سایر برندهامتفرقه

مدیاتک از چیپست Helio G36 برای گوشی های گیمینگ فوق اقتصادی پرده برداشت.

گوشی های اقتصادی محصولاتی بسیار پرفروش هستند؛ چون اکثر قریب به اتفاق جامعه از این محصولات بهره میبرند و ممکن است حتی آدم های متمول نیز از آن به عنوان گوشی دوم استفاده کنند. حال مدیاتک پرده از Helio G36، جدیدترین چیپست خود برای گوشی های گیمینگ فوق اقتصادی پرده برداشته است. در این مقاله قصد داریم به مشخصات این محصول بپردازیم. با شیائومی پارس همراه باشید…

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان

مشخصات

کمپانی تایوانی مدیاتک از Helio G36 به عنوان اقتصادی ترین چیپست خود برای گوشی های فوق اقتصادی پرده برداشت. این گوشی به گفته مدیر کمپانی مورد بحث قرار است در گوشی های اقتصادی گیمینگ کشور هند به کار گرفته شود، که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. این محصول بر پایه فناوری ساخت 12 نانومتری اختصاصی TSMC بنا شده است و از 8 هسته پردازشی بهره میبرد. هر هشت هسته این چیپست از نوع Cortex-A53 بوده و در فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز فعالیت میکنند.

مشخصات حیاتی Helio G36 در یک قاب
مشخصات حیاتی Helio G36 در یک قاب

برای فعالیت های گرافیکی (بازی)، غول تایوانی نیمه هادی تصمیم گرفته است از چیپ گرافیکی محبوب PowerVR GE8320 در این چیپست بهره بگیرد. همانطور که گفته شد، با توجه به ماهیت گیمینگ این چیپست، فناوری های HyperEngine و Resource Management Engine نسل 2 در این چیپست مورد بهره برداری قرار گرفته اند، تا علاوه بر بالا بردن نرخ فریم در بازی ها، استفاده از منابع (رم) به حدأقل برسد. در کنار این ویژگی، مدیتک از Networking Engine نسل 2 نیز بهره گرفته است، تا قابلیت های ارتباطی به خوبی زیر نظر گرفته شوند.

ویژگی ها

از جمله ویژگی های این چیپست میتوان به پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتز برای تجربه رابط کاربری بدون تأخیر و لگ و اجرای سریع بازی ها اشاره کرد. کمپانی های گوشی سازی میتوانند در این محصول از 2 سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی یا یک سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی بهره بگیرند. انواع ویژگی های تصویربرداری مبتنی بر سخت افزار همچون افکت بوکه، MEMA 3DNR، سیستم کاهش نویز مولتی فریم و پشتیبانی از ویدئوهای 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز در این چیپست به کار گرفته شده اند.

این چیپست از 2 سیمکارت همزمان نسل 4 و تماس بر بستر شبکه های نسل 4 (یا 4G VoLTE) پشتیبانی میکند. البته به این ویژگی ها، وایفای 5 دو بانده و بلوتوث 5، مکان یاب (GPS)، سیستم GLONASS و Galileo را نیز باید اضافه کنیم. جالب اینجاست که به دلیل ماهیت گیمینگ این چیپست، پشتیبانی از حدأکثر 8 گیگابایت حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4x برای کمپانی های گوشی سازی در دسترس قرار گرفته است، تا محدودیت اجرای بازی های سنگین نیز از بین برود.

اولین گوشی ها

همانطور که اشاره شد، این چیپست برای گوشی های فوق اقتصادی (زیر 10.000 روپیه یا 120 دلار) توسعه داده شده است. مقصد اصلی این چیپست کشور هند میباشد و از آنجایی که شیائومی یکی از بازیگران اصلی رقابت در بازار پر تب و تاب کشور هند میباشد، ممکن است به زودی شاهد معرفی گوشی هوشمند جدیدی تحت عنوان Redmi A2 برای بازار هند با این چیپست باشیم. البته این موضوع هنوز در حد حدس و گمان میباشد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا