پوکوشیائومی

رسمی: با کسب تأییدیه جدید، تبلت POCO حالا در صف معرفی قرار گرفته است!

بر اساس شواهد موجود، اولین تبلت POCO در حال آماده شدن برای معرفی میباشد. این تبلت احتمالاً به زودی با نام Redmi Pad Pro برای بازار کشور چین همراه با Redmi Turbo 3 معرفی خواهد شد و در آینده ای نه چندان دور، همراه با سری POCO F6 برای بازارهای جهانی نیز معرفی میشود. در این مطلب سعی داریم اخبار موثق پیرامون این تبلت را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس همراه باشید…

اولین مشخصات درز پیدا کرده

در طی ماه های گذشته، یگ تبلت ناشناس از شیائومی موفق به دریافت تأییدیه از EEC اروپا شد، که گمان میرود اولین تبلت POCO باشد. این تبلت با شماره مدل “2405CPCFBG” موفق به کسب تأییدیه های لازم از بنیاد مذکور شد، اما هیچ مشخصاتی از آن در دست نیست. شیاومی پیشتر تبلت های بسیار خوبی را تولید میکرد و تا سال 2018 شاهد معرفی Mi Pad 4 بودیم، اما به یکباره این پروسه متوقف شد. البته این موضوع تا حدودی توجیه دارد، چون تجارت جهانی تبلت ها با کاهش تقاضا روبرو شده بود.

این موضوع با شیوع ویروس کرونا روندی معکوس به خود گرفت و با پندمی مورد بحث، دوباره تبلت ها بر سر زبان افتادند. دلیل این موضوع مُد شدن آموزش از راه دور و کار از راه دور بود. البته خیل عظیمی به لپتاپ ها نیز روی آوردند، اما تبلت ها به دلیل قابل حمل بودن، ماهیت سیستم عامل و قابلیت های جذاب دیگر با اقبال عومی مواجه شدند. شیاومی نیز دقیقاً در همین زمان سری Xiaomi Pad 5 و سپس Xiaomi Pad 6 را معرفی کرد و سال گذشته شاهد معرفی اولین تبلت های اقتصادی این کمپانی در زیرشاخه ردمی بودیم.

نامگذاری احتمالی

هنوز سیاست نامگذاری اولین تبلت پوکو مشخص نیست، اما میتوانیم انتظار داشته باشیم که شیاومی نام “POCO Pad” یا همچون نسخه چین، نام تجاری “POCO Pad Pro” را برای این تبلت به کار گیرد. چیزی که پر واضح است، هر چه به سمت آینده میرویم و به معرفی نسخه گلوبال Redmi Turbo 3 نزدیک میشویم، اطلاعات بیشتری از نسخه جهانی تبلت مورد انتظار پوکو به بیرون درز پیدا میکند.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 18 فروردین

بر اساس گزارش MySmartPrice، یک تبلت از شیاومی موفق به کسب تأییدیه FCC شد، که گمان میرود اولین تبلت پوکو میباشد. این تبلت دقیقاً با شماره مدل 2405CPCFBG موفق به کسب تأییدیه های لازم شده است، که پیشتر در کمسیون اقتصادی اورآسیا (EEC) نیز حضوری موفق داشت. هر چند تأییدیه اول اطلاعاتی به دست نداد، اما تأییدیه دوم با صراحت به ما میگوید با اولین تبلت پوکو مواجه هستیم! در واقع این تبلت خود را برای فروش در ایالت متحده آمریکا آماده میکند.

فعلاً قلم استایلوس این تبلت موفق به کسب تأییدیه با برند پوکو شده است، که ما را یاد اولین قلم ردمی می اندازد. هر چند قلم استایلوس ردمی آنچنان محصول جذاب و بهینه شده ای نبود، اما قلم پوکو ظاهراً علاوه بر زیبایی ظاهری، بسیار کارآمد بوده و از ارتباط بر پایه مصرف بهینه بلوتوث یا فناوری BLE پشتیبانی میکند. هر چند اطلاعات بیشتری از این قلم در دست نیست، اما ظاهراً برای سیستم عامل HyperOS توسعه یافته است و بر اساس شماره مدل در جولای 2024 (تیر ماه) عرضه خواهد شد.

بروزرسانی 22 فروردین

اکنون میدانیم که تبلت “2405CRPFDC” همان Redmi Pad Pro است که امشب در مراسم معرفی Redmi Turbo 3 بر روی صحنه خواهد آمد. این تبلت ساعاتی پیش در 3C چین موفق به کسب تأییدیه های لازم برای معرفی شد. این تبلت با سرعت شارژ 33 واتی موفق به کسب تأییدیه شده است و میتوانیم با ضرس قاطع بگوییم اولین تبلت پوکوست! دلیل این موضوع، شباهت شماره مدل آنها (2405CPCFBG و 2405CRPFDC) میباشد.

شیاومی تا به این لحظه تیزرهای جذابی از تبلت مورد بحث منتشر کرده است، که برخی از مشخصات حیاتی آنرا لو میدهد. من باب مثال میتوانیم به صفحه نمایش بزرگ 12.1 اینچی این تبلت با پنل LCD و رزلوشن جذاب 2.5K اشاره کنیم. این تبلت به یک باتری 10,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی مجهز خواهد شد و از درب کارخانه با اندروید 14 و سیستم عامل اختصاصی HyperOS به دست کاربران میرسد. آیا مشخصات این تبلت برای شما جذاب است؟

 

بروزرسانی 9 اردیبهشت

حالا به صورت رسمی میتوانیم بگوییم که POCO Pad حقیقت دارد، چون ساعاتی پیش با کسب چندین و چند تأییدیه، این تبلت در صف معرفی قرار گرفت! ابتدا این تبلت در حال کسب تأییدیه FCC با شماره مدل 2405CPCFBG دیده شد. در این تأییدیه به خوبی میتوانیم شاهد باشیم که این تبلت نسخه جهانی Redmi Pad Pro میباشد. این تبلت در حال اجرای HyperOS 1.0 با وایفای 6 رؤیت شد. همچنین، تأیید شد که این تبلت به باتری 1,000 میلی آمپری با شارژ سریع 33 واتی مجهز خواهد شد.

دقایقی نگذشت که در دیتابیس Camera FV-5 شاهد مشخصات دوربین این تبلت شدیم. بر اساس اطلاعات ارائه شده، این تبلت به یک دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت با لرزشگیر الکتریکی (EIS) و گشادی دیافراگم f/2.0 مجهز میباشد. در قسمت مقابل نیز شاهد دوربینی 8 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/2.3 خواهیم بود. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که این مشخصات دقیقاً مشخصات دوربین Redmi Pad Pro میباشند! پیشتر نیز گفتیم این تبلت به چیپست Snapdragon 7s Gen 2 مجهز خواهد شد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا