پوکوشیائومی

اطلاعات جدیدی از POCO F6 و POCO F6 Pro به بیرون درز پیدا کرد + زمان معرفی

همانطور که انتظار داشتیم، شیائومی به زودی پرده از سری گوشی های POCO F6 برای بازارهای جهانی خواهد برداشت. امسال نیز همچون سال های گذشته، ممکن است شاهد ریبرند شدن سری گوشی های K در خانواده پوکو باشیم. در ایم مقاله جذاب سعی داریم تمام خبرهای موثق پیرامون سری POCO F6 را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس همراه باشید…

[برای کسب اطلاعات جدید به آخرین بروزرسانی مراجعه نمایید]

طراحی

بر اساس اولین تصاویر درز پیدا کرده واقعی از POCO F6، ظاهراً امسال با گوشی بسیار جذابی مواجه هستیم! این گوشی به صفحه نمایشی تخت با حاشیه هایی کم و سلفی حفره ای در قسمت مرکز مجهز خواهد شد. هنوز تصویری از قسمت پشت این محصول در دسترس نیست، اما بر اساس شایعات طراحی دوربین آن چیزی بین سری گوشی های Xiaomi 14 و Redmi Note 13 میباشد. هنوز از ابعاد این گوشی اطلاعاتی در دست نیست، اما ظاهراً وزن POCO F6 حدود 198 گرم و قطر آن 8 میلی متر خواهد بود.

صفحه نمایش

بر اساس تیزرهای لو رفته از گوشی Redmi K70E، گوشی POCO F6 (به عنوان نسخه جهانی) به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رنگ های عمیق 12 بیتی، نرخ PWM بالغ بر 1920Hz، درخشندگی 1,800 نیت و رزلوشن تصویر 1.5K مجهز خواهد شد. همانطور که اشاره شد، نسخه استاندارد به صفحه نمایشی تخت با سلفی حفره ای در قسمت مرکز مجهز میشود. همچنین بر اساس اولین تصاویر واقعی دریافتیم که این گوشی به سنسور اثر انگشت اپتیکال (زیر صفحه نمایش) مجهز خواهد شد.

سخت افزار

شیاومی اخیراً تأیید کرد که گوشی Redmi K70E اولین محصول در دنیا با چیپست شخصی سازی شده Dimensity 8300-Ultra خواهد بود. پس به خوبی میدانیم که نسخه جهانی نیز به همین چیپست خارق العاده مجهز خواهد شد. شیاومی اعلام کرده است که برای اولین بار قدرت پردازش هوش مصنوعی چیپست پرچمدار Dimensity 9300 را به Dimensity 8300 Ultra آورده است.در خلال کنفرانس معرفی این چیپست اختصاصی، امتیاز بنچمارک خارق العاده آن برملا شد و باعث تعجب همگان گردید.

بر اساس تست های انجام شده، این چیپست در ابزار بنچمارک AnTuTu به امتیاز بینظیر 1,526,328 دست یافته است، که پیشتر در اختیار Snapdragon 8 Gen 2 بود! از طرفی، پیشتر مطلع شدیم که این چیپست در GeekBench امتیاز 1512 و 4886 را در بخش تک هسته ای و چند هسته ای به دست آورده بود. آرایش هسته های این چیپست به صورت 4+3+1 خواهد بود.

به ترتیب در خوشه اول شاهد یک هسته بسیار بزرگ Cortex-A715 با فرکانس 3.35 گیگاهرتز، در خوشه دوم شاهد 3 هسته بزرگ Cortex-A715 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و در خوشه سوم شاهد 4 هسته دوست دار انرژی Cortex-A510 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز خواهیم بود. چیپ گرافیکی این چیپست نیز Mali-G615 MC6 خواهد بود، که نسبت به نسل قبل 60 درصد افزایش کارایی را نوید میدهد! ظاهراً POCO F6 با نهایتاً 16 گیگابایت حافظه رم نسل 5 ارتقا یافته یا LPDDR5x و حدأکثر حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع UFS4.0 عرضه خواهد شد.

دوربین

هنوز اطلاعاتی رسمی درباره دوربین گوشی POCO F6 در دست نیست، اما شایعات میگویند این گوشی در قسمت مقابل به سنسوری 16 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. در قسمت پشت نیز ظاهراً شاهد سیستم دوربینی 3 گانه با سنسورهای 64 مگاپیکسلی (لنز عریض)، 8 مگاپیکسلی (لنز فوق عریض) و 2 مگاپیکسلی (لنز ماکرو) خواهیم بود. همچنین شایعه شده است که همچون نسل قبل، سنسور اصلی به لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز خواهد شد.

باتری و سرعت شارژ

بر اساس اطلاعات موثق درز پیدا کرده از Redmi K70E، گوشی POCO F6 به باتری غول پیکر 5,500 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع اختصاصی 90 واتی مجهز خواهد شد، که پیشتر تنها بر روی گوشی Xiaomi 14 از آن بهره گرفته شده بود. گفته میشود شیاومی با تکنولوژی اختصاصی Haixing که یک الگوریتم پیشرفته برای بهبود عمر باتری است، عمر باتری این محصول را تضمین میکند. ظاهراً با بیش از 1,000 بار شارژ و دشارژ سنگین، عمر باتری این محصول هنوز بالای 90 درصد بوده است، که یک نتیجه خارق العاده میباشد!

سایر ویژگی ها

بر اساس تیزر رسمی شیاومی، گوشی Redmi K70E به محفظه بخار بسیار بزرگ 5,000 میلی متر مکعبی مجهز شده است، که تماماً از جنس استیل ضد زنگ بوده و همین موضوع باعث میشود در بحث دفع گرما تا 26.6 درصد نسبت به خنک کننده های عادی عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین، بر اساس تیزرهای رسمی میدانیم نسخه چین این گوشی با سیستم عامل اختصاصی HyperOS عرضه خواهد شد، اما هنوز خبری درباره سیستم عامل نسخه جهانی (POCO F6) در دست نیست.

زمان معرفی

هنوز زمان معرفی این سری گوشی های مشخص نیست، اما باید منتظر معرفی آنها در 3 ماهه ابتدایی سال 2024 میلادی باشیم. بر اساس اطلاعات دقیق لو رفته، نسخه جهانی این گوشی با شماره مدل 2311DRK48G و نسخه هند با شماره مدل 2311DRK48I معرفی خواهند شد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم گوشی Redmi K70E با شماره مدل 2311DRK48C شناخته میشود.

قیمت

هنوز هیچ صحبتی از قیمت سری گوشی های F6 در میان نیست، اما بر اساس شایعات نسخه چین گوشی POCO F6 (ردمی K70E) در 3 نسخه با حافظه های رم/داخلی 8/128، 12/256 و 12/512 با قیمت های 250، 280 و 310 دلار به فروش خواهد رسید. حال آنکه اگر این قیمت ها را درست بپنداریم، باید انتظار افزایش قیمتی نسبی در بازارهای جهانی را نیز داشته باشیم.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 30 دی

همانطور که در جریان هستید، برنامه ها برای معرفی گوشی POCO F6 بهم ریخت و بر اساس تصمیمی عقلانی، گوشی Redmi K70E به عنوان محبوب ترین و قدرتمندترین گوشی میانرده خانواده پوکو در سری X (با نام POCO X6 Pro) معرفی شد. حال نشانه جدیدی از گوشی POCO F6 به بیرون درز پیدا کرده است، که به ما میگوید این گوشی به احتمال بسیار زیاد نسخه ای ریبرند شده از گوشی معرفی نشده Redmi Note 13 Turbo میباشد.

منبع خبری ما اشاره میکند که گوشی مورد بحث اولین محصول در دنیا با چیپست قدرتمند و معرفی نشده Snapdragon 7+ Gen 3 خواهد بود. ظاهراً این چیپست ادامه دهنده راه Snapdragon 7+ Gen 2 خواهد بود و پا در جای پای آن خواهد گذاشت. منبع ما اشاره میکند این چیپست قدرتمندترین چیپست میانرده دنیا خواهد بود و معماری آن شبیه به چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 با هسته اعلای Cortex-X4 خواهد بود!

این چیپست فعلاً به صورت درون سازمانی با نام SM8635 شناخته میشود و بر اساس شواهد موجود، برای رقابت با Dimensity 8300-Ultra مدیاتک پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت. از آنجایی که چیپست میانرده مدیاتک قدرتی در حد و اندازه های Snapdragon 8 Gen 2 دارد، پیش بینی میشود میانرده قاتل پرچمدار کوآلکام نیز در بخش پردازنده امتیازی در حدود 1 میلیون و 500 هزار در AnTuTu کسب کند و در بخش چیپ گرافیکی نیز قدرتی در حد چیپست محبوب Snapdragon 8 Gen 1 داشته باشد.

بروزرسانی 3 اسفند

هر چند سری گوشی های X6 معرفی شده اند، اما هنوز یک عضو از آنها باقی مانده است و هنوز خبری از معرفی سری POCO F6 نیست. بسیاری منتظر معرفی گوشی Redmi K70E در بازارهای جهانی با نام POCO F6 بودند، اما چنین اتفاقی رُخ نداد و پس از سال ها، این گوشی به عنوان پرچمدار سری X با نام تجاری POCO X6 Pro پا ب بازارهای جهانی گذاشت. ماه گذشته منبعی خبری از تاریخ معرفی POCO X6 Neo و سری F6 سخن گفته بود. حال منبع موثق دیگری دقیقاً همان زمان (ماه مارس – اواخر اسفند 1402 تا اواسط فروردین 1403) را اعلام کرده است.

البته وی اعتقاد دارد سری F6 در ماه جولای (تیر 1403) از راه خواهند رسید. هنوز اطلاعات دقیقی از سری F6 در دست نیست، اما گفته میشود X6 Neo به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با سلفی حفره ای در قسمت مرکز، صفحه نمایشی با پنل OLED، رزلوشن +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتز، چیپست Dimensity 6080 مدیاتک، رم های LPDDR4x، حافظه داخلی UFS 2.2، دوربین اصلی 2 گانه با سنسورهای 2+108، سلفی 16 مگاپیکسلی و باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی مجهز خواهد شد.

بروزرسانی 19 اسفند

ساعاتی پیش گوشی POCO F6 Pro با شماره مدل 23113RKC6G موفق به کسب تأییدیه های لازم از بنیاد NBTC تایلند برای معرفی شد. این تأییدیه بدان معناست که زمان معرفی این سری گوشی ها بسیار نزدیک است. اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم، نهایتاً ممکن است 1 تا 2 ماه با معرفی این سری گوشی های مورد انتظار فاصله داشته باشیم. یعنی میتوانیم تا ماه آوریل یا May سال 2024 (فروردین یا اردیبهشت 1402) منتظر این محصولات باشیم.

اما این گوشی چه مشخصاتی خواهد داشت؟ بر اساس شماره مدل گفته میشود این محصول نسخه ریبرند شده ای از Redmi K70 خواهد بود. به این ترتیب ممکن است این گوشی به صفحه نمایشی 6.65 اینچی با پنل OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن 2K، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، رم های نسل 5 ارتقا یافته (LPDDR5x)، حافظه داخلی فوق سریع UFS 4.0، دوربین 3 گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (با لرزشگیر اپتیکال)، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو، باتری 5,000 میلی آمپری و شارژ 120 واتی مجهز شود.

بروزرسانی 23 اسفند

اخیراً خبرهای زیادی درباره سری F6 به گوش میرسد و این موضوع مبین آن است که نزدیک به معرفی این سری محصولات هستیم. اگر به خاطر داشته باشید، گوشی POCO F5 نسخه جهانی Redmi Note 12 Turbo بود، که به چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 مجهز گردیده بود. این چیپست در واقع نسخه ای بهینه شده از چیپست محبوب Snapdragon 8+ Gen 1 بود. چیپست مورد بحث از قابلیت های گیمینگ بسیار زیادی بهره میبرد و توانایی شکار عکس هایی خارق العاده را در اختیار دوربین قرار میداد.

حال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، چیپست SM8635 که در گوشی POCO F6 به کار خواهد رفت در تاریخ 18 مارس معرفی میشود و از این رو میتوانیم انتظار معرفی این محصولات را در ماه آوریل داشته باشیم. بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده، POCO F6 با شماره مدل 24069PC21G برای بازارهای جهانی معرفی خواهد شد، که نسخه هند آن نیز به زودی با شماره مدل 24069PC21I معرفی میشود. در نهایت، این محصول نسخه جهانی گوشی مورد انتظار Redmi Note 13 Turbo خواهد بود، که با شماره مدل 24069RA21C معرفی خواهد شد.

از طرفی، گفته میشود POCO F6 با اسم درون سازمانی “Peridot” معرفی خواهد شد. Peridot در واقع یک سنگ معدنی زرد رنگ است که به سنگ مار نیز معروف است و از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. اسم رمز این گوشی گواه آن است که با یک گوشی از سری ردمی نوت مواجه هستیم، چون نامگذاری سری نوت از روی سنگ ها میباشد. چیزی که پر واضح است، ابتدا گوشی Redmi Note 13 Turbo برای بازار چین معرفی میشود و پس از مدت زمان کوتاهی، شاهد معرفی نسخه جهانی در سری F6 خواهیم بود.

بروزرسانی 28 اسفند

بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده طی هفته های آتی، POCO F6 نسخه جهانی Redmi Note 13 Turbo خواهد بود که به چیپست معرفی نشده و قدرتمند Snapdragon 7+ Gen 3 مجهز خواهند شد. اما گویا این اطلاعات اشتباه است! منبعی موثق ساعاتی پیش اعلام کرد بر اساس تصمیم دقیقه 90 شیاومی، هر دو گوشی به چیپست Snapdragon 8s Gen 3 معرفی میشوند و خبری از Snapdragon 7+ Gen 3 نخواهد بود! این چیپست قطعاً قویتر از چیپست پیشین میباشد.

حال آنکه بر اساس شواهد موجود، میدانیم که POCO F6 Pro نسخه جهانی Redmi K70 خواهد بود، که به چیپست Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده است. چیپست اشاره شده بر اساس امتیازات ظاهراً در حد و حدود Snapdragon 7+ Gen 3 میباشد، نه Snapdragon 8s Gen 3! شایعات میگویند چیپست 8s حریف نسل دوم را در بنچمارک شکست خواهد داد و این یعنی نمونه استاندارد از حرفه ای قویتر خواهد شد! اما آیا این موضوع شایعه است یا حقیقت دارد؟ فعلاً درباره این موضوع اظهار نظری نمیکنیم.

بروزرسانی 9 فروردین

ساعاتی پیش کدهای منبع نسخه جدید HyperOS توسط تیم Android Headlines مورد بررسی قرار گرفت و حالا میتوانیم با اطمینان بگوییم که در تصمیمی جذاب، POCO F6 نیز همچون POCO X6 Pro سنگ تمام شیاومی برای طرفداران سری پوکوست! بر اساس اطلاعات جدید، گوشی مورد بحث با اسم رمز “Peridot” و شماره مدل “N16T” قرار است پا در جای پایِ Xiaomi CIVI 4 Pro بگذارد. البته F6 همانطور که پیشتر نیز گفتیم نسخه ای ریبرند شده از Redmi Note 13 Turbo میباشد، که پیشتر تأیید شد دومین گوشی با چیپست رؤیایی 8s Gen 3 است.

مقایسه چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 2، نسل 3 و 8s نسل 3
مقایسه چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 2، نسل 3 و 8s نسل 3

چیپست مورد بحث در واقع نمونه ای ادغام شده از 8 نسل 2 و 8 نسل 3 میباشد. در برخی موارد این چیپست وام دار مشخصات نسل دوم است، اما در بسیاری از موارد مشخصات نسل سوم را به ارث برده است. اما چه خبر از دوربین این گوشی؟ به صورت همزمان، تیم AH با بررسی مشخصات کدهای منبع نسخه آزمایشی HyperOS متوجه شدند که این گوشی به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (IMX882 سونی) با سایز 1/2 اینچ مجهز خواهد شد، که پیشتر در گوشی های محبوب Realme 12 Pro و OnePlus Ace 3V به کار رفته بود.

سنسور دیگر این گوشی نیز ظاهراً 8 مگاپیکسلی ساخت سونی (IMX355) با لنز عریض میباشد، اما ماهیت سنسور سوم مشخص نیست. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی ساخت OmniVision (سنسور OV20B) گزارش شده است. در باب صفحه نمایش، ظاهراً دو کمپانی TCL و Tianma وظیفه تأمین پنل نمایشگر را به عهده خواهند گرفت. در باب زمان معرفی، پیش بینی میشود سری F6 در ماه آوریل یا می معرفی شوند، اما قطعاً نسخه چین این محصول (Redmi Note 13 Turbo) زودتر معرفی خواهد شد.

بروزرسانی 28 فروردین (اطلاعات جدید از POCO F6 و POCO F6 Pro)

دقایقی پیش اطلاعات جدیدی از گوشی های POCO F6 و POCO F6 Pro به بیرون درز پیدا کرد. ابتدا سراغ POCO F6 میرویم. این گوشی موفق شد با 2 شماره مدل “24069PC21I” و “24069PC21G” (برای بازار هند و بازارهای جهانی) در دیتابیس IMEI حضور یابد. با رصد کردن شماره مدل متوجه خواهیم شد که این گوشی واقعاً نسخه جهانی Redmi Turbo 3 خواهد بود.
نکته بعدی اینکه در نسخه چین شاهد معرفی نمونه ای محدود تحت عنوان هری پاتر ادیشن بودیم. حال بر اساس شواهد درز پیدا کرده، در نسخه جهانی شاهد نسخه ای محدود با نام “POCO F6 Deadpool Edition” خواهیم بود. ظاهراً این نسخه با همکاری Walt Disney طراحی و در روز اکران فیلم (26 جولای / 5 مرداد) برای فروش آماده خواهد شد. این موضوع با زمان معرفی سری F6 (ماه جولای) نیز همخوانی دارد.
اما میرویم سراغ برادر بزرگتر، که برای اولین بار با کسب تأییدیه ای جهانی، مشخصات حیاتی آن نیز لو رفت. گوشی POCO F5 Pro در تاریخ 9 می 2023 برای بازارهای جهانی معرفی شد و این موضوع نشان میدهد که با نزدیک شدن به ماه می، باید انتظار معرفی سری F6 را داشته باشیم. گوشی مورد بحث موفق به کسب تأییدیه NBTC تایلند شده است. نکته مهم اینکه تأییدیه مورد بحث مشخصاتی را لو نمیدهد، اما از کجا به مشخصات رسیدیم؟
با رصد شماره مدل گوشی POCO F6 Pro (یا 23113RKC6G)، میتوانیم به خوبی دریابیم که این محصول نسخه جهانی گوشی محبوب Redmi K70 میباشد. گوشی Redmi K70 با شماره مدل “23113RKC6C” برای بازار چین معرفی شده بود و اکنون با یک تغییر در حرف آخر (از C یعنی چین به G یعنی گلوبال)، به خوبی میتوان گفت که این محصول به باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی، سیستم عامل HyperOS، چیپست Snapdragon 8 Gen 2، صفحه نمایشی OLED با رزلوشن تصویر 1440p و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از راه خواهد رسید.
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

امیر
امیر
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۳۲

آقا دمتون گرم واقعا لذت میبرم از خوندن اخبارتون

Behnam
Behnam
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۱۸ ۱۴:۵۰

پس کی قراره f6 بیاد خسته شدیم

امیر
امیر
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۱۲:۲۸

آقا بنظرتون پوکو f6 جک ۳.۵ داره؟

als
als
میهمان
۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۰۸:۳۱

قیمتش از چه مقداری شروع میشه؟

دکمه بازگشت به بالا