شیائومیلپتاپ

شیائومی از لپتاپ گیمینگ Redmi G Pro 2024 با پردازنده i9 نسل 14 اینتل و گرافیک RTX 4060 پرده برداشت!

لپتاپ های گیمینگ سری G شیائومی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و غول چینی اخیراً پرده از Redmi G Pro 2024 پرده برداشت. این لپتاپ با پردازنده قدرتمند i9 نسل 14 اینتل و گرافیک RTX 4060 به دست کاربران میرسد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول نیز منطقی است. اگر دوست دارید بیشتر درباره این لپتاپ بدانید، با شیائومی پارس همراه شوید…

طراحی

در بحث طراحی همچنان شاهد طراحی خشن برای سری جدید لپتاپ گیمینگ شیائومی هستیم. این لپتاپ نیز همچون برادران با ارزش خود به بدنه ای کاملاً آلومینیومی مجهز شده است، که با دست کشیدن روی بدنه آن حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. به دلیل ماهیت گیمینگ این لپتاپ، وزن آن حدود 2.7 کیلوگرم میباشد. ابعاد دقیق این لپتاپ نیز 23.5×261×360 میلی متر میباشد.

قطر این لپتاپ کمی زیاد است، که دلیل آن سیستم خنک کننده قوی میباشد. در دو طرف خروجی های هوای نسبتاً بزرگی دیده میشود، اما در قسمت پشت نیز خروجی های هوای بسیار بزرگ به خوبی قابل مشاهده میباشند. در سمت راست بدنه شاهد یک ورودی USB و کارت خوان مموری کارت هستیم. در سمت چپ نیز جک 3.5 میلی متری صدا و یک پورت USB دیگر دیده میشود. در قسمت وسط پشت دستگاه نیز پورت های دیگر صف بسته اند.

صفحه نمایش

این محصول به صفحه نمایشی 16 اینچی با پنل IPS مجهز شده است. رزلوشن تصویر صفحه نمایش این لپتاپ 2.5K (یا 1,600×2,560 پیکسل) بوده، استاندارد 16:10 را ارائه میدهد و با کنتراست 1500:1، از فناوری دالبی ویژن برای نمایش تصاویر کمک میگیرد. نرخ نوسازی صفحه نمایش این لپتاپ 240 هرتز میباشد و از درخشندگی پایه 500 نیت بهره میبرد. شیاومی میگوید این صفحه نمایش رنگ های sRGB را به صورت 100 درصدی پوشش میدهد و ضمن ارائه زاویه دید 178 درجه ای، از استاندارد VESA DisplayHDR 400 برای نمایش تصاویر HDR بهره میبرد.

سخت افزار

شاید یکی از نقاط قوت بزرگ این محصول، پردازنده فوق العاده قوی آن باشد. این محصول به پردازنده Intel Core i9-14900HX (از سری 14) مجهز شده است. این پردازنده از 24 هسته و 32 رشته بهره میبرد. هسته های دوست دار انرژی این پردازنده (E) در حالت توربو تا 4.1 گیگاهرتز و هسته های بزرگ آن (P) در حالت توربو به حدأکثر توان 5.8 گیگاهرتز میرسند. این پردازنده از 36 مگابایت کش L3 نیز بهره میبرد. در کنار این پردازنده قدرتمند، شاهد بهره گیری از 16 گیگابایت رم نسل 5 یا LPDDR5 با فرکانس 5600 مگاهرتز و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD NVMe PCIe 4 هستیم.

این محصول با گرافیک قدرتمند آنبرد Intel ® Iris ® Xe عرضه میشود. نقطه قوت دیگر این لپتاپ گیمینگ بهره گیری از کارت گرافیک RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه رم GDDR6 و توان 140 وات میباشد. بدیهی است که برای خنک نگاه داشتن چنین هیولایی نیاز به سیستم خنک کننده ای حرفه ای نیز داریم. به همین دلیل شیاومی رو به استفاده از سیستم Ice Colling با طراحی Heat sink 3D VC و 2 فن 102 تیغه، 3 لوله حرارتی و مواد رسانای حرارتی Liquid Gold همراه 2 ورودی هوا و 4 خروجی هوا و توان 210W آورده است تا دغدغه ای از بابت حرارت نداشته باشید!

باتری و سایر ویژگی ها

این لپتاپ به یک باتری 80 وات/ساعتی با شارژ سریع 330 واتی مجهز شده است. کابل شارژ این لپتاپ از نوع AC بوده و از 7 ساعت شارژ ترکیبی بهره میبرد. از دیگر امکانات این محصول میتوان به وبکم با کیفیت 1080p، کیبورد با نور پس زمینه RGB، دو بلندگوی 2 وات با پشتیبانی از صدای DTS و فناوری Nahimic 3D Audio، فناوری دالبی اتموس، وایفای 6، بلوتوث 5.2، نورپردازی لوگوی پشت دستگاه، گارانتی بی قید و شرط 2 ساله (1 سال تعویض باتری) و ویندوز 11 هوم ادیشن اشاره کرد.

سیستم یکپارچه HyperOS

همانطور که در جریان هستید، در مراسم معرفی سری گوشی های 14، شیائومی پرده از سیستم عامل اختصاصی HyperOS برداشت. گفتیم این سیستم عامل هسته ای متشکل از 3 لایه دارد، که با توجه به سیستم عامل/دستگاه میتواند هدف های متنوعی را در تیر رس قرار دهد. در گوشی ها این سیستم عامل از هسته لینوکس بهره میبرد، اما در اینترنت اشیاء، این سیستم عامل از Vela استفاده میکند.

حال در مراسم معرفی لپتاپ جدید سیستم HyperOS Connect معرفی شد، که میتواند بین گوشی، لوازم الکترونیکی، لپتاپ، ماشین و سایر محصولات به صورت یکپارچه فعالیت داشته و به این ترتیب اکوسیستم کامل محصولات شیاومی را مورد کنترل قرار دهد. به این ترتیب کاربرانی که از لپتاپ های 2024 و گوشی های سری 14 به بالا استفاده میکنند، به عنوان مثال میتوانند بدون هیچ مشکلی دوربین گوشی هوشمند خود را از روی لپتاپ کنترل کنند!

رنگ ها، قیمت و زمان عرضه

این لپتاپ تنها در یک نسخه با رنگ خاکستری به دست علاقه مندان خواهد رسید. عرضه این لپتاپ ها از هم اکنون در خاک کشور چین آغاز شده است و کاربران میتوانند این محصولات را با تخفیفاتی استثنائی به صورت آنلاین یا آفلاین (از طریق فروشگاه های فیزیکی) با قیمت 8,999 یوآن یا 1,250 دلار تهیه کنند.

زمان عرضه در بازارهای جهانی

هنوز هیچ صحبتی درباره عرضه جهانی این لپتاپ نشده است، اما بعید به نظر میرسد به زودی شاهد معرفی آن باشیم. تا کنون لپتاپ های گیمینگ ردمی به بازارهای جهانی راه پیدا نکرده اند و به همین دلیل عرضه این لپتاپ نیز در بازارهای جهانی بعید به نظر میرسد.

قیمت و زمان عرضه در بازار ایران

معمولاً نسخه چین لپتاپ های شیاومی به صورت مستقیم وارد خاک کشور عزیزمان ایران میشوند، اما باید توجه داشته باشید که ویندوز اورجینال نصب شده بر روی آنها ویندوز 11 خانگی نسخه چین است! بدیهی است که در صورت نصب ویندوزهای کرک شده، لایسنس ویندوز اصلی شما خواهد پرید. به زودی میتوانید برای بررسی قیمت Redmi Book 14 و قیمت Redmi Book 16 در کنار خرید Redmi Book 14 و خرید Redmi Book 16 به فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس مراجعه کنید.

مشخصات کلی Redmi G Pro 2024
مشخصات کلی Redmi G Pro 2024
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا