سامسونگ

سامسونگ از ISOCELL HP2، جدیدترین سنسور 200 مگاپیکسلی خود برای گوشی های پرچمدار پرده برداشت.

غول نیمه هادی کُره ای ساعاتی پیش رسماً پرده از ISOCELL HP2، اولین سنسور 200 مگاپیکسلی خود برای گوشی های پرچمدار پرده برداشت. پیش از این شاهد معرفی سنسورهای ISOCELL HP3، ISOCELL HP1 و ISOCELL HPX بودیم. تا به این لحظه سنسورهای HP1 و HPX در گوشی های شیائومی به کار رفته اند، اما شاهد بهره گیری از آنها در گوشی های قاتل پرچمدار بودیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این سنسور خارق العاده بدانید، با شیائومی پارس در این مقاله همراه شوید…

نقطه شروع

سامسونگ تا به امروز از 3 سنسور 200 مگاپیکسلی پرده برداشته است، اما در هیچکدام از محصولات این کمپانی شاهد بهره گیری از آنها نبودیم. حال اما با معرفی HP2، به نظر میرسد غول کره ای در نظر دارد سری Galaxy S23 را به این سنسور دوربین مجهز سازد. گفته میشود ISOCELL HP2 در حال حاضر به تولید انبوه رسیده است و به لطف تکنولوژی پیکسل های بهبود یافته و بهره گیری از تمام قدرت 200 میلیون پیکسل، عکس های خارق العاده را شکار خواهد کرد.

مشخصات سخت افزاری

این سنسور دوربین توانایی ایجاد تصاویری 0.6 میکرونی با 200 میلیون پیکسل را دارد. سایز این سنسور 1/1.3 اینچ میباشد و پیشتر شاهد بهره گیری از این فناوری ساخت در سنسورهای 108 مگاپیکسلی بودیم. به لطف تکنولوژی مورد بحث، کاربران گوشی های پرچمدار و اعلا میتوانند با داشتن همراهی نه چندان قطور (با سنسوری جمع و جور)، به شکار عکس هایی خارق العاده دست بزنند.

مشخصات نرم افزاری

این سنسور با فناوری Tetra2pixel میتواند درجه های نوری متعدد را جذب کند. در محیط های کم نور، این سنسور به یک سنسور 50 مگاپیکسلی با تصاویر 1.2 میکرونی یا 12.5 مگاپیکسلی با تصاویر 2.4 میکرونی تبدیل میشود. این عمل با ادغام 4 پیکسل در 16 پیکسل همجوار اتفاق می افتد. برای شکار ویدئوهای 8K (تقریباً در حالت 33 مگاپیکسلی)، این سنسور میتواند ویدئوهایی با برش 50 مگاپیکسلی و پیکسل های 1.2 میکرونی را ایجاد کند.

این در حالی است که سنسور مذکور توانایی ثبت ویدئوهایی با نرخ 30 فریم بر ثانیه با گستره دید وسیع و تصاویری سینماتیک با پیکسل های بزرگ و واضح را دارد. سمسونگ همچنین دست به معرفی ویژگی DSG در این سنسور زده است، که در حالت 50 مگاپیکسلی توانایی دریافت 2 سیگنال آنالوگ متفاوت و ادغام آنها را ممکن میسازد.

همچنین در این محصول شاهد ویژگی Smart-ISO Pro (یک راهکار ویژه برای شکار تصاویر HDR با سطوح مختلف نور و یک منبع مستقل) هستیم. این ویژگی باعث میشود کاربران بتوانند ویدئوهایی در حالت 12.5 مگاپیکسلی با رزلوشن 4K و نرخ نوسازی 60 فریم بر ثانیه را به صورت HDR ضبط کنند! این سنسور از فناوری Super QPD در محیط های کم نور نیز بهره میبرد.

در این حالت، هر 200 میلیون پیکسل به صورت متحد بر روی سوژه متمرکز شده و به این ترتیب سرعت خارق العاده ای را در فوکوس خودکار برای کاربر به ارمغان می آورد. در پایان، مطلع شده این که این سنسور از فناوری Dual Vertical Transfer Gate یا D-VTG نیز بهره میبرد، که در کنار فوکوس خودکار حرفه ای، به واضح شدن عکس ها مخصوصاً در محیط های کم نور کمک بسزایی میکند.

اولین گوشی ها

همانطور که در ابتدای این مطلب خواندید، احتمالاً غول کُره ای در نظر دارد برای اولین بار از این سنسور در سری گوشی های Galaxy S23 بهره بگیرد، اما هنوز این خبر به صورت رسمی تأیید نشده است. بدیهی است با توجه به فرصت کم باقی مانده تا معرفی این سری گوشی ها، که در 1 فوریه معرفی خواهند شد، باید شاهد انتشار تیزرهایی از سامیونگ باشیم.

شیائومی چطور؟

با توحه به اینکه کمپانی شیائومی یکی از شرکای تجاری بسیار خوب سامسونگ محسوب میشود، بعید به نظر میرسد شاهد بهره گیری از این سنسور در گوشی های جدید غول چینی دنیای تکنولوژی نباشیم. برخی اعتقاد دارند ممکن است در Xiaomi 13 Lite شاهد بهره گیری از این سنسور باشیم، اما فعلاً این موضوع را تأیید یا رد نمیکنیم. بدیهی است در صورت درز پیدا کردن خبری در این مورد، ما شما را از آن مطلع خواهیم ساخت.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا