شیائومیمی

شیائومی تکنولوژی RAMDISK را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد .

این روزها استفاده از رم با حجم بالا برای گوشی های هوشمند امری عادی شده است ، تا حدی که رم های 8 گیگابایتی برای گوشی های هوشمند ، بسیار معمول هستند . معمولاً کمپانی ها برای گوشی های میانرده خود هم اکنون از رم های 8 گیگابایتی استفاده میکنند و بسیاری از کمپانی ها همچون شیائومی ، گوشی هایی با رم 16 گیگابایتی دارند . حال شیائومی امروز تکنولوژی RAMDISK را برای گوشی های هوشمند معرفی کرده است . با این فناوری ، حافظه رم در بسیاری مواقع به عنوان حافظه داخلی عمل میکند ، که این موضوع باعث سرعت بخشیدن به اجرای نرم افزارها و بازی ها میشود .

این تکنولوژی سالهاست در کامپیوترها مورد استفاده قرار میگیرد ، اما شیائومی برای اولین بار آنرا به عالم گوشی های هوشمند آورده است . با این ویژکی خارق العاده ، کاربران نسخه 16 گیگابایتی گوشی Mi 10 Ultra میتوانند از حافظه رم نسل 5 یا LPDDR5 گوشی خود نهایت استفاده را ببرند . تکنولوژی RAMDISK کمک میکند تا قسمتی از حافظه رم به عنوان حافظه داخلی مجازی استفاده شود . با یک حساب سرانگشتی ساده ، به خوبی میتوانیم متوجه شویم که سرعت حافظه مجازی بر پایه رم ، بسیار بیشتر از سریعترین حافظه های داخلی دنیاست .

به عنوان نمونه ، گوشی Mi 10 Ultra از حافظه داخلی پرسرعت UFS3.1 و حافظه های رم فوق سریع نسل 5 یا LPDDR5 بهره میبرد . سرعت حافظه رم در این گوشی 44 گیگابایت بر ثانیه است ، در حالی که سرعت خواندن و نوشتن حافظه داخلی این گوشی هوشمند به ترتیب حدود 1700 و 750 مگابایت بر ثانیه است ! اما چگونه میتوان RAMDISK را بر روی گوشی هوشمند فعال کرد ؟ فعلاً کاربران گوشی Mi 10 Ultra میتوانند برای فعالسازی این تکنولوژی به قسمت “Speed Installation” در Game Center گوشی خود بروند و وارد Game Trial Mode شود تا این ویژگی برای آنها فعال شود .

شیائومی در حال حاضر با همکاری چند کمپانی بازیسازی دنیا ، 10 بازی را با این قابلیت مورد تست قرار داده است و کاربران میتوانند این حالت را بر روی بازی های مذکور تست کنند . البته مد نظر داشته باشید که به دلیل موقت بودن حافظه رم ، هر وقت کاربر گوشی خود را راه اندازی مجدد کند ، این قابلیت غیرفعال شده و باید مجدداً فعال شود . هر چند شیائومی برای کاربرانی که دوست دارند این حالت آزمایشی را ادامه دهند یک گزینه در نظر گرفته است ، که کاربر میتواند با انتقال بازی ها به حافظه Flash ، این حالت را حفظ کنند .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا