سایر برندهاکوآلکام

ویژه: تاریخ معرفی و مشخصات چیپست Snapdragon 8 Gen 3 برای سری Xiaomi 14 مشخص شد!

کوالکام دقایقی پیش تاریخ معرفی چیپست Snapdragon 8 Gen 3 را اعلام کرد. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده، این چیپست به زودی بر روی سری گوشی های پرچمدار Xiaomi 14 به کار گرفته خواهد شد. البته علاوه بر شیائومی کمپانی های بزرگ دیگری چون سامسونگ، اوپو، ویوو، موتورولا و … نیز قطعاً از این چیپست بر روی محصولات پرچمدار خود بهره خواهند گرفت. اگر دوست دارید بیشتر درباره این چیپست خارق العاده بدانید، با شیائومی پارس همراه باشید…

تاریخ معرفی رسمی

بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از غول نیمه هادی آمریکایی، چیپست مورد انتظار Snapdragon 8 Gen 3 در مراسم Tech Summit کوالکام که بین 24 تا 26 اکتبر امسال (2 تا 4 آبان) برگزار میشود معرفی خواهد شد. هر ساله کوالکام در مراسم اختصاصی خود دست به معرفی نوآوری های زیادی در زمینه نیمه هادی و چیپ های خود توسعه یافته میزند. امسال نیز در مراسم مورد بحث شاهد معرفی جدیدترین چیپست پرچمدار این کمپانی و چیپ های جدید دیگر برای گجت های هوشمند و … خواهیم بود.

مشخصات درز پیدا کرده

هر چند تا به این لحظه اطلاعات رسمی خاصی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 در دست نیست، اما به لطف درزدهندگان معتبر دنیای فناوری، اطلاعات نه چندان بدی از این محصول داریم. بر اساس آنچه گفته میشود، چیپست مورد بحث با شماره مدل SM8650 معرفی خواهد شد. هر چند در نسل قبل شاهد طراحی 4 خوشه (برای اولین بار) در چیپست اسنپدارگون 8 نسل 2 بودیم، اما بر اساس شایعات، چیپست نسل 3 از طراحی 3 خوشه جدیدی برای بالا برده بهره وری استفاده خواهد کرد.

در نسل قبل آرایشی 3+2+2+1 را شاهد بودیم؛ اما گفته میشود در نسل جدید شاهد آرایش 2+5+1 هستیم. البته تا کنون نیز شاهد به کارگیری 5 هسته بسیار بزرگ در هیچیک از چیپست های کوالکام نبودیم و به نوعی این موضوع جدید است. همچنین، گفته میشود به لطف پیشرفت های صورت گرفته، چیپست نسل 3 بر پایه فناوری ساخت اختصاصی و جدید N4P کمپانی تایوانی TSMC بنا خواهد شد. این موضوع باعث میشود ترانزیستورهای بیشتری را در محیطی کوچکتر شاهد باشیم.

به صورت خلاصه باید بگوییم که حمع شدن ترانزیستورهای بیشتر در یک محیط مجتمع با سایزهای کوچکتر، علاوه بر بالا بردن قدرت و کارایی باعث کاهش دما و میزان انرژی مصرفی میشود. از آنجایی که ARM اخیراً هسته فوق اعلای Cortex-X4، هسته قدرتمند A720 و هسته دوست دار انرژی A520 را معرفی کرده است، پیش بینی میشود در اسنپدراگون 8 نسل 3 شاهد یک هسته Cortex-X4، پنج هسته A720 و 2 هسته A520 باشیم. چیپ گرافیکی این چیپست نیز Adreno 750 گزارش شده است.

اخیراً Ice Universe (یکی از درزدهندگان مشهور دنیای فناوری) تأیید کرده بود که چیپ گرافیکی Adreno 750 نسبت به نسل قبل (Adreno 740) قدرت بسیار بیشتری خواهد داشت و عملکرد خیره کننده ای از خود به جای میگذارد. همچنین گفته میشود کش L3 (حافظه موقت) در این چیپ گرافیکی از 8 مگابایت در نسل قبل به 10 مگابایت در نسل جدید ارتقا یافته است. درباره عملکرد چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 هنوز نمیتوان اظهار نظری کرد، اما با بنچمارک های درز پیدا کرده میتوان دیدی نسبت به آن داشت.

بر اساس بنچمارک درز پیدا کرده از ابزار GeekBench، این چیپست در بخش تک هسته ای موفق به کسب امتیاز 2563 در حالت تک هسته ای و امتیاز خیره کننده 7256 در حالت چند هسته ای شده است. هر چند امتیاز بخش تک هسته ای به تنهایی خارق العاده است، اما جهش در بخش چند هسته ای ما را شگفت زده میکند! از طرفی، اولین تست این چیپست در ابزار معروف و دوست داشتنی AnTuTu امتیازی بالغ بر 1,712,271 (در این تست پردازنده مرکزی 331,292 امتیاز و چیپ گرافیکی 853,295 امتیاز به دست آورده است) را به ما نشان میدهد، که اعجاب انگیز است!

اولین گوشی شیائومی با این چیپست

به طور قطع میدانیم که سری گوشی های Xiaomi 14 به این چیپست مجهز خواهند شد. تا کنون شواهد زیادی از گوشی های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro به بیرون درز پیدا کرده است که نشان میدهد با این چیپست در حال تست میباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سری گوشی ها، میتوانید به این مطلب اختصاصی مراجعه کنید. در مطلب اشاره شده اطلاعات جامع درز پیدا کرده از آنها (شامل مشخصات، تصاویر، تاریخ معرفی و …) را مشاهده خواهید کرد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا