سایر محصولاتشیائومی

شیائومی از تلویزیون پرچمدار Xiaomi TV Master 86-inch Mini LED پرده برداشت.

آخرین محصولی که در روز 29 فروردین در مراسم معرفی گوشی Xiaomi 13 Ultra، سری تبلت های Xiaomi Pad 6، دستبند Xiaomi Band 8 و بلندگوی Xiaomi Sound Move مورد معارفه قرار گرفت، تلویزیون پرچمدار Xiaomi TV Master 86-inch Mini LED بود. این تلویزیون علاوه بر پنل غول پیکر، از مشخصاتی خارق العاده و البته قیمتی بسیار بالا برخوردار است. اگر دوست دارید بیشتر درباره این محصول بدانید، با شیائومی پارس همراه باشید…

ماهیت

سری تلویزیون های Master در واقع پرچمداران هوشمند شیائومی هستند. این تلویزیون ها چند سالی است که با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا در حال طراحی بوده و در صدد هستند نیازهای قشر مرفه و افرادی که در پی خرید تلویزیون های بسیار گران قیمت و با کیفیت میباشند را تأمین کنند. به همین دلیل در این سری صرفاً شاهد بهره گیری از پنل های بسیار با کیفیت OLED یا Mini OLED و پنل های شفاف OLED هستیم.

طراحی

همانطور که گفته شد، تمام کمپانی های دنیا برای محصولات پرچمدار ارزش ویژه ای قائل هستند و بر روی طراحی این نمونه از محصولاتشان تمرکز بخصوصی دارند. به همین دلیل، در طراحی و تولید Xiaomi TV Master 86-inch Mini LED نیز نهایت دقت و ظرافت به کار گرفته شده است. فریم بدنه این دستگاه از آلیاژ فلز تشکیل شده است و جنس مواد به کار رفته در مرکز آن آلیاژ آلومینیوم میباشد. به دلیل طراحی بسیار نازک، کاربر میتواند این تلویزیون را بر روی دیوار نیز به سادگی نصب کند.

پنل نمایش

در واقع نقطه قوت این تلویزیون پنل نمایش آن است. شیاومی برای این تلویزیون غول پیکر از یک پنل 86 اینچی با رزلوشن 4K (یا 2160×3840) بهره گرفته است، که از نرخ نوسازی خارق العاده 144 هرتز بهره میبرد. فناوری نمایش رنگ های این تلویزیون 10 بیتی Quantum Dot Mini LED بوده و حدأکثر روشنایی آن 2,000 نیت میباشد! کنتراست این تلویزیون 6.700.000:1 بوده و از زاویه نمایش 178 درجه ای بهره میبرد.

برای نمایش بهتر تصاویر، غول چینی از تکنولوژی های دالبی ویژن، +HDR10 و IMAX Enhanced بهره گرفته است. دقت رنگ ها نیز بسیار بالا بوده و برای حرفه ای تر شدن نمایش رنگ ها، 99 درصد رنگ های غنی DCI-P3 در این تلویزیون پوشش داده میشوند. جالب اینکه همچون Apple TV 4K، رنگ های این تلویزیون توسط گوشی Xiaomi 13 Ultra قابل کالیبره شدن میباشد!

صدا

در یک تلویزیون پس از بخش تصویر، صدا مهمترین نفش را بازی میکند. به همین دلیل شیاومی در این بخش نیز وسواس زیادی به خرج داده است. این تلویزیون در بخش صدا علاوه بر پشتیبانی از فناوری های Dolby Vision IQ و IMAX Enhanced، از حالت Filmmaker و AMD FreeSyc Premium Pro نیز پشتیبانی میکند.

در مجموع این تلویزیون به 6 بلندگو (2 بلندگو در سمت راست، 2 بلندگو در مرکز و 2 بلندگو در سمت چپ)، یک ساب ووفر 20 واتی و 2 رادیاتور منفعل مجهز شده است. سیستم صوتی این تلویزیون 3.1 بوده و از قدرت خروجی 70 وات بهره میبرد. همچنین، برای تجربه صوتی غنی تر، تکنولوژی های Dolby Atmos و DTS: X نیز در این محصول به کار گرفته شده اند.

سخت افزار

متأسفانه مدل چیپست به کار رفته در این محصول مشخص نیست، اما میدانیم به 4 هسته پردازشی از نوع ARM Cortex-A73 مجهز شده است. این چیپست همچنین از چیپ گرافیکی Mali G52 (2EE) MC1 بهره میبرد. این تلویزیون با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه میشود. شیاومی میگوید این محصول از درب کارخانه با آخرین نسخه MIUI For TV عرضه خواهد شد و از تمامی پلتفرم های برتر دنیا پشتیبانی میکند!

قابلیت های ارتباطی

این تلویزیون هوشمند به وایفای 2 بانده، بلوتوث 5.2، سه درگاه HDMI (با فناوری های eARC و VRR)، دو درگاه USB، یک پورت AV، یک پورت DTMB و یک پورت Ethernet مجهز میباشد. کنترل این تلویزیون نیز هوشمند بوده و با مجهز بودن به تراشه NFC و بلندگوی داخلی، از دستیار صوتی شیاومی پشتیبانی میکند.

قیمت و زمان عرضه

این محصول از روز 21 آوریل در بازار کشور چین عرضه شد. قیمت این محصول در بدو عرضه 15.999 یوآن یا 2,320 دلار میباشد، اما برای اولین خریداران شیاومی پیشنهاد وسوسه برانگیزی را قائل شده است. در واقع هر کس این تلویزیون را تا 10 روز دیگر تهیه کند، قیمت آن به 14.999 یوآن یا 2,175 دلار خواهد رسید!

این تلویزیون نسبت برادر خونی خود (Xiaomi TV Master 82-inch Mini LED) که از پنل 8K بهره میبرد قیمت منصفانه تری دارد. محصول مورد بحث در ابتدا با قیمت فضایی 49.999 یوآن یا 7,250 دلار عرضه شده بود، اما اکنون با گذشت 2 سال از عرضه با قیمت 29.999 یوآن یا 4,350 دلار قابل خرید است.

قیمت و زمان عرضه در بازارهای جهانی

شیاومی هنوز هیچ صحبتی از زمان معرفی تلویزیون Xiaomi TV Master 86-inch Mini LED برای بازارهای جهانی به میان نیاورده است و بعید به نظر میرسد این محصول به زودی وارد بازارهای جهانی شود. علی ایحال هیچ چیز بعید نیست و شاید تا پایان سال 2023 شاهد معرفی این تلویزیون برای بازارهای جهانی نیز باشیم. ورود نسخه چین به بازارهای اروپایی بعید نیست، اما قیمت آن قطعاً سرسام آور خواهد بود!

قیمت و زمان عرضه در بازار ایران

با توجه به قیمت بسیار بالای این محصول، عرضه آن در بازار ایران تقریباً منتفی است! با یک حساب سرانگشتی قیمت این محصول (نسخه چین) که باید به صورت غیر رسمی وارد کشور شود حدود 110 میلیون تومان می افتد. البته شاید کسی جرأت کند و این محصول خارق العاده را به کشور عزیزمان ایران وارد کند، اما عرضه آن فراگیر نخواهد بود. نظر شما درباره این محصول و قیمت آن چیست؟

شما همواره میتوانید تلویزیون های مقرون به صرفه و اقتصادی شیائومی را که هم اکنون با گارانتی در کشور ایران موجود میباشند از فروشگاه معتبر شیائومی پارس تهیه کنید. برای بررسی مشخصات و قیمت تلویزیون های اقتصادی شیاومی میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

تلویزیون های برند شیائومی در فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا