آموزش های اختصاصیترفند اندرویدترفند شیائومیترفندها

4 روش عالی برای پشتیبانی گیری از اطلاعات در گوشی های شیائومی!

دغدغه از دست رفتن اطلاعات یک معضل همیشگی بوده و هست. این معضل برای تمامی افراد از گذشته تا امروز وجود داشته و تنها شکل آن تغییر کرده است. در این مطلب سعی دارم تا 4 روش امن و سریع و آسان را برای پشتیبانی گیری از اطلاعات تان در گوشی های شیائومی را آموزش دهم. البته تعدادی از روش های مورد آموزش را می توان در تمامی گوشی های اندرویدی استفاده کرد!

در این آموزش دو کلمه بکاپ و ریستور را زیاد خواهید دید؛ کلمه بکاپ (Backup) به معنی پشتیبان و کلمه ریستور (Restore) به معنی بازگرداندن است.

 

نکته بسیار مهم اینکه بعضی از روش های پشتیبان گیری از فایل های موزیک، عکس ها ، فیلم ها
و اینگونه موارد بکاپ نمیگیرند در نتیجه بهتر است آن ها را بصورت جداگانه بروی کامپیوتر کپی کنید.

 

روش اول: پشتیبانی گیری از اطلاعات توسط خود دستگاه!

یکی از قابلیت های کاربردی رابط کاربری اختصاصی شیائومی، امکان بکاپ گرفتن از تمامی اطلاعات موجود بروی گوشی است، دیتای نرم افزارها، شماره تلفن ها و …! پشتیبان گرفتن توسط خود دستگاه تا درصد بسیار بالایی قابل اطمینان است، اما توصیه شخص من این است که همیشه از روش دیگری هم بصورت همزمان برای کاهش درصد خطای فایل پشتیبان، اقدام به بکاپ گیری کنید!

پشتیبان گیری توسط خود دستگاه به دو روش انجام می شود:

1- بکاپ محلی: در این روش یک فایل پشتیبانی به دست می آید که باید آن را در فضایی به غیر از حافظه داخلی گوشی خود ذخیره کنید تا در زمان نیاز بتوانید آن را ریستور کنید.

در این روش باید وارد تنظیمات گوشی و بخش additional setting شوید. در این قسمت باید وارد بخش back up and restore شوید. در این بخش باید گزینه “حافظه دستگاه” را انتخاب کنید و سپس فایل بکاپی که در آدرس MIUI> backup > all backups  ذخیره شده است را در کامیپوتر کپی کنید.

2- بکاپ بروی حافظه ابری: در این روش تمام فایل های شما (البته می توانید انتخاب کنید که چه فایل هایی بکاپ گرفته شوند) روی اکانت شیائومی یا در واقع می اکانت شما بکاپ گرفته می شود. مشکل اصلی این روش محدودیت 5 گیگابایتی می اکانت است که در صورت پر شدن آن باید اکانت خود را به VIP تبدیل کنید که متاسفانه در ایران به راحتی قابل انجام نیست.

برای انجام این روش باید به تنظیمات گوشی و بخش Mi Account می رویم. در این بخش گزینه Xiaomi Cloud را لمس کرده و در پایین صفحه می توانیم فایل های قابل بکاپ گرفتن را مشاهده کنیم. پس از مشخص کردن فایل های مورد نظر باید گزینه sync را بزنیم تا بکاپ گیری شروع شود. (به شخصه بکاپ محلی رو ترجیح میدم).

بازیابی اطلاعات (ریستور کردن) در روش بکاپ گرفتن توسط خود دستگاه:

1- ریستور کردن از بکاپ محلی: در روش توضیح داده شده در بالا در صورتی که از بکاپ محلی استفاده کرده باشید، باید فایل بکاپ گفته شده را برای ریستور کردن به مسیر MIUI> backup > all backups کپی کنید. حالا وارد تنظیمات گوشی و به بخش additional setting رفته و گزینه backup and restore را انتخاب می کنیم. در این بخش باید وارد بخش Local backup شده و تب Restore را انتخاب کنیم.

در این صفحه تمامی فایل های موجود در فایل بکاپ نمایش داده می شود و می توانیم مشخص کنیم که کدام یک را ریستور کنیم. پس از انتخاب کردن فایل های مورد نظر بروی Restore زده و منتظر می مانیم تا فرآیند بازگردانی اطلاعات تکمیل شود.

2- ریستور کردن از فضای ابری: در این حالت باید وارد تنظیمات گوشی و بخش Mi Account شویم. سپس از قسمت Xiaomi Cloud اقدام به بازگردانی اطلاعات بکاپ گرفته شده بروی اکانت شیائومی کنیم.

 

روش سوم: پشتیبانی گیری از اطلاعات توسط نرم افزار Mi PC Suite

در مطلبی به صورت کامل نحوه نصب و استفاده از نرم افزار جانبی شیائومی برای اتصال گوشی های شیائومی به کامیپوتر و لپ تاپ را برای شما توضیح دادیم.با اتصال گوشی خود به کامپیوتر و اجرای نرم افزار Mi PC Suite وارد بخش Backup شوید و مراحل را برای گرفتن پشتیبان طی کنید.

برای ریستور کردن اطلاعات هم به جای بخش Backup باید وارد بخش restore شوید و مراحل مربوطه را طی کنید.

 

دانلود نرم افزار Xiaomi Mi PC Suite؛ نرم افزار مدیریت گوشی های شیائومی + نحوه نصب و استفاده!

 

روش سوم: پشتیبانی گیری از اطلاعات توسط نرم افزارهای اندرویدی

نرم افزار های اندرویدی زیادی برای پشتیبان گیری از اطلاعات وجود دارد. معروف ترین نرم افزار های پشتیبان گیری به شرح زیر هستند.

  1. نرم افزار CM Backup
  2. نرم افزار My Backup Pro
  3. نرم افزار Helium Premium – App Sync and Backup (کلاینت ویندوز)
  4. نرم افزار SMS Backup & Restore Pro  (مخصوص بکاپ گرفتن از اس ام اس ها و لیست مکالمات)

برای دانلود هر نرم افزار روی نام نرم افزار کلیک کنید.

 

روش چهارم: پشتیبانی گیری از اطلاعات توسط نرم افزار های ویندوزی

برای پشتیبان گیری دستگاه های اندرویدی توسط کامپیوتر ما نرم افزار SyncDroid (پسوورد فایل www.p30world.com می باشد.) را به شما پیشنهاد می کنیم. برای استفاده از این نرم افزار باید حتما درایور گوشی شما روی کامپیوتر نصب شده باشد. توسط این نرم افزار می توانید از SMS ، مخاطبین ، لیست تماس ها ، بوکمارک مرورگر ، موزیک ، ویدیو و…. نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین این نرم افزار با اندروید بالاتر از نسخه 2.0 و تمامی ویندوز ها سازگاری دارد.

 

آموزش کامل دانلود و نصب درایورهای گوشی های شیائومی.

 

پشتیبانی گیری از اطلاعات مخاطبین بصورت جداگانه:

من همیشه برای اطمینان از امن بودن مخاطبین گوشی خودم، علاوه بر روش های بالا، بصورت جداگانه هم بکاپ می گیرم.روش کار بصورت پایین می باشد:

  1. وارد نرم افزار مخاطبین یا Contacts شوید.
  2. به بخش تنظیمات نرم افزار مخاطبین می رویم.
  3. سپس به دنبال گزینه Export (صادر کردن) می گردیم.
  4. محل قرار گرفتن فایل بکاپ را حافظه دستگاه یا ایمیل انتخاب می کنیم. (در نرم افزار مخاطبین گوگل امکان صادر کردن در حافظه داخلی دستگاه وجود ندارد).
  5. در نهایت روی گزینه Export زده و صبر می کنیم تا عملیات بکاپ گیری اتمام یابد.
  6. اگر در حافظه داخلی بکاپ گرفته باشید، باید فایل vcf. قرار گرفته در حافظه داخلی را به محلی امن (مانند کامپیوتر) انتقال دهید.

بازگردانی مخاطبین بکاپ گرفته شده:

  1. به نرم افزار مخاطبین یا Contacts می رویم.
  2. به بخش تنظیمات نرم افزار مخاطبین می رویم.
  3. این بار به دنبال گزینه Import (وارد کردن) می گردیم.
  4. حالا محلی که فایل بکاپ را ذخیره کرده بودیم را انتخاب می کنیم (حافظه داخلی یا ایمیل).
  5. منتظر می مانیم تا عملیات وارد کردن مخاطبین اتمام یابد.

 

امیدواریم هیچ وقت اطلاعاتتون رو از دست ندین و این آموزش براتون کاربردی باشه.

این مطلب و تمامی مطالب لینک شده بصورت مشترک توسط تیم دنی تک و شیائومی پارس
از مراجع معتبر گردآوری و ترجمه شده است.

هرگونه کپی برداری برداری بدون ذکر منبع بر اساس قوانین فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

امیرعلی
امیرعلی
میهمان
۱۴۰۰-۰۸-۲۱ ۱۸:۳۴

سلام من در پشتیبان گیری محلی نمیتونم از برنامه های سوم شخص و داده هاشون پشتیبان بگیرم چون هی خطا میده و میگه که مورد پشتیبان نیست

Araz
Araz(@araz)
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۱۵:۰۸

سلام مهندس خوبی من هر چندوقت یه بار که گوشی عوض میکنم. یا از شوق زیادی و یا از حواس پرتی از مخاطبام بکاپ نگرفته گوشی رو ریست کار خونه میکنم یه آموزشی هم برای از بین نرفتن و بکاپ کامل یا اوتوماتیک توی سایت عالی تون بزارید. ممنونم

دکمه بازگشت به بالا