شیائومیگجت های هوشمند

دستبند مقرون به صرفه Redmi Smart Band 2 شیائومی رسماً برای بازارهای جهانی معرفی شد.

پس از مدت ها شایعه پراکنی، سرانجام دقایقی پیش شیائومی رسماً از دستبند مقرون به صرفه Redmi Smart Band 2 پرده برداشت. این دستبند هوشمند ابتدا چند روز پیش برای بازار کشور ژاپن معرفی شد و اکنون برای بازارهای جهانی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. در این مطلب سعی داریم ضمن بررسی مشخصات این دستبند، قیمت Redmi Smart Band 2 و راه های خرید Redmi Smart Band 2 را با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس در این مقاله همراه باشید…

طراحی و صفحه نمایش

در باب طراحی، این دستبند در قسمت مقابل به صفحه نمایشی مستطیلی و بسیار بزرگ مجهز میباشد. ابعاد Redmi Smart Band 2 به صورت دقیق 9.99×25.42×42.81 میلی متر و وزن آن بدون دستبند حدود 15 گرم میباشد (تنها هسته دستگاه در نظر گرفته شده است). دستبند این محصول بین 135 تا 215 میلی متر بسته خواهد شد و جنس دستبند آن از TPU* (پلی یورتان ترموپلاستیک) میباشد. این محصول در رنگ های جذابی چون استخوانی، زیتونی، سبز، آبی، مشکی و صورتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

TPU چیست؟

زیره های پلی یورتان ترموپلاستیک از ماده ای مصنوعی به نام ترموپلاستیک به وجود آمده است. این محصول ویژگی های لاستیک مصنوعی و طبیعی را با یکدیگ دارد. این نوع دیگر نیازی به نرم کننده ندارد و برای پوست بسیار مناسب و راحت بوده است. برندهای معتبر دنیا مانند نایک و آدیداس برای خرید زیره کفش زنانه و ترمو، نوع تی پی یو را انتخاب می کنند. یکی دیگر از موارد مصرف tpu، استفاده از آن در ساخت قاب گوشی و گلس تی پی یو می باشد. داشتن مقاومت بالای قاب های آن از مهم ترین ویژگی های آن است.

همانطور که اشاره شد این محصول به صفحه نمایشی مستطیلی با پنل TFT و سایز 1.47 اینچی مجهز شده است. رزلوشن تصویر این صفحه نمایش 320×172 بوده و قابلیت به تصویر کشیدن 247 پیکسل در هر اینچ را دارد. حدأکثر روشنایی این صفحه نمایش 450 نیت بوده و با شیشه حرارت دیده (شیشه 2.5 بعدی Micro-Curved) مقاوم در برابر جذب چربی و اثر انگشت محافظت میشود. این محصول در بدو عرضه با بیش از 100 چهره ساعت به دست کاربران میرسد.

فکت

صفحه نمایش این محصول 10.5 درصد نسبت به صفحه نمایش Xiaomi Smart Band 7 بزرگتر میباشد و به این ترتیب، محدوده دید وسیع تری را در اختیار کاربران قرار میدهد. پس اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگتر هستید، Redmi Smart Band 2 انتخاب بهتری برای شماست.

سنسورها و باتری

این دستبند از سنسورهای PPG* (تغییرحجم‌ سنجی نوری یا فوتوپلتیسموگرام) و شتاب سنج بهره میبرد. باتری در نظر گرفته شده برای این دستبند 210 میلی آمپر/ساعت بوده و بر اساس ادعای شیاومی با یکبار شارژ تا 14 روز شما را همراهی خواهد کرد. شارژ کامل این دستبند حدود 120 دقیقه زمان میبرد و شارژر آن مغناطیسی میباشد.

سنسور PPG چیست؟

تغییر حجم‌ سنجی نوری یا فوتوپلتیسموگرام (Photoplethysmogram یا PPG) یک حجم‌سنجی نوری است که میتواند برای تشخیص تغییرات حجم خون در بستر رگ عروقی بافت به کار گرفته شود. PPG معمولاً با استفاده از اکسیژن‌سنج خون (پالس اکسی‌متر) بدست می‌آید که پوست را تحت تأثیر قرار داده و تغییرات جذب نور را اندازه‌گیری میکند. اکسیژن‌سنج خون معمولی بر اساس خونی که در بافت غشاء میانی پوست و بخش زیرپوستی قرار دارد عمل پایش (مانیتورینگ) را انجام میدهد.

حالت های ورزشی و ویژگی های سلامت محور

گفته میشود این دستبند بیش از 30 حالت ورزشی را در اختیار کاربران قرار میدهد. از جمله ویژگی های سلامت محور این دستبند میتوان به سنسور پایش میزان اکسیژن خون (SpO2)، پایش دقیق سیکل خواب، زیر نظر گرفتن عادت ماهیانه بانوان و پایش میزان استرس اشاره کرد. در باب سنسور پایش اکسیژن خون و چرخه عادت ماهیانه بانوان اشاره شده است که نمیتوان به نتایج این دستبند به عنوان مستندات پزشکی استناد کرد.

سایر ویژگی ها

این محصول تا عمق 50 متری ضد آب بوده و به بلوتوث 5.1 (BLE) مجهز میباشد. گفته میشود این دستبند از طریق نرم افزار اختصاصی Mi Fitness تحت کنترل قرار خواهد گرفت. کاربران گوشی های اندرویدی با اندروید 6.0 و بالاتر و کاربران گوشی های با سیستم عامل iOS 12 و بالاتر میتوانند از ویژگی های نرم افزاری تحت گوشی این محصول بهره ببرند.

ویژگی های Redmi Smart Band 2 در یک نگاه
ویژگی های Redmi Smart Band 2 در یک نگاه

قیمت و زمان عرضه در بازارهای جهانی

این محصول هم اکنون در کشورهای اروپایی در دسترس علاقه مندان قرار دارد. البته کاربران فرانسوی، هلندی و اسپانیایی میتوانند تا 3 فوریه این محصول را با قیمت استثنائی 33 دلار تهیه کنند. پس از مدت زمان اشاره شده قیمت این محصول 38 دلار خواهد بود. در فرانسه البته این محصول با قیمت بالاتر 44 دلار و در انگستان فعلاً با قیمت 37 دلار (بعد از 3 فوریه با قیمت 43 دلار) به فروش خواهد رسید. در ایتالیا نیز این محصول با قیمت 43 دلار به فروش میرسد.

قیمت و زمان عرضه در ایران

بدیهی است این محصول به زودی برای بازار کشورهای آسیایی معرفی و با گارانتی 18 ماهه رسمی وارد کشور عزیزمان ایران میشود. در آینده ای نه چندان دور میتوانید این دستبند را با قیمتی رقابتی از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس خریداری کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا