شیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومیگجت های هوشمند

شیائومی از Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition، اولین عینک واقعیت افزوده بیسیم خود پرده برداشت.

شیائومی ساعاتی پیش در کنفرانس MWC 2023، پرده از اولین عینک واقعیت افزوده بیسیم خود با نام Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition برداشت. فناوری واقعیت افزوده (Augmented Reality یا به اختصار AR) در طی سال های گذشته پیشرفت های زیادی کرده است، اما از این نقطه به بعد شاهد دگرگونی های زیادی در آن خواهیم بود. فناوری واقعیت افزوده در برنامه های زیادی چون صنعت، مراقبت های پزشکی، تحصیل، بازی و حتی سرگرمی به کار گرفته شده است.

فناوری واقعیت افزوده چیست؟

اما واقعیت این فناوری چیست؟ اگر بخواهیم به صورت ساده بگوییم، به کمک فناوری واقعیت افزوده تصاویر دیجیتالی، صداها و ویدئوها میتوانند در زمان حاضر در دنیای واقعی ما ظهور پیدا کنند. به بیان ساده تر، با در هم آمیختن تصاویر، صداها و ویدئوها، کاربران میتوانند تجربه ای پیچیده از دنیای مجازی را در دنیای حقیقی خود لمس کنند. کمپانی های بسیار بزرگی چون گوگل پیشتر تلاش های زیادی را در این راه انجام داده اند. من باب مثال میتوانیم به عینک هوشمند گوگل (Google Glass) اشاره کنیم.

ورود قدرتمند شیائومی به این عرصه

همانطور که اشاره کردیم، کنفرانس سالیانه موبایل (MWC 2023) هم اکنون در شهر بارسلون در حال برگزاری است و کمپانی های بزرگی چون شیاومی در حال به رُخ کشیدن فناوری های جدید خود در این کنفرانس هستند. در زمینه فناوری واقعیت افزوده، شیایومی طرح آزمایشی خود را با نام Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition به نمایش بیرون آورده است، که در ظاهر چیزی شبیه به یک عینک هوشمند غول پیکر و شکیل میباشد، اما در جهتی دیگر به بشریت خدمت خواهد کرد.

ماهیت اولین عینک واقعیت افزوده شیاومی

اولین عینک واقعیت افزوده شیاومی به 2 صفحه نمایش Micro-OLED و 3 دوربین در قسمت مقابل مجهز شده است. برای اینکه اطمینان حاصل شود این عینک میتواند برای مدت زمان طولانی پوشیده شود، وزن آن تا حد امکان کاسته شده و تنها 126 گرم وزن دارد. این عینک خارق العاده از چیپ Snapdragon XR2 Gen 1 کمپانی کوالکام بهره میبرد و هیچ حافظه داخلی برای آن تعریف نشده است. چیزی که این عینک را از همتایان خود مجزا میکند، قابلیت بیسیم بودن آن است.

شیاومی میگوید این عینک از طریق فناوری ارتباطی منحصر به فردی که از زمان تأخیر بسیار پایین بهره میبرد به گوشی های هوشمند متصل خواهد شد. در حال حاضر برنامه اختصاصی ساخته شده برای این عینک که بر روی گوشی هوشمند اجرا میشود توانایی ایجاد یک میز مجازی، بازی های شوتر، نرم افزار خانه هوشمند شیاومی و ویژگی های دیگر را دارد. این عینک هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و صحبتی درباره عمر باتری آن نشده است. قرار است به زودی درباره عرضه نسخه تجاری اظهار نظر شود.

هر چند هنوز این محصول در مرحله آزمایش قرار دارد، اما بسیاری از طرفداران تکنولوژی از دیدن آن به وجد آمده اند. حال نظر شما درباره این عینک جذاب چیست؟ مثل همیشه از طریق بخش نظرات منتظر دیدگاه های گرم شما هستیم…

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا