شیائومیگجت های هوشمند

ساعت پرچمدار Xiaomi Watch S3 با نوآوری های فراوان و سیستم عامل اختصاصی HyperOS برای بازارهای جهانی معرفی شد.

آیا از طراحی ساعت های هوشمند امروزی خسته شده اید؟ آیا به دنبال محصولی با نوآوری های بیشتر هستید؟ Xiaomi Watch S3 برای شما طراحی شده است! در مراسم معرفی سری گوشی های Xiaomi 14، غول چینی دنیای تکنولوژی از ساعت پرچمدار جدیدش با نام S3 پرده برداشت و استانداردهای جدیدی را در بحث طراحی ساعت های هوشمند ترسیم کرد. همچنین، این ساعت اولین گجت شیاومی است که با سیستم عامل اختصاصی HyperOS عرضه میشود. با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

طراحی

ساعت های هوشمند امروزی تقریباً تکراری شده اند! فرم صفحه آنها یا دایره ای است، یا مربعی است یا مستطیل! دیگر هیچ خبری از نوآوری جدید در بحث طراحی نیست. اما در همین بازار آشفته، شیائومی با Xiaomi Watch S3 ورود میکند، که تکیه ویژه ای بر روی طراحی دارد. این ساعت برخلاف ساعت های عادی دنیا که تنها بند آنها قابل تعویض است، با محور صفحه نمایش متغیر عرضه میشود و کاربر میتواند با سلیقه خود، آنرا تغییر دهد. ابعاد دقیق این ساعت 12×47×47 میلی متر و وزن آن 44 گرم میباشد.

این ساعت از فرم صفحه دایره ای شکل بهره میبرد و به دو دکمه فیزیکی در سمت راست مجهز شده است. همانطور که اشاره شد، فریم دور صفحه نمایش به سادگی قابل تعویض است. مکانیزم تعویض آن نیز بسیار ساده است، چون با آهنربایی قوی به فریم اصلی میچسبد. در قسمت پشت سنسورها به صورت مجتمع در وسط ساعت قرار گرفته اند و مکانیزم شارژ آن مغناطیسی است. نکته جالب اینکه با تغییر فریم، واچ فیس شما تغییر پیدا کرده و با طرح فریم دور یکی میشود!

صفحه نمایش

همانطور که اشاره شد، Xiaomi Watch S3 به صفحه نمایشی دایره ای شکل مجهز شده است. سایز صفحه این ساعت 1.43 اینچی بوده و پنل آن از نوع AMOLED میباشد. صفحه این ساعت رزلوشن 466×466 یا +HD را ارائه میدهد و ضمن مجهز بودن به نرخ نوسازی 60 هرتز و درخشندگی خارق العادع 600 نیت، از 326 پیکسل در هر اینچ بهره میبرد. با توجه به ماهیت صفحه نمایش این ساعت، شاهد قابلیت Always-on Display یا صفحه همیشه روشن هستیم. این ساعت با چهره ساعت های متنوع و بینظیری عرضه خواهد شد.

ویژگی های سلامت محور

این ساعت از 150 حالت ورزشی پشتیبانی میکند و به وسیله سنسور ضربان سنج 12 کاناله، یکی از دقیق ترین محصولات بازار برای سنجش ضربان قلب میباشد. در کنار این ویژگی، ساعت مورد بحث توانایی پایش میزان اکسیژن خون (SpO2)، زیر نظر گرفتن فعالیت روزانه، تمرین مقابله با استرس، تمرین تنفس، زیر نظر گرفتن عادت ماهیانه بانوان و چرخه خواب را دارد. در این ساعت شاهد سنسورهای ضربان قلب، اکسیژن خون، حرکت سنج، شتاب سنج، فشار هوا، قطب نما و نور محیطی هستیم. به همین دلیل این ساعت از قابلیت نجات در سقوط نیز بهره میبرد.

نوآوری خلاقانه

شاید بتوانیم بزرگترین نوآوری ساعت Xiaomi Watch S3 را صفحه مدور قابل تغییر بدانیم. مدت هاست هیچ کمپانی بزرگی در دنیا دست به ارائه نوآوری های مربوط به طراحی در ساعت های هوشمند نزده بود و با این حرکت، شیاومی چندین قدم از رقبا پیش افتاد. این موضوع شاید بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما اگر بخواهیم آنرا کمی از دیدگاه مُد بنگریم، مغزمان سوت میکشد! چه تیپ ها که نمیشود با این ساعت زد!

سیستم عامل

همانطور که اشاره شد، این ساعت اولین گجت هوشمند شیاومی با سیستم عامل اختصاصی HyperOS میباشد. همانطور که در تصاویر نیز قابل مشاهده است، طراحی مینی برنامه ها در این ساعت شبیه به اپل واچ میباشد، با این تفاوت که شما به برنامه های اندرویدی دسترسی خواهید داشت! برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که سیستم عامل HyperOS بر پایه پروژه متن باز اندروید بنا شده است و به همین دلیل، در بخش نصب نرم افزار دست کاربر را باز میگذارد.

باتری و سایر ویژگی ها

این ساعت در 2 نسخه با پشتیبانی از e-Sim (و باندهای کاری نسل 4) و بدون آن (صرفاً بلوتوث) عرضه میشود. به همین دلیل به یک باتری غول پیکر 486 میلی آمپر/ساعتی مجهز شده است، که به زعم شیاومی نسخه e-Sim با یکبار شارژ و استفاده معمولی تا 7 روز و استفاده سنگین (به همراه باندهای کاری نسل 4)، تا 3 روز با شما همراه خواهد بود. نسخه بلوتوث نیز در حالت استاندارد تا 15 روز و با استفاده سنگین تا 5 روز (به همراه قابلیت صفحه همیشه روشن) شما را همراهی میکند.

به دلیل پشتیبانی این ساعت از سیمکارت های الکترونیکی (eSim)، شاهد ارتباط مستقل اینترنتی هستیم. به لطف تراشه اختصاصی GPS نیز، این ساعت بدون نیاز به گوشی قابلیت ردگیری تمام حرکات شما را دارد. این محصول از بلندگو و میکروفون نیز برای برقراری تماس بر بستر شبکه های نسل 4 پشتیبانی میکند و از بلوتوث 5.2، تراشه NFC و وایفای 2 بانده نیز بهره میبرد. این ساعت همچون دیگر ساعت های شیاومی ضد آب تا عمق 50 متری میباشد و مناسب برای فعالیت های آبی است.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

این ساعت هوشمند در بدو عرضه با 6 دستبند در رنگ های سفید، مشکی، کرم، آبی، سبز و زرد به دست کاربران میرسد. جنس دستبند این ساعت ترکیبی از چرم مصنوعی و ماده ای از جنس پلاستیک مرغوب میباشد. عرضه این ساعت از هم اکنون در کشور چین آغاز شده است. همانطور که اشاره شد، این ساعت در 2 مدل بلوتوث/وایفای و با پشتیبانی از eSim عرضه میشود.

نسخه استاندارد با قیمت 799 یوآن یا 109 دلار و نسخه با پشتیبانی از سیمکارت با قیمت 999 یوآن یا 137 دلار به دست کاربران میرسد. حاشیه های قابل تعویض این ساعت نیز با قیمتی بین 129 یوآن یا 18 دلار تا 249 یوآن یا 34 دلار به فروش میرسند. گفتنی است که فعلاً دو رنگ مشکی و نقره ای (با دستبند سفید) عرضه شده اند و از چند روز دیگر عرضه رنگ های متنوع آن نیز آغاز میشود.

زمان معرفی برای بازارهای جهانی

شیاومی هنوز صحبتی درباره معرفی نسخه جهانی این ساعت به میان نیاورده است، اما بعید نیست شاهد معرفی آن همراه با سری گوشی های شیائومی 14 برای بازارهای جهانی باشیم. هنوز سیاست غول چینی درباره سیستم عامل HyperOS برای نسخه گلوبال این ساعت نیز مشخص نیست. ممکن است حتی این ساعت در یک نسخه وایفای/بلوتوث برای بازارهای جهانی عرضه شود و خبری از نسخه eSim نباشد.

قیمت و زمان ورود به ایران

از آنجایی نسخه جهانی این ساعت در کنگره جهانی موبایل (MWC 2024) معرفی شد، باید به زودی منتظر ورود این ساعت با قیمت های رقابتی و گارانتی شرکتی در کشور عزیزمان ایران باشیم. به زودی میتوانید برای قیمت Xiaomi Watch S3  و خرید Xiaomi Watch S3 از طریق وبسایت فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام کنید.

کلیه مشخصات Xiaomi Watch S3 در یک نگاه
کلیه مشخصات Xiaomi Watch S3 در یک نگاه

معرفی برای بازارهای جهانی

در خلال مراسم معرفی سری گوشی های شیائومی 14، غول چینی دنیای تکنولوژی پرده از ساعت هوشمند پرچمدار خود، Xiaomi Watch S3 برای بازارهای جهانی برداشت. تقریباً میتوان گفت که تفاوتی میان نسخه چین و جهانی وجود ندارد، اما اگر کمی بخواهیم دقیق بگوییم، در نسخه جهانی خبری از نمونه سیمکارت خور (با قابلیت پشتیبانی از سیمکارت مجازی یا همان e-Sim) وجود ندارد. به همین دلیل کاربران تنها نسخه های سفید و مشکی را با بند سیلیکونی خواهند دید و خبری از نسخه با فریم و دستبند چرم طلایی نیست!

سایر ویژگی های این ساعت که در نسخه چین وجود داشت در نسخه جهانی نیز وجود دارد. این ساعت اولین گجت پوشیدنی از شیائومی است که در بازارهای جهانی با سیستم عامل HyperOS عرضه میشود. قیمت در نظر گرفته شده برای این ساعت در اروپا 149,99 یورو و در انگلستان 129,99 پوند میباشد، که فعلاً با تخفیفی ویژه با قیمت های 119,99 یورو و 107,99 پوند در دسترس علاقه مندان قرار دارد. هنوز اطلاعاتی از نسخه هند در دسترس نیست، اما در صورت معرفی قیمتی به مراتب پایین تر خواهد داشت. این ساعت به زودی وارد ایران میشود.

ویژگی های نسخه جهانی Xiaomi Watch S3 در یک نگاه
ویژگی های نسخه جهانی Xiaomi Watch S3 در یک نگاه

سؤالات متداول

  1. ساعت Xiaomi Watch 3 در چند نسخه عرضه میشود؟ این ساعت در 2 نسخه با پشتیبانی از شبکه های نسل 4 و بدون پشتیبانی از آن عرضه خواهد شد.
  2. تفاوت نسخه های مختلف Xiaomi Watch 3 در چیپست؟ همانطور که اشاره شد، این 2 نمونه تنها در پشتیبانی از eSIM و عدم پشتیبانی از eSIM با یکدیگر متفاوت هستند و تفاوت سخت افزاری، نرم افزاری و حتی طراحی با یکدیگر ندارند.
  3. آیا Xiaomi Watch 3 از سیستم عامل شیائومی بهره میبرد؟ بله. این ساعت اولین گجت پوشیدنی از شیائومی است که از سیستم عامل اختصاصی HyperOS بهره میبرد.
  4. دلیل قیمت بالای Xiaomi Watch 3 چیست؟ تا حدودی میتوان قیمت این ساعت را منطقی دانست، چون با یک ساعت هوشمند تمام عیار و پرچمدار مواجه هستیم؛ اما نسخه اروپا همیشه به دلیل مالیات های سنگین گرانتر سایر نسخه هاست.
  5. آیا Xiaomi Watch 3 برای سایر بازارهای دنیا نیز معرفی میشود؟ بله. به زودی شاهد معرفی این ساعت برای کشورهای آسیایی و هند هستیم. با معرفی این محصول برای بازار کشورهای دیگر، قیمت آن نیز شکسته خواهد شد.
  6. آیا Xiaomi Watch 3 وارد ایران میشود؟ بله. قطعاً این ساعت وارد کشور عزیزمان ایران میشود. بین 1 تا 2 ماه دیگر میتوانید این ساعت را با گارانتی شرکتی (از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس) خریداری کنید.
  7. قیمت Xiaomi Watch 3 در صورت ورود به ایران چقدر خواهد بود؟ از آنجایی که واردات این ساعت شامل رجیستر و مبالغ بالای 600 دلار نمیشود، باید انتظار قیمتی بین 7 تا 9 میلیون را برای آن داشته باشیم. البته ممکن است این قیمت بالاتر یا پایین تر باشد.
  8. آیا خرید Xiaomi Watch 3 عقلانی است؟ اگر به دنبال ساعت هوشمندی تمام عیار با فرم دایره ای شکل، پشتیبانی از نرم افزارهای اختصاصی، عمر باتری خوب و قیمتی مناسب هستید، این محصول برای شما طراحی شده است.

جمع بندی

همانطور که خواندید، Xiaomi Watch S3 اولین گجت پوشیدنی از شیائومی در بازارهای جهانی است که با سیستم عامل اختصاصی، محبوب و مورد انتظار HyperOS عرضه میشود. این سیستم عامل به صورت کامل با نسخه نصب شده بر روی گوشی های این کمپانی و اولین خودروی الکتریکی آن (SU7) همگام میباشد و به همین دلیل کاربران هماهنگی بینظیری را بین محصولات خود تجربه خواهند کرد. نظر شما درباره این ساعت چیست؟ از طریق بخش نظرات منتظر شما هستیم…

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا