ردمیشیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

میانرده‌ای در قامت پرچمدار: گوشی Redmi Note 12 Turbo رسماً توسط شیائومی معرفی شد!

شیائومی دیشب در مراسمی پرده از گوشی Redmi Note 12 Turbo برداشت، که به گواه مشخصات، شرم داریم آنرا میانرده بنامیم! این گوشی هوشمند با مشخصاتی که پیشتر صرفاً در پرچمداران شیائومی دیده بودیم، با قیمتی خارق العاده استثنائی همراه شده است. توصیه میکنیم این مقاله جذاب را از دست ندهید، چون شما هم قطعاً مثل ما عاشق این محصول بینظیر خواهید شد. با شیائومی پارس همراه باشید…

مشخصات کلی در یک نگاه

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Note 12 Turbo را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: کوالکام اسنپدراگون 7+ نسل 2 (بر پایه استاندارد 4 نانومتری TSMC)
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی با پنل Flexible OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن +FHD، رنگ های عمیق 12 بیتی، فناوری های دالبی ویژن و +HDR10
  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض و لرزشگیر اپتیکال-OIS)، 8 مگاپیکسلی (با لنز فوق عریض) و 2 مگاپیکسلی (با لنز ماکرو)
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی با لنز عریض
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 8، 12 یا 16 گیگابایتی نسل 5 (یا LPDDR5)/ حافظه داخلی 256، 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی (UFS3.1)
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی (QC4.0)
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI 14 بر پایه اندروید 13

طراحی

زبان طراحی رسمی از سری گوشی های ردمی نوت 11T پرو وارد خانواده نوت شد و در سری گوشی های ردمی نوت 12 شاهد بلوغ آن بودیم؛ اما اکنون با افتخار میتوانیم بگوییم این زبان طراحی به اوج زیبایی رسیده است! چه در سری 11 و چه در تمامی گوشی های سری 12 شاهد بهره گیری از جزیره دوربینی خاص (مستطیلی) بودیم، اما اکنون دیگر خبری از این عضو اضافه نیست و برای همیشه به خاطره سپرده شده است!

تقریباً میتوانیم بگوییم طراحی سری 12 بی نقص بود و صرفاً نیاز به یک چکش کاری جزئی داشت. این تغییر کوچک مربوط به جزیره دوربین بود، که به خوبی حالا با پنل پشتی ادغام شده است. در قسمت مقابل این گوشی شاهد پنلی کاملاً تخت هستیم، که حاشیه هایی بسیار کم دارد. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیایومی، ردمی نوت 12 توربو با 93.45 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه و حاشیه هایی با قطر 1.95 میلی متر در قسمت فوقانی و 1.42 میلی متر در دو طرف، رقبایی چون iPhone 14 را نیز پشت سر گذاشته است!

ابعاد دقیق این گوشی 7.9×75×161.1 میلی متر و وزن آن 181 گرم است. در فریم سمت راست این گوشی شاهد تغییری در مکان دکمه های کم و زیاد صدا و پاور هستیم. در واقع میتوان به خوبی دید که همراه با پایین آمدن دکمه های کم و زیاد صدا، دکمه پاور نیز پایین تر آمده است. فریم سمت چپ این گوشی کویر است! در فریم فوقانی شاهد جک 3.5 میلی متری صدا، خروجی اول بلندگو، میکروفون اول و درگاه اینفرارد هستیم. در فریم فوقانی نیز شاهد خروجی دوم بلندگو، پورت شارژ نوع C، میکروفون دوم و شیار سیمکارت هستیم.

در پنل پشتی نیز همچنان شاهد لوگوی REDMI و علامت 5G به صورت عمودی و 3 ماژول دوربین + فلش LED دوگانه در راستای لوگو هستیم. همانطور که اشاره شد جزیره دوربین در این گوشی حذف شده است و حالا شاهد قرارگیری 3 سنسور بر روی بدنه پشتی هستیم. برای زیبایی بیشتر ماژول های اول و دوم نیز، حلقه ای بسیار فریبنده به دور آنها اضافه شده است.

صفحه نمایش

یکی دیگر از نقاط قوت Redmi Note 12 Turbo صفحه نمایش در سطح پرچمدار آن است. شیائومی برای صفحه نمایش این محصول از پنلی 6.67 اینچی با پنل OLED بهره گرفته است، که 12 بیتی بوده و از نوع منعطف (Flexible OLED) میباشد. این صفحه درخشندگی پایه 1,000 نیت را برای کاربران به ارمغان می آورد و ضمن بهره بردن از رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز، رنگ های غنی DCI-P3 را به صورت 100 درصدی پوشش داده و از تکنولوژی های +HDR10 و دالبی ویژن برای نمایش تصاویر کمک میگیرد.

بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیائومی، صفحه نمایش این گوشی توسط کمپانی Tianma توسعه یافته است. این کمپانی همچون TCL یکی دیگر از شرکت های توسعه دهنده صفحه نمایش برای گوشی ها، تبلت ها و تلویزیون ها میباشد. این کمپانی یکی از چند شرکت معتبر و نام آشنا در عرصه مورد بحث میباشد و پنل گوشی ردمی نوت 12 توربو یکی از بهترین کارهای آن میباشد.

سخت افزار

یکی دیگر از ویژگی هایی که این گوشی را به پرچمداران نزدیک میکند، بهره گرفتن از چیپست اسنپدراگون 7+ نسل 2 میباشد، که عملکردی نزدیک به چیپست اعلای اسنپدراگون 8+ نسل 1 دارد! این چیپست خارق العاده از آرایشی 4+3+1 بهره میبرد و قول 50 درصد کارایی بهتر نسبت به اسنپدراگون 7 نسل 1 را میدهد. در بخش چیپ گرافیکی نیز کوآلکام قول 2 برابر کارایی بهتر نسبت به نسل قبل را داده است!

این چیپست بر اساس فناوری ساخت پیشرفته 4 نانومتری TSMC بنا شده است. هسته اعلای این چیپست از نوع Cortex X2 میباشد، در حالی که 3 هسته بسیار بزرگ از نوع Cortex A710 با فرکانس 2.49 گیگاهرتز و 4 هسته دوست دار انرژی آن از نوع Cortex A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز میباشند. چیپ گرافیکی این چیپست نیز Adreno 725 بوده و نسبت به نسل قبل علاوه بر افزایش کارایی، تا 13 درصد مصرف انرژی پایین تری دارد.

اما طوفان شیائومی همینجا به پایان نمیرسد! همانطور که میدانید پیشتر تنها در گوشی های بسیار خاصی از غول چینی دنیای تکنولوژی بهره گرفتن از حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی را دیده بودیم؛ ولی گویا اینبار شیائومی به سیم آخر زده است و در این گوشی از هر 2 فاکتور اشاره شده بهره گرفته است! به این ترتیب ردمی نوت 12 توربو اولین میانرده شیاومی است که به چنین حافظه داخلی و رمی مجهز میشود!

حافظه رم این گوشی از نوع نسل 5 یا LPDDR5x بوده و حافظه داخلی آن نیز از نوع UFS 3.1 میباشد. اما بهره گرفتن از چنین سخت افزار قدرتمندی قطعاً گرمای بسیار زیادی تولید خواهد کرد؛ به همین دلیل شیائومی رو به استفاده از سیستم خنک کننده ای پیشرفته آورده است. محفظه بخار این گوشی ابعادی معادل 3,725 میلی متر دارد و به صورت ترکیبی، از میعانات برای خنک سازی گوشی استفاده میکند.

دوربین

همانطور که گفتیم، این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه مجهز شده است. در این گوشی به جای بهره گرفتن از سنسورهای نامی 108 مگاپیکسلی، شاهد بهره گیری از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی هستیم، اما کیفیت تصویربرداری بسیار بالاست! به مدد لرزشگیر اپتیکال (OIS)، سنسور 1/2 اینچی این گوشی با لنز عریض توانایی شکار عکس هایی با کیفیت با پیکسل های 0.7 میکرونی را دارد.

سنسور دوم این گوشی 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 120 درجه ای است، که با سایز 1/4 اینچی و دیافراگم f/2.2، عکس هایی با پیکسل های 1.12 میکرونی را برای شما ثبت میکند. سنسور سوم نیز 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو میباشد، که از گشادی دیافراگم f/2.4 بهره میبرد. سنسور سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز عریض میباشد. دوربین اصلی این گوشی از فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم/ثانیه و فیلمبرداری 1080p با 30/60/120/240 فریم/ثانیه و دوربین سلفی آن از فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 و 60 فریم/ثانیه پشتیبانی میکند.

باتری و سایر ویژگی ها

باتری به کار گرفته شده در این گوشی 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی میباشد. این گوشی با شارژر اختصاصی 67 واتی داخل جعبه عرضه میشود. سایر امکانات این گوشی نیز شامل سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش، وایفای 6E، بلوتوث 5.3، درگاه اینفرارد، تراشه NFC، مکان یاب 2 بانده، بلندگوی استریو و جک 3.5 میلی متری صدا میباشد.

این گوشی اولین میانرده شیائومی است که از گواهینامه طلایی صدای غنی Hi-Res (با پشتیبانی از صدای 24 بیتی/192کیلوهرتز) بهره میبرد و از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 به دست کاربران خواهد رسید. بر اساس ادعای شیاومی، درصد خطای سیستمی این گوشی شاید در حد 0.05 درصد باشد! ظاهراً بیش از 300 بار و بیش از 250.000 ساعت این گوشی مورد تست قرار گرفته است و با تضمین رسمی این کمپانی، تا 48 ماه بدون افت کارایی عمل خواهد کرد!

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

این گوشی در 3 رنگ جذاب سفید (صدفی با طرح دریاچه یخبندان)، مشکی (با خطوطی مورب) و آبی روشن عرضه خواهد شد. عرضه این گوشی از 31 مارس (11 فروردین) در چین آغاز خواهد شد. این محصول در 4 نسخه با حافظه های رم 8، 12 و 16 گیگابایتی، در کنار حافظه های داخلی 256، 512 و 1 ترابایتی با قیمت های زیر عرضه خواهد شد.

– نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 290 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 319 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی = 348 دلار

– نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی = 407 دلار

قیمت و زمان عرضه در ایران

از آنجایی که این گوشی فعلاً برای بازار چین معرفی شده است و نسخه چین به صورت رسمی وارد کشور نمیشود، باید منتظر ورود محدود و غیر رسمی این گوشی به کشور عزیزمان ایران باشیم. قطعاً خرید نسخه چین توصیه نمیشود، اما به احتمال زیاد برخی از مشخصات این محصول در بازارهای جهانی تغییر خواهد یافت. به زودی شیائومی نسخه جهانی این گوشی را با نام POCO F5 5G معرفی خواهد کرد.

نسخه ای خاص به نام Redmi Note 12 Turbo Harry Potter Edition

شیائومی در کنار نسخه استاندارد گوشی ردمی نوت 12 توربو، پرده از نسخه ای خاص از گوشی مورد بحث با نام Redmi Note 12 Harry Potter Edition برداشت. همانطور که از اسم این نسخه پیداست، برای عاشقان سری رمان های هری پاتر توسعه یافته است. علاوه بر خودِ گوشی که طرحی بسیار خاص در قسمت پشت دارد، جعبه و کلیه متعلقات آن نیز به سبک و سیاق رمان هری پاتر میباشد.

همانطور که در تصاویر مشاهده خواهید کرد، جعبه این نسخه حالت کتابچه دارد و و وقتی آنرا باز میکنید یاد رمان زیبای هری پاتر می افتید. در داخل جعبه این نسخه تعدادی استیکر جذاب، 2 نقشه مربوط به دنیای جادوگری و یک گارد اختصاصی به کاربران اهدا خواهد شد. برای تلقین بیشتر حس و حال رمان محبوب هری پاتر، رابط کاربری این گوشی (از بوت انیمیشن گرفته به بالا) با الهام از این سری طراحی شده است.

این نمونه تنها در یک نسخه با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی به دست کاربران میرسد. قیمت در نظر گرفته شده برای این نمونه 348 دلار است. تا جایی که تجربه ثابت کرده است باید بگوییم این نسخه مخصوص بازار چین میباشد و پا به خارج از چین نخواهد گذاشت، اما درصدی بسیار کم ممکن است این نسخه به بازارهای جهانی نیز راه پیدا کند. هنوز صحبتی رسمی در این باره نشده است.

ایرباد Redmi Buds 4 Harry Potter Edition

دیشب در کنار نسخه ای اختصاصی از ردمی نوت 12 توربو (Redmi Note 12 Harry Potter Edition)، شیائومی پرده از ایرباد ردمی بادز 4 آن نیز برداشت. نام دقیق این ایرباد Redmi Buds 4 Harry Potter Edition میباشد و به صورت انحصاری برای بازار چین در دسترس علاقه مندان قرار دارد. این ایرباد از باب مشخصات هیچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارد و تنها در بخش طراحی (رنگ آمیزی) دچار تغییر و تحولات زیادی شده است.

همچون نسخه اختصاصی گوشی مورد بحث، این ایرباد نیز با عناصر سری رمان های هری پاتر همراه شده است. من باب مثال جعبه این ایرباد مکعبی است با طراحی بسیار خاص، که در داخل آن ایرباد با محفظه رنگ آمیزی شده قرار دارد. جالب اینکه علاوه بر جعبه، سری های ایرباد و محفظه شارژ، کیفی برای حمل و نقل آن نیز طراحی شده است، که گردنی بوده و از عناصر رمان بهره میبرد. این محصول با قیمت 58 دلار در چین به فروش میرسد.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم ردمی بادز 4 از درایورهای بزرگ 10 میلی متری بهره میبرد، که با سیستم حذف نویز پویا (فعال)، قابلیت حذف صداهای مزاحم اطراف تا 35 دسی‌بل را دارد. این ایرباد در برابر نفوذ آب و گرد و غبار با استاندارد IP54 مقاوم سازی شده است و عمر باتری 30 ساعته را (همراه با محفظه شارژ) به کاربران اهدا میکند. این ایرباد به بلوتوث 5.2 مجهز میباشد و به لطف فناوری شارژ سریع، با 5 دقیقه شارژ 1 ساعت سرگرمی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

2.5 4 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا