شیائومیگجت های هوشمند

شیائومی از Amazfit GTR Mini، کوچکترین ساعت هوشمند دنیا با صفحه دایره ای پرده برداشت.

شیائومی تا به امروز نسخه های فراوان کوچکی از ساعت مربعی سری امزفیت را راهی بازار کرده است، اما تا کنون خبری از نسخه دایره ای شکل نبود! حال، ساعاتی پیش غول چینی دنیای تکنولوژی پرده از کوچکترین ساعت هوشمند دایره ای دنیا با نام Amazfit GTR Mini برداشت. این ساعت ضمن ارائه ویژگی های بسیار خوب، از قیمتی رقابتی برخوردار است. اگر دنبال ساعتی دایره ای شکل و جمع و جور هستید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه شوید…

طراحی

تقریباً میتوانیم بگوییم تمام انتظارات ما از یک ساعت هوشمند دایره ای جمع و جور در Amazfit GTR Mini تجمیع شده است! این ساعت در بحث طراحی بسیار شکیل و مدرن به نظر میرسد. در سمت راست این ساعت به دکمه ای فیزیکی با لوگوی جدید Amazfit مجهز شده است، که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. قسمت چپ ساعت کویر است و شاهد هیچ بریدگی خاصی نیستیم.

ابعاد دقیق این ساعت 9.25×42.83×42.83 میلی متر بوده و با دستبندش تنها 24.6 گرم وزن دارد! این ساعت یکی از سبکترین ساعت های هوشمند دنیاست، به همین دلیل میتوانید تمام روز بدون احساس خستگی آنرا به دست خود ببندید. جنس بدنه این ساعت استیل ضد زنگ بوده و قسمت پشت برای محافظت در برابر عرق و رطوبت با پلی کربنات فشرده پوشیده شده است.

جنس دستبند این ساعت سیلیکونی است و دوست دار پوست انسان میباشد. بند این ساعت 20 میلی متری است و قفل آن ساده رها شونده است. کمترین قطر دستبند این ساعت دور دستان شما 150 میلی متر و بیشترین قطری که میتواند به خود بگیرد 200 میلی متر است. دستبند این ساعت قابل تعویض است و در رنگ های جذابی چون مشکی، آبی و صورتی عرضه میشود. نسخه های آبی و مشکی در بدنه استیل (کروم) عرضه میشوند، اما نسخه صورتی به بدنه ای صورتی/طلایی (Rose Gold) مجهز شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی را پنلی OLED با سایز 1.28 اینچی تشکیل داده است. رزلوشن تصویر صفحه این ساعت HD یا 416×416 بوده و توانایی نمایش 326 پیکسل در هر اینچ را دارد. پوشش محافظ صفحه این ساعت شیشه آبدیده میباشد، که در برابر چربی با فناوری نانو مقاوم سازی شده است. پوشش صفحه این ساعت محدب است، که به آن زیبایی خاصی بخشیده است.

ویژگی های سلامت محور

این ساعت از سنسور مجتمع سلامتی BioTracker PPG بهره میبرد، که ضمن سنجیدن 24 ساعت ضربان قلب در 7 روز هفته، توانایی سنجیدن غلظت اکسیژن خون (SpO2) و میزان استرس شما را نیز دارد. سایر سنسورهای این ساعت شامل سنسور شتاب سنج، سنسور جاذبه و سنسور نور محیطی میباشد. این ساعت با کمک 5 ماهوراه میتواند موقعیت کاربر را به صورت دقیق رصد کند، به همین دلیل رفیق خوبی برای طبیعت گردها میباشد.

این ساعت توانایی تشخیص چرخه خواب شما را نیز دارد و میتواند به صورت دقیق تشخیص دهد چه زمانی به خواب عمیق فرو رفته اید و حتی چه زمانی چرت زده اید! در این ساعت 126 حالت ورزشی پشتیبانی میشوند. بدیهی است علاوه بر کاربران معمولی، این ساعت ورزش های مورد نیاز کاربران حرفه ای را نیز تأمین میکند. به صورت خلاصه میتوانیم بگوییم حالت های ورزشی استانداردی چون شنا کردن، دوچرخه سواری، قدم زدن و … در این ساعت یافت میشوند.

باتری و سایر ویژگی ها

شیائومی برای این ساعت از باتری 280 میلی آمپر/ساعتی بهره گرفته است، که با شارژر مغناطیسی شارژ میشود. تقریباً فول شارژ شدن این ساعت 120 دقیقه زمان میبرد. بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی شیایومی، با یکبار شارژ کامل این ساعت با استفاده استاندارد تا 14 روز، در حالت ذخیره مصرف تا 20 روز، فقط در حالت نمایش ساعت (نشان دادن زمان) تا 30 روز، با استفاده سنگین تا 7 روز و با GPS دائم روشن و فعال تا 25 ساعت با شما همراه خواهد بود.

این ساعت از تمرینات تنفس و عادت ماهیانه بانوان نیز پشتیبانی میکند. از دیگر ویژگی های سلامت محور این ساعت میتوان به هشدار ضربان قلب بالا و پایین، اکسیژن کم خون، سطح استرس بالا، یادآوری تمرین تنفس برای بیماران ریوی و کرونایی و عدم فعالیت اشاره کرد. این ساعت از بلوتوث بسیار کم مصرف 5.2 با پایداری بسیار بالا برای ارتباط با گوشی بهره میبرد.

این ساعت از نسخه دوم سیستم عامل اختصاصی ZeppOS بهره میبرد، که ویژگی های بسیار جالبی با خود به همراه دارد (مانند پشتیبانی از نرم افزارهای ثالث، بازی و …). کاربران گوشی های با اندروید 7.0 و بالاتر و کاربران گوشی های با سیستم عامل iOS 12 و بالاتر میتوانند از برنامه Zepp برای اتصال ساعت به گوشی خود بهره بگیرند. این ساعت تا عمق 50 متری ضد آب میباشد.

قیمت و زمان عرضه جهانی

این ساعت از هم اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکا قابل خرید میباشد. خریداران اروپایی برای این ساعت باید 129.90 یورو هزینه کنند، در حالی که کاربران انگلیسی 129 پوند و کاربران آمریکایی نیز 119.99 دلار برای آن پرداخت خواهند کرد. هنوز صحبتی از عرضه این ساعت در کشور هند به میان نیامده است، اما ممکن است به زودی شاهد معرفی این ساعت برای بازار کشور هند و بازارهای آسیایی نیز باشیم.

قیمت و زمان عرضه در ایران

قاعدتآً فروردین یا اردیبهشت 1402 میتوانیم منتظر ورود رسمی این ساعت با گارانتی به کشور عزیزمان ایران باشیم، اما قیمت گذاری آن کاری دشوار است! همانطور که میدانید نرخ دلار دائم در نوسان میباشد و به همین خاطر تخمین قیمت این ساعت در زمان ورود به کشور کاری آسان نیست. پس باید منتظر نرخ ارز در زمان عرضه این ساعت در ایران باشیم، اما به صورت پیشفرض میتوانید انتظار قیمتی بین 5 تا 7 میلیون تومان را داشته باشید. در صورت ورود این ساعت به کشور، میتوانید آنرا با گارانتی معتبر از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس تهیه کنید.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا