سایر محصولاتشیائومیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

شیائومی از Xiaomi Sound Move، بلندگوی قابل حمل جدید خود پرده برداشت.

شیائومی در مراسم چند روز پیش علاوه بر گوشی Xiaomi 13 Ultra، سری تبلت های Xiaomi Pad 6 و دستبند Xiaomi Band 8، پرده از بلندگوی Xiaomi Sound Move برداشت. این بلندگو همانطور که از اسمش پیداست یک بلندگوی بلوتوث قابل حمل میباشد و یکی از نقاط قوت آن، طراحی جذابش میباشد. البته صرفاً در این محصول شیاومی به زیبایی توجه نکرده است و ویژگی های دیگری برای متحیر کردن شما وجود دارد. با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

طراحی

در طراحی Xiaomi Sound Move غول چینی دنیای تکنولوژی نهایت ظرافت و دقت را به خرج داده است. همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، طراحی این محصول یکی از نقاط قوت آن به شمار میرود و ممکن است دلیل انتخاب بسیاری از کاربران قرار گیرد. این بلندگوی بیسیم از بدنه ای با جنس آلومینیوم آنودایز شده بهره میبرد، که علاوه بر سبک بودن، ضد آب و گرد و غبار میباشد!

این محصول با استاندارد IP66 مقاوم ضد آب و گرد و غبار شده است و به همین دلیل نیاز نیست نگران حمل آن به کنار دریا باشید. ابعاد دقیق این بلندگو 5.55×5.55×17.7 سانتی متر و وزن دقیق آن تنها 568 گرم است. طراحی این محصول طوری است که حمل و نقل آن آسان میباشد. البته برای حمل آسان تر، شیاومی یک بند اختصاصی برای این بلندگوی بلوتوث طراحی کرده است، که بسیار کار راه انداز است.

سخت افزار

این بلندگو به 4 واحد اسپیکر شخصی سازی شده توسط کمپانی نام آشنای Harman Kardon مجهز شده است. برای تجربه کاربری بهتر، شیاومی تصمیم به استفاده از سنسوری بسیار جالب در این بلندگو گرفته است که سنسور جاذبه نام دارد. به این ترتیب، بلندگوی مورد بحث توانایی همگام کردن صدای خروجی را با محیط خود دارد. من باب مثال اگر آنرا بر روی زمین صاف قرار دهید، صدایی استریو به شما تحویل میدهد، اما اگر در جایی بلند قرار بگیرد، به صورت هوشمند صدایی بلندتر و غنی تر برای شما ایجاد خواهد کرد.

صدا

شیاومی ادعا میکند بلندگوی Xiaomi Sound Move به 4 واحد اسپیکر متقارن استریو مجهز شده است، که باعث بالا رفتن کیفیت خارق العاده صدا میشود. بلندگوهای چپ و راست دو گانه (7.5 واتی با ابعاد 1.75 اینچ) که صدای غنی Hi-Res را ایجاد میکنند با دو بلندگوی جلو و عقب که از رادیاتورهای منفعل بهره میبرند، صدایی بینظیر را به گوش کاربر میرسانند. بر اساس تست های انجام شده، این بلندگو توانایی ایجاد صدایی رسا و غنی با حدأکثر بلندی 90 دسی‌بل را دارد.

قابلیت‌های ارتباطی

این بلندگو از قابلیت های ارتباطی زیادی چون Miaobo شیایومی، AirPlay2 اپل، بلوتوث 5.3 و درگاه USB نوع C برای انتقال صدا بهره میبرد و از کدک صوتی پیشرفته LHDC نیز پشتیبانی میکند. کاربران میتوانند با 2 عدد اسپیکر مورد بحث یک مجموعه استریو را تشکیل دهند و با کمک اتصال حدأکثر 8 بلندگو به یکدیگر، کل یک مجموعه را تغذیه کنند! این بلندگو با دستیار هوشمند شیاومی (Xiao Ai) نیز به خوبی سازگاری دارد و میتواند به عنوان منبعی برای کنترل خانه هوشمند به کار بسته شود.

باتری و سایر ویژگی‌ها

حجم باتری این بلندگوی بیسیم 4.150 میلی آمپر/ساعتی است و بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی غول چینی، با یکبار شارژ کامل تا 21 ساعت به صورت بلوتوث و تا 15 روز در حالت آماده به کار با شما همراه خواهد بود. این بلندگو برای شارژ از درگاه USB نوع C با سیستم شارژ سریع 22 واتی بهره میبرد. گفتنی است که این بلندگوی هوشمند از حالت خواب (Sleep Mode) برای ذخیره باتری نیز بهره میبرد و در این حالت کاربر میتواند به صورت سریع دستگاه را از خواب بیرون آورده و در کسری از ثانیه به دستگاه خود متصل کند.

رنگ‌ها، قیمت و زمان عرضه

این بلندگو تنها در یک رنگ خاکستری عرضه خواهد شد. کاربران چینی میتوانند از هم اکنون برای خرید Xiaomi Sound Move اقدام کنند. قیمت Xiaomi Sound Move در کشور چین 699 یوآن یا 100 دلار میباشد و از طریق فروشگاه های آنلاین و فیزیکی شیاومی در کشور چین قابل تهیه است.

قیمت و زمان عرضه جهانی

هنوز صحبتی درباره معرفی نسخه جهانی این بلندگو به میان نیامده است، اما ممکن است به زودی شاهد معرفی نسخه گلوبال این محصول باشیم. احتمالاً با فاصله ای معقول این بلندگو برای بازارهای جهانی نیز معرفی خواهد شد. فعلاً نمیتوان هیچ ایده ای درباره قیمت این محصول در بازارهای جهانی داشت، اما میتوانید افزایش قیمتی 10 تا 30 درصدی را برای نسخه جهانی نسبت به نسخه چین در نظر داشته باشید.

قیمت و زمان عرضه در ایران

همچون سایر محصولاتی که برای بازار چین معرفی میشوند، ورود نسخه چین این بلندگو به کشور عزیزمان ایران قطعاً به صورت غیر رسمی خواهد بود. نسخه های غیر رسمی فاقد گارانتی هستند. البته با معرفی نسخه جهانی، این بلندگو با گارانتی رسمی وارد کشور خواهد شد. به زودی میتوانید برای خرید این محصول به صورت سفارشی از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا