سایر برندهاکوآلکام

کوالکام از چیپست قدرتمند Snapdragon 782G برای گوشی های میانرده پرده برداشت.

کوالکام یکی از غول های نیمه هادی دنیاست که تخصص ویژه ای در تولید چیپست برای گوشی های هوشمند دارد. این کمپانی اخیراً رو به استفاده از نام های تجاری جدید آورده است، اما هنوز برخی از میانرده های قدیمی خود را با قدرت مناسبی بروزرسانی میکند. در پی همین سیاست، ساعاتی پیش این کمپانی چیپست Snapdragon 782G را معرفی کرد، که نسخه ای ارتقا یافته از +Snapdragon 778G میباشد. با شیائومی پارس در این مقاله کوتاه همراه باشید…

آنچه در این مقاله خواهید خواند پنهان

ویژگی ها

چیپست Snapdragon 782G با نام تجاری SM7325-AF شناخته میشود. این چیپست همچون نسل قبل بر پایه لیتوگرافی 6 نانومتری بنا شده است و از 8 هسته Kryo 670 و چیپ گرافیکی Adreno 642L بهره میبرد. آرایش هسته های این چیپست به صورت 4+3+1 میباشد. به ترتیب شاهد بهره گیری از یک هسته بزرگ و اعلای Cortex-A78 با فرکانس 2.7 گیگاهرتز، 3 هسته بزرگ Cortex-A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته دوست دار انرژی Cortex-A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز هستیم.

بر اساس اطلاعات رسمی، این چیپست نسبت به نسل قبل 5 درصد سرعت بیشتر محاسباتی و 10 درصد توان بیشتر در کارهای گرافیکی را برای کاربران به ارمغان می آورد. این چیپست فناوری شارژ سریع نسل +4 کوالکام (تا 50 درصد شارژ در 15 دقیقه) و همان ویژگی های اصلی چیپست نسل قبل را در بحث هوش مصنوعی، صدا و دوربین (با پشتیبانی از سنسورهای 200 مگاپیکسلی) به همراه دارد.

این چیپست به مودم Snapdragon X53 مجهز بوده و از باندهای کاری Sub-6GHz و mmWave پشتیبانی میکند. به لطف تراشه FastConnect 6700 نیز، این چیپست وایفای 6E (با سرعتی بالغ بر 2.9 گیگابیت/ثانیه) و باند 6 گیگاهرتز را برای گوشی های مجهز به خود به ارمغان می آورد. فناوری بلوتوث این چیپست نیز نسل 5.2 میباشد.

اولین گوشی ها

متأسفانه کوالکام هنوز هیچ صحبتی درباره گوشی های هوشمندی که به این چیپست مجهز خواهند شد به میان نیاورده است، اما بر اساس شایعات، گوشی Honor 80 برای اولین بار به این محصول مجهز خواهد شد. پیش بینی میشود با توجه به روابط تجاری تنگاتنگ غول نیمه هادی آمریکایی با شیائومی، به زودی شاهد بهره گیری از این چیپست در گوشی های غول چینی دنیای تکنولوژی نیز باشیم.

ویژگی های Snapdragon 782G در یک نگاه
ویژگی های Snapdragon 782G در یک نگاه
مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا