مقالات اختصاصیمقالات شیائومی
موضوعات داغ

اختصاصی: لیست 6 گوشی برتر شیائومی در سال 2022 از نگاه شیائومی پارس.

در سالی که گذشت (سال 2022 میلادی)، شیائومی دست به معرفی 52 گوشی برای بازارهای چین، هند و گلوبال زد! قطعاً از این تعداد بسیاری از گوشی ها پایشان به کشور عزیزمان ایران نرسید، اما اکثر آنها در کشورمان یافت میشوند. در این مقاله سعی داریم نگاهی به 6 گوشی برتر شیائومی در سال 2022 میلادی داشته باشیم که در ایران یافت میشوند و کاربران ایرانی به آنها دسترسی دارند.

همانطور که میدانید، شائومی زیرمجموعه های متنوعی همچون Mi (اکنون Xiaomi)، Redmi و POCO دارد. ما سعی کرده ایم که علاوه بر انتخاب بهترین محصول از هر خانواده، به صورت موضوعی نیز این گوشی ها را رده بندی کنیم تا با درک بهتری بتوانید گوشی مورد نظر خود را از بین محصولات برتر سال 2022 انتخاب کنید. توصیه میکنیم با شیائومی پارس در این مقاله جذاب همراه باشید…

مقدمه

انتخاب گزینه ای واحد از میان ده ها محصول کار ساده ای نیست و شاید بر اساس سلیقه نتوان همیشه بهترین گوشی را به کاربر پیشنهاد داد؛ اما استانداردها تغییر نمیکنند و با کنار گذاشتن تعصب میتوان به نتیجه مطلوبی رسید. مشاوره دادن برای گوشی های هوشمند از کاربر به کاربر متفاوت است. حال اگر بخواهیم بر اساس استانداردهای تعریف شده قدم برداریم، ظاهراً میتوانیم به یک جمع بندی کلی برسیم.

قطعاً این مطلب نمیتواند کامل ترین و جامع ترین مطلب درباره بهترین محصولات غول چینی دنیای تکنولوژی در سالی که گذشت باشد، اما در حد بضاعت سعی کرده ایم تحفه ای درخور شما آماده کنیم، که شاید کمکی برای انتخاب گوشی آینده تان باشد. اگر مایل هستید، ما را در این سفر کوتاه به سوی 6 گوشی برتر شیائومی در سال 2022 همراهی کنید.

بهترین پرچمدار سال 2022 شیائومی

همانطور که در جریان هستید، تا به این لحظه آخرین پرچمداری که در بازارهای جهانی از سوی شیائمی عرضه شد، گوشی Xiaomi 12 Pro میباشد. بنا به مشکلاتی که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 به وجود آورد، غول چینی مجبور شد به فاصله چند ماه از عرضه سری گوشی های پرچمدار خود، آنها را با چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 بروزرسانی کند. همین موضوع موجب شد ما در سری اصلی 12 نسخه الترا نداشته باشیم و الترای این سری با عنوان Xiami 12S Ultra معرفی شد.

کوالکام در ساخت چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 به سامسونگ اعتماد کرد و با پشت پا زدن به TSMC، چیپست مورد بحث را در کارخانه های سامسونگ تولید کرد، اما دیری نپایید که با عرضه محصولات مجهز به این چیپست، مشخص شد که مشکلات عدیده ای در زمینه داغ شدن و پایین آمدن راندمان دارد. به همین دلیل، کوالکام در فاصله ای کوتاه چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 را اینبار با همکاری TSMC روانه بازار کرد. غول نیمه هادی آمریکایی آنچنان نقره داغ شد که تا 4 نسل بعدی چیپست های پرچمدار سری 8 خود را بر اساس قرارداد رسمی با همکاری کمپانی خوش نام و تایوانی TSMC تولید خواهد کرد.

آخرین گوشی الترایی که از شیامی در بازارهای جهانی دیدیم Mi 11 Ultra بود. غول چینی سیاست نامگذاری خود را در سال 2021 تغییر داد و به همین دلیل از گوشی Xiami Mix 4، شاهد انتقال گوشی های خانواده Mi به خانواده اصلی بودیم. گوشی Xiami 12 Pro به جد یکی از محبوب ترین محصولات شیایومی در بازارهای جهانی است. این گوشی اولین محصول از شائومی است که به 3 سنسور 50 مگاپیکسلی (با لنزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو) شده بود.

در قسمت مقابل شاهد بهره گیری از پنلی LTPO AMOLED هستیم، که علاوه بر مصرف بسیار پایین انرژی، ویژگی های بسیار خوبی چون رزلوشن 2K، نرخ نوسازی 120 هرتز، قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، فناوری های دالبی ویژن و +HDR10 را برای کاربران به ارمغان می آورد. مورد دیگری که درباره این گوشی جالب توجه است، پشتیبانی از قابلیت شارژ 120 واتی است، که در عرض تنها 30 دقیقه باتری 4.600 میلی آمپری این محصول را فول شارژ میکند. در زیر مهمترین مشخصات این گوشی را میتوانید مرور کنید…

مشخصات بارز Xiaomi 12Pro:

– پردازنده 3 گیگاهرتزی Snapdragon 8 Gen
– صفحه نمایش 6.73 اینچی با رزلوشن 2K، نرخ نوسازی 120 هرتز و تکنولوژی دالبی ویژن
– 3 سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی با لنزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو
– دوربین سلفی قدرتمند 32 مگاپیکسلی با لنز عریض
– موجود در حافظه های رم 8 و 12 گیگابایتی
– موجود در حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی
– قابلیت شارژ سریع 120 واتی
– بروزرسانی های منظم سیستمی

بهترین گوشی 5G سال 2022 شیائومی

اگر بخواهیم یکی از گوشی های برتر سال 2021 شیامی را مثال بزنیم، باید به Redmi Note 10 Pro اشاره کنیم. این محصول با قیمتی رقابتی و مشخصاتی خوب، هنوز هم یکی از انتخاب های برتر کاربران در رنج قیمتی خود میباشد! حال به عنوان بهترین گوشی نسل 5 شیایومی در سال 2022، باید Redmi Note 11 Pro 5G را انتخاب کنیم، چون ضمن مجهز بودن به مشخصاتی بسیار عالی، ارزش بسیار بالایی در برابر قیمت به کاربران ارائه میدهد.

گوشی Redmi Note 10 Pro هنوز هم یکی از بهترین انتخاب های شما، حتی با وجود معرفی سری نوت 12 میباشد! تفاوت های بسیار کمی میتوان بین ردمی نوت 10 پرو و ردمی نوت 11 پرو یافت؛ اما اگر دوست دارید با شبکه های نسل 5 به آینده بروید، بهتر است Redmi Note 11 Pro را انتخاب کنید.

در این گوشی محبوب شاهد بهره گیری از چیپست قدرتمند و میانرده اسنپدراگون 695 هستیم، که با شارژ 67 واتی و پشتیبانی از شبکه های نسل 5، مجموعه ای خوب را در اختیار کاربران قرار میدهد. از طرفی، نمیتوان از صفحه نمایش خوب این محصول با نرخ نوسازی 120 هرتز و دوربین 3 گانه قدرتمند آن گذشت. هر چند سری نوت 12 برای بازارهای جهانی معرفی شده است، اما این گوشی هنوز یکی از بهترین گوشی های سال 2022 با دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی میباشد. در زیر مهمترین مشخصات این گوشی را میتوانید مرور کنید…

مشخصات بارز Redmi Note 11 Pro 5G:

– پردازنده قدرتمند Snapdragon 695 با پشتیبانی از شبکه های نسل 5
– صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز
– دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (+8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو)
– موجود در حافظه های رم 4، 6 و 8 گیگابایتی
– موجود در حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی
– باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی
– قابلیت شارژ سریع 67 واتی

بهترین گوشی اقتصادی سال 2022 شیائومی

گوشی های پایین رده یا به نوعی اقتصادی از کاربران بسیار زیادی برخوردار هستند. این موضوع مخصوصاً در کشورهای جهان سوم بیشتر احساس میشود، اما هنوز به جز ایران کشورهای در حال توسعه زیادی همچون هند داریم که محصولات اقتصادی در آنها فروش خارق العاده ای دارند. اگر بخواهیم به شما بهترین گوشی اقتصادی سال 2022 شیائمی را معرفی کنیم، انتخاب ما Redmi Note 11 است، چون با قیمتی رقابتی، امکاناتی بسیار خوب را در اختیار شما قرار میدهد.

گوشی های زیادی در محدوده محصولات اقتصادی قرار دارند که میتوانید سراغ آنها بروید، اما قطعاً Redmi Note 11 با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 680، صفحه نمایشی با رزلوشن +FHD، نرخ نوسازی 90 هرتز، سیستم دوربینی 4 گانه، باتری 5.000 میلی آمپر/ساعتی و شارژ سریع 33 واتی داخل جعبه یکی از بهترین انتخاب های شماست!

یکی از دلایلی که این گوشی را میتوانیم در محدوده مورد بحث انتخاب کنیم، چیپست اسنپدراگون 680 آن میباشد، که بالاتر از محدوده قیمتی این گوشی است و تقریباً رقبا را دود میکند! این گوشی محبوب و دوست داشتنی در قسمت مقابل به صفحه نمایشی 6.43 اینچی با رزلوشن تصویر +FHD و نرخ نوسازی 90 هرتز مجهز شده است. در قسمت پشت نیز شاهد بهره گیری از سیستم دوربینی 4 گانه هستیم، که برای یک گوشی در این محدوده قیمتی مزیت بزرگی محسوب میشود! در زیر مهمترین مشخصات این گوشی را میتوانید مرور کنید…

مشخصات بارز Redmi Note 11:

– پردازنده قوی Snapdragon 680
– صفحه نمایش 6.43 اینچی با رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی 90 هرتز
– دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (+8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق دهنده)
– موجود در حافظه های رم 4 و 6 گیگابایتی
– موجود در حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی
– باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی
– شارژر 33 واتی داخل جعبه

بهترین گوشی میانرده سال 2022 شیائومی

گوشی های میانرده نیز طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند، مخصوصاً اگر این میانرده با زیبایی ذاتی همراه باشد! انتخاب ما در تحریریه شیامی پارس برای بهترین گوشی میانرده سال 2022 میلادی، Xiami 12 Lite است. این گوشی زیبا و فریبنده با شارژ 67 واتی، صفحه نمایشی با نرخ نوسازی 120 هرتز و قابلیت نمایش رنگ های دقیق در کنار چیپست قدرتمند و دوست داشتنی اسنپدراگون 778G، قطعاً بهترین میانرده سال گذشته شیایومی میباشد.

اگر به دنبال قدرت + زیبایی بصری هستید، قطعاً Xiaomi 12 Lite برای شما ساخته شده است! در این گوشی شکیل شاهد بهره گیری از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 778G، صفحه نمایشی AMOLED، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و شارژ 67 واتی هستیم. الهه زیبایی نسل قبل حالا اولین 108 مگاپیکسلی سری لایت شده است.

اما تا به اینجای کار صرفاً درباره مشخصات سخت افزاری این گوشی صحبت کردیم؛ بد نیست از زیبایی های آن نیز برایتان بگوییم. نسل قبل این گوشی را میتوانیم الهه زیبایی بدانیم و نسل جدید، همان زیبایی های بصری را در کنار مینیمال شدن طراحی برای کاربران به ارمغان آورده است. این گوشی تنها 7.3 میلی متر قطر و 173 گرم وزن دارد! طراحی قسمت مقابل این گوشی نیز شاید عادی به نظر برسد، اما در قسمت پشت طراحی خاصی نزدیک به سری 12 را داریم، که به زیبایی های آن افزوده است. در زیر مهمترین مشخصات این گوشی را میتوانید مرور کنید…

مشخصات بارز Xiaomi 12 Lite:

– پردازنده قدرتمند Snapdragon 778G با پشتیبانی از شبکه های نسل 5
– صفحه نمایش 6.55 اینچی با رزلوشن +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتز و تکنولوژی دالبی ویژن
– دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (+8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو)
– دوربین سلفی قدرتمند 32 مگاپیکسلی با لنز عریض
– موجود در حافظه های رم 6 و 8 گیگابایتی
– موجود در حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی
– قابلیت شارژ سریع 67 واتی

بهترین گوشی قاتل پرچمدار سال 2022 شیائومی

شیامی از سال ها پیش با پایه گذاری سری K در خانواده ردمی، گوشی های قاتل پرچمدار را به جان بهترین پرچمداران بازار انداخت! اولین نمونه از این محصولات تحت عنوان خانواده K20 معرفی شدند، که در بازارهای جهانی آنها را با سری Mi 9T میشناسیم. دقیقاً در همین نقطه، قاتل پرچمداران سری T پا به عرصه وجود نهادند و تا به امروز 4 سری از آنها را دیده ایم. البته در سری 10 ماهیت این گوشی ها تغییر یافت و اکنون در سری 12، میهمان 2 گوشی با شخصیت هستیم.

هر ساله منتظر قدرتمند شدن نسخه استاندارد سری T بودیم و امسال این اتفاق رخ داد! دیگر نمیتوانیم به شیائومی خرده بگیریم، چون علاوه بر چیپست قدرتمند Dimensity 8100-Ultra که فراتر از Snapdragon 888 است، شاهد بهره گیری از شارژ 120 واتی هستیم، که پیشتر فقط در پرچمداران مورد استفاده قرار گرفته بود.

انتخاب تحریریه شیائومی پارس برای بهترین قاتل پرچمدار سال 2022 شیایومی گوشی Xiaomi 12T میباشد. تقریباً میتوانیم بگوییم که این گوشی در لیست ما از بیشتر محصولات گران تر است، اما دلیل انتخاب آن چیست؟ قطعاً به دلیل اینکه این گوشی همچون پرچمداران بزرگ دنیا از مشخصاتی فوق العاده برخوردار است، اما قیمت آن نصف و شاید یک سوم پرچمداران مطرح بازار باشد. این گوشی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، چیپست خارق العاده Dimensity 8100-Ultra مدیاتک، باتری غول پیکر 5.000 میلی آمپری و شارژ 120 واتی مجهز است. در زیر مهمترین مشخصات این گوشی را میتوانید مرور کنید…

مشخصات بارز Xiaomi 12T:

– پردازنده قدرتمند Dimensity 8100-Ultra با چیپ گرافیکی Mali-G610 MC6
– صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزلوشن 1.5K و نرخ نوسازی 120 هرتز
– دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (+8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو)
– موجود در حافظه رم 8 گیگابایتی
– موجود در حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی
– باتری 5,000 میلی آمپر/ساعتی
– قابلیت شارژ سریع 120 واتی

بهترین گوشی با ارزش سال 2022 شیائومی

و رسیدیم به ایستگاه آخر، گوشی هوشمندی که با ارزش ترین محصول شیائمی در سال 2022 لقب گرفته است. تا به این قسمت با گوشی هایی آشنا شدیم که بیشترین نگاه ها را به خود جلب میکنند، اما یادمان نرود که همین گوشه ها محصولی میدرخشد که شاید قهرمان شما باشد! انتخاب ما برای لقب بهترین گوشی با ارزش سال 2022 شیائومی POCO F4 است، که نسخه ای ارتقا یافته از پرچمدار سال گذشته POCO، گوشی محبوب POCO F3 است.

انتخاب بهترین گزینه در بین بهترین ها همیشه کار سختی است؛ اما اگر به استانداردها پایبند باشیم، درخواهیم یافت که POCO F4 یک گوشی کاملاً شایسته در برابر قیمتی است که برای آن پرداخت میکنید. از دید ما با این پولی که خرج گوشی مورد بحث میکنید، شاید نتوانید پکیج بهتری را در بین رقبا هم پیدا کنید!

این محصول با مجهز بودن به صفحه نمایشی بسیار با کیفیت، فناوری دالبی ویژن، دوربین ارتقا یافته و سرعت شارژ بهبود یافته یکی از انتخاب های خوب کاربران میباشد. گوشی POCO F4 پکیج سخت افزاری بسیار خوبی را در برابر قیمت به شما ارائه میدهد و از دید ما بیشترین ارزش را نسبت به قیمت بین تمام محصولات سال گذشته دارد. این روزها زمزمه معرفی POCO F5 به گوش میرسد، اما نگران نباشید، هنوز POCO F4 حرف های زیادی برای گفتن دارد و شما را جا نخواهد گذاشت! در زیر مهمترین مشخصات این گوشی را میتوانید مرور کنید…

مشخصات بارز POCO F4:

– پردازنده قدرتمند، کم مصرف و دوست داشتنی Snapdragon 870
– صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزلوشن +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتز و تکنولوژی دالبی ویژن
– دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (+8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو)
– موجود در حافظه های رم 6، 8 و 12 گیگابایتی
– موجود در حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی
– باتری 4,500 میلی آمپر/ساعتی
– قابلیت شارژ سریع 67 واتی

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم با 6 گوشی شیائومی در رده های مختلف آشنا شویم که از دید ما بهترین انتخاب های سال 2022 به شما می آیند. قطعاً گوشی های زیادی میتوانستند در این لیست حضور پیدا کنند، اما همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، برخی از آنها در انحصار بازار چین هستند و معرفی آنها سودی به حال کاربران ایرانی ندارد. اما اگر نیاز به مشاوره دارید، بهتر است در پاراگراف آخر این مطلب با ما همراه باشید.

توصیه میکنیم اگر دنبال یک گوشی پرچمدار تمام عیار هستید، سراغ Xiaomi 12 Pro بروید؛ اگر دنبال یک گوشی هستید که در سال های آتی بتوانید بر روی شبکه های نسل 5 آن حساب باز کنید، سراغ Redmi Note 11 Pro 5G بروید؛ اگر دنبال بهترین گوشی اقتصادی هستید، قطعاً Redmi Note 11 گزینه خوبی برای شما خواهد بود؛ اگر نیاز به میانرده ای خوش چهره و دلربا با مشخصات سخت افزاری خوب هستید، سراغ Xiaomi 12 Lite بروید، اگر دنبال یک گوشی پرچمدار با قیمتی رقابتی هستید، Xiaomi 12T مناسب شماست و نهایتاً اگر میخواهید بیشترین ارزش سخت افزاری را در مقابل پولی که خرج میکنید داشته باشید، POCO F4 همراهی مناسب برای شماست.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

1.3 3 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا