سایر محصولاتشیائومی

شیائومی از Duoqin Qin 3 Ultra، کوچکترین گوشی هوشمندش با امکاناتی خوب و قیمتی رقابتی پرده برداشت.

شیائومی زیرمجموعه های زیادی دارد؛ اما یکی از زیرمجموعه های این کمپانی که شاید اسمش را نشنیده باشید، Duoqin است. این زیرمجموعه ید طولایی در تولید گوشی دارد و اخیراً پرده از Duoqin Qin 3 Ultra برداشت، که به گواه مشخصات، کوچکترین گوشی هوشمند شیاومی تا به امروز میباشد. این محصول از ویژگی هایی خوب و قیمتی رقابتی برخوردار است. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

طراحی

گوشی Duoqin Qin 3 Ultra از زبان طراحی بسیار نام آشنایی بهره میبرد، که پیشتر در گوشی های سری 4 اپل دیده بودیم. این محصول به زعم شیائومی آمده است تا اعتیاد کاربران را به گوشی های هوشمند کم کند. به همین دلیل، برای این گوشی صفحه نمایشی 5 اینچی در نظر گرفته شده است. گوشی از راه دور کمی قطور به نظر میرسد، اما در ویدئوهای جعبه گشایی ظاهراً جمع و جور و دوست داشتنی است. این گوشی تنها 118 گرم وزن دارد!

در فریم سمت راست این گوشی شاهد دکمه های کم و زیاد کردن صدا هستیم. در فریم سمت چپ هیچ چیزی جز یک شیار برای قرار دادن سیمکارت به چشم نمیخورد. فریم فوقانی گوشی کویر است؛ اما فریم فوقانی میهمان دو خروجی بلندگو و پورت شارژ میباشد. در قسمت پشت نیز شاهد طراحی بسیار ساده ای هستیم. در پشت این محصول برند Duoqin قید شده است و در سمت چپ بالا شاهد دو حفره (یک دوربین و یک فلش) هستیم.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی تخت بوه و حاشیه هایی معقول دارد. به صورت دقیق سایز صفحه نمایش این محصول 5.02 اینچ بوده و به پنلی از جنس IPS مجهز شده است. بر اساس اطلاعات رسمی صفحه نمایش این گوشی از نرخ نوسازی 60 هرتز و سرعت لمس 180 هرتز بهره میبرد. رزلوشن تصویر صفحه نمایش این محصول +HD (یا 1600×720) بوده و قابلیت نمایش 350 پیکسل در هر اینچ را دارد. این صفحه نمایش ظاهراً تا 98 درصد رنگ های NTSC را پوشش میدهد و به سلفی حفره ای در سمت چپ مجهز شده است.

سخت افزار

برخلاف جُسه کوچک Xiaomi Duoqin Qin 3 Ultra، سخت افزار قدرتمندی برای آن انتخاب شده است! شیاومی در این محصول از چیپست محبوب Helio G99 مدیاتک بهره گرفته است، که بر اساس فناوری ساخت پیشرفته 6 نانومتری TSMC بنا شده است و به 8 هسته پردازشی مجهز میباشد. 2 هسته بزرگ این چیپست (Arm Cortex-A76) از فرکانس 2.2 گیگاهرتز بهره میبرند و 6 هسته دوست دار انرژی آن (Arm Cortex-A55) از فرکانس 2.0 گیگاهرتز پشتیبانی میکنند.

این چیپست از رم های نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی UFS2.2 پشتیبانی به عمل می آورد و به چیپ گرافیکی Arm Mali-G57 MC2 مجهز شده است. شیاومی این گوشی را در یک نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی در دسترس علاقه مندان قرار داده است و به همین دلیل، خبری از پشتیبانی مموری کارت نیست! هیچ صحبتی درباره نوع حافظه رم و حافظه داخلی این گوشی به میان نیامده است، اما ظاهراً باید منطبق با نیازهای چیپست باشد.

دوربین

از آنجایی که فلسفه این گوشی جُدا کردن کاربر از اعتیادهای روزمره است، سیستم دوربین در نظر گرفته شده برای آن بسیار ساده است. البته همچنان سیستم دوربین اصلی و سلفی این گوشی همچون گوشی های اقتصادی است و زیاد هم ضعیف نیست! در قسمت پشت شاهد بهره گیری از سنسوری 8 مگاپیکسلی با فلش LED هستیم و در قسمت مقابل نیز این گوشی به سنسوری 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. فیلمبرداری در این محصول حدأکثر با کیفیت 1080p @30fps انجام میشود.

باتری و سایر ویژگی ها

با توجه به جُسه کوچک این محصول، باتری در نظر گرفته شده برای آن نیز باید کمتر از گوشی های عادی باشد. به همین دلیل در این گوشی شاهد بهره گیری از باتری 2.500 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی هستیم، که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شیاومی تا 7 روز در حالت آماده به کار و تا 9 ساعت مکالمه به صورت پیوسته با شما همراه خواهد بود.

سایر امکانات این گوشی نیز شامل بلوتوث 5.3، دو سیمکارت همزمان نسل 4، سنسور اثر انگشت، جک 3.5 میلی متری صدا، وایفای 5، درگاه شارژ USB نوع C و قابلیت USB on-the-go میباشد. این محصول از درب کارخانه با اندروید 12 و رابط کاربری بسیار ساده ای به دست کاربران میرسد و با توجه به اینکه فلسفه خاصی در طراحی آن رعایت شده است، از امکانات محدودی بهره میبرد.

قیمت، رنگ ها و زمان عرضه

این گوشی در 3 رنگ جذاب مشکی، صورتی و طلایی عرضه میشود. عرضه این محصول از هم اکنون در کشور چین آغاز شده است و کاربران میتوانند آنرا از طریق فروشگاه های رسمی این کمپانی خریداری کنند. همانطور که گفته شد، این گوشی تنها در یک نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول 1,599 یوآن یا 232 دلار میباشد.

قیمت و زمان عرضه در ایران

از آنجایی که این زیرمجموعه شیاومی هنوز گمنام میباشد، ورود آن به بازار کشور عزیزمان ایران به صورت سفارشی خواهد بود. قطعاً در زما سفارش این محصول از چین، قیمت یوآن (یا دلار) نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. به زودی شما کاربران عزیز میتوانید برای خرید Duoqin Qin 3 Ultra از طریق فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام کنید.

ویدئوی جعبه گشایی Xiaomi Duoqin Qin 3 Ultra

در زیر میتوانید ویدئوی جعبه گشایی این محصول را مشاهده کنید. در این ویدئو نسخه صورتی رنگ گوشی مورد بحث جعبه گشایی شده است، که از جذابیت خاصی برخوردار است.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ماهوش
ماهوش
میهمان
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۱۲:۴۴

از اینکه اقدام به تولید ابعاد کوچک شیامی کرد کار بسیار عالی است برای گروهی که از اینترنت فور جی میخواهند بهره ببرند و بخصوص برای مردان که جیب پیراهن راحت جا میگیرد اما در مدل دیگر با ابعاد طول و عرض همین لیکن ضخامت بیشتر زیرا ضخامت بیشتر برایشان مطرح نیست عرض و طول گوشی کوچک با امکانات باطری قوی و دوربین فور ک و اپتیکال نصب در ضخامت دوربین و باز شدن صفحه نمایش مثل کتاب قدیم دقیقا آن را به یک دوربین فیلمبرداری که مورد علاقه مردم است و باطری قوی که اگر چنین تولید انجام شود مشتریان بسیار زیادی خواهد داشت من بخاطر گوشی شیامی خودم که با طول و عرض پهن فقط در خانه از آن استفاده و گوشی کوچکی همیشه همراهم است که اگر گوشی جدید شیامی بیاید هر دو گوشی دیگرم را طلاق میدهم گرچه ضعف باطری یک مشکل است که اگر در مدل بعدی ضخامت و قدرت باطری را بالا ببرد محبوبتر میباشد

دکمه بازگشت به بالا