سایر برندهامتفرقه

کمپانی Omnivision اولین سنسور 64 مگاپیکسلی 1.0 میکرونی دنیا را رونمایی کرد .

وقتی صحبت از سنسورهای دوربین میشود ، نام کمپانی Omnivision در کنار بزرگانی چون سونی و سامسونگ میدرخشد . این کمپانی امروز پرده از سنسور OV64A برداشت ، که یک سنسور 64 مگاپیکسلی است . به نظر کمپانی های گوشی سازی رو به استفاده از سنسورهایی با مگاپیکسل بالاتر آورده اند و بر اساس گزارشی جدید ، عرضه سنسورهای بالای 50 مگاپیکسل تا سال 2021 به 322 میلیون خواهد رسید ، که رقمی بسیار شگفت انگیز است .

حال اما برخی از کمپانی ها در جنگ پیکسل ، به سراغ سایز سنسور و برخی دیگر سراغ جزئیات بیشتر رفته اند . کمپانی Omnivision سراغ موضوع دوم رفته است و سنسور 64 مگاپیکسلی خود را با جزئیات بیشتر و پیکسل های 1.0 میکرونی معرفی کرده است ، که در دنیا حرف اول را میزند . البته Omnivision سنسوری با پیکسل های 0.7 میکرونی نیز دارد و در سنسور جدید ، ظرفیت ها به طرز خارق العاده ای ارتقا یافته اند .

این سنسور بر اساس فناوری انحصاری Omnivision که PureCelPlus-S خوانده میشود ساخته شده است ، که بر روی یک چیپ ، 4 سلول خوشه ای سایه اندازی میکنند . سنسور OV64A دارای سایز 1/1.34 اینچ دارد ( سایز سنسور IMX686 سونی و GW1 سامسونگ 1/1.72 میباشد ) و با فناوری اشاره شده ، با ادغام تصاویر 16 مگاپیکسلی ، توانایی ثبت ویدئوهایی با رزلوشن 8K تا نرخ 30 فریم ، 4K و 2K با نرخ 120 فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ های 240 ، 480 و 720 فریم بر ثانیه را دارد .

سازنده میگوید این سنسور توانایی بهره گیری از OIS ( لرزشگیر اپتیکال ) را دارد ، اما به صورت پیشفرض بر روی آن سوار نشده است و این تصمیم به سازندگان گوشی هوشمند باز میگردد . تولید انبوه این سنسور نیز از 3 ماهه چهارم سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد ، ما به زودی یک گوشی هوشمند از شیائومی با این سنسور خواهیم دید ، چون شیائومی بیشترین رابطه تجاری را با کمپانی Omnivision دارد .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا