شیائومیپوکو

شیائومی از POCO X5 5G و POCO X5 Pro 5G برای بازارهای جهانی پرده برداشت.

همانطور که انتظار میرفت، عصر امروز شیائومی در مراسمی بزرگ، پرده از سری گوشی های POCO X5 برای بازارهای جهانی برداشت. در این سری ما با 2 گوشی POCO X5 5G و POCO X5 Pro 5G مواجه هستیم. پیشتر در این مطلب درباره شایعات منتشر شده درباره این گوشی ها با شما سخن گفته بودیم و اکنون با معرفی رسمی آنها، قصد داریم جزء به جزء محبوب ترین میانرده های سال 2023 شیاومی را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس در این مقاله جذاب همراه باشید…

معرفی کامل گوشی POCO X5 5G

طراحی

در بحث طراحی POCO X5 5G شاهد بهره گیری از زبان طراحی گوشی های نسل قبل هستیم. این گوشی در قسمت مقابل به صفحه نمایشی تخت با حاشیه های معقول و دوربین سلفی حفره ای در قسمت مرکز مجهز شده است. در سمت راست این گوشی شاهد دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور هستیم. سمت چپ گوشی کویر است و حتی هیچ علامتی را در آن نمیتوانید مشاهده کنید!

در قسمت فوقانی شاهد درگاه اینفرارد، میکروفون اول و جک 3.5 میلی متری صدا هستیم و نهایتاً در قسمت تحتانی، شاهد بلندگو، میکروفون دوم و درگاه شارژ USB نوع C هستیم. ابعاد دقیق این گوشی 8×76.2×165.9 میلی متر و وزن آن 189 گرم است. این گوشی با فناوری IP53 در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. در قسمت پشت نیز جزیره دوربینی بزرگ و مستطیلی را شاهد هستیم که لوگوی POCO در سمت راست آن نقش بسته است.

صفحه نمایش

این گوشی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، درخشندگی پایه 700 نیت و حدأکثری 1200 نیت و رزلوشن +FHD مجهز شده است. برای پایین آوردن قیمت نهایی محصول، شاهد بهره گیری از محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3 در این گوشی هستیم، که بر اساس تجربیات گذشته، از مقاومت خوبی در برابر خط و خش و ضربات برخوردار میباشد.

سخت افزار

در قلب این گوشی شاهد بهره گیری از چیپست محبوب اسنپدراگون 695 هستیم. این چیپست 6 نانومتری دارای 8 هسته پردازشی میباشد. به ترتیب این چیپست به 2 هسته بزرگ Kryo 660 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته متوسط Kryo 660 Silver با فرکانس 1.7 گیگاهرتز مجهز شده است. چیپ گرافیکی این چیپست نیز Adreno 619 میباشد، که حتی در بازی های سنگین نیز شما را لنگ نمیگذارد. این گوشی در 2 نسخه با 2 حافظه داخلی و رم عرضه خواهد شد. این محصول از قابلیت رم مجازی تا 5 گیگابایت بهره میبرد.

شیایومی اینبار حد و مرزها را به صورت دقیق مشخص کرده است و کاربران میتوانند با خیالی آسوده انتخاب خود را انجام دهند. به ترتیب یک نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه میشود و نسخه دیگر، به حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز شده است. حافظه رم این گوشی نسل 4 یا LPDDR4x بوده و حافظه داخلی آن از نوع UFS 2.2 میباشد. امتیاز بنچمارک این گوشی در ابزار AnTuTu ورژن 9 به صورت دقیق 400.895 و در ابزار GeekBench ورژن 5.1 به صورت دقیق 2088 (در بخش چند هسته ای) میباشد.

دوربین

همانطور که اشاره کردیم، جزیره دوربین این گوشی هوشمند در 2 جهت مستطیلی است. همچون سایر محصولات پوکو در سال های اخیر، این گوشی از ماژول دوربینی کشیده در پهنای قسمت پشت بهره میبرد، که در یک سمت آن ماژول اصلی دوربین و در سمتی دیگر لوگوی این محصول نقش بسته است. این گوشی به 3 سنسور دوربین با یک فلش LED (دوگانه) مجهز شده است.

این گوشی به یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز عریض، گشادی دیافراگم f/1.8 و PDAF مجهز شده است. دو سنسور دیگر 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض (118 درجه ای)، سایز 1/4 اینچ، گشادی دیافراگم f/2.2، پیکسل هایی 1.12 میکرونی و 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و گشادی دیافراگم f/2.4 میباشند. دوربین سلفی این گوشی نیز 13 مگاپیکسلی با لنز عریض میباشد. هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی از حدأکثر قابلیت فیلمبرداری با رزلوشن 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه بهره میبرند.

باتری و سایر ویژگی ها

شیاومی برای این گوشی از یک باتری حجیم 5.000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ 33 واتی بهره گرفته است، که بر اساس تست های انجام شده تا 115 ساعت با شما همراه خواهد بود. این گوشی با شارژر داخل جعبه 33 واتی عرضه خواهد شد! از دیگر امکانات این گوشی میتوان به جک 3.5 میلی متری صدا، صدای غنی 24 بیتی، WiFi 6، بلوتوث 5.1، تراشه NFC، درگاه اینفرارد، قابلیت OTG (یا USB-On-The Go) و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری اشاره کرد. این گوشی با MIUI 13 بر پایه اندروید 12 به دست کاربران میرسد، اما در صف دریافت MIUI 14 بر پایه اندروید 13 قرار دارد.

رنگ ها، زمان عرضه و قیمت در بازارهای جهانی

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این گوشی از فردا در کشورهای اروپایی و هند عرضه خواهد شد. این محصول در رنگ های جذابی چون مشکی، آبی و سبز به دست کاربران میرسد. در کشورهای اروپایی کاربران میتوانند این محصول را هم اکنون با تخفیف استثنائی 50 یورویی خریداری کنند. همانطور که اشاره شد، این گوشی در 2 نسخه با حافظه های رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی با قیمت های زیر عرضه خواهد شد.

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 249 دلار یا 299 یورو

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 299 دلار یا 349 یورو

بروزرسانی: این گوشی در تاریخ 24 اسفند برای بازار هند نیز معرفی شد. این گوشی در 2 نسخه برای بازار هند عرضه میشود. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی 230 دلار و برای نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی 255 دلار میباشد؛ اما فعلاً با قیمت استثنائی 206 و 230 دلار به فروش میرسند! بدین ترتیب، به زودی شاهد ورود نسخه هند به بازار ایران با قیمتی فوق رقابتی خواهیم بود.

قیمت و زمان عرضه در ایران

با توجه به اینکه این گوشی به صورت گسترده در کشورهای اروپایی و هند معرفی شده است و از فردا در دسترس عموم برای خرید قرار خواهد گرفت، میتوانیم انتظار داشته باشیم که تا کمتر از 1 ماه دیگر پای آن به کشور عزیزمان ایران برسد. بدیهی است که پس از عرضه در ایران، شما میتوانید این گوشی را با نازل ترین قیمت و گارانتی رسمی 18 ماهه از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس تهیه کنید.

مشخصات کامل POCO X5 5G در یک نگاه
مشخصات کامل POCO X5 5G در یک نگاه

معرفی کامل گوشی POCO X5 Pro 5G

طراحی

برخلاف گوشی پوکو X5 که از طراحی مینیمال بهره میبرد، گوشی POCO X5 Pro 5G (پوکو X5 پرو) از طراحی جدیدتری (همچون خانواده Redmi Note 12) بهره میبرد. این محصول خارق العاده از شاسی فلزی بهره میبرد، اما برای پایین آوردن وزن، به فریم و درب پشتی بسیار با کیفیت پلی کربنات مجهز شده است. در قسمت مقابل این گوشی شاهد بهره گیری از پنلی بزرگ با حاشیه های کم و سلفی حفره ای در قسمت مرکز هستیم.

سمت چپ گوشی خالی از سکنه است، اما در سمت راست آن به ترتیب کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته اند. در قسمت فوقانی شاهد میکروفون اول، درگاه اینفرارد، جک 3.5 میلی متری صدا و بلندگوی اول هستیم. در قسمت تحتانی نیز شاهد درگاه سیمکارت، پورت شارژ، میکروفون دوم و بلندگوی دوم هستیم. در قسمت پشت نیز شاهد همان طراحی آشنای برادر کوچکتر هستیم. ابعاد دقیق این گوشی 7.9×76×162.9 میلی متر و وزن آن 181 گرم میباشد.

نکته بسیار جالبی که درباره رنگ های این گوشی وجود دارد، 2 رنگ بودن نسخه اختصاصی است! همانطور که میدانید گوشی های شیاومی معمولاً از بدنه ای با رنگ یکدست بهره میبرند. از بین 3 رنگ این گوشی نیز 2 رنگ همین وضعیت را دارند، اما نسخه اختصاصی که با رنگ زرد عرضه میشود، با الهام از لباس کریکت کار معروف هندی، به درب پشتی زرد، شاسی مشکی و دکمه پاور زرد رنگ مجهز شده است، که از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

صفحه نمایش

در این گوشی هوشمند شاهد بهره گیری از صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED هستیم. این صفحه نمایش با کیفیت، ضمن بهره بردن از قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز و درخشندگی پایه 500 نیت (حدأکثری 900 نیت)؛ از فناوری های اختصاصی +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی میکند. این گوشی با استاندارد IP53 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است و برای محافظت از صفحه نمایش آن، شیایومیاز گوریلاگلس نسل 5 بهره گرفته است.

سخت افزار

به طور قطع یکی از نقاط قوت اساسی این محصول، چیپست قدرتمند آن میباشد. شیاومی برای این گوشی از چیپست دوست داشتنی اسنپدراگون 778G بهره گرفته است، که علاوه بر پشتیبانی از شبکه های نسل 5 (با بازه وسیع آنتن دهی)، از فناوری ساخت 6 نانومتری اختصاصی TSMC بهره میبرد. این چیپست به 8 هسته پردازشی مجهز شده است. امتیاز بنچمارک این گوشی در ابزار AnTuTu ورژن 9 به صورت دقیق 531.398 و در ابزار GeekBench ورژن 5.1 به صورت دقیق 2930 (در بخش چند هسته ای) میباشد.

به ترتیب، این چیپست به 1 هسته بسیار بزرگ Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، 3 هسته بزرگ Cortex-A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته متوسط دوست دار انرژی Cortex-A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز مجهز شده است. چیپ گرافیکی این محصول نیز Adreno 642L میباشد، که از آن یک همراه قدرتمند برای گیمرها میسازد! این گوشی نیز در 2 نسخه با حافظه های رم 6 و 8 گیگابایتی (از نوع LPDDR4x) و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی (از نوع UFS2.2) عرضه خواهد شد. این محصول از قابلیت رم مجازی تا 5 گیگابایت بهره میبرد.

دوربین

یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی دوربین آن میباشد. در قسمت پشت، این گوشی به 3 سنسور دوربین مجهز شده است. به ترتیب، این گوشی به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با لنز عریض، سایز 1/1.52 اینچی، گشادی دیافراگم f/1.9، پیکسل هایی با سایز 0.7 میکرونی و PDAF؛ سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض (120 درجه ای)، سایز 1/1.4 اینچی، گشادی دیافراگم f/2.2 و پیکسل هایی با سایز 1.12 میکرونی؛ و سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و گشادی دیافراگم f/2.4 مجهز شده است.

دوربین اصلی این گوشی از فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم و 1080p با نرخ های 30/60/120 فریم بر ثانیه پشتیبانی میکند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز عریض، سایز 1/3.06 اینچی، گشادی دیافراگم f/2.4 و توانایی تولید عکس هایی با پیکسل های 1.0 میکرونی میباشد. نکته جالب اینکه دوربین سلفی این محصول از فیلمبرداری 1080p با نرخ های 30 و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی میکند. ضمناً، هر دو دوربین اصلی و سلفی این محصول از قابلیت HDR و تصاویر Panorama پشتیبانی میکنند.

باتری و سایر ویژگی ها

این محصول نیز به باتری غول پیکر 5.000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی و فناوری های شارژ PD3.0 و QC4 کوآلکام در کنار شارژ معکوس 5 واتی سیمی مجهز شده است. این محصول نیز با شارژر 67 واتی اختصاصی داخل جعبه به دست کاربران میرسد و بر اساس تست های انجام شده تا 113 ساعت با یکبار شارژ شما را همراهی خواهد کرد. از جمله دیگر ویژگی های این محصول میتوان به بلندگوی استریو، صدای غنی 24 بیتی، جک 3.5 میلی صدا، وایفای 6، بلوتوث 5.2، تراشه NFC، درگاه اینفرارد، قابلیت OTG (یا USB-On-The Go) و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری اشاره کرد.

همانطور که در جریان هستید، شیاومی هنوز MIUI 14 را برای بازارهای جهانی معرفی نکرده است، اما برخی از محصولات این کمپانی در حال دریافت اولین نسخه پایدار از آن در رام گلوبال و اروپا میباشد. حال باید اعلام کنیم که برای اولین بار، گوشی پوکو X5 پرو با رابط کاربری MIUI 14 گلوبال بر پایه اندروید 13 برای بازارهای جهانی معرفی شده است. شیایومی همراه این گوشی برنامه انتشار MIUI 14 For POCO را نیز اعلام کرد، که در این مطلب جزئیات آنرا با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

رنگ ها، زمان عرضه و قیمت در بازارهای جهانی

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این گوشی از فردا در کشورهای اروپایی و هند عرضه خواهد شد. این محصول در رنگ های جذابی چون مشکی، آبی و زرد اختصاصی به دست کاربران میرسد. در کشورهای اروپایی کاربران میتوانند این محصول را هم اکنون با تخفیف استثنائی 50 یورویی خریداری کنند. همانطور که اشاره شد، این گوشی در 2 نسخه با حافظه های رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی با قیمت های زیر عرضه خواهد شد.

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 299 دلار یا 349 یورو

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 349 دلار یا 399 یورو

زمان عرضه و قیمت در ایران

با توجه به اینکه این گوشی به صورت گسترده در کشورهای اروپایی و هند معرفی شده است و از فردا در دسترس عموم برای خرید قرار خواهد گرفت، میتوانیم انتظار داشته باشیم که تا کمتر از 1 ماه دیگر پای آن به کشور عزیزمان ایران برسد. بدیهی است که پس از عرضه در ایران، شما میتوانید این گوشی را با نازل ترین قیمت و گارانتی رسمی 18 ماهه از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس تهیه کنید.

مشخصات کامل POCO X5 Pro 5G در یک نگاه
مشخصات کامل POCO X5 Pro 5G در یک نگاه
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا