ردمیشیائومی

شیائومی از Redmi Pad Pro با چیپست Snapdragon 7s Gen 2 پرده برداشت؛ اولین تبلت حرفه ای ردمی!

همزمان با شکل گرفتن شایعات Redmi Turbo 3، خبرهایی از اولین تبلت حرفه ای ردمی با نام Redmi Pad Pro به بیرون درز پیدا کرد و هفته گذشته شیائومی برای اولین بار تیزرهایی از این محصول را منتشر کرد. در مراسم روز 10 آوریل، نهایتاً این تبلت در کنار اولین گوشی از سری Turbo معرفی شد. این تبلت به چیپست Snapdragon 7s Gen 2، صفحه نمایشی 12.1 اینچی و سیستم عامل HyperOS مجهز میباشد. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه شوید…

مشخصات کلی

در زیر میتوانید مشخصات گوشی Redmi Pad Pro را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: Qualcomm SM7435-AB اسنپدراگون 7s نسل 2 (بر پایه استاندارد 4 نانومتری TSMC) – 8 هسته ای؛ 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز
  • چیپ گرافیکی: Adreno 710
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچی با پنل IPS LCD، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزلوشن 2.5K، فناوری دالبی ویژن، درخشندگی 600 نیت، محافظ صفحه Gorilla Glass 3
  • دوربین اصلی: 8 مگاپیکسلی (با لنز عریض)
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی (با لنز عریض)
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی فیلمبرداری 1080p@30fps
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی نسل 4 (یا LPDDR4x)/ حافظه داخلی 128 گیگابایتی یا 256 گیگابایتی از نوع UFS2.2
  • باتری/سرعت شارژ: 10,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی سیمی
  • سیستم عامل/رابط کاربری: HyperOS بر پایه اندروید 14
  • سایر مشخصات: بلوتوث 5.2، وایفای 6، چهار بلندگوی استریو با پشتیبانی از صدای Hi-Res به صورت 24 بیتی، پورت شارژ USB نوع C نسل 2.0

مقدمه اختصاصی سردبیر

شیائومی همیشه به همه چیز منطقی نگاه میکند! این موضوع را میتوانیم در تصمیمات عقلانی کمپانی چینی مورد بحث در طی دهه اخیر به خوبی مشاهده کنیم. از دیرباز لاین محصولات سری Mi نشانگر شخصیت شیاومی بوده اند و کم کم Redmi خودنمایی کرد. در سال 2018 شاهد ظهور POCO بودیم، اما با اهمیت دادن بیشتر به سری می و ردمی، پوکو به اغما رفت. در سال 2021 زیرمجموعه پوکو احیا شد، اما این درست زمانی بود که ردمی شخصیت خاصی به خود گرفته بود.

تا پیش از این کسی فکرش را نمیکرد که شاید روزی زیرمجموعه ردمی تا این اندازه قدرتمند شود. ابتدا گوشی، پس از آن لپتاپ، کمی بعدتر تلویزیون، دستبند هوشمند، ساعت هوشمند و در نهایت تبلت! حال پس از عرضه موفق 2 تبلت دوست داشتنی اقتصادی از سری ردمی، شاهد معرفی و عرضه اولین تبلت حرفه ای این زیرمجموعه هستیم، که به گواه شواهد به زودی در خانواده POCO معرفی خواهد شد. در واقع، ردمی و پوکو حالا برادران دوقلویی هستند که از همدیگر جُدا نمیشوند!

طراحی

تبلت Redmi Pad Pro نسخه حرفه ای تبلت های Redmi Pad و Redmi Pad SE محسوب میشود، اما نه در مشخصات و نه در ظاهر چیزی از آنها به ارث نبرده است! در واقع شیاومی این تبلت را کوبیده و آنرا از نو ساخته است. در بحث شباهت، این تبلت بیشتر شبیه به Redmi Turbo 3 میباشد. در قسمت پشت این تبلت شاهد 2 حفره دوربین بزرگ با حاشیه هایی در داخل آن هستیم، که ما را یاد طراحی دوربین گوشی مورد بحث می اندازد.

قسمت مقابل دستگاه حاشیه های معقولی دارد و سلفی حفره ای در حاشیه سمت راست قرار دارد. در فریم فوقانی شاهد 2 خروجی بزرگ بلندگو هستیم. در سمت راست آن نیز دکمه پاور قرار دارد. فریم سمت راست فقط میزبان دکمه های کم و زیاد صداست. فریم سمت چپ کویر است، اما در فریم فوقانی شاهد دو خروجی بزرگ دیگر بلندگو و پورت شارژ USB نوع C هستیم. نکته جالب اینکه در کنار پورت شارژ جک 3.5 میلی متری صدا قرار دارد.

فریم دستگاه آلومینیومی است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بدنه پشتی دستگاه نیز پوشیده از آلومینیوم بسیار با کیفیتی است که تقریباً مات میباشد و رد انگشتان دست روی آن نمی ماند. جالب است که بدانید این دستگاه در قسمت پشت تنها مجهز به یک دوربین در حفره اول میباشد و حفره دوم فلش LED است. قطر دستگاه بسیار کم (7.5 میلی متر) میباشد و ابعاد دقیق آن 7.5×181.9×280 میلی متر و وزن آن تنها 571 گرم است!

صفحه نمایش

شیاومی برای این تبلت از صفحه نمایش غول پیکر 12.1 اینچی بهره گرفته است. پنل این دستگاه از جنس IPS LCD بوده و رزلوشن 2.5K را ارائه میدهد. نرخ نوسازی نیز 120 هرتز میباشد تا کمترین میزان تأخیر در تصویر را شاهد باشید و همه چیز نرم و روان باشد. نکته مهم اینکه صفحه نمایش این تبلت از درخشندگی 600 نیت بهره میبرد، که به این ترتیب تماشای محتوا زیر نور مستقیم خورشید را آسان تر میکند.

از دیگر ویژگی های صفحه نمایش این تبلت میتوان به گواهینامه TUV Rheinland اشاره کرد، که از چشم انسان در برابر نورهای مضر آبی محافظت میکند. این صفحه نمایش از فناوری Dolby Vision برای نمایش تصاویر با رنگ های غنی بهره میبرد و با گوریلاگلس نسل 3 محافظت میشود. این صفحه از قلم استایلوس جدید ردمی نیز پشتیبانی میکند، که برای شارژ به بدنه سمت راست میچسبد.

سخت افزار

تقریباً تا دقیقه 90 نمیدانستیم که قلب تپنده Redmi Pad Pro را چه چیپستی تشکیل میدهد، اما اکنون میدانیم که شاهد چیپستی بسیار نجیب و خوب هستیم، که از پس اکثر کارها بر می آید. شیاومی در این تبلت از چیپست Snapdragon 7s Gen 2 بهره گرفته است، که بر پایه فناوری ساخت 4 نانومتری پیشرفته TSMC بنا شده است. این چیپست 8 هسته در 2 خوشه دارد. در خوشه اول شاهد 4 هسته بزرگ Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز هستیم و در خوشه دوم شاهد 4 هسته دوست دار انرژی Cortex-A55 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز هستیم.

چیپ گرافیکی این چیپست Adreno 710 میباشد، که از پس اکثر بازی های گرافیکی سنگین نیز برمی آید. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیاومی، پردازنده این چیپست حدود 51 درصد و چیپ گرافیکی آن حدود 100 درصد نسبت به چیپست Redmi Pad (یا Helio G99) قویتر میباشد! این تبلت با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4x و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS2.2 به دست کاربران میرسد. سیستم عامل این تبلت نیز از درب کارخانه HyperOS بر پایه اندروید 14 میباشد.

دوربین

همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، برخلاف تصور کاربران این تبلت به تنها یک دوربین اصلی در قسمت پشت مجهز میباشد. در حلقه اول از سمت بالا شاهد سنسوری 8 مگاپیکسلی هستیم و در حقله پایین فلش LED به زیبایی جا گرفته است. در قسمت مقابل نیز شاهد سنسوری 8 مگاپیکسلی هستیم. هر دو سنسور اصلی و سلفی از لنز عریض و فیلمبرداری 1080p@30fps پشتیبانی میکنند.

باتری و سایر ویژگی ها

این تبلت به یک باتری غول پیکر 10,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی مجهز شده است، که جای تقدیر دارد. برای مقایسه باید بگوییم که نسخه استاندارد (Redmi Pad) از شارژ 18 واتی پشتیبانی میکرد. از دیگر امکانات این تبلت میتوان به وایفای 6، بلوتوث 5.2، جک 3.5 میلی متری صدا، 4 بلندگوی اختصاصی با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos، دو میکروفون اختصاصی، پشتیبانی از صدای غنی Hi-Res (با استاندارد 24 بیت استودیویی) و پورت شارژ نوع C نسل 2.0 اشاره کرد.

رنگ ها، زمان عرضه و قیمت

این تبلت در 3 رنگ جذاب خاکستری تیره، آبی و سبز عرضه میشود. عرضه این محصول از روز 15 آوریل (28 فروردین) همراه با Redmi Turbo 3 در چین آغاز خواهد شد. همانطور که گفتیم، این تبلت در حافظه های رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه میشود. به ترتیب این تبلت در نسخه هایی با حافظه رم/داخلی 6/128، 8/128 و 8/256 با قیمت های استثنائی زیر عرضه خواهد شد.

نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 207 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 221 دلار

نسخه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 249 دلار

نسخه ای خاص با نام Redmi Pad Pro Harry Potter Edition

شیائومی دقیقاً 1 روز پیش از معرفی تبلت Redmi Pad Pro، نسخه هری پاتر آنرا معرفی کرد. این نسخه از لحاظ امکانات هیچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارد، جز اینکه در یک نمونه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 414 دلار عرضه میشود. از طرف دیگر، در بخش ظاهری، این نسخه کاملاً برای طرفداران فیلم های هری پاتر طراحی شده است. نه تنها بدنه گوشی و محیط داخلی آن، بلکه جعبه و تمام متعلقات نیز تم هری پاتر دارند! نکته جالب اینکه حتی جعبه تبلت شبیه به نامه های مهر و موم شده سری Harry Potter طراحی شده است!

زمان عرضه نسخه جهانی

به صورت دقیق میدانیم که تبلت Redmi Pad Pro به زودی به عنوان اولین تبلت خانواده POCO معرفی خواهد شد. این تبلت با شماره مدل “2405CPCFBG” موفق به کسب تأییدیه های مختلفی شده است. هفته پیش بود که این تبلت به همراه قلم استایلوسش، موفق به کسب تأییدیه های لازم برای بازارهای روسیه، اروپا و آمریکا شده بود. این تبلت احتمالاً همراه با سری گوشی های POCO F6 معرفی میشود.

قیمت و زمان عرضه در ایران

برخلاف گوشی های شیاومی، تبلت های غول چینی چون اکثراً فاقد پشتیبانی از سیمکارت هستند، نیاز به رجیستر ندارد و به همین دلیل ورود غیر رسمی آنها نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد. از آنجایی که این تبلت در بازارهای جهانی در خانواده POCO معرفی خواهد شد، اگر برای خرید آن عجله دارید میتوانید نسخه چین را سفارش گذاری کنید. برای بررسی قیمت Redmi Pad Pro، مشخصات Redmi Pad Pro و خرید Redmi Pad Pro میتوانید به فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس مراجعه کنید.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 29 فروردین (اولین اطلاعات از نسخه جهانی و نسخه 5G)

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، تبلت ردمی با سرعت بالایی در حال توسعه برای بازارهای جهانی در زیرمجموعه POCO میباشد. حال این تبلت موفق به دریافت اولین تأییدیه از Google Play Console شده است. این لیست 2 مدل از تبلت مورد بحث را با شماره مدل های 2405CRPFDL و 2405CRPFDG ، به ترتیب برای بازار آمریکای لاتین و سایر بازارهای جهانی (گلوبال) نشان میدهد. در این تأییدیه به خوبی مشاهده میشود که تبلت مورد بحث به اندروید 14، چیپست Snapdragon 7s Gen 2، حافظه رم 8 گیگابایتی و رزلوشن تصویر 2.5K مجهز خواهد شد.

اما این اولین باری است که میخواهیم درباره Redmi Pad Pro 5G با شما صحبت کنیم. همانطور که میدانید نسخه استاندارد تبلت مورد بحث که برای بازار کشور چین معرفی شد فاقد پشتیبانی از سیمکارت میباشد. حال اطلاعات نسخه ای با پشیتیبانی از شبکه های نسل 5 به بیرون درز پیدا کرده است. نکته مهم اینکه چیپست Snapdragon 7s Gen 2 از شبکه های کاری نسل 5 پشتیبانی میکند، اما شیاومی در Redmi Pad Pro پشتیبانی از سیمکارت را برای کاربران به ارمغا نیاورده است.

حال آنکه ظاهراً نسخه ای با پشتیبانی از شبکه های نسل 5 با اسم رمز “Ruan” در حال توسعه است. این تبلت در 3 مدل با شماره مدل های 24074RPD2G (نسخه گلوبال)، 24074RPD2I (نسخه هند)  و 24074RPD2C (نسخه چین) در حال آماده سازی این تبلت برای تمامی بازارهاست. نکته جالب اینکه در گزارش ما اشاره شده است تبلت مذکور علاوه بر پشتیبانی از سیمکارت فیزیکی، از سیمکارت مجازی (E-Sim) نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد (همچون سری Xiaomi 13T).

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا