شیائومیمی

با انتشار اولین تصویر از قسمت پشت Xiaomi 12 ، دو ویژگی بارز Xiaomi 12 Pro تشریح شد !

خلاصه پس از چند روز به تماشای طراحی کامل قسمت پشت گوشی Xiaomi 12 مفتخر شده ایم . ساعاتی پیش یکی از درزدهندگان مشهور دنیای فناوری که اخبارش کاملاً موثق میباشند ، دیدی کامل از زوایای پشت و جلوی گوشی Xiaomi 12 را با ما به اشتراک گذاشته است . همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد ، شیائومی در Xiaomi 12 نیز از دوربینی 3 گانه بهره خواهد گرفت تا گوشی Mi 10 Ultra آخرین پرچمدار 4 دوربینه این کمپانی باقی بماند .

در قسمت مقابل ، همچون تیزرهای شیائومی با صفحه نمایشی 6.28 اینچی مواجه هستیم ، که دوربین سلفی در قسمت مرکزش جاخوش کرده است . گوشه ها انحنای خاصی دارند و به نظر در دو طرف صفحه نمایش خمیدگی کوچکی دیده میشود . اما میرویم سراغ قسمت پشت ، که در قسمت چپ سیستم دوربینی 3 گانه جا گرفته است و لوگوی شیائومی در سمت چپ پایین حک شده است .

در ماژول دوربین شاهد 3 سنسور هستیم ؛ یک سنسور بسیار بزرگ ( احتمالاً سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ ) ، و دو سنسور کوچکتر ، که احتمالاً یکی با لنز فوق عریض و دیگری تله ماکرو میباشد . در این تصاویر گوشی Xiaomi 12 در 3 رنگ زیتونی ، آبی و سفید قابل مشاهده است . جنس بدنه نیز به ظاهر همچون نسخه ای خاص از Mi 11 دارای طرح چرم است .

جالب است بدانید شیائومی از دیروز رزرو آنلاین گوشی های Xiaomi 12 و Xiaomi 12 Pro را در عمده فروشی های آنلاین بزرگی چون JD.Com و Tmall آغاز کرده است . در گزارش های منتشر شده از سوی شیائومی آمده است که در کمتر از 12 ساعت ، گوشی Xiaomi 12 موفق به رزرو بیش از 100.000 نسخه شده است ، در حالی که Xiaomi 12 Pro بیش از 130.000 نسخه رزرو شده است !

در پایان ، شیائومی دقایقی پیش با انتشار تیزری رسمی قدرت سیستم خنک کننده Xiaomi 12 Pro را به رخ رقبا کشیده است . همانطور که میدانید ، چیپست Snapdragon 8 Gen 1 با توجه به قدرت بسیار زیاد ، گرمای وحشتناکی تولید میکند و همین موضوع باعث ترس کمپانی ها شده است ؛ اما شیائومی در کمال خونسردی ، اولین موضوعی که در باب گوشی های سری Xiaomi 12 حل کرده است بحث گرما میباشد !

در تیزر منتشر شده از سوی شیائومی گفته شده است که پس از حدود نیم ساعت بازی کردن بازی بسیار سنگین Honor of Kings ، دمای گوشی Xiaomi 12 Pro به 43.5 درجه سانتی گراد رسیده است ، که یک رکورد خارق العاده محسوب میشود ! شیائومی میگوید با توجه به اینکه این بازی بر روی 119 فریم به صورت ثابت اجرا شده است ، گرما نیز کاملاً تحت کنترل میباشد . اما دلیل این کنترل خوب چیست ؟

شیائومی اشاره میکند به مدد تکنولوژی « زمانبندی عملیات اجرایی پویا » ، گوشی Xiaomi 12 Pro میتواند هر ثانیه با آنالیز کردن برنامه های در حال اجرا ، بهترین کنترل دمایی را به ارمغان بیاورد . پیش از این نیز اشاره کرده بودیم که صفحه نمایش با رزلوشن 2K گوشی Xiaomi 12 Pro از پنل بسیار کم مصرف نسل دوم LTPO E5 سامسونگ بهره میبرد و ضمن مصرف پایین انرژی ، گرمای بسیار کمی تولید میکند .

اما میرویم سراغ تیزرهای دوم و سومی که پیرامون ویژگی های Xiaomi 12 Pro منتشر شده است . شیائومی در تیزر دوم سرعت شارژ گوشی Xiaomi 12 Pro را برملا کرده است . همانطور که پیشتر اعلام کرده بودیم ، این گوشی به شارژ سیمی فوق سریع 120 واتی مجهز خواهد شد . اما نوآوری مهم سیستم شارژ این گوشی انتخاب کاربر است . در واقع 2 حالت برای شارژ Xiaomi 12 Pro در دسترس کاربران قرار دارد : 1. شارژ آرامتر با گرمای کمتر ( نهایتاً 37 درجه ) ، 2. شارژ فوق سریع برای مواقعی که زمان شما کم است ( زمان شارژ به مدت زمان خوردن یک قهوه کوتاه میشود ) !

و در تیزر آخر ، شیائومی برگ برنده خود را برای سری گوشی های Xiaomi 12 برملا میکند . اگر به خاطر داشته باشید ، شیائومی در مراسم معرفی گوشی های Mi 11 Pro و Mi 11 Ultra پرده از چیپ اختصاصی شارژ خود با نام Surge P1 برداشت . در واقع شیائومی تا به این لحظه از 3 چیپ اختصاصی C1/S1/P1 برداشته است ، که به نظر در گوشی های سری Xiaomi 12 ، با چیپ Surge P1 دیدار خواهیم کرد .

شیائومی میگوید این چیپ اختصاصی به صورت مستقیم توسط مهندسین این کمپانی طراحی شده است و علاوه بر محافظت از باتری ، 2 سناریوی شارژ سریع و فوق سریع را در اختیار کاربران میگذارد . شیائومی ادامه میدهد که با هزینه ای بیش از 100 میلیون یوآن ( حدود 15 میلیون دلار ) ، موفق شده است قدرتمندترین باتری دنیا که از شارژ فوق سریع 120 واتی بهره میبرد را در بدنه ای با قطر بسیار کم بگنجاند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا