پوکوشیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

گوشی POCO C51 برای بازارهای جهانی معرفی شد؛ اقتصادی ترین پوکوی سال با امکاناتی خوب!

شیائومی مدت هاست در حال سرمایه گذاری بر روی گوشی های اقتصادی میباشد و در طی سال های اخیر، شاهد محصولات بسیار با ارزشی در این سگمنت از غول چینی دنیای تکنولوژی بودیم. حال در ادامه این سیاست، ساعاتی پیش گوشی POCO C51 برای بازار کشور هند معرفی شد، که نسبت به قیمت محصولی بسیار با ارزش میباشد. این گوشی ضمن مجهز بودن به امکاناتی بسیار خوب، با قیمتی فوق رقابتی عرضه میشود. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه شوید…

مشخصات کلی در یک نگاه

در زیر میتوانید مشخصات گوشی POCO C51 را به صورت کلی مشاهده کنید. هر یک از این ویژگی ها به طور مفصل در متن مقاله توضیح داده شده اند. برای بررسی جامع با ما در این مقاله همراه شوید.

  • چیپست: Helio G36 مدیاتک (بر پایه استاندارد 12 نانومتری)، 8 هسته ای (4 هسته 2.2GHz Cortex-A53 و 4 هسته 1.7GHz Cortex-A53)
  • صفحه نمایش: 6.52 اینچی با پنل IPS LCD، نرخ نوسازی 60 هرتز، رزلوشن +HD
  • دوربین اصلی: 8 مگاپیکسلی اصلی (با لنز عریض و گشادی دیافراگم f/2.0) و 0.8 مگاپیکسلی (با لنز عمق دهنده)
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی با لنز عریض (و گشادی دیافراگم f/2.2)
  • فیلمبرداری: دوربین اصلی و سلفی با کیفیت 1080p@30fps
  • حافظه رم/داخلی: حافظه رم 4 گیگابایتی نسل 4 (یا LPDDR4x)/ حافظه داخلی 64 گیگابایتی (eMMC 5.1)
  • باتری/سرعت شارژ: 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی
  • سیستم عامل/رابط کاربری: MIUI بر پایه اندروید 13 نسخه GO
امکانات POCO C51 در یک نگاه
امکانات POCO C51 در یک نگاه

طراحی

ابعاد POCO C51 به صورت دقیق 9.1×76.8×164.9 میلی متر و وزن آن 192 گرم است. بدنه پشتی این محصول از جنس پلی کربنات با کیفیت میباشد و طرحی نقطه ای و برجسته دارد. در قسمت مقابل شاهد صفحه نمایشی با حاشیه های معقول و بریدگی سلفی قطره ای هستیم. در قسمت پشت نیز این گوشی به جزیره دوربینی شبیه به پرچمداران سری 11 مجهز شده است، که در قسمت مرکز مجهز به سنسور اثر انگشت در راستای دوربین میباشد.

در بدنه سمت راست این گوشی شاهد دکمه های کم و زیاد کردن صدای پیوسته و کمی پایین تر دکمه پاور هستیم. در سمت چپ نیز شاهد یک حفره برای شیار سیمکارت و مموری کارت هستیم. این گوشی 2 سیمکارته با پشتیبانی از سیمکارت های نانو میباشد. هر چند این گوشی در حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه میشود، شیار مموری کارت در این محصول جداگانه بوده و کاربران میتوانند علاوه بر 2 سیمکارت همزمان فعال (نسل 4)، از مموری کارت (تا 1 ترابایت) نیز بهره بگیرند.

صفحه نمایش

همانطور که اشاره شد این گوشی به صفحه نمایشی با سلفی قطره ای در قسمت مرکز مجهز شده است. صفحه نمایش این گوشی تخت بوده و در 3 سوی (بالا، چپ و راست) از حاشیه هایی یکسان و در قسمت پایین از حاشیه هایی بیشتر بهره میبرد. پنل صفحه نمایش این گوشی IPS LCD بوده و از حدأکثر روشنایی 400 نیت پشتیبانی میکند. سایز این صفحه نمایش 6.52 اینچ بوده و از رزلوشن تصویر +HD (یا 1600×720) بهره میبرد.

سخت افزار

شیاومی برای پوکو C51 از چیپست نام آشنای Helio G36 مدیاتک بهره گرفته، که از معماری 12 نانومتری بهره میبرد و 8 هسته ای است. این چیپست از هسته های دوست دار انرژی ARM Cortex-A53 در 2 خوشه (4 هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتز) بهره میبرد. چیپ گرافیکی این چیپست نیز IMG PowerVR GE8320 میباشد، که از فرکانس 680MHz پشتیبانی میکند. شیاومی در این گوشی از رم های نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی eMMC 5.1 بهره گرفته است.

دوربین

در پشت این گوشی شاهد سیستم دوربینی 2 گانه با فلش LED هستیم. دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسلی (با گشادی دیافراگم f/2.0 و لنز عریض) بوده، که با سنسوری 0.8 مگاپیکسلی با قابلیت عمق دادن به کاربر سرویس میدهد. در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سنسوری 5 مگاپیکسلی با گشادی دیافراگم f/2.2 هستیم. هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی از فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم/ثانیه پشتیبانی میکند.

باتری و سایر ویژگی ها

باتری این گوشی 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 10 واتی سیمی میباشد. این گوشی با شارژر 10 واتی داخل جعبه عرضه میشود و از طریق درگاه شارژ Micro-USB 2.0 شارژ میشود. بر اساس اطلاعات رسمی، باتری این گوشی با یکبار شارژ تا 28 ساعت مکالمه، 626 ساعت آماده به کار، 19 ساعت تماس تصویری و 33 ساعت خواندن متن با شما همراه خواهد بود.

این گوشی از وایفای 5، بلوتوث 5، مکان یاب، جک 3.5 میلی متری صدا، سنسور اثر انگشت و اندروید 13 (ویرایش Go Edition) بهره میبرد. این محصول در یک نسخه با حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه میشود. کاربران میتوانند از حدأکثر 3 گیگابایت حافظه رم مجازی نیز در این گوشی بهره بگیرند و با این حساب از 7 گیگابایت حافظه رم نهایت استفاده را ببرند. شیاومی میگوید این گوشی به صورت قطعی تا 2 سال بروزرسانی های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه جهانی

این گوشی از روز 10 آوریل (21 فروردین) در کشور هند عرضه خواهد شد. عرضه این گوشی در کشور هند به صورت انحصاری از طریق Flipkart آغاز خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی 8.499 روپیه یا 104 دلار خواهد بود. به این ترتیب، این گوشی ارزان ترین محصول POCO در بازارهای جهانی است.

قیمت و زمان عرضه در ایران

با توحه به اینکه این گوشی از روز 21 فروردین در کشور هند عرضه خواهد شد، میتوانیم انتظار ورود رسمی آنرا تا نیمه های اردیبهشت به بازار کشور عزیزمان ایران داشته باشیم. از آنجایی که واردات این گوشی قانونی خواهد بود، میتوانید آنرا با گارانتی رسمی 18 ماهه و قیمتی رقابتی خریداری کنید. به دلیل واردات قانونی، این گوشی با ارز دولتی وارد بازار میشود و میتوانیم بازه قیمتی 3.5 تا 4 میلیون تومان را برای آن انتظار داشته باشیم. برای خرید POCO C51 به زودی میتوانید از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا