شیائومی

به لطف شیائومی ، گوشی های هوشمند این شرکت به لرزه نگار تبدیل میشوند !

قطعاً تیتر این خبر برای شما تعجب برانگیز نیست ، چون غول چینی دنیای تکنولوژی پیش از این نیز دستی بر آتش در زمینه لرزه یابی داشت . شیائومی به جرأت یکی از کمپانی های پیشگام در زمینه لرزه یابی میباشد . چندین سال پیش این طرح برای تلویزیون های شیائومی در دسترس کاربران چینی قرار گرفته بود و حتی چندی پیش سیستم لرزه نگاری بر اساس هوش مصنوعی در رابط کاربری MIUI گنجانده شده بود .

حال ساعاتی پیش ، شیائومی طرحی بسیار جالب را به ثبت رسانده است ، که شاید آینده را به نحوی دیگر تغییر دهد . نام این طرح “راهکاری برای تشخیص زمین لرزه بر روی گوشی های هوشمند” میباشد . این طرح هم اکنون با شماره “CN113406696A” به ثبت رسیده است و در توضیح آن گفته شده است : “راهکار مذکور گوشی های هوشمند را قادر خواهد ساخت تا هر گونه زمین لرزه ای را پیش بینی/تشخیص دهند” .

به زبان ساده ، این طرح نهایتاً به تشخیص زمین لرزه خواهد پرداخت . شیائومی پیش از این گفته بود قصد دارد گوشی های موبایل را به سیستم لرزه نگاری سیار تبدیل کند و اکنون این موضوع با طرحی که به ثبت رسیده ، رنگ و بوی حقیقت گرفته است . شیائومی توضیحات تخصصی بسیار زیادی درباره این تکنولوژی میدهد و میگوید گوشی های هوشمند به واسطه سنسورهای حساس به لرزش ، در آینده خواهند توانست همچون دستگاههای لرزه نگاری عمل کرده و در نقاط مختلف دنیا ، با پیش بینی زلزله جان میلیون ها انسان را نجات دهند .

البته برخی میگویند شیائومی گوشی های آینده خود را به سنسورهای اختصاصی لرزه نگاری مجهز خواهد کرد ، که این موضوع کمی بعید به نظر میرسد ؛ چون گوشی های هوشمند امروزی ، به سادگی توانایی تشخیص زمین لرزه را دارند . اما موضوع مهمی که در این طرح به آن اشاره شده است ، وابسته بودن این تکنولوژی به برنامه ای اختصاصی است ، که در حال حاضر توسط دانشمندان شیائومی در حال طراحی است .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا