ردمیشیائومی

گوشی POCO C61 رسماً توسط شیائومی منتشر شد؛ ارزانترین گوشی پوکو در سال 2024 با ظاهر Xiaomi 14 Ultra!

همانطور که اعلام شده بود، گوشی Redmi A3 به عنوان اقتصادی ترین گوشی سال 2024 شیائومی در روز ولنتاین برای بازارهای جهانی معرفی شد. این گوشی حال با نام POCO C61 با مشخصاتی نسبتاً خوب و قیمتی فوق رقابتی پا به عرصه رقابت گذاشته است تا گوی سبقت را برباید. در این مطلب اختصاصی تمامی اطلاعات مربوط به این محصولات را میتوانید یافت کنید. با رسانه خود، شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

معرفی گوشی Redmi A3

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi A3 را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: مدیاتک Helio G36 (بر پایه استاندارد 12 نانومتری TSMC)؛ 8 هسته ای، 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز؛ چیپ گرافیکی PowerVR GE8320
  • صفحه نمایش: 6.71 اینچی با پنل IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، رزلوشن +HD، محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3
  • دوربین اصلی: 8 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض) و 0.8 مگاپیکسلی (با لنز کمکی)
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 1080p با نرخ 30 فریم/ثانیه
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 3، 4 یا 6 گیگابایتی نسل 4 ارتقا یافته (LPDDR4x)/ حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی (eMMC 5.1)
  • سیمکارت/مموری کارت: دو سیمکارت همزمان نسل 4؛ قابلیت پشتیبانی از مموری کارت با شیار جداگانه تا حجم 1 ترابایت
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی و شارژر اختصاصی داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI بر پایه Android 14 Go Edition
مشخصات کلی Redmi A3 در یک نگاه
مشخصات کلی Redmi A3 در یک نگاه

طراحی

بر اساسی قانونی نانوشته، گوشی های مقرون به صرفه فوق اقتصادی در منطق کمپانی ها محکوم به سادگی هستند! اما به نظر میرسد که شیائومی برای اولین بار در دنیا سعی دارد این تعریف اشتباه را تغییر دهد. تا به امروز شاهد تغییراتی مثبت در اقتصادی ترین گوشی های شیاومی بودیم، اما در Redmi A3 انقلابی کامل در بحث طراحی رُخ داده است، که میتوان ساعت ها درباره آن صحبت کرد. نکته جالب اینکه این محصول در 2 نسخه با بدنه ای شیشه ای و چرم مصنوعی عرضه میشود!

این گوشی تقریباً نزدیک به زمان معرفی Xiaomi 14 Ultra معرفی شد، تا به کاربران ثابت کند عالم خیال حد و مرزی ندارد! هر چند قسمت مقابل این گوشی شبیه به بیشتر گوشی های فوق اقتصادی دنیاست، اما در بدنه پشتی شاهد ماژول دوربینی بسیار بزرگ و جذاب هستیم، که پیشتر در سوپر پرچمدارانی چون Xiaomi 12S Ultra و Xiaomi 13 Ultra شاهد آن بودیم. البته برخلاف محصولات اشاره شده، صفحه نمایش و بدنه پشتی کاملاً تخت هستند.

در فریم فوقانی این گوشی شاهد جک 3.5 میلی متری صدا و تنها بلندگوی دستگاه هستیم. در فریم فوقانی نیز شاهد تنها میکروفون این محصول و درگاه USB نوع C هستیم. فریم سمت راست میهمان دکمه های کم و زیاد صدا و پاور ادغام شده با اثر انگشت میباشد، اما در فریم سمت چپ تنها شیار اختصاصی سیمکارت/مموری کارت قرار دارد. ابعاد دقیق این گوشی 8.3×76.3×168.3 میلی متر و وزن آن 199 گرم (در نسخه شیشه ای) و 193 گرم (در نسخه چرمی) میباشد.

صفحه نمایش

همانطور که اشاره شد، Redmi A3 به صفحه نمایشی تخت مجهز شده است. در قسمت مرکز این صفحه شاهد دوربین سلفی در بریدگی قطره ای هستیم. سایز پنل IPS LCD این محصول 6.71 اینچ بوده و از نرخ نوسازی استاندارد 90 هرتز بهره میبرد. رزلوشن تصویر نیز +HD میباشد. در بخش نرخ نوسازی شاهد جهشی بسیار مثبت از نسل قدیم به نسل جدید هستیم، که قابل تقدیر میباشد. صفحه نمایش این محصول با محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3 مجافظت میشود.

سخت افزار

از آنجایی که با یک گوشی مقرون به صرفه فوق اقتصادی مواجه هستیم، نباید انتظار چیپستی بسیار خاص را داشته باشید! ردمی A3 به چیپست دوست داشتنی MediaTek Helio G36 مجهز شده است، که از 8 هسته برخوردار بوده و بر پایه فناوری 12 نانومتری ساخته شده است. این چیپست به ترتیب از 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در خوشه اول و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز در خوشه دوم بهره میبرد. چیپ گرافیکی این چیپست PowerVR GE8320 میباشد، که از قدرت خوبی برخوردار است.

در مجموع این چیپست در کارهای روزمره شما را لنگ نمیگذارد و در اجرای بازی های با گرافیک استاندارد با مشکلی مواجه نخواهید شد. شیاومی این گوشی را در 3 نسخه با حافظه های رم 3، 4 و 6 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد کرد. حافظه رم این گوشی نسل 4 یا LPDDR4x بوده و حافظه داخلی آن از نوع eMMC 5.1 میباشد. بر اساس قولی که شیاومی داده بود، این گوشی با حدأکثر 6 گیگابایت حافظه رم مجازی به دست شما خواهد رسید.

دوربین

هر چند جزیره دوربین Redmi A3 بسیار خاص میباشد و ما را یاد سوپر پرچمداران دوست داشتنی شیائومی می اندازد، اما قدرت آن در حد و حدود یک گوشی اقتصادی است. همچون نسل های قبل، این گوشی به سیستم دوربینی 2 گانه با سنسورهای اصلی 8 مگاپیکسلی و ثانویه 0.8 مگاپیکسلی به دست شما میرسد. در قسمت مقابل نیز شاهد سنسوری 5 مگاپیکسلی هستیم. کیفیت دوربین اصلی و سلفی این گوشی قابل قبول است. در بخش فیلمبرداری نیز هر دو دوربین اصلی و سلفی از فیلمبرداری 1080p@30fps پشتیبانی میکنند.

سیستم عامل

مدت هاست که کمپانی های گوشی سازی برای گوشی های فوق مقرون به صرفه از نسخه ای بهینه شده از اندروید با نام Go ادیشن بهره میبرند. شیاومی نیز از Redmi A1 این سری گوشی ها را با Android Go روانه بازار کرد. حال در نسل جدید این سری گوشی ها، شاهد بهره گیری از اندروید گو نسخه 14 هستیم، که از پوسته اختصاصی MIUI بهره میبرد. هنوز هیچ صحبتی از دریافت HyperOS برای این محصول به میان نیامده است.

باتری و سایر ویژگی ها

این گوشی به باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی سیمی مجهز میباشد. همچون سایر محصولات شیاومی، این گوشی نیز با شارژر مخصوص داخل جعبه به دست کاربران میرسد. از دیگر امکانات این گوشی میتوان به جک 3.5 میلی متری صدا، سنسور اثر انگشت در بدنه کناری، بلوتوث 5.3، وایفای 5، سنسورهای نور محیطی، شتاب سنج و مجاورت، دو سیمکارت همزمان نسل 4 و شیار اختصاصی برای مموری کارت اشاره کرد.

رنگ ها، زمان عرضه و قیمت

این محصول در 3 رنگ جذاب سبز، مشکی و آبی آسمانی به دست کاربران میرسد. بنا به سیاست های جدید اتخاذ شده، رنگ های آبی و مشکی این گوشی با بدنه شیشه ای به دست کاربران میرسند، اما نسخه سبز رنگ (همچون Xiaomi 14 Ultra) با بدنه ای چرمی عرضه میشود. عرضه این محصول از روز 23 فوریه (4 اسفند) در کشور هند آغاز خواهد شد. این گوشی در 3 نسخه با حافظه رم/داخلی 3/64، 4/128 و 6/128 با قیمت های زیر به دست کاربران میرسد.

نسخه با حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی = 90 دلار

نسخه با حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 100 دلار

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 110 دلار

قیمت و زمان عرضه در ایران

گوشی های عرضه شده در بازار هند با سرعت بسیار بالایی به بازار ایران میرسند. از آنجایی که عرضه اولیه این گوشی در هند برای روز 4 اسفند برنامه ریزی شده است، ممکن است تا پیش از پایان سال شاهد ورود این محصول به بازار کشور عزیزمان ایران با گارانتی 18 ماهه باشیم. پیش بینی میشود قیمت نسخه پایه این گوشی در بدو ورود 4 میلیون و 500 هزار تومان، نسخه میانی 5 میلیون تومان و نسخه نهایی 5 میلیون و 500 هزار تومان باشد. به زودی میتوانید برای قیمت Redmi A3 و خرید Redmi A3 به فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس مراجعه کنید.

معرفی گوشی POCO C61

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی POCO C61 را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: مدیاتک Helio G36 (بر پایه استاندارد 12 نانومتری TSMC)؛ 8 هسته ای، 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز؛ چیپ گرافیکی PowerVR GE8320
  • صفحه نمایش: 6.71 اینچی با پنل IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، رزلوشن +HD، محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3
  • دوربین اصلی: 8 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض) و 0.8 مگاپیکسلی (با لنز کمکی)
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی 1080p با نرخ 30 فریم/ثانیه
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 4 یا 6 گیگابایتی نسل 4 ارتقا یافته (LPDDR4x)/ حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی (eMMC 5.1)
  • سیمکارت/مموری کارت: دو سیمکارت همزمان نسل 4؛ قابلیت پشتیبانی از مموری کارت با شیار جداگانه تا حجم 1 ترابایت
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی و شارژر اختصاصی داخل جعبه
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI بر پایه Android 14 Go Edition
مشخصات کلی POCO C61
مشخصات کلی POCO C61

طراحی

شیائومی چندی پیش گوشی Redmi A3 را با طراحی شبیه به Xiaomi 14 Ultra معرفی کرد و اکنون برادر خونی این گوشی هوشمند، POCO C61 نیز با تغییراتی برای بازار کشور هند معرفی شده است. بهتر است خیالتان را راحت کنیم؛ POCO C61 در بحث ظاهری هیچ تفاوتی با Redmi A3 ندارد، با این فرق که در نسخه پوکویی خبری از بدنه پشتی خاص نیست. همانطور که میدانید، Redmi A3 در 2 جنس بدنه شیشه ای و چرم به دست کاربران میرسد، اما POCO C61 تنها در یک نسخه با بدنه ای شیشه ای عرضه خواهد شد.

در فریم فوقانی این گوشی شاهد جک 3.5 میلی متری صدا و تنها بلندگوی دستگاه هستیم. در فریم فوقانی نیز شاهد تنها میکروفون این محصول و درگاه USB نوع C هستیم. فریم سمت راست میهمان دکمه های کم و زیاد صدا و پاور ادغام شده با اثر انگشت میباشد، اما در فریم سمت چپ تنها شیار اختصاصی سیمکارت/مموری کارت قرار دارد. ابعاد دقیق این گوشی 8.3×76.3×168.4 میلی متر بوده و از آنجایی که خبری از نسخه چرمی نیست، وزن آن 199 گرم میباشد.

صفحه نمایش

این گوشی به صفحه نمایشی تخت مجهز شده است. در قسمت مرکز این صفحه شاهد دوربین سلفی در بریدگی قطره ای هستیم. سایز پنل IPS LCD این محصول 6.71 اینچ بوده و از نرخ نوسازی استاندارد 90 هرتز بهره میبرد. رزلوشن تصویر نیز +HD میباشد. صفحه نمایش این محصول نیز با محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3 مجافظت میشود.

سخت افزار

با توجه به بازه قیمتی، گوشی POCO C61 به چیپست MediaTek Helio G36 مجهز شده است، که از 8 هسته برخوردار بوده و بر پایه فناوری 12 نانومتری ساخته شده است. این چیپست به ترتیب از 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در خوشه اول و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز در خوشه دوم بهره میبرد. چیپ گرافیکی این چیپست PowerVR GE8320 میباشد، که از قدرت خوبی برخوردار است.

شیاومی این گوشی را در 2 نسخه با حافظه های رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد کرد. حافظه رم این گوشی نسل 4 یا LPDDR4x بوده و حافظه داخلی آن از نوع eMMC 5.1 میباشد. این گوشی با حدأکثر 6 گیگابایت حافظه رم مجازی به دست شما خواهد رسید. این بدان معناست که در نسخه با 4 گیگ رم شما به 10 گیگابایت و در نسخه با 6 گیگابایت رم به 12 گیگابایت رم دسترسی دارید.

دوربین

وقتی به پشت POCO C61 خیره میشویم یاد سوپر پرچمدار با شکوه شیاومی، 14 الترا می افتیم. البته تنها ظاهر دایره ای آن وام گرفته است 14 التراست و شاهد سیستم دوربینی 2 گانه با سنسورهای اصلی 8 مگاپیکسلی و ثانویه 0.8 مگاپیکسلی هستیم. در قسمت مقابل نیز شاهد سنسور 5 مگاپیکسلی هستیم. در بخش فیلمبرداری، هر دو دوربین اصلی و سلفی از فیلمبرداری 1080p@30fps پشتیبانی میکنند.

سیستم عامل

با توجه به اینکه POCO C61 یک گوشی فوق مقرون به صرفه با قطعاتی نسبتاً رده پایین میباشد، در آن شاهد بهره گرفتن از سیستم عامل بهینه شده Android Go Edition هستیم. البته این گوشی به جدیدترین نسل از اندروید Go مجهز شده است. با این حساب رابط کاربری گوشی مورد بحث MIUI بر پایه اندروید 14 میباشد. اگر کنجکاو هستید، باید بگوییم که هنوز هیچ صحبتی از دریافت HyperOS برای این محصول به میان نیامده است.

باتری و سایر ویژگی ها

این گوشی به باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی سیمی مجهز میباشد. از دیگر امکانات این گوشی میتوان به جک 3.5 میلی متری صدا، سنسور اثر انگشت در بدنه کناری، بلوتوث 5.3، وایفای 5، سنسورهای نور محیطی، شتاب سنج و مجاورت، دو سیمکارت همزمان نسل 4، شیار اختصاصی برای مموری کارت، قابلیت OTG، رادیو FM و ضبط آن اشاره کرد.

رنگ ها، زمان عرضه و قیمت

این محصول در 3 رنگ جذاب سبز، مشکی و آبی تیره به دست کاربران میرسد. همانطور که اشاره شد، برخلاف Redmi A3، این گوشی در تنها یک جنس بدنه شیشه ای عرضه میشود و به همین دلیل طیف برخی رنگ های آن با برادر خونی اش متفاوت است. عرضه این محصول از روز 28 مارس (9 فروردین) در کشور هند آغاز خواهد شد. این گوشی در 2 نسخه با حافظه رم/داخلی 4/64 و 6/128 با قیمت های زیر به دست کاربران میرسد.

نسخه با حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی = 90 دلار

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 100 دلار

قیمت و زمان عرضه در ایران

گوشی های عرضه شده در بازار هند با سرعت بسیار بالایی به بازار ایران میرسند. از آنجایی که عرضه اولیه این گوشی در هند برای روز 9 فروردین برنامه ریزی شده است، ممکن است تا پایان فروردین شاهد ورود این محصول به بازار کشور عزیزمان ایران با گارانتی 18 ماهه باشیم. پیش بینی میشود قیمت نسخه پایه این گوشی در بدو ورود 4 میلیون تومان و نسخه نهایی 5 میلیون تومان باشد. به زودی میتوانید برای مطالعه مشخصات POCO C61، قیمت POCO C61 و خرید POCO C61 به فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا