شیائومی

رسماً تأیید شد: شیائومی با همکاری کوالکام، ارتباط ماهواره ای را به گوشی های آینده خود می آورد.

بر کسی پوشیده نیست که ارتباط ماهواره ای در آینده ای نه چندان دور به یکی از راهکارهای اصلی برای وصل شدن به شبکه همراه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس از اپل و هوآوی، کمپانی شیائومی نیز در مراسم MWC 2023 رسماً اعلام کرد با همکاری تنگاتنگ کوآلکام در حال کار بر روی ارتباط ماهواره ای برای گوشی های آینده خود میباشد. ظاهراً علاوه بر شیاومی، کمپانی های بزرگ دیگری چون اوپو، ویوو، موتورولا و آنر نیز در حال کار برای آوردن ارتباط ماهواره ای به گوشی های آینده خود هستند.

اولین گوشی شیائومی با این تکنولوژی

کوالکام در مراسم CES 2023 از تکنولوژی ارتباط ماهوراه ای اسنپدراگون برای گوشی های اندرویدی پرده برداشت. این امر با کمک کمپانی Iridium انجام خواهد شد و گوشی های اندرویدی آینده همچون سری گوشی های آیفون 14 میتوانند به ماهواره برای مخابره اطلاعات متصل شوند. هنوز مشخص نیست کدام گوشی ها از کمپانی شیائومی به این ویژگی مجهز خواهند شد، اما پیش بینی میشود در صورت آماده شدن شرایط، گوشی Xiaomi 13 Ultra به آن مجهز شود.

ماهیت سیستم ارتباط ماهواره ای کوالکام

گفته میشود همچون راهکار اپل، گوشی های مجهز به این فناوری میتوانند درخواست کمک اورژانسی و پیامک را از طریق ارتباط ماهواره ای در اختیار کاربران قرار دهند. مدیر بازاریابی کوالکام، Francesco Grilli میگوید گوشی های آینده به لطف فناوری بالغ شده Snapdragon Satellite میتوانند ارسال پیامک از طریق ماهواره را برای کاربران به ارمغان بیاورند، بدون اینکه نگران آنتن دهی گوشی هوشمند خود باشند! با این قابلیت دیگر نیاز به آنتن برای ارسال پیام نخواهید داشت.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا