شیائومیمی

گوشی Xiaomi Mix Flip به عنوان اولین گوشی تاشونده عمودی شیائومی همه را شوکه خواهد کرد!

پس از مدت ها گمانه زنی، سرانجام نشانه ای رسمی از Xiaomi Mix Flip، اولین گوشی تاشونده عمودی شیائومی به بیرون درز پیدا کرد. این گوشی ظاهراً با سرعت بالایی در حال توسعه میباشد و رقیبی جدی برای Galaxy Z Flip 5 سامسونگ میباشد. در این مطلب اختصاصی قصد داریم ضمن بررسی شایعات پیرامون این محصول، آخرین اطلاعات درز پیدا کرده از آنرا با شما به اشتراک بگذاریم. با شیائومی پارس همراه باشید…

اولین اطلاعات درز پیدا کرده (7 خرداد 1401)

مدت هاست به گوش میرسد که شیاومی در حال کار بر روی گوشی هوشمندی شبیه به Galaxy Z Flip سامسونگ میباشد. به این نوع گوشی ها در اصطلاح تاشونده عمودی میگویند، که در حال حاضر چند کمپانی نمونه هایی از آنرا معرفی کرده اند، اما مثل همیشه سامسونگ معروف ترین برند در این زمینه است. حال گویا شیاومی نیز با Xiaomi Mix Flip وارد رقابت در این زمینه خواهد شد و به زودی شاهد اولین گوشی غول چینی دنیای تکنولوژی در این عرصه خواهیم بود.

دلیل این موضوع آن است که شیاومی اخیراً طرح مفهومی اولین گوشی تاشونده عمودی خود را در وزارت مالکیت معنوی کشور چین (CNIPA) به ثبت رسانده است. خوشبختانه در تصاویر درز پیدا کرد میتوانیم اولین محصول شیائومی در این حیطه را با جزئیات کامل ببینیم. همانطور که مشاهده میکنید، در حالت بسته این گوشی بسیار جمع و جور میباشد و حتی ماژول دوربین آن که به صورت افقی طراحی شده است از جذابیت خاصی برخوردار است.

به ظاهر Xiaomi Flip به سیستم دوربینی 3 گانه با فلش LED مجهز میباشد. در قسمت پایین نیز شاهد بلندگوی دستگاه، جایگاه سیمکارت و پورت شارژ نوع C هستیم. در سمت راست این گوشی به دکمه روشن/خاموش و کم و زیاد کردن صدا مجهز میباشد و در سمت چپ خبری نیست. ممکن است شیاومی در این گوشی از سلفی پنهان زیر صفحه بهره بگیرد، چون در این تصاویر هیچ ردی از دوربین سلفی مشاهده نمیشود.

بروزرسانی ها

بروزرسانی 15 شهریور 1402

پس از گذشت یکسال و چند ماه از اولین اطلاعات درز پیدا کرده، ساعاتی پیش رد اولین گوشی تاشونده عمودی شیاومی با نام Xiaomi Mix Flip در دیتابیس جهانی IMEI زده شد. یکی از رسانه های معتبر چینی ساعاتی پیش با انتشار تصویری مدعی شد که غول چینی دنیای تکنولوژی با سرعت بالایی در حال کار بر روی اولین گوشی تاشونده عمودی خود با نام میکس فلیپ با شماره مدل اختصاصی 2311BPN23C میباشد. هر چند تا کنون هیچ ایده ای رسمی از طراحی این محصول نداریم، اما برخی از رسانه ها بر اساس توصیفات ارائه شده دست به طراحی تصاویری مفهومی زده اند.

چیزی که پر واضح است، با توجه به انتشار تصاویری همسان از 2 منبع، ظاهراً باید آنرا قابل تفکر بدانیم؛ هر چند مورد تأیید نیست! بر اساس این تصاویر مفهومی ساخته شده، به نظر میرسد که این گوشی به ماژول دوربینی شبیه به Mi 11 Ultra مجهز خواهد شد. اگر به تصاویر درز پیدا کرده دقت کنید، چیدمان افقی 3 دوربین این دستگاه و صفحه نمایش بیرونی آن به خوبی قابل مشاهده است. بر اساس شابعات این گوشی سال آینده همراه با Xiaomi Mix Fold 4 برای بازار کشور چین معرفی خواهد شد.

اخبار زیادی وجود دارد که اشاره میکند این محصول با همکاری لایکا توسعه خواهد یافت و همچون Xiaomi Mix Fold 3، یک گوشی تاشونده دوربین محور با حدأقل یک لنز تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال خواهد بود. ظاهراً این گوشی بسیار نازک و خوش دست خواهد بود و در آن از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده خواهد شد. اینکه شیاومی در حال توسعه یک گوشی تاشونده عمودی برای رقابت با کمپانی های بزرگی چون سامسونگ، اوپو و هوآوی میباشد چیز تعجب برانگیزی نیست.

بروزرسانی 23 بهمن 1402

پس از یک سال، اطلاعاتی حیاتی از گوشی Xiaomi Mix Flip به بیرون درز پیدا کرد که نشان میدهد این گوشی واقعاً به معرفی نزدیک شده است! این گوشی 2 هفته پیش موفق به کسب تأییدیه MIIT چین شد. تأییدیه صادر شده برای این گوشی مطابقت با دیتابیس IMEI دارد. این گوشی مجدداً با شماره مدل 2311BPN23C موفق به کسب تأییدیه های لازم برای معرفی گردید. هر چند از این تأییدیه سرنخی از مشخصات این گوشی به دست نیامد، اما متوجه شدیم که برای اولین بار در میان گوشی های شیائومی از ارتباط ماهواره ای بهره خواهد برد.

تصویری خیالی از Xiaomi Mix Flip
تصویری خیالی از Xiaomi Mix Flip

برخی منابع اعتقاد داشتند این محصول با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی خواهد شد، اما منبع موثق خبری ما اذعان میکند که این محصول با چیپست قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 عرضه میشود. این منبع اعتقاد دارد گوشی مورد بحث به سیستم دوربینی 2 گانه مجهز خواهد شد. ظاهراً شاهد سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه تله فوتو در این گوشی خواهیم بود. در باب طراحی، گفته میشود شاهد طراحی ساده ای خواهیم بود. درباره زمان معرفی نیز اواخر فوریه گزارش شده است، اما بعید به نظر میرسد.

بروزرسانی 2 فروردین 1403

اخیراً خبرهای زیادی درباره اولین گوشی تاشونده عمودی شیاومی به گوش میرسد و ظاهراً به زمان معرفی آن نزدیک میشویم. در ماه ژانویه این گوشی موفق به کسب تأییدیه MIIT شد، که گمانه زنی ها درباره مجهز شدن این گوشی به ارتباط ماهواره ای دو طرفه را قوت بخشید. حال منبعی بسیار موثق و نزدیک به شیاومی اعلام کرد این گوشی در نسخه نهایی فاقد چنین ویژگی جدیدی خواهد بود! اما به جای این موضوع، غول چینی ظاهراً در نظر دارد گوشی مورد بحث را به سیستم دوربینی قویتر و باتری بزرگتر مجهز سازد.

منبع خبری ما ادعا میکند این گوشی به 2 سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد، که سنسور دوم تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال میباشد. این گوشی قرار است با گوشی مورد انتظار Xiaomi Mix Fold 4 معرفی شود و هیچکدام از آنها به ارتباط ماهواره ای مجهز نخواهند شد. کمپانی هایی چون سامسونگ، اوپو، ویوو و هوآوی گوشی های تا شونده عمودی دارند و حالا شیائومی نیز به جمع آنها اضافه خواهد شد. پیش بینی میشود همزمان با تجاری سازی Mix Fold 4 برای بازارهای جهانی، Mix Flip نیز به بازارهای جهانی راه یابد، اما هنوز چیزی قطعی نیست.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا