهانی این ایرباد به میان نیاورده است، اما بعید نیست به زودی شاهد معرفی این ایرباد برای بازارهای جهانی نیز باشیم. البته هنوز مشخص نیست نمونه محدود AAPE نیز به بازارهای جهانی راه خواهد یافت یا خیر. قیمت نسخه چین این ایرباد به صورت دقیق 199 یوآن یا 27 دلار است.

مشخصات کلی Redmi Buds 5 در یک نگاه
مشخصات کلی Redmi Buds 5 در یک نگاه

قیمت و زمان عرضه در ایران

هر چند هنوز نسخه جهانی این ایرباد معرفی نشده است، اما نسخه چین به زودی به کشور عزیزمان ایران میرسد. برخلاف سایر محصولات شیاومی که معمولاً نسخه چین آنها به صورت اختصاصی وارد میشوند، ایربادها بدون محدودیت وارد ایران میشوند. در آینده ای نه چندان دور میتوانید نسخه های استاندارد این ایرباد را از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس خریداری کنید. برای قیمت Redmi Buds 5 و خرید Redmi Buds 5 به وبسایت ما مراجعه کنید.

معرفی ایرباد Redmi Buds 5 Pro

مقدمه

در مراسم معرفی سری گوشی های Redmi K70، محصولات دیگری نظیر ساعت هوشمند Redmi Watch 4، ایرباد Redmi Buds 5 Pro و لپتاپ RedmiBook 2024 معرفی شدند. در این بخش از این مطلب سعی داریم درباره ایرباد Redmi Buds 5 Pro برایتان بگوییم، که با ویژگی های بسیار جذابی چون درایور دو گانه، پشتیبانی از فناوری LHDC 5.0 و سیستم حذف نویز فعال همراه شده است.

طراحی

در بحث طراحی، ایرباد Redmi Buds 5 Pro تقریباً همچون نسل های گذشته از طرحی داخل گوشی با سری های سیلیکونی بهره میبرد. برای حفظ طراحی مینیمال، بلندی قسمت مجهز به باتری زیاد طولانی نیست و آزاردهنده نمیباشد. در مجموع سعی شده است طراحی نسل قبل حفظ شود، اما بهبودهایی نیز در جهت بروزرسانی آن انجام شود. یکی از بزرگترین تغییرات، اضافه شدن رنگ های جدید و نسخه ای خاص به سری 5 میباشد.

محفظه شارژ نیز زیاد بزرگ نیست و به راحتی در داخل جیب جا میشود. در سری های ایرباد شاهد جایگیری میکروفون های متعددی در بدنه و محفظه ای برای خروج هوای ووفر هستیم تا آسیبی به گوش کاربر حین استفاده با صدای بلند وارد نشود. طراحی LED (نشانگر وضعیت باتری) میان درب محفظه شارژ به نوعی جدید و جالب است. در مجموع با تغییراتی که در نسل 5 ایجاد شده است، باید نمره بسیار خوبی به شیاومی در بخش طراحی بدهیم.

ویژگی های صوتی

شیاومی در این ایرباد از درایوری 2 گانه بهره گرفته است. به این ترتیب، شاهد یک درایور 10 میلی متری (سرامیک توییتر) و یک درایور 11 میلی متری (تیتانیوم ووفر) هستیم. بر اساس ادعای شیاومی، صدای های زیر با کیفیت بسیار بالایی به گوش کاربر میرسند و صدای بم نیز با قدرت مناسبی احساس میشود. پس به نوعی میتوانیم بگوییم این ایرباد برای کاربرانی که عاشق صدای بم هستند انتخاب خوبی است.

سیستم حذف نویز پیشرفته

از آنجایی که این ایرباد یک ایرباد بیسیم واقعی (TWS) میباشد، شیاومی حساسیت خاصی در بخش سیستم حذف نویز آن به خرج داده است. برای اولین بار در این ایرباد شاهد سیستم حذف نویز فعال (ANC) پیشرفته ای هستیم که توانایی حذف صداهای مزاحم تا بلندی 52 دسی‌بل را دارد! همچنین، با کمک هوش مصنوعی (AI)، در این ایرباد شاهد سیستم حذف نویز تطبیقی نیز هستیم، که با مجهز بودن به باند فرکانسی عریض 4kHz، توانایی حذف نویز به صورت اتوماتیک را دارد. همچنین، با 3 حالت ویژه، کاربر میتواند صدای محیط را نیز بدون نویز بشنود.

ویژگی های خاص

این ایرباد برای اولین بار از کدک پیشرفته LHDC 5.0 بهره میبرد. این کدک صوتی علاوه بر کیفیت مثال زدنی، زمان تأخیر بسیار پایینی را ارائه میدهد، که مثال زدنی است. به لطف این کدک صوتی، سیستم عامل میتواند صدای 24 بیتی غنی Hi-Res را تا بازه 192kHz بر بستر ارتباط بلوتوث مخابره کند. نکته جالب اینکه این ایرباد از صدای 360 درجه فراگیر نیز بهره میبرد و کاربر در صورت بهره گرفتن از هر دو سری ایرباد، میتواند صدای فراگیر بینظیری را تجربه کند.

نسخه Esports

بنا به دلایلی ویژه که از دید ما به نفع کاربر میباشد، شیاومی تصمیم گرفته است امسال 2 نمونه از ایرباد Redmi Buds 5 Pro را تحت عنوان نسخه Esports معرفی کند. اما تفاوت این نسخه با نسخه عادی چیست؟ تفاوت اول در بخش ظاهری است. نمونه های Esports به بدنه ای با طراحی چرم و در رنگ های مشکی و مشکی/نارنجی عرضه میشوند. تفاوت دوم، که مهمترین تفاوت نیز میباشد، مربوط به زمان تأخیر است. جنگ این روزها شاید بر سر زمان تأخیر نباشد، اما تلاش ها برای کاهش آن نیز کم نیست.

معمولاً در ایربادهای پرچمدار شاهد پایین آوردن زمان تأخیر انتقال صدا هستیم، اما فعلاً این فناوری با بن بست هایی نیز مواجه میباشد. به همین دلیل، شیاومی برای پایین آوردن بیش از اندازه زمان تأخیر (که قشر گیمرها را هدف قرار داده است)، دانگلی را معرفی کرد که همراه با نسخه های Esports به دست کاربران میرسد. زمان تأخیر در نسخه های استاندارد 49 میلی ثانیه است، اما به لطف دانگل ویژه (تایپ C، برای اتصال به پورت شارژ گوشی)، زمان تأخیر در نسخه های Esports به 20 میلی ثانیه رسیده است!

عمر باتری و سایر ویژگی ها

بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده، محفظه شارژ این ایرباد تا 38 ساعت عمر باتری را برای سری ها تضمین میکند. هر کدام از سری ها نیز به تنهایی 10 ساعت عمر باتری را در حال خاموش بودن قابلیت سیستم حذف نویز فعال ارائه میدهند. این زمان در صورت روشن بودن سیستم حذف نویز به 6.5 ساعت تقلیل میابد. این ایرباد از بلوتوث 5.3 کم مصرف بهره میبرد و با استاندارد IP54، مقاوم در برابر پاشش آب و گرد و غبار است.

رنگ ها، زمان عرضه و قیمت

این ایرباد در 4 رنگ جذاب سفید، آبی اقیانوسی، مشکی (با طرح چرم) و مشکی/نارنجی (با طرح چرم) عرضه خواهد شد. این محصول نیز از روز 30 نوامبر برای خرید در دسترس علاقه مندان قرار دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه های استاندارد این ایرباد (رنگ های سفید و آبی روشن) به صورت دقیق 399 یوآن یا 56 دلار است، در حالی که نسخه Esports (در رنگ های مشکی و مشکی/نارنجی) با قیمت 499 یوآن یا 70 دلار به دست کاربران میرسند.

زمان معرفی نسخه جهانی

هنوز شیاومی هیچ صحبتی درباره معرفی نسخه جهانی این ایرباد به میان نیاورده است، اما ممکن است به زودی شاهد معرفی رسمی آن برای بازار کشورهای اروپایی باشیم. البته به دلیل عدم محدودیت عرضه گجت ها در خارج از بازار چین، بعید نیست همین نسخه به زودی وارد بازار کشورهای اروپایی نیز شود. هر چند قطعاً نسخه ای جهانی نیز باید در راه باشد.

قیمت و زمان ورود به ایران

از آنجایی که این گجت نیز همچون ساعت هوشمند به راحتی قابل وارد شدن میباشد، باید به زودی شاهد واردات آن به کشور عزیزمان ایران باشیم. به زودی میتوانید برای قیمت Redmi Buds 5 Pro و خرید Redmi Buds 5 Pro به فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس سر بزنید. پیش بینی ما برای قیمت این محصول در بدو عرضه برای نسخه استاندارد حدود 2.5 میلیون تومان و برای نسخه Esports حدود 3.5 میلیون تومان میباشد.

مشخصات کامل Redmi Buds 5 Pro در یک نگاه
مشخصات کامل Redmi Buds 5 Pro در یک نگاه

معرفی نسخه جهانی ایربادهای Redmi Buds 5 و Redmi Buds 5 Pro

در مراسم معرفی سری گوشی های Redmi Note 13 برای بازارهای جهانی، شیائومی پرده از ایربادهای Redmi Buds 5 و Redmi Buds 5 Pro برداشت. این ایربادها سال گذشته برای بازار کشور چین معرفی شده بودند و اکنون پا به بازارهای جهانی گذاشته اند. تقریباً میتوان گفت هیچ تفاوتی بین نسخه های چین و جهانی وجود ندارد، با این فرق که در نسخه جهانی دیگر خبری از نسخه های Limited Edition نیست! قیمت این محصولات در بازارهای مختلف به شرح زیر است.

قیمت Redmi Buds 5 در بازارهای مختلف:

در بازار انگلستان = 35 پوند

در بازار آلمان = 40 یورو

در بازار مالزی = 150 رینگیت

در بازار هند = 35 دلار

در سایر بازارهای جهانی = 46 دلار

قیمت Redmi Buds 5 Pro در بازارهای مختلف:

در بازار انگلستان = 60 پوند

در بازار آلمان = 70 یورو

در بازار مالزی = 270 رینگیت

در سایر بازارهای جهانی = 78 دلار

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا