شیائومیمی

اطلاعات جدیدی از سری گوشی های Xiaomi 14T به بیرون درز پیدا کرد!

محصولات پرچمدار شیائومی همیشه از جذابیت خاصی برخوردار هستند. هر سال حدأقل 1 سری از پرچمداران شیاومی را داریم و ممکن است گاهی با معرفی 2 سری نیز مواجه باشیم. نمونه این موضوع را میتوان در معرفی سری گوشی های Xiaomi 12S دید، که چند ماه پس از معرفی سری گوشی های 12 اتفاق افتاد. البته در سری مذکور این موضوع دلیل بسیار مهمی داشت که شاید کمتر رخ دهد. به دلیل مشکلاتی که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 به بار آورده بود، بسیاری از کمپانی ها مجبور به معرفی نسخه ای بهینه از پرچمداران اصلی خود شدند.

هر چند سری گوشی های 14 معرفی شده اند، اما هنوز فرصت زیادی تا معرفی سری Xiaomi 14T باقی مانده است. مثل همیشه این گوشی ها با مشخصاتی جذاب در سال جاری میلادی (2024) معرفی خواهد شد. البته همچون سنت قبل، این محصول ابتدا برای بازار چین و سپس برای بازارهای جهانی معرفی خواهد شد. در این مقاله تمامی اطلاعاتی که از این گوشی تا به این لحظه منتشر شده است را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با شیائومی پارس در این مقاله جذاب همراه باشید…

برای مطالعه آخرین اخبار به انتهای مقاله مراجعه کنید.

معرفی گوشی های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro (برای بازار چین)

سرانجام در روز 4 آبان، شیایومی پرده از سری گوشی های 14 برای بازار کشور خانگی خود چین برداشت. در این سری فعلاً شاهد معرفی 2 محصول (نسخه استاندارد و نسخه پرو) هستیم. تقریباً در بیشتر ویژگی های ظاهری و سخت افزاری این 2 محصول با یکدیگر همسان میباشند، به جز چند مورد مهم. شاید بزرگترین تفاوت این 2 گوشی را بتوان در بخش سایز آنها دانست.

باز هم امسال شاهد رونمایی از نسخه ای کامپکت یا جمع و جور از پرچمدار شیاومی و نسخه ای با سایز استاندارد هستیم. تفاوت های بزرگ دیگر این 2 محصول در بخش دوربین است، جایی که شیاومی 14 پرو به دوربینی با گشادی دیافراگم متغیر مجهز شده است، اما نسخه استاندارد فاقد چنین ویژگی مهمی است. تفاوت های دیگر این 2 محصول نیز در بخش باتری و سرعت شارژ میباشد.

اگر دوست دارید بیشتر درباره این 2 محصول بدانید، توصیه میکنیم به مقاله جامع معرفی آنها مراجعه کنید. در ادامه سعی داریم درباره محصول آینده این سری (شیاومی 14 الترا) با شما صحبت کنیم.

معرفی گوشی Xiaomi 14 (برای بازار های جهانی)

سرانجام در روز 6 اسفند، شیایومی پرده از سری گوشی های 14 برای بازارهای جهانی برداشت. همانطور که پیش بینی میشد، در این سری تنها شاهد معرفی 1 محصول (نسخه استاندارد) هستیم و خبری از نسخه حرفه ای نیست! البته تقریباً در بیشتر ویژگی های ظاهری و سخت افزاری این 2 محصول با یکدیگر همسان میباشند، به جز چند مورد مهم. شاید بزرگترین تفاوت این 2 گوشی را بتوان در بخش سایز آنها دانست.

باز هم امسال شاهد رونمایی از نسخه ای کامپکت یا جمع و جور از پرچمدار شیاومی و نسخه ای با سایز استاندارد هستیم. تفاوت های بزرگ دیگر این 2 محصول در بخش دوربین است، جایی که شیاومی 14 پرو به دوربینی با گشادی دیافراگم متغیر مجهز شده است، اما نسخه استاندارد فاقد چنین ویژگی مهمی است. اطلاعات مربوط به نسخه جهانی Xiaomi 14 را میتوانید در مقاله زیر مطالعه کنید. اگر دوست دارید بیشتر درباره نسخه جهانی Xiaomi 14 بدانید، توصیه میکنیم به مقاله جامع معرفی آن مراجعه کنید.

معرفی گوشی Xiaomi 14 Ultra (برای بازار چین و بازارهای جهانی)

همانطور که پیشتر گفته بودیم، گوشی Xiaomi 14 Ultra در تاریخ 3 اسفند برای بازار چین معرفی شد و پس از گذشت تنها 3 روز، در بازارهای جهانی نیز معارفه شد! این گوشی سوپر پرچمدار دوربین محور جدید شیاومی لقب گرفته است و در تست های اولیه موفق به شکست رقبای بزرگی چون آیفون 15 پرو مکس اپل و گلکسی اس 24 الترای سامسونگ شده است.

همانطور که انتظار میرفت، این گوشی در بیشتر مشخصات شبیه به سری گوشی های 14 میباشد، اما نوآوری در آن کم نیست! ضمن اینکه امسال با توجه به معرفی رسمی نسخه جهانی، شاهد تفاوت هایی در نسخه چین و جهانی هستیم. این تفاوت ها شاید برای برخی مهم نباشند، اما ممکن است برای برخی دیگر از کاربران حرفه ای یا نیمه حرفه ای یک امتیاز مهم محسوب شوند.

اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول و تفاوت های نسخه جهانی و چین آن بدانید، توصیه میکنیم به مقاله جامع معرفی آن مراجعه کنید. در ادامه سعی داریم درباره محصولات آینده این سری (سری شیائومی 14T) با شما صحبت کنیم.

پیش بینی مشخصات سری گوشی های 14T

طراحی

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره طراحی سری گوشی های 14T در دست نیست، اما بعید نیست شاهد انقلابی در طراحی این محصولات باشیم. هر چند قسمت مقابل بعید به نظر میرسد دچار تغییر و تجولات خاصی شود، اما قسمت پشت قطعاً تفاوت هایی را به خود خواهد دید. فعلاً دیدگاهی نسبت به این قضیه نداریم، اما هر چه زمان به جلو میرود، یک قدم به درز پیدا کردن اطلاعات موثق تر نزدیک میشویم.

صفحه نمایش

در چند نسل اخیر سری گوشی های T، شاهد به کارگیری از پنل های AMOLED بودیم. به همین دلیل پیش بینی میشود که سری 14T نیز دقیقاً با پنلی OLED عرضه شوند. همچنین، در نسل قبل شاهد ارتقای نرخ نوسازی صفحه نمایش از 120 به 144 هرتز بودیم، که قاعدتاً باید در سری جدید حفظ شود، اما هیچ چیز به طور قطع مشخص نمیباشد.

سخت افزار

در سری 13T شیاومی دست به یک جراحی بزرگ زد و با دور زدن کوالکام، هر دو نسخه استاندارد و حرفه ای را به چیپست های میانرده و پرچمدار مدیاتک مجهز ساخت. حال خبر رسیده است که در سری 14T نیز شاهد چنین سیاستی خواهیم بود، اما هنوز چیزی به صورت دقیق مشخص نیست. اگر این خبر صحیح باشد، نسخه استاندارد به چیپست Dimensity 8400 و نسخه حرفه ای به چیپست Dimensity 9400 مجهز خواهند شد. درباره حافظه رم و حافظه داخلی نیز، فعلاً ترند روز، تکنولوژی حافظه های رم جدید نسل 5 یا LPDDR5x و حافظه های فوق سریع UFS 4.0 هستند.

دوربین

پیش بینی میشود همچون سری گوشی های 13T، در سری جدید نیز شاهد سیستم دوربینی 3 گانه باشیم. سنسورهای این گوشی ها احتمالاً به لتزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو مجهز خواهند شد. هنوز صحبتی درباره همکاری مجدد لایکا در سری T به میان نیامده است، اما بعید به نظر میرسد در سری جدید شاهد شخصی سازی های لایکا در بخش دوربین نباشیم.

باتری

هنوز هیچ منبعی در دنیا درباره حجم باتری و سرعت شارژ سری گوشی های 14T صحبتی به میان نیاورده است، اما پیش بینی میشود این سری گوشی ها حدأقل به باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 و 120 واتی مجهز شوند. در سری 12T سیاست به این صورت بود که نسخه استاندارد نیز از شارژ 120 واتی بهره میبرد، اما در سری قبل (13T) این موضوع تغییر یافت. حال برنامه شیاومی برای سری 14T هنوز مشخص نیست.

قیمت

پیش بینی میشود با توجه به ثبات قیمتی سری گوشی های 14، در سری شیاومی 14T نیز شاهد افزایش نه چندان زیاد قیمت باشیم. هر چند هنوز هیچ منبعی در دنیا صحبتی درباره قیمت این گوشی به میان نیاورده است، اما همه چیز بستگی به تصمیمات شیاومی دارد. اگر این کمپانی قصد استفاده از تکنولوژی های برتر روز دنیا را در این سری گوشی ها داشته باشد، قطعاً شاهد افزایش قیمتی چشمگیر خواهیم بود، اما این موضوع تقریباً بعید به نظر میرسد.

تاریخ معرفی

شیاومی هر ساله ابتدا دست به معرفی نسخه ای خاص از گوشی های سری K با پسوند Ultra برای بازار چین میزند و کمی بعدتر، این محصول بعلاوه یک برادر کوچکتر برای بازارهای جهانی معرفی میشود. بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده، Redmi K70 Ultra به عنوان نسخه چین Xiaomi 14T Pro در نیمه اول سال 2024 (تابستان 1403) معرفی خواهد شد.

اعضای خانواده شیائومی 14T

در سری گوشی های T ما معمولاً با 2 محصول (نه کمتر و نه بیشتر) مواجه هستیم و این سیاست تا کنون دچار تغییری نشده است. پس در سری 14T نیز باید منتظر 2 گوشی با نام های Xiaomi 14T و Xiaomi 14T Pro باشیم. همانطور که میدانید، تنها یک گوشی از این سری در چین با نام تجاری خاص Redmi K70 Ultra معرفی خواهد شد، که نسخه ریبرند شده Xiaomi 14T Pro میباشد.

تاریخ معرفی نسخه جهانی

معمولاً معرفی سری گوشی های T در بازه زمانی سپتامبر هر سال انجام میشود. اگر همه چیز بر طبق روال پیش برود، باید در شهریور ماه سال 1403 منتظر معرفی این سری گوشی ها و تا مهر ماه نیز ورود رسمی آنها به بازار کشور عزیزمان ایران باشیم.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 16 اسفند

هر چند هنوز برای صحبت درباره سری گوشی های 14T بسیار زود میباشد، اما باید بگوییم که شیاومی از هم اکنون کار بر روی محصولات مذکور را آغاز کرده است. برای شروع، همانطور که انتظار میرفت، فعلاً اطلاعات نسخه جهانی Redmi K70 Ultra که با نام تجاری Xiaomi 14T Pro شناخته میشود به بیرون درز پیدا کرده است، چون این محصول ابتدا برای بازار چین معرفی خواهد شد و سپس به بازارهای جهانی قدم میگذارد.

در حال حاضر سری گوشی های 13T در حال تجربه فروش بسیار خوبی در دنیا هستند. در کشور عزیزمان ایران نیز فروش این محصولات خوب است، اما در حد انتظار نیست! دلیل این موضوع افت مشخصات نسخه استاندارد (Xiaomi 13T) نسبت به نسل قبل (Xiaomi 12T) میباشد. به عنوان یک تفاوت بسیار بزرگ، در سری 13T شاهد شارژ 67 واتی در نسخه استاندارد بودیم، در حالی که در سری 12T از شارژ 120 واتی بهره گرفته شده بود.

در واقع میتوانیم بگوییم که وجه تمایز بزرگ سری جدید نسبت به نسل قبل تنها در بخش دوربین خارق العاده شخصی سازی شده توسط لایکا خلاصه میشود! گفته میشود سری 14T حوالی ماه های آگوست یا سپتامبر (مرداد یا شهریور 1403) معرفی خواهند شد. حال، اطلاعات نسخه حرفه ای به بیرون درز پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، نسخه جهانی (Xiaomi 14T Pro) با شماره مدل 2407FPN8EG شناخته میشود، در حالی که نسخه چین (Redmi K70 Ultra) شماره مدل 2407FPN8ER را به خود اختصاص میدهد.

حتی اسم رمز این گوشی ها نیز شناسایی شده است. ظاهراً این محصولات (نسخه جهانی و چین) با اسم رمز « rothko » شناخته میشوند. از آنجایی که شیاومی معمولاً از نام نقاش های بزرگ دنیا برای سری K بهره میگیرد، اینبار سراغ Mark Rothko، نقاش برجسته آمریکایی رفته است، که آثار بسیار خاصی از خود به جای گذاشته است.

بروزرسانی 30 فروردین

ساعاتی پیش اصحاب Android Headlines با بررسی کدهای منبع HyperOS شیاومی اطلاعات جدیدی از سری گوشی های Xiaomi 14T به دست آوردند. اینطور که گفته میشود، Xiaomi 14T Pro نسخه ای ریبرند شده از Redmi K70 Ultra خواهد بود که به زودی برای بازار کشور چین معرفی میشود. اسم رمز هر دو گوشی “Rothko” و شماره مدل آنها “N12” میباشد؛ اما بر اساس گزارش های واصله، نسخه جهانی قدرتمندتر از نسخه چین خواهد بود.

گفته میشود گوشی مورد بحث از ویژگی هایی چون شارژ وایرلس و سیستم دوربینی با لنز تله فوتوی لایکا بهره میبرد، که در Redmi K70 Ultra حضور نخواهند داشت. به گواه شواهد، این گوشی به چیپست Dimensity 9300 مجهز خواهد شد. این گوشی فعلاً با 2 شماره مدل “2407FPN8EG” و “2407FPN8ER” برای بازارهای جهانی و روسیه موفق به کسب تأییدیه شده است، اما قطعاً برای بازار کشورهای دیگر چون هند نیز معرفی خواهد شد.

در ادامه این گزارش اطلاعاتی از نسخه استاندارد، گوشی Xiaomi 14T نیز به دست رسیده است، که ما به ازای چینی ندارد. این گوشی با اسم رمز “Degas” شناخته میشود و فعلاً تنها با یک شماره مدل “2406APNFAG” برای بازارهای جهانی تأیید شده است. این گوشی ظاهراً در کشورهای خاصی عرضه خواهد شد و گمان میرود با چیپست Dimensity 8300 Ultra از راه برسد. البته هنوز اطلاعات این گوشی دقیق نیستند. در باب زمان معرفی نیز، فعلاً ماه سپتامبر مد نظر است.

سؤالات متداول

  1. تاریخ معرفی سری شیائومی 14T چه زمانی اعلام میشود؟ هنوز مشخص نیست غول چینی چه زمانی قصد دارد محصولات سری 14 را برای بازار چین معرفی کند، اما بعید به نظر میرسد این معارفه خارج از ماه سپتامبر (شهریور) باشد.
  2. چه تفاوتی بین Mi 14T و Xiaomi 14T وجود دارد؟ شیائومی از زمان معرفی گوشی Xiaomi Mix 4 برای بازار کشور چین، سیاست نامگذاری خانواده Mi را عوض کرد و گوشی هایی که در زیرمجموعه Xiaomi هستند، فاقد پیشوند مذکور میباشند.
  3. قیمت احتمالی سری گوشی های Xiaomi 14T چقدر خواهد بود؟ هنوز پیش بینی این موضوع سخت است، اما فکر میکنیم نسخه استاندارد با مشخصات پایه به قیمت 600 دلار و نسخه حرفه ای با مشخصات پایه به قیمت 750 دلار به فروش برسند.
  4. چه زمانی Redmi K70 Ultra برای بازار چین معرفی میشود؟ این موضوع نیز هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما ممکن است همچون سنت سال های گذشته، شاهد معرفی این گوشی حوالی ماه آگوست (مرداد 1403) باشیم.
  5. چه زمانی پای این محصولات به کشور عزیزمان ایران میرسد؟ پیش بینی میشود بین 3 هفته تا 1 ماه پس از معرفی نسخه جهانی، پای این محصولات به صورت رسمی به کشور عزیزمان ایران باز شود.
  6. در صورت ورود این محصول به ایران، قیمت آن چقدر خواهد بود؟ پیش بینی این موضوع بسیار سخت است؛ چون در زمان ورود این گوشی ها به کشورمان، قیمت دلار بسیار نقش بسزایی را ایفا میکند.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب خواندید، شیائومی قصد دارد در نیمه دوم سال 2024 از سری گوشی های شیاومی 14T پرده بردارد. بر طبق سنت پیشین، نسخه برتر این سری با پسوند Ultra در سری K معرفی خواهد شد و پس از مدت زمان کوتاهی، به بازارهای جهانی میرسد. از آنجایی که در سری 14 شیائومی دست به سنت شکنی زد و با گذر از طراحی مینیمال رو به طراحی رسمی آورده است (که پیشتر مورد استقبال کاربران محصولات اپل قرار گرفته بود)، ظاهراً باید شاهد تغییراتی در سری شیاومی 14T نیز باشیم.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا