پوکوشیائومی

اختصاصی : نسخه جهانی Redmi K40 Gaming با نام POCO F3 GT رسماً معرفی شد .

ردمی و پوکو به عنوان دو زیرمجموعه شیائومی راه بسیار طولانی و پر پیچ و خمی را طی کرده اند تا به اینجا رسیده اند . البته زیر مجموعه ردمی به دلیل قدیمی بودن ، راهی طولانی تر را نسبت به زیر مجموعه پوکو طی کرده است و به همین دلیل ، از تجربیات بیشتری برخوردار است . میدانیم معمولاً برخی از مدل های زیر مجموعه ردمی ، در بازارهای جهانی تحت زیر مجموعه پوکو معرفی میشوند . حال ، امروز صبح بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، POCO F3 GT به عنوان نسخه جهانی اولین گیمینگ فون ردمی ( Redmi K40 Gaming ) رسماً معرفی شد . در ادامه مروری بر مشخصات این محصول ، قیمت و زمان عرضه آن خواهیم داشت . با شیائومی پارس در این مقاله کوتاه همراه باشید …

 

« مشخصات و ویژگی ها »

شیائومی برای POCO F3 GT از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با رزلوشن +FHD ، نرخ نوسازی 120 هرتز ، سرعت لمس 480 هرتز ، درخشندگی پایه 500 نیت ، رنگ های غنی 10 بیتی ، فناوری +HDR10 ، پوشش صفحه نمایش گوریلاگلس 5 و سنسور اثر انگشت در بدنه کناری بهره گرفته است . این گوشی قدرت خود را از هیولایی با نام Dimensity 1200 مدیاتک با معماری 6 نانومتری و چیپ گرافیکی Mali-G77 MC9 تأمین میکند ، که با رم های نسل 4 یا LPDDR4X و حافظه فوق سریع UFS3.1 ، یک مجموعه رؤیایی را تشکیل میدند .

شیائومی این گوشی هوشمند را با MIUI 12.5 و اندروید 11 معرفی کرده است ، اما قطعاً واجد دریافت اندروید 12 و MIUI 13 خواهد بود . این گوشی به یک باتری غول پیکر 5.065 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی ( فول شارژ شدن در 42 دقیقه ) ، فناوری شارژ سریع نسل 3 و تأمین انرژی نسل 3.0 کوآلکام مجهز میباشد . برای مقاصد گیمینگ ، این گوشی به کلیدهای فیزیکی بیرون جهنده و موتور ویبره اختصاصی مجهز میباشد .

با توجه به ماهیت گیمینگ این گوشی ، شیائومی از سیستم خنک کننده بسیار پیشرفته ای در قلب این محصول بهره گرفته است ، که از لایه های گرافین ، گرافیت و محیطی بسیار بزرگ برای خروج مؤثر دما بهره میبرد . اما شیائومی تنها به ویژگی های سخت افزاری بسنده نکرده است و علاوه بر به کار گرفتن بدنه ای از جنس شیشه در 2 طرف ( با پوشش گوریلاگلس 5 ) ، در قسمت دوربین اصلی از نورپردازی RGB بهره گرفته است .

این گوشی به سلفی 16 مگاپیکسلی در قسمت مقابل مجهز میباشد ، که توانایی شکار ویدئوهای آهسته 120 فریم/ثانیه با کیفیت 720p و 30 فریم/ثانیه با کیفیت 1080p را دارد . در قسمت پشت نیز این محصول به سیستم دوربینی 3 گانه با سنسورهای اصلی 64 مگاپیکسلی عریض ( با گشادی دیافراگم f/1.65 ) ، 8 مگاپیکسلی فوق عریض ( با لنز 120 درجه ای FOV ) و 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره میبرد .

در بخش های ارتباطی ، POCO F3 GT به وایفای 5 ، بلوتوث 5.2 ، سیستم ناوبری 2 بانده ، درگاه اینفرارد ، درگاه شارژ USB نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا مجهز شده است . همچنین ، این گوشی از 2 سیمکارت همزمان نسل 5 بهره میبرد و بلندگوهای قدرتمند آن توسط کمپانی نام آشنای JBL شخصی سازی شده و از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی میکند .

 

« قیمت ، رنگ ها و زمان عرضه »

همچون نسخه چین ، نسخه جهانی این گوشی گیمینگ در 2 رنگ جذاب مشکی و نقره ای از روز 26 جولای ( 3 روز دیگر ) در بازار کشور هند عرضه خواهد شد . متأسفانه شیائومی به دلیل هزینه های سنگین مالیاتی ، نسخه 12 گیگابایتی این گوشی را به بازار کشور هند نیاورده است ، اما ممکن است در نسخه جهانی که تا چند روز دیگر برای بازار آسیا معرفی میشود ، شاهد این نسخه باشیم . قیمت نسخه های مختلف عرضه شده در هند نیز به شرح زیر است :

نسخه با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 26.999 روپیه یا 362 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی = 28.999 روپیه یا 390 دلار

نسخه با حافظه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی = 30.999 روپیه یا 416 دلار

اما نظر شما همراهان همیشگی درباره POCO F3 GT چیست ؟ آیا در صورت موجود شدن این گوشی در بازار ایران با قیمتی زیر 10 میلیون تومان برای نسخه نهایی ، حاضر به خرید آن هستید ؟ مثل همیشه از طریق بخش نظرات منتظر شنیدن نقطه نظرات گرم شما هستیم …

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ultra
ultra
میهمان
۱۴۰۰-۰۵-۰۱ ۱۸:۰۹

متاسفانه جک هدفون نداره

دکمه بازگشت به بالا