شیائومیردمیکنفرانس هاکنفرانس های مطبوعاتی شیائومی

سری Redmi Note 12 گلوبال: Redmi Note 12R به عنوان اولین گوشی دنیا با چیپست Snapdragon 4 Gen 2 معرفی شد!

سرانجام روز موعود برای کاربران سری گوشی های ردمی نوت 12 در بازارهای جهانی فرا رسید و شیائومی دست به معرفی سری Redmi Note 12 گلوبال زد. در این سری برخلاف نسخه چین شاهد معرفی 4 گوشی هستیم، اما خبری از نسخه Discovery با شارژ 210 واتی نیست! قصد داریم در این مطلب علاوه بر مشخصات سری گوشی های مذکور، قیمت آنها را بررسی کنیم و ببینیم آیا وارد ایران خواهند شد یا خیر. با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان

مقدمه

شیائومی چندی پیش سری گوشی های ردمی نوت 12 را در 3 نسخه برای بازار کشور هند معرفی کرد. حال ساعاتی پیش در تاریخ 3 فروردین، غول چینی دنیای تکنولوژی از این سری گوشی ها برای بازارهای جهانی در 4 نسخه پرده برداشت. تنها وجه تمایز نسخه های هند و جهانی، وجود نسخه چهارم و قیمت آنهاست. در هر دو بازار گوشی های ردمی نوت 12 نسل 5، ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس را داریم؛ حال آنکه گوشی جدید ردمی نوت 12 نسل 4 مختص بازارهای جهانی است.

معرفی گوشی Redmi Note 12R Pro نسخه چین

ساعاتی پیش در تاریخ 11 اردیبهشت شیائومی پرده از گوشی جدید Redmi Note 12R Pro برداشت. پس از معرفی گوشی های ردمی نوت 12 نسل 5، ردمی نوت 12 پرو نسل 5، ردمی نوت 12 پرو پلاس نسل 5، ردمی نوت 12 پرو اسپید ادیشن و ردمی نوت 12 توربو برای بازار چین، حالا نوبت به ردمی نوت 12R پرو رسیده است. این گوشی به نوعی نسخه ای از Redmi Note 12 5G است. این گوشی در 3 رنگ جذاب مشکی، سفید و طلایی عرضه خواهد شد.

طراحی و صفحه نمایش

گوشی Redmi Note 12R Pro در بخش مقابل از طراحی خاصی همچون سایر گوشی های ردمی نوت 12 بهره میبرد. این محصول به صفحه نمایشی بزرگ با سلفی حفره ای در قسمت مرکز مجهز شده است. در قسمت پشت نیز شاهد ماژول دوبینی 2 گانه با طرحی شبیه به Redmi Note 12S هستیم. این محصول به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل OLED، رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز شده است. ابعاد دقیق این گوشی 7.8×76.21×165.88 میلی متر و وزن دقیق آن 188 گرم است.

سخت افزار

این محصول همچون برادر خونی اش، گوشی Redmi Note 12 5G به چیپست اسنپدراگون 4 نسل 1 مجهز شده است. این محصول با 12 گیگابایت حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4x و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS2.2 به دست کاربران میرسد. این گوشی همچون سایر گوشی های این سری از رم مجازی تا 5 گیگابایت بهره میبرد و از درب کارخانه با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 به دست کاربران خواهد رسید.

دوربین

در بخش مقابل این گوشی به سلفی حفره ای با سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده است. در قسمت پشت شاهد سیستم دوربینی 2 گانه با سنسورهای 48 مگاپیکسلی اصلی با لنز عریض و 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو هستیم. این گوشی به فلش LED نیز برای ثبت فیلم و عکس در محیط های کم نور مجهز میباشد. دوربین اصلی این گوشی از فیلبرداری 1080p با نرخ های 30 و 60 فریم پشتیبانی میکند و دوربین مقابل از فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بهره میبرد.

باتری و سایر ویژگی ها

این محصول به باتری 5.000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی مجهز شده است. برای امنیت بیشتر، این گوشی به سنسور اثر انگشت در بدنه کناری (در دکمه پاور) مجهز گردیده است. سایر ویژگی های این گوشی شامل دو سیمکارت نسل 5، وایفای 6، بلوتوث 5.1، درگاه اینفرارد، جک 3.5 میلی متری صدا، درگاه شارژ USB نوع C و مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار با استاندارد IP53 میباشد. این گوشی در یک نسخه 12/256 با قیمت 1.999 یوآن یا 289 دلار عرضه میشود.

معرفی گوشی Redmi Note 12R نسخه چین

دیروز (7 تیر) چیپست اسنپدراگون 4 نسل 2 توسط کوالکام معرفی شد و گفتیم به زودی این چیپست در محصولی از شیائومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حال پس از گذشت تنها 24 ساعت، اولین گوشی دنیا با این چیپست توسط شیاومی معرفی شد. این گوشی تقریباً ظاهر و مشخصات خود را از سایر محصولات سری نوت 12 وام گرفته، اما همه چیز در آن متحول شده است. این محصول جذاب به نوعی ارزان ترین گوشی مجهز به باندهای کاری نسل 5 شیاومی در بازار چین محسوب میشود.

طراحی و صفحه نمایش

گویا بدعت به کار گرفته شده در گوشی محبوب Redmi Note 12 Turbo در حال تبدیل شدن به سنتی جدید برای گوشی های سری نوت میباشد، چون تقریباً همان طراحی جذاب دوربین را در Redmi Note 12R شاهد هستیم. با حذف ماژول دوربین، حالا این محصول سومین گوشی از غول چینی است که سنسورهای دوربینش بر روی بدنه پشتی قرار گرفته و از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است. در قسمت مقابل نیز شاهد صفحه نمایشی تخت با سلفی حفره ای در قسمت مرکز هستیم.

در فریم فوقانی دستگاه شاهد جک 3.5 میلی متری صدا و درگاه اینفرارد هستیم. فریم سمت راست میزبان دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور میباشد. در فریم سمت چپ شاهد درگاه مخصوص جایگذاری سیمکارت/مموری کارت هستیم و نهایتاً در فریم فوقانی، شاهد میکروفون، درگاه USB نوع C و تنها بلندگوی دستگاه هستیم. این محصول به صفحه نمایش غول پیکر 6.79 اینچی با پنل IPS LCD شده است، که از رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی استاندارد 90 هرتز بهره میبرد.

سخت افزار

شاید بزرگترین تفاوت این گوشی با سایر گوشی های خانواده ردمی نوت 12، مجهز شدن آن به چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون 4 نسل 2 میباشد. این چیپست علاوه بر قدرت بیشتر، گوشی مورد بحث را به باندهای کاری نسل 5 مجهز میسازد. این چیپست از رم های نسل 5 و حافظه داخلی فوق سریع UFS3.1 پشتیبانی به عمل می آورد. این محصول در 4 نسخه با حافظه های رم 4، 6 و 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه میشود.

کوالکام در ساخت این چیپست از از فناوری 4 نانومتری اختصاصی TSMC بهره گرفته است و به همین دلیل شاهد یک جهش نست به نسل قبل هستیم. این چیپست از 8 هسته پردازشی در 2 خوشه بهره میبرد. 2 هسته Cortex-A78 این چیپست با فرکانس 2.2 گیگاهرتز فعالیت میکنند و 6 هسته Cortex-A55 آن در فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز فعال هستند. بنچمارک این چیپست در ابزار AnTuTu حدود 450.000 میباشد.

دوربین

همانطور که اشاره شد، این گوشی از یک سلفی حفره ای در قسمت مرکز و سیستم دوربینی 2 گانه در قسمت پشت بهره میبرد. سنسور سلفی این گوشی 5 مگاپیکسلی میباشد. دو سنسور اصلی این گوشی نیز به ترتیب 50 مگاپیکسلی با لنز عریض (گشادی دیافراگم f/1.8) و 2 مگاپیکسلی با لنز عمق دهنده میباشند. علاوه بر حذف ماژول دوربین برای زیبایی بیشتر، شیاومی دست به حقه دیگری نیز زده است و به جای قرار دادن فلش بر روی بدنه، آنرا در دایره ای شبیه به لنزهای دوربین گنجانده است!

باتری و سایر ویژگی‌ها

این گوشی به یک باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 18 واتی مجهز شده است. از جمله دیگر امکانات این محصول میتوان به بلوتوث 5.1، وایفای 5، درگاه اینفرارد، جک 3.5 میلی متری صدا، رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 اشاره کرد. این محصول همچنین به ویژگی رم مجازی تا 8 گیگابایت نیز مجهز بوده و به این ترتیب کاربران دیگر شاهد لگ و تأخیری در اجرای فرامین نخواهند بود. این محصول در 3 رنگ جذاب مشکی، آبی و سفید طیف رنگ عرضه خواهد شد.

معرفی گوشی Redmi Note 12 4G گلوبال

طراحی و صفحه نمایش

در قسمت مقابل Redmi Note 12 4G گلوبال شاهد بهره گیری از صفحه نمایشی تخت با سلفی حفره ای در قسمت مرکز هستیم. در سمت راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور قرار دارند، که میهمان سنسور اثر انگشت نیز میباشد. در سمت چپ خبری نیست، اما در قسمت فوقانی شاهد بهره گیری از جک 3.5 میلی متری صدا، درگاه اینفرارد و میکروفون اول هستیم. در قسمت پایین نیز شاهد بلندگو، میکروفون دوم و درگاه شارژ USB نوع C هستیم. در قسمت پشت نیز این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه با ماژول مستطیلی مجهز شده است.

ابعاد دقیق این گوشی 7.9×76×165.5 میلی متر و وزن آن 183.5 گرم است. این محصول با استاندارد IP53 در مقابل پاشش آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. این گوشی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل Super AMOLED مجهز شده است. رزلوشن تصویر صفحه نمایش این گوشی +FHD و نرخ نوسازی آن 120 هرتز است. این صفحه نمایش درخشندگی پایه 1,200 نیت را برای کاربران به ارمغان می آورد و از سرعت لمس 240 هرتز پشتیبانی میکند. البته پوشش 100 درصدی رنگ های P3 و محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3 را نیز نباید فراموش کرد.

سخت افزار

این گوشی اولین محصول شیایومی با چیپست تازه نفس Snapdragon 685 (هشت هسته ای، 4 هسته بزرگ Kryo 265 Gold (از نوع Cortex A73) با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، 4 هسته کوچک Kryo 265 Silver (از نوع Cortex A53) با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و چیپ گرافیکی Adreno 610) میباشد. این چیپست با 4 گیگابایت حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4x و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی سریع UFS2.2 مجموعه ای خوب را تشکیل میدهند.

این محصول از درب کارخانه با اندروید 13 و MIUI 14 به دست کاربران میرسد، اما در صف دریافت اندروید 13 و MIUI 14 نیز میباشد. شیاومی یک بروزرسانی بزرگ اندروید (14) و 4 سال بروزرسانی های امنیتی را برای این گوشی تضمین میکند.

دوربین

جزیره ماژول دوربین این گوشی متشکل از 3 سنسور میباشد. سنسور اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی با لنز عریض (گشادی دیافراگم f/1.8 و پیکسل های 0.64 میکرونی) است، که با 2 سنسور 8 (گشادی دیافراگم f/2.2، پیکسل های 1.12 میکرونی و لنز زاویه عریض 120 درجه ای) و 2 مگاپیکسلی (گشادی دیافراگم f/2.4) با لنزهای فوق عریض و ماکرو، مجموعه ای مناسب را برای عاشقان عکاسی تشکیل میدهد.

دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سنسوری 13 مگاپیکسلی با لنز عریض (گشادی دیافراگم f/2.5) و قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستیم.

باتری و سایر ویژگی ها

شائومی برای این گوشی از یک باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی بهره گرفته است. برخلاف سیاست سایر کمپانی ها که حتی گوشی های میانرده و پایین رده خود را بدون شارژر عرضه میکنند، این گوشی با شارژر 33 واتی داخل جعبه عرضه میشود.

از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به بلوتوث 5، وایفای 5، دو سیمکارت همزمان نسل 4، شیار اختصاصی مموری کارت با قابلیت پشتیبانی از مموری هایی تا حجم 1 ترابایت،دو میکروفون با قابلیت حذف نویز و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری اشاره کرد. این گوشی برای اولین بار در بین تمامی محصولات شاومی از 5 گیگابایت حافظه رم مجازی بهره میبرد.

معرفی گوشی Redmi Note 12 5G گلوبال

طراحی و صفحه نمایش

در قسمت مقابل نسخه استاندارد سری Redmi Note 12 گلوبال شاهد بهره گیری از صفحه نمایشی تخت با سلفی حفره ای در قسمت مرکز هستیم. در سمت راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور قرار دارند، که میهمان سنسور اثر انگشت نیز میباشد. در سمت چپ خبری نیست، اما در قسمت فوقانی شاهد بهره گیری از جک 3.5 میلی متری صدا، درگاه اینفرارد و میکروفون اول هستیم. در قسمت پایین نیز شاهد بلندگو، میکروفون دوم و درگاه شارژ USB نوع C هستیم. در قسمت پشت نیز این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه با ماژول مستطیلی مجهز شده است.

قطر این گوشی تنها 7.98 میلی متر است و وزن آن 188 گرم است! این محصول با استاندارد IP53 در مقابل پاشش آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. این گوشی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل Super AMOLED مجهز شده است. رزلوشن تصویر صفحه نمایش این گوشی +FHD و نرخ نوسازی آن 120 هرتز است. این صفحه نمایش درخشندگی پایه 1,200 نیت را برای کاربران به ارمغان می آورد و از سرعت لمس 240 هرتز پشتیبانی میکند. البته پوشش 100 درصدی رنگ های P3 و محافظ صفحه گوریلاگلس نسل 3 را نیز نباید فراموش کرد.

سخت افزار

این گوشی اولین محصول شیایومی با چیپست تازه نفس Snapdragon 4 Gen 1 (هشت هسته ای، 2 هسته A78 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چیپ گرافیکی Adreno 619) میباشد. این چیپست با 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم نسل 4 یا LPDDR4x و 128 گیگابایت حافظه داخلی سریع UFS2.2 مجموعه ای خوب را تشکیل میدهند.

این محصول از درب کارخانه با اندروید 12 و MIUI 13 به دست کاربران میرسد، اما در صف دریافت اندروید 13 و MIUI 14 نیز میباشد. شیاومی 2 بروزرسانی بزرگ اندروید (13 و 14) و 4 سال بروزرسانی های امنیتی را برای این گوشی تضمین میکند.

دوربین

جزیره ماژول دوربین این گوشی متشکل از 3 سنسور میباشد. سنسور اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی با لنز عریض است، که با 2 سنسور 8 و 2 مگاپیکسلی با لنزهای فوق عریض و ماکرو، مجموعه ای مناسب را برای عاشقان عکاسی تشکیل میدهد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سنسوری 13 مگاپیکسلی با لنز عریض و قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستیم.

باتری و سایر ویژگی ها

شائومی برای این گوشی از یک باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی بهره گرفته است. برخلاف سیاست سایر کمپانی ها که حتی گوشی های میانرده و پایین رده خود را بدون شارژر عرضه میکنند، این گوشی با شارژر 33 واتی داخل جعبه عرضه میشود.

از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به بلوتوث 5.1، وایفای 5، دو سیمکارت همزمان نسل 5، شیار اختصاصی مموری کارت با قابلیت پشتیبانی از مموری هایی تا حجم 1 ترابایت،دو میکروفون با قابلیت حذف نویز، صدای Hi-Res و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری اشاره کرد. این گوشی برای اولین بار در بین تمامی محصولات شاومی از 5 گیگابایت حافظه رم مجازی بهره میبرد.

معرفی گوشی Redmi Note 12 Pro 4G گلوبال

شیائومی تنها یک هفته پس از معرفی سری گوشی های ردمی نوت 12 برای بازارهای جهانی، امروز (15 فروردین) پرده از گوشی جدیدی در خانواده ردمی نوت 12 برداشت. پیشتر شاهد معرفی نسخه 4G گوشی Redmi Note 12 برای بازارهای جهانی بودیم و حالا، نسخه Pro نیز صاحب یک نمونه 4G شده است، که گوشی کاملاً جدیدی است! البته انتظار معرفی این گوشی در خانواده 12S را داشتیم، که فعلاً اینگونه نشد.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی کلی این گوشی تقریباً شبیه سایر اعضای خانواده ردمی نوت 12 میباشد، با این تفاوت که گوشی مورد بحث در قسمت ماژول دوربین به کلی با گوشی های این سری غریبه است! متأسفانه هنوز ابعاد دقیق و حتی وزن این گوشی مشخص نیست، اما بر اساس تصاویر میدانیم در فریم سمت راست به دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور، در فریم فوقانی به جک 3.5 میلی متری صدا، خروجی بلندگو و میکروفون اول در کنار درگاه اینفرارد و نهایتاً در فریم پایین به خروجی بلندگو و میکروفون دوم، پورت شارژ و شیار سیمکارت/مموری کارت مجهز میباشد.

فریم سمت چپ این گوشی کویر است و هیچ خبری نیست! این گوشی برخلاف سایر اعضای خانواده اش به 4 دوربین در قسمت پشت و طراحی دوربین مستطیلی مجهز شده است. در قسمت مقابل این گوشی شاهد بهره گیری از پنلی AMOLED با سلفی حفره ای در قسمت مرکز هستیم. سایز صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچ و نرخ نوسازی آن 120 هرتز میباشد. رزلوشن تصویر این گوشی +FHD بوده و گفته میشود در بین تمامی محصولات شیاومی برای اولین بار به تکنولوژی Dolby Atmos Vision مجهز گردیده است. ابعاد دقیق این گوشی نیز 8.1×76.1×164.2 میلی متر و وزن آن 202 گرم میباشد.

سخت افزار

شیاومی برای Redmi Note 12 Pro 4G از چیپست Qualcomm SM7150 یا همان Snapdragon 732G بهره گرفته است، که 8 هسته ای بوده و همچون پرچمداران سری 8، از هسته های اختصاصی Kryo نقره ای و طلایی بهره میبرد. این چیپست آرایشی 2 خوشه دارد. در خوشه اول شاهد بهره گیری از 2 هسته بزرگ Kryo 470 طلایی با فرکانس 2.3 گیگاهرتز هستیم و در خوشه دوم این چیپست به 6 هسته دوست دار انرژی Kryo 470 نقره ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز شده است.

چیپ گرافیکی این چیپست نیز Adreno 618 میباشد. این چیپست نهایتاً از باندهای کاری 4G LTE پشتیبانی کرده و تقریباً از عمر آن 3 سال میگذرد! پیشتر در گوشی Redmi Note 10 Pro شاهد بهره گیری از این چیپست بودیم، که در مارس 2021 معرفی شده بود. البته این چیپست هنوز از قدرت مناسبی برخوردار میباشد. این گوشی در 2 حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی (نسل رم مشخص نیست، احتمالاً LPDDR4x) و دو حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی (نوع آن مشخص نیست، احتمالاً UFS2.2) عرضه خواهد شد.

دوربین

همانطور که پیشتر خواندید، این گوشی اولین و تنها محصول در خانواده ردمی نوت 12 میباشد که به 4 سنسور دوربین در قسمت پشت مجهز شده است! سنسور اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی با سایز 1/1.52 اینچی، گشادی دیافراگم f/1.9 با لنز عریض میباشد. سنسور دوم این گوشی 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض میباشد و نهایتاً دو سنسور دیگر 2 مگاپیکسلی با لنزهای ماکرو و عمق دهنده میباشند. دوربین اصلی این گوشی از فیلمبرداری 4K پشتیبانی میکند. در قسمت مقابل نیز ظاهراً شاهد بهره گیری از سنسوری 16 مگاپیکسلی هستیم، که از فیلمبرداری 1080p بهره میبرد.

باتری و سایر ویژگی ها

شیاومی برای این گوشی از یک باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی بهره گرفته است. این گوشی با شارژر 67 واتی اختصاصی داخل جعبه به دست کاربران میرسد. از دیگر ویژگی های این گوشی میتوان به 2 سیمکارت همزمان نسل 4، شیار مموری کارت مشترک با سیمکارت 2، بلوتوث 5.1، وایفای دو بانده، تراشه NFC، درگاه اینفرارد، سنسور اثر انگشت در بدنه کناری، جک 3.5 میلی متری صدا و بلندگوی قدرتمند با تکنولوژی Dolby Atmos اشاره کرد. ظاهراً این محصول از درب کارخانه با MIUI 13 بر پایه اندروید 11 به دست کاربران میرسد.

معرفی گوشی های Redmi Note 12 Pro 5G و Redmi Note 12 Pro Plus گلوبال

طراحی و صفحه نمایش

در بخش طراحی تقریباً میتوانیم بگوییم تفاوت خاصی بین برادر این سری گوشی ها وجود ندارد. به این ترتیب، در نسخه های Pro و Pro Plus نیز شاهد بهره گیری از صفحه نمایشی 6.67 اینچی با سلفی حفره ای در قسمت مرکز هستیم. البته در این گوشی ها شاهد بهره گیری از پنل بسیار با کیفیت OLED هستیم، که از رزلوشن +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتز و سرعت لمس 240 هرتز بهره میبرند.

استاندارد تصویر در این گوشی ها 20:9 بوده و ضمن بهره بردن از کنتراست خارق العاده 5,000,000:1، از رنگ های 10 بیتی، درخشندگی پایه 900 نیت و فناوری های HDR10، دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی میکنند.

سخت افزار

در نسخه های پرو و پرو پلاس، شایومی از چیپست قدرتمند Dimensity 1080 مدیاتک بهره گرفته است، که در این مطلب حسابی درباره آن توضیحات لازم را داده ایم و توصیه میکنیم حتماً به مطالعه آن بپردازید. در بخش رم و حافظه داخلی اما این محصولات همچون برادر کوچکتر خود از رم های نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی سریع UFS2.2 بهره میبرند.

اما اولین تفاوت نسخه های پرو و پرو پلاس در بحث خنک کننده رقم میخورد، جایی که نسخه پرو به سیستم خنک کننده ای با ابعاد 2,000 میلی متر مکعب مجهز شده است، اما خنک کننده نسخه پرو پلاس 3,000 میلی متر مکعب برآورد شده است.

دوربین

هر چند هر دو گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه با طراحی برادر کوچکتر مجهز شده اند، اما در بخش دوربین دومین تفاوت بزرگ نسخه های پرو و پرو پلاس خونمایی میکند. سنسورهای دوم و سوم هر دو گوشی 8 و 2 مگاپیکسلی با لنزهای فوق عریض و ماکرو هستند، اما سنسور اصلی در نسخه پرو 50 مگاپیکسلی ساخت سونی (IMX766) با لرزشگیر اپتیکال، گشادی دیافراگم f/1.88، سایز 1/1.56 و لنز 6 لایه میباشد؛ در حالی که در نسخه پرو پلاس شاهد بهره گیری از سنسور 200 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ (ISOCELL HPX) با سایز 1/1.4 اینچی، گشادی دیافراگم f/1.65، لرزشگیر اپتیکال، پوشش ALD و لنزهای 7 لایه هستیم. سنسور سلفی هر چند در هر دو محصول 16 مگاپیکسلی است.

باتری و سایر ویژگی ها

هر چند هر دو برادر بزرگتر همچون برادر خونی خود به باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی مجهز هستند، اما سومین تفاوت نسخه های پرو و پرو پلاس در بخش سرعت شارژ رقم میخورد؛ جایی که نسخه پرو به سرعت شارژ 67 واتی و نسخه پرو پلاس به سرعت شارژ 120 واتی مجهز است. از دیگر امکانات این گوشی ها میتوان به درگاه اینفرارد، موتور ویبره خطی، بلندگوی استریو، جک 3.5 میلی متری صدا، دو سیمکارت همزمان نسل 5، وایفای 6، بلوتوث 5.2 و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری اشاره کرد.

معرفی گوشی Redmi Note 12S گلوبال

حقیقتاً ما هم سورپرایز شدیم، چون تنها 48 ساعت پس از معرفی Redmi Note 12 Pro 4G برای بازارهای جهانی، دقایقی پیش (در 17 فروردین) شیاومی پرده از ششمین گوشی سری ردمی نوت 12 برای بازارهای جهانی برداشت! این گوشی که Redmi Note 12S نام دارد، فعلاً برای کشورهای اروپایی به صورت ناقص معرفی شده است و تنها تصاویری از مشخصات آن در دست داریم!

طراحی

در بخش طراحی یکبار دیگر شاهد معرفی گوشی جدیدی از سری 12 هستیم که هیچ شباهتی با برادران خونی خود ندارد! بر اساس اطلاعات به دست رسیده، ابعاد دقیق این گوشی 8×76.2×165.9 میلی متر و وزن آن 188 گرم است. گفته میشود این گوشی به فریمی از جنس پلی کربنات درجه 1 و شیشه در قسمت پشت و رو با محافظ گوریلاگلس نسل 5 مجهز شده است. این گوشی از حاشیه هایی معقول در قسمت مقابل بهره میبرد و ماژول دوربین آن کاملاً جدید است!

صفحه نمایش

گفته میشود این گوشی به صفحه نمایشی 6.43 اینچی با پنل AMOLED مجهز شده است. ظاهراً پنل صفحه نمایش این گوشی از نرخ نوسازی 90 هرتز و رزلوشن تصویر +FHD بهره میبرد. همانطور که اشاره کردیم، محافظ صفحه نمایش این گوشی گوریلاگلس نسل 5 میباشد و از 409 پیکسل در هر اینچ بهره میبرد. پنل این گوشی به سلفی حفره ای در قسمت مرکز مجهز شده است. این گوشی از استاندارد IP53 بهره میبرد، که باعث میشود در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار مقاوم شود.

سخت افزار

چیپست این گوشی نیز کاملاً متفاوت با سایر گوشی های این سری میباشد! این محصول به چیپست Helio G96 با فناوری ساخت 12 نانومتری مجهز شده است، که از 8 هسته پردازشی بهره میبرد. 2 هسته این چیپست از نوع Arm Cortex-A76 (با فرکانس 2.05 گیگاهرتز) بوده و 6 هسته دیگر از نوع Arm Cortex-A55 (دوست دار انرژی، با فرکانس 2.0 گیگاهرتز) میباشد. چیپ گرافیکی این چیپست Arm Mali-G57 MC2 میباشد، که با رم های نسل 4 یا LPDDR4x و حافظه داخلی سریع UFS2.2، مجموعه ای خوب را تشکیل میدهند.

دوربین

همانطور که اشاره کردیم، ماژول دوربین این گوشی نسبت به سایر گوشی های این سری متفاوت است و شاهد بهره گیری از فریمی خاص در کنار سنسورهای دوربین هستیم. این گوشی به 3 سنسور 108 مگاپیسلی با لنز عریض، 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو مجهز میباشد. در قسمت مقابل نیز این محصول به سنسوری 16 مگاپیکسلی با لنز عریض مجهز شده است.

باتری و سایر ویژگی ها

شیاومی برای این گوشی از باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 33 واتی و شارژر اختصاصی داخل جعبه بهره گرفته است. از دیگر امکانات این گوشی میتوان به 2 سیمکارت همزمان نسل 4، سنسور اثر انگشت در دکمه پاور، بلندگوی استریو، درگاه اینفرارد، جک 3.5 میلی متری صدا، بلوتوث 5.2 و وایفای 2 بانده اشاره کرد. این گوشی از سیستم رم مجازی شیاومی تا 5 گیگابایت بهره میبرد و شیار حافظه آن قابلیت پشتیبانی از مموری کارت هایی تا 1 ترابایت را برای کاربران به ارمغان می آورد.

معرفی گوشی Redmi Note 12T Pro نسخه چین

طراحی

در بحث طراحی این گوشی تقریباً همچون برادر خود در نگاه اول به نظر میرسد، اما برخی تغییرات بسیار جزئی (مثل تغییر فلش LED از حالت عمودی به افقی) قابل مشاهده است. در مجموع میتوانیم این گوشی را نمونه ای دیگر از Redmi Note 12 Pro و +Redmi Note 12 Pro برای بازار چین و بازارهای جهانی بدانیم. به این ترتیب این محصول همچنان از جک 3.5 میلی متری صدا، میکروفون و بلندگوی اول در فریم فوقانی، درگاه USB نوع C، میکروفون و بلندگوی دوم در فریم تحتانی و دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور در فریم سمت راست بهره میبرد.

صفحه نمایش

گوشی Redmi Note 12T Pro در بخش صفحه نمایش یک شاهکار است! هر چند در بیشتر محصولات شبه پرچمدار سری نوت 12 شاهد بهره گیری از پنل OLED بودیم، اما در این گوشی شاهد پنلی LCD با تمام شکوه هستیم! بیشتر گوشی های مجهز به پنل OLED شیاومی از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره میبرند، اما در این گوشی به دلیل بهره گرفتن از پنل Full IPS LCD شاهد نرخ نوسازی خارق العاده 144 هستیم. این صفحه 6.51 اینچی از فناوری های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی کرده و رزلوشن +FHD را با دقیق ترین رنگ ها به نمایش بیرون می آورد.

سخت افزار

شیاومی به تازگی با همکاری مدیاتک دست به معرفی چیپست شخصی سازی شده و اختصاصی Dimensity 8200-Ultra برای گوشی Xiaomi CIVI 3 زد. حال به عنوان دومین محصول، Redmi Note 12T Pro به این چیپست خارق العاده مجهز شده است. این چیپست که بر پایه فناوری اختصاصی 4 نانومتری TSMC بنا شده است، از 8 هسته پردازشی در 3 خوشه بهره میبرد. امتیاز بنچمارک این گوشی در ابزار AnTuTu بالغ بر 906.970 میباشد!

به ترتیب یک هسته بسیار بزرگ Cortex-A78 در خوشه اول با فرکانس خارق العاده 3.1 گیگاهرتز، 3 هسته بزرگ Cortex-A78 در خوشه دوم با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و 4 هسته دوست دار انرژی Cortex-A55 در خوشه سوم با فرکانس 2.0 گیگاهرتز قرار گرفته است. این چیپست از چیپ گرافیکی ارتقا یافته Mali-G610 MC6 برای کارهای گرافیکی بهره میبرد. این گوشی در چهار نسخه با حافظه های رم 8 و 12 گیگابایتی (LPDDR5) و حافظه های داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی (UFS3.1) عرضه میشود.

دوربین

همانطور که اشاره شد، این گوشی در قسمت پشت به 3 سنسور دوربین با فلش LED مجهز شده است. به ترتیب در این گوشی شاهد بهره گیری از یک سنسور 64 مگاپیکسلی با سایز 1/72 اینچ، لنز عریض، PDAF و قدرت تولید تصاویری با پیکسل های 0.8 میکرونی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض 120 درجه ای و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو هستیم. دوربین اصلی این گوشی از فیلمبرداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps و 720p@960fps بهره میبرد. در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سنسوری 16 مگاپیکسلی با لنز عریض و فیلمبرداری 1080p@30/60fps هستیم.

باتری و سایر ویژگی ها

این گوشی به بزرگترین باتری در بین تمامی گوشی های سری ردمی نوت 12 مجهز شده است. باتری این گوشی 5,080 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی است. سایر ویژگی های این گوشی نیز شامل بلوتوث 5.3، وایفای 6، تراشه NFC، قابلیت OTG، سنسور اثر انگشت در بدنه کناری، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار با استاندارد IP53، بلندگوی استریو، جک 3.5 میلی متری صدا، پشتیبانی از صدای Hi-Res، رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 اشاره کرد.

نسخه جهانی احتمالی

از آنجایی که پیشتر گوشی Redmi Note 11T Pro در بازارهای جهانی با نام Redmi K50i معرفی شده بود، پیش بینی میشود Redmi Note 12T Pro نیز با نام Redmi K60i برای بازارهای جهانی معرفی شود. البته هنوز چیزی مشخص نیست و باید منتظر بیانیه رسمی شیاومی یا اولین اطلاعات موثق پیرامون این قضیه باشیم.

رنگ‌ ها

نسخه های استاندارد این سری گوشی ها (Redmi Note 12 4G و Redmi Note 12 5G) در 3 رنگ جذاب مشکی مات، آبی روشن و سبز یخی عرضه میشوند؛ گوشی Redmi Note 12 Pro 5G در 3 رنگ بنفش، آبی یخی و مشکی عرضه خواهد شد؛ گوشی Redmi Note 12 Pro 4G در 4 رنگ خاکستری، سفید، آبی و طیف رنگ عرضه خواهد شد، گوشی +Redmi Note 12 Pro در 3 رنگ سفید، آبی و مشکی به دست کاربران میرسد، گوشی Redmi Note 12S در 3 رنگ آبی، مشکی و سبز طیف رنگ و نهایتاً Redmi Note 12T Pro در رنگ های آبی، نقره ای و مشکی عرضه خواهد شد.

 

تفاوت های Redmi Note 12 4G و Redmi Note 12 5G

اولین تفاوت اصلی این گوشی ها در چیپست میباشد. گوشی ردمی نوت 12 نسل 4 به چیپست اسنپدراگون 685 با فناوری ساخت 6 نانومتری مجهز شده است، در حالی که گوشی ردمی نوت 12 نسل 5 به چیپست تازه معرفی شده اسنپدراگون 4 نسل 1 با فناوری ساخت پیشرفته 6 نانومتری مجهز گردیده است. ظاهراً عملکرد نسخه نسل 5 در بازی های سنگین کمی بهتر است.

دومین تفاوت این گوشی ها در بخش دوربین است. در حالی که هر دو گوشی به آرایش دوربینی 3 گانه مجهز شده اند و سنسورهای دوم و سوم آنها به ترتیب 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو میباشد؛ گوشی ردمی نوت 12 نسل 4 به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز عریض مجهز شده، اما گوشی ردمی نوت 12 نسل 5 به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز عریض مجهز گردیده است.

تفاوت های کوچک دیگر این 2 گوشی نیز به ترتیب مجهز شدن ردمی نوت 12 نسل 5 به صفحه نمایشی تقریباً روشن تر و با کیفیت تر نسبت به نسخه نسل 4 (مجهز شدن نسخه نسل 5 به پنل AMOLED ساخت سامسونگ)، بهره بردن نسخه نسل 5 از فلش LED دوگانه (در برابر فلش LED تکی در نسخه 4G)، پشتیبانی از صدای Hi-Res و بلوتوث 5.1 (در برابر بلوتوث 5.0 در نسخه 4G) میباشد.

بد نیست اشاره کنیم که هر دو گوشی از مموری کارت جانبی پشتیبانی میکنند، اما در نسخه نسل 5 شیار سیمکارت هیبریدی (مشترک با سیم 2) بوده، در حالی که در نسخه نسل 4 شاهد به کارگیری شیار مموری کارت اختصاصی هستیم. پس اگر نیاز به 2 سیمکارت همزمان و مموری کارت دارید، ردمی نوت 12 نسل 4 به درد شما میخورد.

تفاوت های Redmi Note 12 Pro 4G و Redmi Note 12 Pro 5G

هر چند این 2 محصول در یک زیرمجموعه قرار میگیرند، اما تفاوت های آنها زمین تا آسمان است! تقریباً میتوانیم بگوییم این 2 گوشی برادر ناتنی هستند و اگر بخواهیم یک برادر خونی برای ردمی نوت 12 نسل 4 معرفی کنیم باید آنرا ردمی نوت 12 پرو پلاس بدانیم! گوشی ردمی نوت 12 پرو نسل 4 گوشی کاملاً جدیدی است که بر اساس سیاست های شیاومی در برخی جهات قدرتمندتر از نسخه نسل 5 میباشد.

تفاوت های این دو گوشی از بخش صفحه نمایش شروع میشود، جایی که نسخه نسل 4 به صفحه نمایشی با پنل AMOLED عادی مجهز شده است، اما نسخه نسل 5 به پنل بسیار با کیفیت OLED با تکنولوژی های تصویر روز مجهز گردیده. تفاوت بزرگ بعدی این گوشی ها در چیپست است. نسخه نسل 5 به چیپست تازه معرفی شده و قدرتمند Dimensity 1080 مدیاتک با فناوری ساخت 6 نانومتری مجهز شده، اما نسخه نسل 4 به چیپست قدیمی و نام آشنای Snapdragon 732G مجهز گردیده که پیشتر در Redmi Note 10 Pro مورد استفاده قرار گرفته بود.

تفاوت بعدی پشتیبانی نسخه نسل 4 از مموری کارت (مشترک با سیم 2) میباشد، که در نسخه نسل 5 اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و گوشی مورد بحث از مموری کارت پشتیبانی نمیکند. تفاوت بزرگ بعدی در بخش دوربین است، جایی که نسخه نسل 3 به سه سنسور دوربین با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ساخت سونی مجهز شده، در حالی که نسخه نسل 4 به چهار سنسور دوربین با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز گردیده است. تفاوت آخر نیز در وایفای و بلوتوث میباشد. نسخه نسل 4 از وایفای 5 و بلوتوث 5.1 بهره میبرد، اما نسخه نسل 5 از وایفای 6 و بلوتوث 5.2 پشتیبانی میکند.

تفاوت های Redmi Note 12 Pro 5G و Redmi Note 12 Pro Plus

اولین تفاوت اصلی این گوشی ها در بخش دوربین میباشد. همانطور که قبل از معرفی نسخه چین برایتان گفته بودیم، گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس اولین گوشی از زیرمجموعه ردمی و دومین گوشی از شیاومی است که به سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HPX ساخت سامسونگ مجهز شده است. این در حالی است که نسخه پرو به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ساخت سونی (IMX766) مجهز شده است.

دومین و آخرین تفاوت بزرگ این گوشی ها نیز مربوط به سرعت شارژ میباشد. گوشی ردمی نوت 12 پرو به سرعت شارژ 67 واتی مجهز شده، اما ردمی نوت 12 پرو پلاس به شارژ 120 واتی مجهز گردیده است. به دلیل بهره گرفتن از شارژ 120 واتی، شیاومی دست به بهره گرفتن از چیپ اختصاصی Surge P1 در این گوشی زده است، تا ضمن بالا بردن امنیت شارژ، پروسه شارژ و دشارژ شدن به دقت زیر نظر گرفته شود.

قیمت و زمان عرضه نسخه هند

عرضه این گوشی ها از روز 11 ژانویه (21 دی) در هند آغاز خواهد شد. به ترتیب نسخه استاندارد نسل 4 در 2 نمونه، نسخه استاندارد نسل 5 در 3 نمونه، نسخه پرو در 3 نمونه و نسخه پرو پلاس در 2 نمونه با قیمت های زیر به دست کاربران میرسد.

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 4G :

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی = 182 دلار

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 207 دلار

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 5G :

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 219 دلار

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 243 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 267 دلار

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 Pro :

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 303 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 327 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 339 دلار

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 Pro Plus :

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 363 دلار

نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 400 دلار

قیمت و زمان عرضه نسخه جهانی

عرضه نسخه جهانی سری گوشی های ردمی نوت 12 از امروز در کشورهای اروپایی آغاز شده است و اولین خریداران این محصولات پیشنهادات ویژه ای در برخی مدل ها دریافت خواهند کرد. من باب مثال میتوانیم به پیشنهاد وسوسه برانگیز گوشی ردمی نوت 12 نسل 4 اشاره کنیم، که فعلاً کاربران همراه با نسخه 4/128 میتوانند یک Redmi Buds 4 Lite یا Redmi Smart Band 2 رایگان دریافت کنند. یا اینکه میتوانیم به جوایز رایگان خریداران ردمی نوت 12 پرو (Redmi Buds 4 رایگان) و ردمی نوت 12 پرو پلاس (Redmi Watch 3 رایگان) اشاره کنیم. قیمت این محصولات به شرح زیر است.

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 4G :

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی = 199.90 یورو

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 219 پوند یا 249.90 یورو

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 5G :

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 279 پوند یا 299.90 یورو

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12S :

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = فعلاً نامشخص!

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = فعلاً نامشخص!

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 Pro 4G :

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = فعلاً نامشخص!

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = فعلاً نامشخص!

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = فعلاً نامشخص!

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 Pro 5G :

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 399.90 یورو

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 429.90 یورو

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12 Pro Plus :

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 449 پوند یا 499.90 یورو

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12T Pro :

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 225 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 239 دلار

نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 254 دلار

نسخه با حافظه رم 12 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی = 282 دلار

قیمت نسخه های مختلف Redmi Note 12R :

نسخه با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 140 دلار

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 151 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 206 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 248 دلار

قیمت و زمان عرضه در ایران

همانطور که قبلاً نیز گفتیم، گوشی های نسخه هند به صورت قطعی و 100 درصدی با گارانتی 18 ماهه رسمی و ارز دولتی وارد کشور عزیزمان ایران میشوند. پس به زودی باید شاهد ورود این محصولات به کشور باشیم. پیش بینی ما برای زمان ورود این گوشی ها حدود 1 ماه دیگر است. قیمت این محصولات نیز بین 6 تا 12 میلیون تومان (پایین ترین نسخه استاندارد با قیمت 200 دلار و بالاترین نسخه پرو پلاس با قیمت 400 دلار) پیش بینی میشود. به زودی میتوانید این سری گوشی ها را در فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس با گارانتی معتبر خریداری کنید.

سؤالات متداول

  1. چه تفاوتی بین Redmi Note 12 4G و Redmi Note 12 5G وجود دارد؟ شاید بتوانیم اصلی ترین تفاوت آنها را در چیپست و دوربین بدانیم.
  2. چه تفاوتی بین Redmi Note Pro 12 4G و Redmi Note 12 Pro 5G وجود دارد؟ تقریباً میتوانیم بگوییم این 2 گوشی برادر ناتنی هستند و اگر بخواهیم یک برادر خونی برای ردمی نوت 12 نسل 4 معرفی کنیم باید آنرا ردمی نوت 12 پرو پلاس بدانیم! گوشی ردمی نوت 12 پرو نسل 4 گوشی کاملاً جدیدی است که بر اساس سیاست های شیاومی در برخی جهات قدرتمندتر از نسخه نسل 5 میباشد.
  3. چه تفاوتی بین Redmi Note 12 Pro 5G و Redmi Note 12 Pro Plus وجود دارد؟ اصلی ترین تفاوت این گوشی ها در دوربین اصلی و سرعت شارژ میباشد.
  4. آیا تمامی این گوشی ها وارد کشور عزیزمان ایران میشوند؟ بله، قطعاً تمامی این محصولات وارد بازار ایران میشوند.
  5. با توجه به اینکه ردمی نوت 12 نسل 5، ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس در بازارهای هند و جهانی عرضه شده اند، کدام نسخه وارد ایران خواهد شد؟ معمولاً واردکنندگان دنبال قیمت معقول تر هستند؛ پس سراغ نسخه هند خواهند رفت. اما بعید نیست نسخه جهانی این گوشی ها نیز وارد ایران شود.
  6. آیا بین نسخه هند و نسخه جهانی گوشی های Redmi Note 12 5G و Redmi Note 12 Pro و Redmi Note 12 Pro Plus تفاوتی وجود دارد؟ خیر. از آنجایی که این گوشی ها در بازار هند و جهانی تفاوتی در مشخصات ندارند، باید آنها را یکسان بدانیم. تنها تفاوت نسخه جهانی و هند در رام آنهاست.
  7. آیا میتوان بر روی نسخه هند رام گلوبال ریخت؟ این کار غیرممکن نیست، اما توصیه نمیشود! معمولاً شیاومی پشتیبانی خوبی از نسخه هند به عمل می آورد و نیاز نیست دست به تغییر رام بزنید.
  8. آیا نسخه هند گوشی های سری ردمی نوت 12 از زبان فارسی پشتیبانی میکنند؟ بله. تمامی گوشی های نسخه هند در منو از زبان شیرین پارسی پشتیبانی میکنند و میتوانید زبان گوشی خود را به فارسی تغییر دهید.
  9. نسخه هند این گوشی ها ارزان تر است یا نسخه جهانی؟ قاعدتاً نسخه هند ارزان تر میباشد؛ اما با توجه به مشخصات یکسان، بعید به نظر میرسد شاهد اختلاف قیمتی زیادی بین نسخه هند و جهانی آنها باشیم.
  10. آیا پای گوشی Redmi Note 12T Pro به بازارهای جهانی باز میشود؟ فعلاً بر اساس حدس و گمان و سنت سال های گذشته، میتوانیم بگوییم که ممکن است به زودی این محصول با نام Redmi K60i برای بازارهای جهانی معرفی شود.
  11. چه زمانی پای سری گوشی های ردمی نوت 12 به ایران میرسد؟ هم اکنون نسخه هند گوشی های سری نوت 12 در ایران یافت میشوند. گوشی ردمی نوت 12 نسل 4 که به تازگی معرفی شد نیز باید احتمالاً تا اردیبهشت ماه وارد کشور شود.
  12. کدامیک از این گوشی ها به درد من میخورد؟ این موضوع کاملاً بستگی به سلیقه، نیاز و بودجه شما دارد! اگر قیمت برایتان مهم نیست و دنبال یک گوشی میانرده بسیار قدرتمند با دوربینی بسیار خوب و سرعت شارژ بالا هستید، ردمی نوت 12 پرو پلاس گزینه ای مناسب برای شماست. اگر به دنبال میانرده ای قدرتمند با دوربینی خوب، سرعت شارژی معقول و قیمت رقابتی هستید، ردمی نوت 12 پرو برای شما مناسب است. اگر به دنبال یک میانرده اقتصادی با مشخصاتی خوب هستید، قطعاً ردمی نوت 12 نسل 5 گزینه مناسبی برای شماست. و در نهایت اگر به دنبال میانرده ای مقرون به صرفه با ارزش خرید بسیار بالا هستید، ردمی نوت 12 نسل 4 برای شما خلق شده است.

نتیجه گیری

همانطور که در این مطلب خواندید، سری گوشی های ردمی نوت 12 سرانجام برای بازارهای جهانی و هند معرفی شدند. در نسخه هند ما با 3 محصول روبرو هستیم و تمامی محصولات به باند کاری نسل 5 مجهز هستند؛ اما در نسخه جهانی (گلوبال) گوشی چهارمی تحت عنوان ردمی نوت 12 نسل 4 وجود دارد، که ضعیف ترین نسخه در بین برادران خونی خود به شمار می آید. این گوشی ها به مرور (طی هفته های آتی) برای بازار کشورهای آسیایی نیز معرفی خواهند شد.

هم اکنون نسخه هند این سری گوشی ها در بازار کشور عزیزمان ایران یافت میشوند، اما اگر به دنبال گوشی دوست داشتنی و اقتصادی ردمی نوت 12 نسل 4 هستید، باید کمی صبر پیشه کنید. احتمالاً این گوشی تا اوایل اردیبهشت با گارانتی رسمی 18 ماهه و قیمتی معقول به کشور عزیزمان ایران وارد خواهد شد. اما نظر شما درباره این سری گوشی ها چیست؟ شما کدامیک از آنها را انتخاب میکنید؟ از طریق بخش نظرات منتظر نقطه نظرات گرم شما همراهان همیشگی هستیم…

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا