ردمیسایر برندهاشیائومیکوآلکام

کوالکام از Snapdragon 7+ Gen 2، قدرتمندترین چیپست میانرده دنیا برای یک گوشی از شیائومی پرده برداشت.

همانطور که اعلام شده بود، کوالکام دیشب در مراسمی بزرگ پرده از قدرتمندترین چیپست میانرده دنیا با نام Snapdragon 7+ Gen 2 برداشت. همانطور که در تیتر این خبر خواندید، چیپست مورد بحث برای اولین بار در دنیا بر روی یک گوشی از شیائومی قرار خواهد گرفت و در ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. اگر دوست دارید با مشخصات این چیپست و اولین گوشی دنیا با آن آشنا شوید، با شیائومی پارس در این مقاله جذاب همراه باشید…

داستان معرفی

اگر خبرهای ما را دنبال کرده باشید، بر اساس شایعات گمان میشد حدأقل با چیپست اسنپدراگون 7+ نسل 1 مواجه خواهیم شد، اما اینچنین نشد و کوآلکام با پا گذاشتن روی 2 چیپست اسنپدراگون 7+ نسل 1 و اسنپدراگون 7 نسل 2، به یکباره سراغ اسنپدراگون 7+ نسل 2 رفت! این تصمیم کمی عجیب به نظر میرسد و تقریباً حتی در هیچ شایعه ای انتظار آنرا نداشتیم! اما وقتی به مشخصات این چیپست نگاهی بندازید، قطعاً دلیل تصمیم غول نیمه هادی آمریکایی را متوجه خواهید شد.

آرایش خوشه ها

چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 اولین سیستم روی یک چیپ از کوآلکام است که به 3 خوشه با یک هسته اعلا (همچون پرچمداران سری 8) مجهز شده است! پیش از این طراحی مورد بحث را تنها در سری چیپست های 800 و 8 نسل 1 و 2 دیده بودیم. کوآلکام قول بهبود 50 درصدی در بحث محاسبات پردازنده را به لطف طراحی 3 خوشه ای میدهد. در این چیپست شاهد بهره گیری از 1 هسته اعلا در خوشه اول، 3 هسته بسیار بزرگ در خوشه دوم و 4 هسته دوست دار انرژی در خوشه سوم هستیم.

پردازنده مرکزی (CPU)

کوآلکام درباره تنها هسته اعلای این چیپست زیاد صحبت کرد و بر اساس اطلاعات رسمی میدانیم بر روی فرکانس کاری خارق العاده 2.91 گیگاهرتز فعالیت میکند. این چیپست بر اساس فناوری ساخت پیشرفته 4 نانومتری TSMC بنا شده است. هسته اعلای این چیپست از نوع Cortex X2 میباشد، در حالی که 3 هسته بسیار بزرگ از نوع Cortex A710 با فرکانس 2.49 گیگاهرتز و 4 هسته دوست دار انرژی آن از نوع Cortex A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز میباشند.

پردازنده گرافیکی (GPU)

بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده، چیپ گرافیکی آدرنوی این چیپست نسبت به نسل قبل (چیپ گرافیکی Adreno 644 در اسنپدراگون 7 نسل 1) تا 2 برابر (یا 50 درصد) عملکرد بهتر در بخش پردازش را ارائه خواهد داد، در حالی که 13 درصد مصرف انرژی پایین تری نیز دارد! متأسفانه هنوز نمیدانیم چیپ گرافیکی آدرنو به کار رفته در این چیپست در کدام سری (6 یا 7) قرار میگیرد و باید منتظر معرفی این چیپست در اولین گوشی دنیا باشیم تا به این راز پی ببریم.

سایر ویژگی ها

به لطف مودم FastConnection 6900 این چیپست از وایفای 6E و بلوتوث 5.3 بهره میبرد. کوآلکام در این چیپست از پردازنده سیگنال تصویر (ISP) جدیدی بهره گرفته است، که از سنسورهایی حدأکثر 200 مگاپیکسلی، فیلمبرداری 4K HDR و تصویربرداری در شب بهبود یافته (قابلیت شکار 30 تصویر در کسری از ثانیه و ادغام آنها برای دریافت نور بیشتر) پشتیبانی میکند. در این چیپست شاهد بهره گیری از مودم Snapdragon X62 5G نیز هستیم، که تا 4.4 Gbit/s سرعت دانلود را برای کاربران به ارمغان می آورد.

اولین گوشی دنیا با این چیپست

همانطور که بارها پیش بینی کرده بودیم، شیائومی اولین کمپانی دنیا خواهد بود که از این چیپست بر روی گوشی هوشمندش بهره خواهد گرفت. بر اساس تیزر رسمی این کمپانی، گوشی Redmi Note 12 Turbo اولین گوشی دنیا با این چیپست خواهد بود. بر اساس شایعات، این گوشی در بازار چین در خانواده ردمی و در بازارهای جهانی در خانواده پوکو قرار خواهد گرفت. احتمالاً در بازارهای جهانی این گوشی با نام POCO F5 معرفی خواهد شد. متأسفانه هنوز تاریخ دقیقی از معرفی این گوشی ها در دست نیست، اما ظاهراً در ماه جاری میلادی باید منتظر معرفی یکی از آنها باشیم.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا